verhaal: *geen tittel*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

verhaal: *geen tittel*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 13:42

het heeft hier al eens gestaan...maar ik weet niet tot waar ik toen zat dus zet ik het er maar helemaal op:

Amber:
Amber is een meisje van 15
1.70m groot en slank
Haar vader heeft een stoeterij voor wedstrijd paarden…amber zelf heeft drie paarden

Olathe wat schoonheid in het indiaans betekent, is een 6 jarige merrie
Aan haar voet het veulen genaamt Kishi naar de nacht…hij is snachts geboren vandaar de naam!
Olathe is een vurige merrie die graag springt…voor het moment mag ze natuurlijk niet springen! Haar veulen een hengstje heeft ook de juiste bouw voor een springpaard te worden
Wakanda genoemd naar de innerlijke kracht is een mooie volbloed hengst van 1.72m groot en 5 jaar oud! Hij kan super springen en houd van door het bos galopperen!
Wakanda is een sterk en nerveus paard…snel en vurig!
En tot slot dakota! Dakota hier de rechtse aanvallende hengst,
Dakota is genoemd naar de vriendschap (alhoewel dat uit deze foto niet echt blijkt) is dakota een vriendelijk maar vurig paard…dakota is 1.68 m en 4 jaar oud is snel, houd van springen en is helemaal verliefd op bosritten


En ook satinka is erbij gekomen!
Satinka is een grijze jonge arabier van 4.5 jaar…
Satinka is indiaans voor magische danser! Als hij loopt is het juist alsof hij danst, en het is magisch om hem te berijden
Hij is 1.65 m!
Hoofdstuk 1

