*au* is dit normaal bij verstandskiezen ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

*au* is dit normaal bij verstandskiezen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 16:53

Tjonge ik heb nooit iets te klagen gehad met mn gebit.
Maar nu wordt ik aardig terug gepakt.
Volgens mij komt mn verstandskies door. Maar jeetje, hoort dat zo'n pijn te doen ??
Of doet het alleen pijn als het verkeerd zit ?
Ik heb er nu al zo'n 3 dagen last van en w.s kan ik ook pas eind volgende week bij de Tandarts terecht Scheve mond
Lang leven de Nurofen Knipoog


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:57

Ja Haha! Leuk he.. Ik heb ook een heleboel paracetamol geslikt toen.. Mijn hemel dat deed best pijn.. Maar 1 troost, het gaat over.. totdat ze eruit moeten..*brrrr*

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:58

Doet volgens mij altijd pijn, omdat er meestal erg weinig ruimte over is.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:59

Ik heb een half jaar geleden ongelooflijk veel pijn gehad aan mijn verstandskies. Ik kon serieus niet eten, bijna niet praten, en mijn mond amper open. Ik dacht echt dat de kaakchirurg meteen zou moeten gaan snijden of wat dan ook. Het voelde alsof er oorlog was in mijn mond: slapeloze nachten: auw! Zeer auw! Het leek alsof mijn kies mijn wang in groeide Scheve mond
Op naar de tandarts, kom ik daar... Sja, kon ie niks aan doen, verstandskies was aan het groeien en schuiven? Kon wel een paar dagen duren.. Uiteindelijk, na 8 dagen zwakte de pijn af.. Kamillethee hielp enigzins..en inderdaad: lang leve de aspirine Bloos!

Succes ermee!!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 17:04

Oeh Misja dat klinkt heel erg bekend Scheve mond

8 dagen..tjeez..dan heb ik nog wel even te gaan.
Ik slik nu 3 Nurofens per dag ,drink idd kamille thee en spoel 3 x pd met mondwater (helpt ook goed, slaat je mond lam Haha! )

Jeetje..ja dan moet ik het nog maar even afwachten.
Mn arme vriend...ik wordt er zo sago van Knipoog

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:39

Dit heb ik vorge week precies hetzelfde gehad! Ik werd ook direct panisch bij de gedachte dat ze er allemaal uit zouden moeten, maar na een aantal dagen pijn lijden is het dan toch over gegaan!
Bij mij hielp het ook om extra vaak m'n tanden te poetsen, maar vooral nurofen, nurofen en nurofen...Sterkte!

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:29

Japs, welkom bij de clup Haha!

Heb nachtenlang mijn bed in elkaar geslagen vanwege de pijn, je wilt niet weten hoeveel pijnstillers er per dag doorheen gingen.

Maar als het echt heel erg is is het een noodgeval en mag je gewoon dezelfde dag al bij de tandarts komen hoor Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:33

hmm... dan heb ik mazzel! Ik voelde ze wel toen ze doorkwamen, maar gelukkig heb ik nooit echt last gehad! Een beetje geirriteerd misschien, maar dat was het dan ook wel... Sterkte ermee iig!

Der Ellmauer Dancing Queen

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:36

Ben ik even blij dat ze bij mij allemaal al door zijn!
Bij mij duurde het 3 weken! Enorme pijn, niet kunnen eten, drinken of praten en slapeloze nachten.
Bij mij was het zo erg dat mijn hele tandvlees en mond ontstoken was geraakt en ik uiteindelijk antibiotica heb gekregen. Daarnaast heb ik 1 week met waterstofperoxide moeten spoelen.

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:41

ik heb ook altijd best veel pijnv an mijn verstandskies. Paar wekent erug, was hij half in het tandvlees half eruit gegroeid, het tandvlees wat er nog overheen zat was gaan ontseken en helemaal opgezwollen, deed echt zo'n fiets pijn, hele dag paracetamolletjes slikken en zo. En ik de hele tijd roepen, ik bel snel de tandarts ik ga snel de tandarts bellen.. uiteindelijk niet meer gedaan ...

de zwelling is weg, en de tand ligt nu goed vrij... dus jah, mag de tandarts er naar kijken bij mijn volgende half jaarlijkse controle....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:05

Succes er mee! Ik heb ook veel last gehad van me die grrum kiezen Boos! .
Erg fijn maar vooral ook als ze er uitgetrokken moeten worden Ziek.
Tip neem een dag vrij!

