[b]Meisje overleden, na rijden paard [/b]

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

[b]Meisje overleden, na rijden paard [/b]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 09:50

Hallo allemaal,

Ik weet niet of jullie dit ook gelezen hebben in de telegraaf, ik dus wel...
's morgens zag ik het bericht, ik dacht jeetje hoe moet dat gebeurd zijn, een meisje uit hoofddorp, dat ligt vlakbij Amstelveen.

"s middags moest ik nog wel om het bericht laggen, wie gaat er dan ook op de kont van het paard zitten?

Mijn moeder zou op mijn paard rijden die avond, wij hebben een meisje op de ponyclub die altijd jankt, en vandaag dus ook weer, toen ik erlangs liep had ik zo iets van loop maar gewoon door. Ik had mijn paard aan de kant gezet van de manege en mijn moeder had even met het meisje staan praten.

Ze komt de stal binnen met tranen in d'r ogen, ik vraag wat er aan de hand is Sandra (hier xandra op bokt) is overleden. Na het rijden van een paard..... Ik kon mijn oren niet geloven.... Ik reed af en toe samen met d'r en als ik k*t gereden had liet zij mij altijd weer de positieve kanten zien van mijn prive-les.

ze was aan het kijken voor een eigen paard, ze heeft hier al eens eerder een topic gehad met hoe is stal mulder te assendelft....nu weten we het...die mensen zijn dus echt niet te vertrouwen. het paard was inderdaad bokkerig, ze wilde opstappen en het paard doet een stap naar voren waarbij zij op de kont van het paard terecht komt. het paar geeft een bok en zij komt met haar hoofd tegen een betonnen stuk aan van de bak... Ze had geen cap op.... Frusty ze is met de trauma afgevoerd naar het ziekenhuis, 's avonds was ze niet meer te redden en hebben ze de behandeling stopgezet... Huilen

Vreselijk, ik schaam me dood ik had maandag 's middags nog een pb berichtje gestuurd, met hoe gaat het? en heb je al een paardje uitgezocht?
ze was nog maar 23 jaar, ik geloof het nog steeds niet.

mensen rij alsjeblieft altijd met cap op....we zien nu wat er kan gebeuren...ook als het zomer is en ook als je hem alleen maar even uitstapt een ongeluk zit in een klein hoekje.

Ik zit dit te typen met trillen de benen en trillen de handen, ze was nog maar 23 en het had gewoon niet mogen gebeuren..... nu heb ik het gevoel even tegen (heel veel iemanden) iemand het te kunnen vertellen.

liefs rianne
Laatst bijgewerkt door Riaa_ op 21-01-02 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:10


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:12

Stal Mulder valt helemaal niets te verwijten,
dit is gewoon ongeluk... Verdrietig

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:35

Idd wees voorzichtig met verwijten we waren er helaas niet bij ?? Ieder paard kan schrikken en gaan bokken. Ik denk dat Stal Mulder het er al zwaar genoeg mee heeft.

Dit had ook mij kunnen gebeuren met mijn eigen paard die ik al bijna 4 jaar heb. Het blijven helaas dieren Verdrietig .

Succes Rianne.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:43

Sjuimpje schreef:
Stal Mulder valt helemaal niets te verwijten,
dit is gewoon ongeluk... Verdrietig


het is een ongeluk maar als je paarden verkoopt en er komt iemand om te rijden kun je ze vertellen een cap op te doen. maarja daar haal je Sandra niet mee terug.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:58

Volgens mij was ze wel meerderjarig en kan zo iemand ook zelf bedenken dat een cap verstandig is, zeker op een vreemd paard. Maar zoals al gezegd is daar halen we haar niet mee terug.
Ik kan me absoluut voorstellen dat je je zo voelt als je een vriendin bent verloren maar dit had iedereen kunnen gebeuren. Als er bij ons iemand komt rijden die meerderjarig is ga ik diegene ook niet vertellen een cap te dragen.

Maar goed een vreselijk ongeval, heel veel sterkte

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 11:07

Stal Mulder valt inderdaad niets te verwijten! Mijn stalgenoot kent deze stal ook en die mensen zijn er ook kapot van.

Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt met opstijgen. Ik steeg op (bij Jur), ze begon te draven en daardoor kwam ik achter het zadel terecht. Jur was dat niet gewend en begon ontzettend te bokken en ging aan de kletter. Dit was op een oprijlaan en het gras ernaast lag een stuk lager. Ik viel eraf en vind mezelf op met mijn armen, resultaat: zwaar gekneusde pols. Voor mij liep het goed af, maar je ziet dat het vaker gebeurt dat een paard schrikt als je achter het zadel terecht komt.

Het is verschrikkelijk dat zoiets gebeurd is en op zo'n tragische manier. Iedereen die hierbij betrokken was zou het waarschijnlijk willen terugdraaien. Maar er is niets meer aan te doen...

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 13:31

Het is echt verschrikkelijk. Ik wens haar familie ook veel sterkte toe.

Ontzettende pech dat ze geen cap droeg maar hopen dat dit toch sommigen aanzet om een cap op te zetten.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 13:51

Ik zit het me zomaar even af te vragen...maar zou ze dan nog hebben geleefd als ze een cap had gedragen?

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 13:57

vreselijk nieuws en zo dichtbij. een afschuwelijke samenloop van omstandigheden, die niemand heeft kunnen voorzien. het had allemaal anders kunnen verlopen, maar het mocht niet zo zijn. niets is erger dan iemand verliezen die je dierbaar is.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 14:06

p.s. "dichtbij" in de zin van het bericht doet je wat omdat het over paardenomgang gaat, het is in de buurt gebeurd en ze is een bokker.