“hoi pap!” begroette de jonge amber haar vader…amber had 2 weken paasvakantie die ze zou gebruiken voor wedstrijden en haar 3 paarden dakota, wakanda en olathe te verzorgen
olathe die ondertussen haar veulen kishi aan haar voeten had werd nog niet gereden! Pas als kishi afgespeent was zou olathe weer rustig mogen beginnen…
kishi was ondertussen al 4 maanden oud bedacht amber…
‘hoi dromer…ik vroeg je iets hoor!’ grinnikte haar vader
‘oh eh, wat vroeg je pap?’
‘of je vandaag eerst dakota wou rijden…wakanda staat nog in
in de weide …
‘ja hoor goed!’ zei amber dromerig en liep naar dakota
‘hoi mijn schoonheid
de jonge hengst keek eens naar zijn baasje…hij was nog maar een paar maanden opgeleerd
‘we gaan vandaag eens wat balkjes lopen jongen’ praatte amber tegen de mooie hengst die zich voor een keer gewillig liet poetsen
ze zadelde hem op en ging naar de springpiste
zo…de balkjes liggen al klaar liefste schat!
Dakota had zijn peesbeschermers aan en zijn springzadeltje op alhoewel ze vandaag nog niet gingen springen
Met nerveuze stapjes liep dakota door de piste
Deze had hij nog nooit gezien, en die rare dingen op de grond waren ook maar raar hoor!!
Amber liet hem alles eens bekijken en ging toen over tot draf
Reed een paar figuren en sprong aan tot een handgalop
‘maar kalm dakota!’ kalmeerde ze het paard dat angstig naar de staanders keek
ze galoppeerde een keer over de andere hand en ging toen in stap over de balkjes
dakota sprong angstig over de eerste balk heen schoot langs de tweede balk en galoppeerde even later zo hard als hij kon door de piste
‘rustig jongen…het is wel goed hoor…doe maar kalm’
amber zette het inmiddels gekalmeerde paard over tot stap en probeerde opnieuw over de balken te gaan…dakota sprong een keertje opzij maar na de derde keer ging hij toch in een nerveus stapje over de balken
‘mooi zo jongen…voor vandaag is het genoeg liefje!’ ze stapte het paard uit en verzorgde hem nog
daarna zette ze hem in zijn weide en haalde wakanda op
‘hey mooie jongen!! Kom eens hier heen!’ riep ze grinnikend naar het wild galopperende paard
wakanda was niet van plan zich te laten vangen en speelde een pak-me-dan-als-je-kan spelletje
telkens als amber bijna bij hem was stoof hij er al bokkend vandoor
‘wakanda! Genoeg met je domme spelletjes, kom nou hier!’ riep deze boos
wakanda wou zich niet laten pakken en ging er weer eens vandoor
‘verdomt paard’ mompelde amber en liep terug naar de stal
‘pap? Wakanda laat zich weer eens niet vangen!’ zei ze quasi kwaad
‘zal ik je dan maar komen helpen?’ vroeg deze overbodig en liep achter zijn wilde tienerdochter aan
‘wakanda kom nou hier!!’ zei amber een beetje ongeduldig
‘ik ga wat brood halen’ zuchtte haar vader toen hij het paard zag rond galopperen
‘goed pap…’ amber wist dat wakanda altijd zo was in de weide! Alleen met brood of pepermunt liet hij zich vangen, ook onder het zadel gaf hij zijn ruiter geregeld vlieglessen…
amber’s vader kwam even later terug met brood
‘wakanda, kom eens kijken wat ik heb!’ riep deze lokkend
wakanda kwam na het zien van het brood rustig aangedraafd en liet zich mak het halster aan doen
‘zo ben je braaf’ zei amber haar vader en beloonde het vurige dier
‘maar goed dat hij op wedstrijd goed springt amber…anders was wakanda al lang weg hoor!’ zei vader een beetje geïrriteerd
‘pap! Dat kan je niet doen’ zei amber angstig
‘nee, wakanda blijft…hij brengt met zijn plaatsen veel geld op voor de stoeterij amber…en daar gaat het om!’ antwoordde deze geruststellend en tegelijk zakelijk
‘dan is het goed!’ zei amber hopend dat wakanda haar vandaag zou laten zitten
ze nam de vurige hengst over van haar vader en zette hem vast in de poetsbox
‘ga je vandaag braaf zijn?’ vroeg amber een beetje stom aan het paard
wakanda brieste onrustig en gooide zijn hoof in de lucht
‘laat ik dat maar als nee aanvaarde’ zuchtte ze en zadelde het paard met peesbeschermers ,springzadel en martingal
‘je gaat springen vandaag lieverd!’ verklaarde ze aan het paard
kom op…we gaan mompelde amber en nam het paard aan de teugel mee naar de springpiste
toen ze opstapte trippelde wakanda nerveus in het rond
‘doe nou normaal!’ had ze het paard nog gecommandeerd
maar wakanda was een nerveus typetje! Je kon hem niet zomaar de les lezen…tot de grote spijt van amber…ze was eigenlijk niet sterk genoeg voor het dier…maar op wedstrijd liet hij zich altijd prima berijden…het was alleen in de piste dat hij zo dom deed…ook buiten was hij vrij rustig voor zijn doen…haar vader vond dat ze hem maar moest rijden! Wakanda liep goed met haar op zijn rug zei hij…amber daarentegen dacht dat wakanda beter zou lopen met een sterker iemand
maar ja…haar vader besliste daar over…en eerlijk gezegd reed ze het dier wel graag
amber stapte rond met een nerveus trippelende wakanda
zou ze aan haar vader vragen of ze een lesgever kreeg? Dan kon die haar misschien helpen met wakanda…dat zou ze doen!
Ondertussen warmde ze wakanda op en sprong een paar hindernisjes van 50cm
Na een tijdje sprong ze de 1 meter en stapte ze even…
Je bent vrij rustig vandaag…ik durf de 1.20m wel aan met je vandaag! Bedacht amber en stuurde wakanda in een rustige galop naar de 1.20 m
Wakanda sprong er kalm over alsof hij nooit anders gedaan had
‘dat is wel genoeg voor jou jongeheer!!’ zei amber rustig…nu hij zo braaf had gesprongen zou ze stoppen eer hij ongedurig werd…
amber stapte het paard uit en verzorgde hem nog eer ze hem op stal zette…daarna liep ze naar olathe en kishi om ook deze twee hun dagelijkse verzorging te geven…olathe liet zich mak poetsen…wat wou ze graag terug op de rustige olathe rijden!
Kishi was ook een hengstveulen…en amber zou hem mogen trainen…tegen dat deze ingereden werd was amber 18 en had ze meer ervaring en tijd…
Amber keek verlangend naar olathe en beloonde de rustige merrie met een schouderklopje…daarna ging ze aan het werk met de vurige kishi die al de borstels niet zomaar toe liet!
Amber krabde met moeite zijn hoeven uit en poetste hem
Daarna mochten moeder en zoon op de weide…
‘Ga je gang maar jongens…speel maar lekker’ zei ze en liep toen naar binnen voor wat te eten
‘hoe ging het vandaag met wakanda?’
‘vrij goed papa…hij deed rustig zijn werk voor een keertje!’ zei amber gelukkig
‘maar nu we toch over wakanda bezig zijn…’ ging ze verder
‘kan ik geen lesgever krijgen?’ vroeg ze snel
‘waarom een lesgever meisje?’ vroeg haar vader
‘wel, die kan me misschien helpen met wakanda…hij laat me nogal vaak van het zand proeven…’ zei amber verlegen…
‘wel…ik zal eens uitkijken…goed?’ vroeg haar vader
‘goed papa…’