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:06

Die van mij doen niet zeer en zijn ook druk bezig om door te komen eentje is al door rechts boven en de links boven zit ik op te wachten dan kan ik ze laten trekken .... Scheve mond

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:39

Ik heb tijdens het doorkomen ook echt last gehad, volgens mij is dat normaal, dat is het zelfde waarom baby's zo huilen bij hun eerste tandjes, die moeten door het tandvlees door naar buiten komen (itt bij het wisselen, dan is het tandvlees als 'stuk' en kan de nieuwe tand zo naar buiten komen).
Ik had echt de neiging om op van alles te kauwen met die verstandskiezen, dat verlichte de pijn en het bespoedigde het door het tandvlees heen prikken.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:08

uhmmm bij mij zijn er nu 2 door boven heb helemaal niks gevoeld Verward ligt zeker aan mij ofzo hehehe... Als er een gaatje in zit dan moeten ze erruit tandartsen vullen geen verstandkieze meer namelijk.... Dus nu enkel onder nog doorkomen ben beniuewd

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:09

snap je nu waarom kleine kinderen die tandjes krijgen altijd zo janken??? Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:13

Ik heb er vrij weinig last van gehad. Ik kreeg er pas last van toen ik nog een paar extra kiezen door kreeg.

Ik kreeg nog een setje eerste kiezen aan de binnen kant door, plus nog 1 extra kies achter 1 van mijn verstandskiezen.

Nou heb ik niet zo'n grote mond, (hoewel sommige mensen in mijn omgeving hier wel eens anders over kunnen denken Haha! )

en nu moest ik dus een zooitje laten trekken. 3 aan de ene kant en 4 aan de andere kant....

De tandarts had zoiets nog nooit gezien... Veel mensen hebben te weinig kiezen en ik kreeg er gewoon een paar extra die ik al had Verward

Nu is al het overtollige eruit, beetje lastig eten de eerste paar dagen maar verder weinig last van gehad.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:21

Bij mij deed het doorkomen geen pijn, het verwijderen daarentegen... Scheve mond Maar ik ben elke dag nog blij dat die rotzakken eruit zijn. Onderin waren ze nl. behoorlijk recht doorgekomen, maar boven zat geen ruimte en zaten ze tegen een andere kies aan. Was ik ff blij dat die er fijn uitgingen voor ik er last van kreeg Haha!
Onderin had ik echt niks doorgehad, maar het tandvlees trok ook niet terug, dus mijn tandarts gaf me twee opties (eigenlijk geen, maar dat kwam toen hij het uitlegde): het tandvlees wegsnijden ( Scheve mond ) of ze laten verwijderen. Ik kon niks zeggen, want hij zei er meteen bovenop: maar bovenin krijg jij geen verstandskiezen, of je moet je gebit weer laten verbouwen (ik heb 3 jaar gebeugeld). Die keuze was heel snel gemaakt. Binnen twee weken is de ene helft verwijderd en een maand later de volgende helft. Ik zag dat echt niet zitten. Heb genoeg ongemak gehad van het vele ijzerwerk en toen bleek ook dat mijn bovenkaak te klein was (m'n tanden passen, maar er past geen tand bij).
Moet wel zeggen dat ik de chirurg niet zo heel aardig vond, de eerste set ging heel gemakkelijk, maar de tweede was een ramp. Hij heeft flink lopen wrikken op 1 kies en dat nam ik 'm niet in dank af maar aan de andere kant: 2x een weekje ongemak is het mij meer dan waard. M'n tandjes staan verder nog netjes op de plek en rotten niet stiekem weg (dat was ook het gevaar omdat mijn onderkiezen scheef op de andere kiezen stonden, dat was onmogelijk schoon te krijgen). t Waren overigens kwalitatief hele goeie kiezen, maar ik ben toch blij dat ze nu lekker weg zijn. Haha!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:27

Bizar dat je opeens allemaal extra kiezen uit het niets kreeg, malibu!

