Pavocup winnaar Robin Hood verkocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Pavocup winnaar Robin Hood verkocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 14:48

Net gelezen dat de Pavocup winnaar Robin Hood (Jazz x Zep) verkocht is aan Sue Blinks. Zij wil hem straks in de St-Georges gaan uitbrengen.

Spijtig dat al die goede paarden zo snel overzee gaan Huilen
Hopelijk horen we er nog iets van. Ik heb Robin Hood van dichtbij gekend nog voor hij de pavocup won en het is echt wel een toppertje, hopelijk blijft hij goed bewaard..

Meer info op www.eurodressage.com


Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:17

Jammer zeg...
Echt zonde toch, dat al die toppers weer naar het buitenland gaan.. maar ja dat geld blijft toch aantrekkelijk.... Boos!
Ook jammer voor Judith zeg(is mijn instructrice geweest).
Ze had echt een toppertje onder zich!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:30

KWPN
12-05-2004: PAVO Cup-winnaar Robin Hood naar Sue Blinks


De winnaar van de PAVO Cup vorig jaar, de charmante en opvallende vosruin Robin Hood (Jazz uit Lionne ster van Zep) gefokt door wijlen de heer T. van de Berg uit Zwijndrecht, is verkocht naar Amerika. Hij is teruggetrokken uit de WK-selectie voor Verden en zal zijn dressuurloopbaan binnenkort vervolgen onder de Amerikaanse Sue Blinks in Florida. Annebeth Reesink-Brouwer blijft voor een derde eigenaar.

De verkoop is een opmerkelijke keuze voor iemand die haar paard eigenlijk niet wilde verkopen. Annebeth Reesink: "Robin Hood was helemaal mijn paard. Maar eigenlijk heb ik ook van het begin af aan geweten dat ik zijn ongelooflijke kwaliteiten er zelf niet uit zou rijden. En toen ik dat besefte, was er maar één iemand aan wie ik Robin Hood gunde: Sue Blinks."

Lees het bijzondere verhaal van een zeer weloverwogen gunning van een favoriet paard door een vrouw aan een andere vrouw a.s. vrijdag in het KWPN-ledenblad 'In de Strengen'!

(CvA, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:37

Wel leuk dat Annebeth Reesink voor een derde eigenaar blijft! Jammer dat hij naar de States vertrekt!

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 16:38

kan iemand het artikel van vrijdag van "in de strengen" inscannen en online plaatsen of me doormailen?

Le paradis sur terre est sur le dos d'un cheval...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:05

Het is natuurlijk een heel goed paard en hij kan super lopen,
toch heb ik hem nooit charmant gevonden, hij komt voor mij persoonlijk op zoveel punten te kort.
Ik bel wel benieuwd of we er nu ooit nog van gaan horen.

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:30

jammer dat hij nu niet voor NL naar verden kan

DELGRANGE zadels/ beenbescherming te koop
PB voor info

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:59

Heb Judith vandaag nog gesproken, ze baalt er enorm van dat hij verkocht is. Deze kans om op het WK te kunnen rijden krijg je nooit meer.
Wel is ze blij dat hij verkocht is naar niet "zomaar een amerikaans dametje", maar aan een Grand prix amazone, die Robin Hood voor de Grand Prix op wil leiden. Maar jammer is het wel, maar zo gaat het altijd he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:10

Sjuimpje schreef:
Het is natuurlijk een heel goed paard en hij kan super lopen,
toch heb ik hem nooit charmant gevonden, hij komt voor mij persoonlijk op zoveel punten te kort.
Ik bel wel benieuwd of we er nu ooit nog van gaan horen.


Wat voor punten vind je dat hij tekort komt dan Verward

Ik vind het een wereldbok! En hoop dat de dame er zeer succesvol mee gaat worden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:20

Ik vind hem geen uitstraling hebben, ik vind hem een veels te korte nek hebben zodat hij 'eng' is in de hoofdhalshouding. Ik vind de hals er slecht insteken en die heeft ook te weinig lengte.
Het is gewoon echt niet mijn type paard, hoe goed hij ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:21

Sjuimpje schreef:
Ik vind hem geen uitstraling hebben, ik vind hem een veels te korte nek hebben zodat hij 'eng' is in de hoofdhalshouding. Ik vind de hals er slecht insteken en die heeft ook te weinig lengte.
Het is gewoon echt niet mijn type paard, hoe goed hij ook is.