HOOFDSTUK 2

Amber stapte rustig door het gangpad
‘hoi mooie wakanda, nee vandaag mag je niet in de weide!’
grinnikte ze…het was zondag…dan reed amber de paarden niet…
ze aaide de vurige wakanda
‘nee je krijgt vandaag ook geen krachtvoer!’ grinnikte amber…
ze gaf het paard een schouderklopje en ging verder naar dakota
‘hoi grote vriend! Hoe is het met jou?’ vroeg amber aan haar vurige lieveling
dakota beantwoorde haar met een vriendelijke duw en zocht in haar zakken naar een pepermuntje
‘hier slimmerd’ grinnikte amber
het paard murmelde eens als dank je en at toen met smaak het muntje op…
amber liep naar de merrie stal waar olathe met kishi stond
‘hoi schoonheden!’ begroette amber olathe en haar veulen
kishi hinnikte verontwaardigd toen hij zag dat zijn moeder een pepermuntje kreeg
‘wil jij ook eentje liefje?’ vroeg ze aan het jonge diertje
deze schudde ongeduldig met zijn hoofd en zocht naar het rolletje in amber haar zakken
amber viste een pepermuntje uit haar zak en gaf het aan kishi
‘zo mooie jongen…nu ga ik naar papa… we gaan een nieuwe hengst kopen’ zei amber gelukkig en liep de stal uit op zoek naar haar vader
‘hoi pap!! Gaan we al?’ vroeg amber ongeduldig
‘ja spring maar in de auto!’ antwoordde deze…
amber sprong letterlijk de auto in en belande met een plof langs haar vader
‘rustig jongedame! We komen er nog wel. Kalm!’
‘wat voor merries zijn het?’ vroeg amber ongeduldig
‘hier wat foto!’ zei haar vader
amber keek naar de drie foto

