Zakelijke rechtsbijstandverzekering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Zakelijke rechtsbijstandverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 15:09

Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met zakelijke rechtsbijstandverzekeringen? Ik ben wat aan het rondshoppen maar wat ik tot nu toe gezien heb staat me niet echt aan Verdrietig Vrijwel alles wordt uitgesloten en daar betaal je (als 1 mans zaakje) al snel ronde 400 euro per jaar voor Scheve mond

Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar iets dat ook aanklachten mbt laster/smaad in behandeling wil nemen. Ik heb de afgelopen tijd door Bokt al een paar keer boze mails en brieven gehad van boze bedrijven die niet echt blij zijn (understatement) met wat gebruikers op Bokt zetten. Gelukkig heeft nog niemand die juridische bedreigingen waargemaakt maar ik kom niet echt graag als studentje tegenover een of andere hengstenhouder met een hoop geld te staan in de rechtbank Scheve mond Iemand hints en tips?

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:15

kan je dan niet de desbetreffende gebruiker verantwoordelijk houden? klein regeltje onderaan de pagina "bokt is niet verantwoordelijk voor uitspraken van al die (eigenwijze Tong uitsteken) gebruikers"

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:15

Bart,

Ik zie dat je in Eindhoven woont.

Ik wil je hierin adviseren om contact te zoeken met een tussenpersoon. Met dit soort zaken moet je jezelf niet mee willen opzadelen. Het is een juridisch vak en een goede tussenpersoon kan je daarin helpen.

Ik weet een goede in Eindhoven te zitten.
Ben alleen niet zeker of ik de gegevens hier op Bokt mag zetten.

PB mij maar even, dan krijg je telefoon, adres en naam van de adviseur van mij.

Volg je hart, met verstand en goed doordacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:16

Laster en smaad valt volgens mij gewoon onder strafrecht en is niet civiel. Je kunt dan gewoon aangifte gaan doen en justitie behandelt dit dan verder. Dan komt het aan op een goede advokaat of rechter.

Volgens mij kun jij ook niet verantwoordelijk gesteld worden voor wat een ander schrijft.

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:17

Nobby schreef:
Bart,

Ik zie dat je in Eindhoven woont.

Ik wil je hierin adviseren om contact te zoeken met een tussenpersoon. Met dit soort zaken moet je jezelf niet mee willen opzadelen. Het is een juridisch vak en een goede tussenpersoon kan je daarin helpen.

Ik weet een goede in Eindhoven te zitten.
Ben alleen niet zeker of ik de gegevens hier op Bokt mag zetten.

PB mij maar even, dan krijg je telefoon, adres en naam van de adviseur van mij.


Oja, ook als je niets afsluit, dan is het vrijblijvend en gratis.

Volg je hart, met verstand en goed doordacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:22

Artikel 261 Wetboek van Strafrecht, Smaad(schrift)

1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastelegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

2. Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijke tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goede trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastelegging eiste.

Artikel 262 Wetboek van Strafrecht, Laster

1. Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

2. Ontzetting van de in artikel 28, eerste lid, onder 1° en 2°, vermelde rechten kan worden uitgesproken.

Commentaar: Smaad is derhalve een vorm van belediging door een bepaald feit aan te halen. Bij laster gaat het om het bewustzijn dat de opmerkingen onjuist zijn. Zowel bij smaad als laster gaat het om het belang dat niemand aangetast mag worden in zijn eer of goede naam. Laster is een zogenoemd klachtdelict. Er moet komen vast te staan dat de verdachte de opzet (ook voorwaardelijke opzet) had om een iemand zodoende te beledigen.

Artikel 266 Wetboek van Strafrecht, Eenvoudige belediging

1. Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

2. Niet als eenvoudige belediging zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.



Het zijn opzet delicten, dus de opzet ervan moet bewezen worden.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:59

Denk er wel aan hoe gratis en vrijblijvend al die tussenpersonen ook mogen zijn, ze leven ervan om jou te laten geloven dat je allerlei diensten nodig hebt!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:14

Ik vind het zo'n gek idee nog niet Bart, je kunt misschien idd maar beter voorbereid zijn...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 18:12

Klopt, maar dan moeten de kosten wel tegen de baten opwegen. Een verzekering van 400 euro per jaar die bijna niets dekt vind ik niet echt een goed plan Haha!