Prima dat het jou paard niet is, maar het had gekund dat ik iets over het hoofd had gezien. Vond het wel meevallen met de lengte.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:24

Sjuimpje schreef:
Ik vind hem geen uitstraling hebben, ik vind hem een veels te korte nek hebben zodat hij 'eng' is in de hoofdhalshouding. Ik vind de hals er slecht insteken en die heeft ook te weinig lengte.
Het is gewoon echt niet mijn type paard, hoe goed hij ook is.


Volgens mij zaten wij toen idd weer op 1 lijn Haha!

Iets in die hoofd-halsverbinding vond ik wat 'naar', ik kon alleen niet uitleggen wat nou precies Haha!

Maar goed, ik was te overdonderd dat Rousseau niet won Knipoog

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:33

Ze mogen mij wel 10 van die paarden op stal zetten!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:00

Dromen
Waar staat dat ik zo'n paard niet zou willen hebben?
Alleen vind ik hem niet zo fantastisch als dat de meeste andere mensen dat vinden. Er zijn veel mensen weg van Jazzen en ik vind die exterieurmatig gewoon zelden echt aansprekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:12

Van mij hoef je hem niet goed/mooi/leuk te vinden. Als iedereen hetzelfde leuk zou vinden dan hoefden we maar 5 hengsten in Nederland te hebben.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:44

finley schreef:
kan iemand het artikel van vrijdag van "in de strengen" inscannen en online plaatsen of me doormailen?


Welk artikel precies? Mss kan ik het wel even overtikken... Haha!

Ik vind het jammer dat hij over de plas gaat....

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:47

Ik typ het artikel wel even over, moment. Cool


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:09

Pavo-winnaar Robin Hood naar VS

Tekst: Claartje van Andel

De winnaar van de Pavo Cup vorig jaar, de charmante en opvallende voruin Robin Hood (Jazz uit Lionne ster van Zep) gefokt door wijlen de heer T. van de Berg uit Zwijndrecht, is verkocht naar Amerika. Hij is teruggetrokken uit de WK-selectie voor Verden en zal zijn dressuurloopbaan binnenkort in Florida vervolgen onder Sue Blinks. Annebeth Reesink-Brouwer blijft voor één derde eigenaar. Het bijzondere verhaal van een zeer weloverwogen gunning van een favoriet paard door een vrouw aan een andere vrouw.

Robin Hood werd als 2,5-jarige hengst door Nico Witte voorgesteld op de hengstenkeuring met het sterpredicaat als resultaat. Vriend en handelspartner Eugène Reesink werd toen de nieuwe eigenaar, of beter gezegd: diens vrouw Annebeth Reesink. De Eibergse amazone is altijd zuinig geweest op de opvallende vos met zijn heldere blik. Hij werd eerst zadelmak gemaakt, gecastreerd en een hele tijd de wei in gestuurd. Pas in november kwam Robin Hood weer binnen en ging Annebeth langzaam aan de training beginnen. Vanaf het eerste moment dat ze met Robin Hood aan het werk ging, was haar hart gestolen. "Robin Hood gaf je als ruiter meteen al zo ongelooflijk veel gevoel", zegt Annebeth, "het leek alsof hij -zo groen als hij was- al het werk al kende. Het is écht een heel speciaal paard.

Iedereen die de finale van de Pavo Cup vorig jaar zag, zal zich hem herinneren: een en als lossigheid, gezegd met een zeer apart voorbeen, een paard dat een natuurlijke aanleg tot sluiten en zich verzamelen vertoonde om 'u' tegen te zeggen. Gastruiter van dat moment Tineke Bartels herkende ook de fiere blik van Robin Hood, toen hij zijn kampioenslint in ontvangst nam: een eerste klas showbink, net als zijn vader Jazz.
"Ik heb Eugène van het begin af aan laten beloven dat Robin Hood niet verkocht zou worden", aldus Annebeth. "Het was helemaal mijn paard. Dat vond hij goed. Maar eigenlijk heb ik ook van het begin af aan geweten dat ik zijn ongelooflijke kwaliteiten er zelf niet uit zou rijden. Bovendien krijg ik het zelf in mijn bovenkamer niet georganiseerd om aan belangrijke wedstrijden deel te nemen, dat is niets voor mij. En toen ik dat besefte, was er maar één iemand aan wie ik Robin Hood gunde: Sue Blinks". Voor Annebeth Reesink was dus de keus: de Amerikaanse Sue Blinks, òf niemand...