Amber bekeek de foto aandachtig
‘die grijze ziet er mooi uit he!’ zei ze
‘ja…maar die andere ook…het is een merrie voor wedstrijden amber…’ zei haar vader duidelijk
‘mag ik?’ vroeg amber voorzichtig
‘ja dat mag je…’ maar je moet bedenken dat je dan wel 4 paarden hebt…nu tijdelijk 3 maar over een paar maanden 4 en eens kishi volgroeid is…’
amber haar vader keek vragend
‘ik neem haar er bij’ zei amber vastberaden
‘goed dan…’ zei haar vader
‘dan mag jij ze alle drie rijden en beslissen welke je neemt…’ besloot haar vader
inmiddels kwamen ze aan, amber sprong uit de auto en liep achter haar vader aan
‘zo…jij hebt een jonge amazone bij’ begroette de handelaar
‘zij zal een van de dieren op wedstrijden rijden…dus zij moet ook beslissen wie ze neemt’ meende haar vader nuchter
‘gaat zij een van de drie rijden?’ vroeg de handelaar nu verbaast
‘ja, mogen we ze nu zien?’ vroeg vader ongeduldig
‘welke wil je eerst jongedame?’
‘de grijze als het kan…’ antwoordde amber verontwaardigd
de man liep naar de grijze en maakte aanstalten tot opzadelen
amber nam snel het woord:
‘mijnheer…ik zadel hem liever zelf’ zei ze…ze ontving een goedkeurende blik van haar vader
amber nam het hoofdstel aan en liep de stal binnen
‘wow je bent mooi!’ zei amber bewonderend en nam het fijne hoofdje van het paardje.
ze deed het hoofdstel aan en legde voorzichtig het zadel op de gevoelige rug,
ze trok de singel aan en nam hem mee naar buiten.
‘mooi paardje!’ keurde haar vader.
Amber trok de singel nog een laatste keer aan, vervolgens nam ze hem mee naar de piste waar ze hem zou rijden.
Ze stapte op en stapte even
‘en?’ vroeg haar vader
‘vrij rustig tot nu toe…’ besloot amber en zette het paard in draf…
het dier draafde rustig door de piste…was goed vooruit en luisterde naar de hulpen, ook galop ging goed!
‘deze is al goed!’ eindigde amber
ze stapte af en liep langs het paard naar de stal
‘je bent een leuk paard …’ amber keek vragend naar de handelaar
‘het is een jong dier…en heeft eigenlijk niet echt een naam…we noemen hem wel eens kleine’
amber keek eens naar het paard langs haar
‘kleine?’ vroeg ze ietwat sarcastisch
‘aha…het is een jong dier…hij is 4 jaar oud’ antwoordde de man
‘en de andere twee?’ vroeg haar vader
‘beide 5’ antwoordde de handelaar terug
amber zadelde de ‘kleine’ af en liep naar de donkerbruine merrie
‘hoi schoonheid, kom jij ook mee rijden?’ vroeg ze aan het mooie diertje en deed haar het hoofdstel aan
de donkere liet zich rustig zadelen
en liep braaf mee naar de piste
‘jij bent rustig…’ merkte amber op en keek vragend naar haar vader
deze knikte dat ze moest zwijgen dus amber nam het dier mee naar de piste en reed hem
hij was niet erg actief maar luisterde wel naar de hulpen
‘nee, deze zie ik niet zitten pap…hij is totaal niet actief!’ begon ze toen ze afstapte
‘goed…jou keuze!’ antwoordde haar vader
ook de lichte bruine werd opgezadeld en gereden
‘de grijze liep nog het beste’ vond amber
‘goed dan word dat paard gecontroleerd door de dierenarts’ antwoordde haar vader
de dierenarts keurde het dier goed en amber mocht een naam verzinnen
‘…’ zei ze na de gangen van het paard gezien te hebben
‘satinka?’ vroeg haar vader
‘satinka betekent magische danser’ antwoordde zijn dochter
‘aha! Mooie naam’ zei haar vader
‘volgende week word hij bij u afgezet’
‘goed’ antwoordde haar vader
ze stapte terug in de auto
‘zeg vader…kunnen we kishi ook niet als dekhengst gebruiken?’ vroeg amber plots
‘eh…als hij gekeurd word…’ antwoordde hij
‘waarom?’
wel…als kishi vier is rijd ik hem een paar keer op wedstrijd…is hij goed dan brengt hij geld op als dekhengst
is ie slecht…dan…’ amber stopte met praten
na een tijd zei haar vader
‘we zullen het zo doen…dan heb jij nog ‘maar’ vier paarden om te rijden he’
‘en moet je geen afscheid nemen van kishi’ liet hij er op volgen
‘je hebt me door’ zei ze zachtjes
‘goed, we proberen, kishi heeft een mooie bouw!’ zei haar vader plots
‘dankje pap!!!’ amber voelde zich tevreden!
Kishi zou bij haar blijven!!
Ze kwamen terug in stal een
Amber stormde naar kishi en olathe
‘kishi! Je mag blijven jongen!’ amber streelde beide paarden en poetste ze
daarna poetste ze wakanda en dakota
‘zo, ik ben weer klaar voor vandaag’ dacht amber en liep door het gangpad naar het woonhuis
‘ik heb gehoord dat je een nieuwe merrie hebt’ begroette haar moeder haar
‘o, hoi mam, ja een grijze arabier’ antwoordde amber gretig
‘en hoe was hij?’
‘hij was vrij hevig…maar een goed sportpaard, luistert ook goed’
‘een mooi paard?’ vroeg moeder geintereseert
‘oh ja!! Een plaatje! Hier is een foto!’
amber gaf moeder een foto en liep naar stal
‘hoi pap! Hoe gaat het met nirvelli?’ vroeg ze geintereseert naar het veulen
‘vrij goed! Maar nirvelli word verkocht!’
‘ons water kind’ grinnikte amber
nirvelli had die naam gekregen omdat hij toen hij een paar dagen oud was aan de vijver in gesukkeld was…
‘we hebben goede herinneringen aan jou jongenheer!’ sprak haar vader
‘maar…ik denk niet dat je hier thuis hoort…je hebt veel te graag aandacht…’ beëindigde hij zijn zin…

