hulpboek o.i.d. voor NF pony's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

hulpboek o.i.d. voor NF pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 18:52

Naar aanleiding van dit topic:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=38129

Heb ik de vraag of er misschien een hulpstamboek bestaat voor de New Forest pony's of alleen voor de NRPS?! Ik heb zelf een NF merrie waarvan we de afstamming niet weten...tog wil ik hara graag ergens geregistreerd hebben. ik zie het wel vaker maar toevallig alleen bij nrps'jes
Dus is er ook iets voor de NF paardjes zonder afstamming bekend?!?!

Alles wat je weet is welkom Knipoog

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 21:23

Heb je dan papieren bij je pony zitten (waar de afstamming of een deel ervan op staat)?
Bij het New Forest is wel een sportregister en F-register, maar dat heeft eerder met import en Golden Wonder bloed te maken.
Volgens mij is er bij het New Forest geen hulpstamboek.
Bij de Belgische Rijpony (en dus misschien ook wel bij het NRPS) kijken ze geloof ik eerder naar type dan naar afstamming (voor merries en ruinen toch).
Misschien kan je best eens contact opnemen met het stamboek als je snel antwoord wil hebben.

Het postadres is:
New Forest Pony Stamboek
Postbus 8
5310 AA GAMEREN

Tel: 0418-569019

Fax: 0418-569018



Het secretariaat is telefonische bereikbaar op maandag, woensdag en vrijdag van 9 tot 12 uur ’s morgens. Vragen kunnen ook schriftelijk, per fax of via email secretariaat@newforestpony.nl worden gesteld.

groetjes,
Marijke

truus
Berichten: 19
Geregistreerd: 25-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 21:52

Hoi,
Er is bij het New Forest wel een hulpboek, genaamd wedstrijdregister, maar dan moet de vader of de moeder van de pony wel bekend zijn. Als er dus geen papieren bij jouw pony zijn, kun je bij het New Forest ook geen papieren krijgen. Heb je een vermoeden wie de vader is, dan kun je proberen om via DNA onderzoek het een en ander te weten te komen.
Bij het NRPS kun jij je pony in laten schrijven en krijg je een sportregister paspoort. Als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel.

gr. Truus