Ik ga iig die adviseur eens bellen, eens kijken wat die te melden heeft. Overigens is het inderdaad zo dat de kans niet heel erg groot is dat Bokt.nl problemen krijgt door (enigsinds redelijke) uitlatingen van gebruikers. Maar goed, het zal je maar gebeuren dat een bedrijf dat eerst van de rechter wil horen, dan is het erg handig als je een advocaat achter je hebt staat. Hoewel ik me afvraag hoe gemotiveerd zo'n advocaat is die via een verzekering werkt Verward Van die 400 euro kan je net 2 uur betalen ofzo Geld, geld!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:57

Een advocaat die via de verzekering werkt krijgt toch gewoon zijn centen? Alleen dan niet van jou rechtstreeks maar van de verzekeringsmaatschappij. Lijkt me niet dat hij dan minder gemotiveerd zou zijn toch?
Je betaalt dan wel 400 euro premie maar de vzmaatschappij zal er niet vanuit gaan dat jij een keer per jaar een zaak hebt denk ik. Een all-risk autoverzekering is ook lang zo duur niet als een nieuwe auto, en toch krijg je wel uitgekeerd. Als je vaak gaat claimen zal de rechtsbijstandsverzekering ook wel omhoog gaan denk ik. En valt bokt wel onder 'zakelijk' eigenlijk? Is het echt een onderneming? Dan lijkt het mij toch wel de moeite waard...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:01

ruiterinrust schreef:
Denk er wel aan hoe gratis en vrijblijvend al die tussenpersonen ook mogen zijn, ze leven ervan om jou te laten geloven dat je allerlei diensten nodig hebt!



Die zijn er inderdaad. Alleen ze zijn niet allemaal zo.
Maar de goede pik je er zo uit. En zolang wij geen handtekening zetten, gebeurt er niets.

Ik ben zelf ook werkzaam in die branche en je moest eens weten hoe snel mensen wel niet een handtekening zetten onder iets waarvan ze nauwelijks weten hoe het werkt?
En dit zelfs zonder dat de adviseur ze pusht!!

Het slechte imago van de verzekeringsbranche heeft ook deels te maken met de direct-writers (zelf online afsluiten van verzekeringen).
Lijkt allemaal heel goedkoop, geen zeurende adviseur voor je neus, maar als er stront aan de knikker is, dan is de klant verbaasd dat er niet wordt uitgekeerd.

Algemene voorwaarden! Daar draait om. De consument leest ze niet laat staan vergelijken.
Dat is wat een adviseur allemaal wel moeten weten, en daar basseerd hij zijn advies op.

Oja, een adviseur krijgt ook provisie. Een direct-writer stopt dat geld in zijn eigen zak. Uiteindelijk scheelt het praktisch niets en kun je mijns inziens beter de ellende op het bordje leggen van de adviseur, dan zelf ellendig lange discussies gaan voeren met een verzekeringsmaatschappij die je toch niet wint.

Volg je hart, met verstand en goed doordacht.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:31

Ik vind 400 euro eerlijk gezegd nog meevallen. Ik betaal voor mezelf prive al zo'n 150 euro per jaar. Heb je het al rechtstreeks bij Arag en Das geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:18

BartVB schreef:
Maar goed, het zal je maar gebeuren dat een bedrijf dat eerst van de rechter wil horen, dan is het erg handig als je een advocaat achter je hebt staat.


Laster en smaad vallen id onder het strafrecht, het enige wat je in zo'n zaak kan gebeuren is dat je via Justitie het verzoek krijgt de gegevens van desbetreffende gebruiker bekent te maken.
Als je dat netjes vermeld in de regels van Bokt weet iedereen dat je in zo'n geval de gevens door zal geven (volgens mij staat dat er al in).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:20



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:56

Ik heb een rechtsbijstandverzekering bij DAS, ben er niet zo kapot van.

Ze hebben een opzegtermijn van 5 jaar en ik ben al een paar jaar aan het betalen om van ze af te komen. Zonde van mijn geld Verdrietig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Benzz, Black_Moon, carina, DinaxUllie, EmptyWords, girlyggirl, Iloveiswan, Jessica_1998, Lestria, LilChar, Roosch, Stanleytje, Taartje en 216 bezoekers