HOOFDSTUK 3: WAKANDA MIJN SCHOONHEID

Het was maandagmorgen het begin van de paasvakantie!
‘hoi wakanda! Er komt een lesgever vandaag!! En die gaat me leren hoe ik jou beter kan rijden! Je bent een super paard, maar sterk en wild!’ begon amber en poetste wakanda
wakanda schraapte ongeduldig met zijn hoef
‘hoi, ben jij amber?’ vroeg een jongensstem
‘ja dat ben ik…’ zei amber en zette de hoef van wakanda neer
‘wel…dan is dit ook wakanda!’ zei de jongen logisch
‘ja dat is wakanda, en jij bent de lesgever?’ grinnikte amber
‘ja…noem me maar sam!’ antwoordde deze
‘goed dan…wel…aangename kennismaking…dit is nou de duivel’ grinnikte amber en gaf wakanda een rustige aai over de hals
‘tjee…das al een hele duivel! Hoe groot is hij?’
‘hij is 1.70…hij is inderdaad wat groot…maar vrij wendbaar!’ antwoordde amber trots…grote paarden konden meestal niet snel genoeg wenden op jumpings…maar wakanda…die draaide scherper dan de meeste paarden…en soms gebruikte hij dat wel eens tegen zijn ruiter’ grinnikte ze…
‘hmm…ik snap het’ zei sam en nam het paard en het jonge meisje in zich op
‘hoe oud was je weer?’ vroeg hij
‘ik ben 15’ antwoordde amber
‘mooi zo!’
‘maar ik ga nu echt verder met poetsten! Ik moet nog een hoef en dan opzadelen!’ zei amber rustig en begon aan de achter hoef van het paard!
Wakanda liet het allemaal rustig gebeuren
‘brave jongen!’ prees amber het paard en zadelde het paard rustig
daarna nam ze hem mee in de binnenpiste…sam wou dressuur doen, toen wakanda de piste zag…begon hij wild te trippelen gooide zijn hoofd arrogant in de lucht en stak zijn staart omhoog
‘doe kalm jongen!’ zei amber wat strenger
wakanda sprong opzij en rok zich los
‘wakanda?!’ riep amber geschrokken
‘het is wel een wildebras precies!’ begon sam en bekeek het paard dat wild de piste rondbokte
amber zuchtte
‘we kunnen hem beter insluiten…’ zei ze rustig en nuchter…
ze liep naar het paard toe en zei
‘wakanda! Je hebt lang genoeg gedold nu kom hier!’
ze greep naar de teugel toen het paard geschrokken even stil stond bij het horen van zijn naam
‘nu heb ik je kreng!’ grinnikte amber en nam hem mee naar sam
‘houd je hem even vast ik moet de singel nog aantrekken!’ begon amber
sam betwijfelde of ze erop bleef zitten wanneer wakanda zo deed…hij betwijfelde of híj op zíjn 23-jarige leeftijd wel op dat paard bleef zitten…hij reed al van zijn zesde…maar het kreng deed lelijk! En bokte gemeen
amber stapte op en nam de teugels op…na wat getrippel en wat been kreeg ze hem uiteindelijk in een gespannen stap op de hoefslag
‘laat hem eerst ontspannen amber, benen losser en schouders naar achter…’ begon sam
amber ging wat meer ontspannen en ook wakanda ontspande
‘goed…neem je teugels op en maak een volte…’
amber nam de teugels op en wakanda gaf een protesterende bok…hij had geen zin in werken
het was een kleine bok…amber bleef makkelijk zitten en gaf hem been
ze reed even op de volte tot ze hem onderin had en toen mocht ze over naar draf van wouter
wakanda had een ruime draf…hij draafde rustig over de hoefslag…amber deed de oefeningen met gemak…en toen moest ze overgaan naar de gevreesde gang…amber zette zich klaar en pitste wat meer met haar benen! Wakanda ging over tot galop en in de hoek stak hij zijn hoofd tussen de benen
‘amber trek zijn hoofd omhoog!’ riep sam toen hij zag dat het paard zijn eerste bok al gaf, amber bleef gelukkig zitten…maar je zag dat ze het moeilijk had,
ze zette zich wat feller achteruit en trok het hoofd van het paard omhoog.
Kalm nou wakanda!
Wakanda wou niet rustig galopperen, zeker niet met zon strakke teugels! Hij wou zijn ruiter er af! Maar als ze de teugels zo hield…dan kon hij niet bokken…maar steigeren…
Het paard stopte bruut en gooide woest de benen omhoog
Amber die zich niet verwacht had aan de stop steiger gleed naar beneden en belande op de grond
‘daar gaan we weer!’ zuchtte ze…ze stond kwaad op en greep de teugels van het rustig stil staand paard
‘wakanda je hebt genoeg gespeelt!’ zei ze en sprong op het paard…sam singelde aan en liet haar opnieuw over gaan tot galop
‘houd zijn hoofd omhoog en als je voelt dat hij wil steigeren laat de teugels dan ietsje losser!’ zei sam
Amber deed wat sam zei en voor het eerst sins lang begon het paard rustig te galopperen, de teugels strak genoeg zodat hij zijn hoofd niet tussen de benen kon steken…maar los genoeg zodat hij niet zou gaan steigeren! Amber voelde het dier aan en was gelukkig!
‘goed zo amber! Dat wil ik zien!!’ zei sam en keek naar het rustig galopperende paard met een meisje dat heerlijk in het zadel zat…zo trots en gelukkig…
‘een overgang draf…’ zei sam
amber maakte zich wat zwaarder en kneep even in de teugels…wakanda voelde de rustige en ontspannen hulpen en ging zelf ook ontspannen hij ging over in een energieke draf
‘maak maar een overgang naar stap!’ zei sam nu
amber ging zitten en kneep weer in de teugels…de energieke draf ging over tot een rustige stap
‘mooi gedaan meisje!’ zei sam
‘je rijd hem vrij goed…alleen moet je ontspannen!, dan gaat wakanda ook ontspannen’
‘goed’ zei amber
‘zet hem op de linkerhand en ga in f over naar draf en in m ga je over tot galop!’
amber deed wat sam zei, wakanda gunde haar nog een bok maar toen amber de teugels wat strakker nam galoppeerde hij rustig over de hoefslag
‘probeer eens aan hem te werken!’ zei sam
amber werkte het paard onderin…ze kwam zover dat hij zijn neus al niet meer in de lucht stak
‘mooi zo meid! Draaf maar even uit en dan mag je uitstappen! Ik ga wat drinken halen voor ons!’ zei sam vriendelijk
amber ging over naar draf en naar stap, ze liet wakanda de hals strekken en rustig stapte het paard over de zijde
‘wakanda…je bent een schat van een paard!’ prees amber de witte hengst
ze sprong van het paard af…zadelde hem af en verzorgde hem!
‘braaf paard!’ zei ze gelukkig en gaf het dier een schouderklopje
hij stond juist op stal toen ze sam aan zag komen met het drinken