Bij mij komen mijn verstandskiezen stukje bij beetje door. Al 4 jaar lang ofzo heb ik af en toe weer eens een paar dagen last, dan komt er weer een puntje door, en dan houdt het weer even op.

Ik krijg eerst ook ontzettende kramp in mijn kaak. De eerste keer dat ik dat had, had ik de avond ervoor met mijn kersverse vriendje de HELE avond zitten zoenen.
Je raad het al, ik dacht dat ik echt een spier overbelast had ofzo... Haha!

(dokter heeft mij toen haarfijn uitgelegd dat dat van mijn verstandskiezen kwam, en dat ik maar even langs de tandarts moest... En die zei weer dat het doodnormaal was...)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:28

Helemaal geen last van gehad, alleen dat hij af en toe een beetje dwars zat met kauwen in het begin en ik op het vel waar hij door kwam aan het kauwen was Tong uitsteken.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:34

Citaat:
Je raad het al, ik dacht dat ik echt een spier overbelast had ofzo...


Nagelbijten / Gniffelen ik denk dat dat bij mij ook mijn eerste idee zou zijn...

't is een heel naar gevoel en inderdaad komt het maar eens in de zoveel keer opzetten.

Die extra kiezen waren voor mij ook heel vaag, het zijn de eerste onder kiezen die na je hoektanden beginnen zeg maar.

Als ik m'n tong dan omhoog haalde zag je dus gewoon een paar extra kiezen zitten aan de binnenkant. Dit werd wel heel lastig met eten enzo.
Maar dit is net zo als met je verstandskiezen die doorkomen, ontzettend vervelend gevoel...

Gelukkig zijn ze er uit.

En wees maar blij dat ze doorkomen, ik heb namelijk hele rare verhalen gehoord bij de wachtkamer van de kaakchirurg over verstandskiezen die niet doorkomen en die ze dan operatief moesten verwijderen...

Brrr... niet fijn hoor als je zulke verhalen hoort in de wachtkamer.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:19

Ik kan me niet herinneren dat ik er eigenlijk last van heb gehad toen ze doorkwamen... Maar vorige week zijn ze er aan de rechterkant weer uitgehaald en afgelopen maandag aan de linkerkant dus daar heb ik geen last meer van Haha! (heb er trouwens ook nie echt last van gehad nadat ze eruit zijn getrokken...)

01-01-2009
      ♥ Dani 03-08-2011 ♥


SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 14:36

Oef wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben
Vandaag gaat het iets beter en ik heb maar 1 Nurofen op Haha!
Mja dat komt ook omdat ze op zijn Knipoog

Die kies die nu doorkomt zat al halverwege en tot halverwege heeft het dus geen pijn gedaan. Het laatste stukje daar heeft ie moeite mee blijkbaar...de eikel.

Gister maar snel alle tandarts dingen laten opnemen in de verzekering.
vandaar dat ik het nog even moet uitzingen(of schreeuwen) tot ik compleet verzekerd ben.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:35

Toen mijn verstandskiezen doorkwamen, heb ik complete theedoeken kapotgebeten, zo'n pijn deed het. Scheve mond

Sterkte, zodra ze door zijn heb je er waarschijnlijk geen last meer van! Totdat ze beginnen te vinden dat ze eruit moeten. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:59

Bij mij is er maar 1 verstandskies door... Ik ontdekte het pas toen er een puntje uit mijn tandvlees stak. Heb er echt totaal geen last van gehad, heb niks gevoeld.
Maar ze moeten er wel alle 4 uit, terwijl er 3 van de 4 nog niet eens door zijn...

:D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: angrywolf, chanelle14, desi92, ellen05, Frieke84, ingvdh, Malissaa1, ogidni, Roosch, SamElisa, SentiBot en 58 bezoekers