Gunnen
Het echtpaar Reesink kent Susan Blinks al langer. Wanneer zij in Florida verblijven, krijgen ze een auto van haar ter beschikking. En is Sue Blinks in Nederland, dan logeert ze bij het echtpaar Reesink thuis en niet in een hotel. Eugène Reesink en Sue Blinks hebben de achtjarige ruin Orlando (Rohdiamant x Kristal) samen. Orlando is inmiddels gevorder tot Intermédiaire I-niveau en wordt rustig voorbereid op het zwaardere werk. Of het één of twee jaar nog duurt, maakt Sue Blinks niet uit, alles heeft zijn tijd nodig. De inmiddels 17-jarige Hannoveraan Flim Flam (v. Wilhelm Tell) met wie Sue Blinks Olympisch teambrons won in Sydney wordt vertroeteld en is nu met pensioen. Zijn actieve werktijd is al weer geweest. "En juist dat spreekt me zo aan", zegt Annebeth. "Sue forceert niets en is enorm goed voor haar paarden. De één mag de tijd nemen, de ander krijgt de tijd voor rust en ontspanning als beloning voor al zijn geleverde werk."
"Ik weet heus wel", vervolgt Annebeth, "dat je met alleen maar rustig aan doen niet het uiterste krijgt uit een paard. Maar het andere uiterste dat je paarden dwingt om voortdurend het allerlaatste uit hun tenen te halen, vind ik méér dan verschrikkelijk. Ik erger me daar gruwelijk aan als ik dat zie gebeuren op wedstrijden. Hoe kan een paard daar gezond bij blijven en plezier blijven houden in zijn werk? Een natuurtalent als Robin Hood hoeft nooit enig werk uit zijn tenen te halen, want hij snapt alles al. Ik ben niet op de hoogte van de trainingsaanpak en het management van veel Nederlandse topruiters, maar wel van die van Sue Blinks. En die bevalt mij. Vandaar dat ik Robin Hoods uitsluitend aan haar heb gegund."
Susan Blinks is wel even stil van alle lofuitingen van Annebeth over haar werkwijze. Maar zegt daarna: "Ik ben altijd bezig het leven van mijn paarden echt leuk te maken. Dat betekent: niet te veel wedstrijden, lekker een paar uurtjes weidegang, buitenrijden door het veld of bos, afwisseling, op tijd rust. Als je dan een paard hebt zoals Robin Hood met zoveel energie vanuit zichzelf, is het zo gemakkelijk om het altijd leuk te houden."

Vrouwenhandel
Sue Blinks maakte op haar beurt kennis met Robin Hood als vierjarige. Ze vond hem toen talentvol, maar erg jeugdig en besloot hem in de gaten te houden. Toen Robin Hood een jaar later de Pavo Cup had gewonnen, was ze bang dat haar kansen als potentiële koopster verkeken waren. Ze belde wekelijks, reed hem nog eens en nog eens toen ze in Europa was en raakte steeds meer in de ban.
Sue: "Ik herkende veel in zijn sensibele karakter van wat ik met Flim Flam heb meegemaakt. Toen ik Robin Hood probeerde, voelde ik dat hij op een manier verder ontwikkeld moet worden die past bij zijn speciale intelligentie en sensibiliteit. Je moet de druk op de juiste manier weten te leggen. Een prachtige uitdaging! Hij voelt aan als potentieel internationaal Grand Prix-paard. Het baby-begin van alle Grand Prix-oefeningen kost hem fysiek geen enkele moeite en hij geeft mij het gevoel dat hij het begrijpt. Maar op de lange weg die nog te gaan is kunnen vele slechte dingen gebeuren en het geluk moet ook aan mijn zijde blijven. Maar dan moet het mogelijk zijn. Ik hoop hem ooit in Europa als Grand Prix-teampaard te kunnen voorstellen..."
Sue Blinks vond Dark Leatherdale, de voorzitter van het Hannoveraanse stamboek in de VS en eigenaar van de bekende Hannoveraanse dekhengst His Highness, bereid als mede-investeerder een aandeel te nemen in Robin Hood. Zelf financierde ze ook een derde deel en toen Annebeth Reesink er voor een derde in wilde blijven, was daarmee de koop rond.
"Typisch vrouwenhandel", noemt Eugène Reesink het verhaal. Hij bedoelt dat emoties de rede overheersen. Maar dat kan de betrokken dames niet schelen. Zij hebben beiden wat ze hebben willen: de meest perfecte verzorging en training van een favoriet paard!