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:30

Een tijdje geleden hebben wij ook daar proef gereden voor een paard dat dus de hele tijd steigerde. Mijn vriendin ging erop (voor haar was dat paard) en hij wou de hele tijd omhoog komen. Na een tijdje had ze er genoeg van (het paard was dus nix) en ze vroeg of ik er even op wou. Toen ie dus zo vervelend was gaf ik hem een tikje en hij stond helemaal steil omhoog. Ik was zo geschrokken! Toen ie weer neerkwam, ben ik er gelijk af gestapt, dat beest is levensgevaarlijk had ik gezegd. Het meisje is er toen zelf ook op gegaan en dat was ook niet gelukt. Ik geloof dat het hetzelfde paardje is geweest waarop dat meisje is overleden. Ik was zo geschrokken toen ik het bericht las. Ik vind het vreselijk zielig en eng ook dat wij er op gereden hadden.

N@tHa$¥a

Berichten: 57
Geregistreerd: 01-12-01
Woonplaats: ALmeRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:08

Jesus wat erg zeg ik kan gewoon nix zeggen krijg een brok in mijn keel zo erg zeg echt erg. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:24

Excuus dat ik me er even in meng. Helaas moet ik zeggen dat ik het niet echt netjes vind wat hier in dit topic wordt aangehaald.
Bedenk een moment hoe het voor de mensen van die stal is, dat dit is gebeurd. Nu is niet het moment om met dit soort meningen over die stal te komen. Wat er is gebeurd, is erg genoeg, speculaties zijn niet op hun plaats hier.
Bedenk ten tweede eens rustig waarvoor een cap je kan behoeden en tot waar de bescherming strekt. Een cap kan niet tegen alles beschermen.

Volgens mij is er genoeg besproken in dit topic.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:33

Jeetje wat erg zeg...
Ik las het die avond op teletekst en de volgende dag in de krant...
ik heb ook wel es op die manege gereden, is hier vlak in de buurt...
Maar je gaat wel nadenken door zoiets.. De laatste tijd gebeueren er allemaal erge dingen met paarden in mijn omgeving, heb dus al een paar weken geleden besloten ALTIJD met cap te gaan rijden...
Maar heel veel sterkte voor iedereen die haar kent..

Lonnebol

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:41

Ik las het ook in de krant. VERSCHRIKKELIJK!! Bloos

Maar... ik wil niemand iets verwijten hor.... Maar als je op een vreemd paard gaat rijden, denk ik, dat je altijd een cap op moet doen... Je weet nooit hoe dat paard reageerd... Frusty

Verder.... Het is heel erg....

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 00:13

Lonnebol schreef:
Maar... ik wil niemand iets verwijten hor.... Maar als je op een vreemd paard gaat rijden, denk ik, dat je altijd een cap op moet doen... Je weet nooit hoe dat paard reageerd... Frusty


Je wil niemand iets verwijten zeg je, maar met deze opmerking impliceer je wel dat haar dood aan haar eigen fout te wijten is! Dat vind ik wel erg hard en gevoelloos!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 00:58

alsjeblieft laten we geen ruzie maken, iedereen verwerkt het op zijn eigen manier.

Wat ik wel wil zeggen is dat Stal Mulder wel had kunnen waarschuwen om een cap op te doen, maar zoals er al eerder gezegt is daar halen we er niet me terug.....

ik zal haar heel erg missen, vooral haar positieve berichten over mij en mijn paard....

rianne

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:04

[quote mytens]
.....een cap op te doen. maarja daar haal je Sandra niet mee terug.
[/quote]


Dit is een mooie afsluiting van dit topic.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 14:29

sorry hoor maar ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurt is maar je kan stal mulder niks verwijten!

een vriendin van mij rijd bij hun regelmatig paarden en ik kom hun vaak tegen op wedstrijden.
ook ben ik er al een aantal keren geweest en ze hebben ook normale paarden daar.
dus verwijt hun niks, zij hebben het al erg genoeg !!!

en iedereen die op een paard/pony stapt is zelf verantwoordelijk vind ik...
het zijn en blijven levende wezens!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 14:34

Mytens schreef:
[quote mytens]

.....een cap op te doen. maarja daar haal je Sandra niet mee terug.


Dit is een mooie afsluiting van dit topic.
Nu nog 1x Boos!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 14:43

echt erg Verdrietig meer kan ik eigelijk niet zeggen!
ja sterkte voor de mensen die haar kende en natuurlijk nogmeer sterkte voor haar familie Verdrietig

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 17:57

Mytens"]
[quote="Mytens schreef:
[quote mytens]

.....een cap op te doen. maarja daar haal je Sandra niet mee terug.


Dit is een mooie afsluiting van dit topic.
Nu nog 1x Boos!
[/quote]

er zijn geen woorden voor om deze topic mooi af te sluiten, helemaal niet als je weet dat ik er van heel dichtbij gekend heb!!!

liefs rianne

Zwabbertje

Berichten: 106
Geregistreerd: 16-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:50

Verschrikkelijk wat Sandra is overkomen....
Mijn oprechte condoleances gaan uit naar haar partner, familie, vrienden en vriendinnen.

Cis
Laatst bijgewerkt door Zwabbertje op 18-01-02 10:20, in het totaal 2 keer bewerkt