Uit: In de Strengen nr. 10, 13 mei 2004.

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 18:16

bedankt voor het artikel!
ik wens ze alle succes met Robin Hood in de toekomst!
en een pluim voor Annebeth die hem toch tot hetgeen gereden en gemaakt heeft wat hij nu is! Judith Ribbels had er voor de Pavo-cup maar enkele malen mee gereden.

Le paradis sur terre est sur le dos d'un cheval...

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:00

Maar Judith heeft er wel uit gehaald wat er echt inzat, als Annebeth hem op de Pavocup zelf gereden had, was hij waarschijnlijk nooit zo goed uit de verf gekomen. Daar ben ik wel zeker van.

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 11:12

Dat zeg ik ook niet...
Maar geef toe dat als het paard enorm slecht gereden geweest zou zijn Judith het er op de Pavocup ook niet zou kunnen uitgereden hebben!
Ik weet hoe hij getraind is en hoe ze het helemaal aangepakt hebben en vind het resultaat echt schitterend.

Le paradis sur terre est sur le dos d'un cheval...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:39

Ieder zo zijn mening. De jury vondt hem blijkbaar toch goed genoeg om hem te laten winnen. En niet zomaar van de eerste de beste paarden. En tot nu toe hoor je nog steeds wat van de paarden die het in het verleden goed hebben gedaan in de pavo cup. Om gribaldi en lucky times even als voorbeeld te nemen. Maar de tijd zal het leren!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 00:34

GribaldiFAN"]
De jury vondt hem blijkbaar toch goed genoeg om hem te laten winnen.
[/quote]

Tineke Bartels, de amazone van Jazz. "Het is precies zijn vader!"

[quote="GribaldiFAN schreef:
En tot nu toe hoor je nog steeds wat van de paarden die het in het verleden goed hebben gedaan in de pavo cup.


Iglesias? Junior? Natcho? Mr. Concorde BJ? Niniek? Lucky Times loopt nog wel blijkbaar... maar ergens op achterafconcoursjes dan ofzo? Natuurlijk zijn er een paar waar je wél wat van hoort, maar waar is de rest?

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 08:41

Missouri"]
[quote="GribaldiFAN"]De jury vondt hem blijkbaar toch goed genoeg om hem te laten winnen.
[/quote]

Tineke Bartels, de amazone van Jazz. "Het is precies zijn vader!"

[quote="GribaldiFAN schreef:
En tot nu toe hoor je nog steeds wat van de paarden die het in het verleden goed hebben gedaan in de pavo cup.


Lucky Times loopt nog wel blijkbaar... maar ergens op achterafconcoursjes dan ofzo?
[/quote]
Laat de amazone dat maar niet horen! Ze zijn inmiddels grand prix gestart en dat gaat zeker niet verkeerd.
Tuurlijk lopen ze niet allemaal erg hoog.
Btw jazz zelf doet het ook goed, kan het alleen maar als compliment beschouwen als tineke zegt dat ie op zijn vader lijkt. Maarja over smaak valt niet te twisten!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:44

Citaat:
Junior?


Wait and see! Knipoog Heeft nu toch maar weer met een tweede ruiter een niveau gehaald waar velen van kunnen dromen... Niet??? Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest en 240 bezoekers