het is een beetje lang Bloos

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:58

Sorry, ik heb het niet echt helemaal gelezen; erg irritant omdat er bijna alleen maar dingen instaan die worden 'gezegd'.

Er staan ontzettend veel schrijffouten in, slechte/verkeerde leestekens; en vaak zelfs helemaal niet.

Sorry; ik vind het niet zo goed; wel goed geprobeerd

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:00

over de leestekens hebben ze al genoeg gezaagd vind ik ondertussen...ik doe mijn best, soms vergeet ik ze alleen nog Scheve mond
de schrijffouten? dt fouten heb ik altijd,voor de rest is het gecontroleert met de spelling en gramatica controle van word...dus...
daarbij wil ik ook weten hoe het verhaal opzich is!
de spelling fouten en de leestekens weet ik..

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:02

en wat wil je er mee zeggen??? *blond*

ow ik snap het... je hebt het zelf geschreven??

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:03

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet echt een boeiend verhaal ofzo.

Waarom zet je trouwens niet gewoon een punt aan het eind van de zin?
Laatst bijgewerkt door Gerbenfroh op 14-05-04 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:03

Michelle schreef:
en wat wil je er mee zeggen??? *blond*

ow ik snap het... je hebt het zelf geschreven??

ja tuurlijk...ik ga niet het verhaal van iemand anders op bokt zetten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:13

Ik vind het wel cool, en gedurfd dat je dat op bokt zet..
ik schreef ook van die verhalen, maar ik durf ze hier echt niet op te zetten hoor !! Knipoog

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:14

hahaha hij is op zich wel leuk, maar het heeft niet echt een doel lijkt het.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:18

nee echt een doel heeft het niet, nouja eigenlijk wel
als ik me verveel schrijf ik gewoon verder Haha!
en ik kan mijn eigen dromen neerschrijven in mijn verhalen!
en roowz? gewoon doen meid! als de reacties je niet aanstaan gewoon slotje vragen Knipoog

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:20

ja maar een verhaal leest lekker als er een doel is. en dat mist in dit stuk. ik dacht minstens dat er iest vreselijk fout ging ofzo. maar alles is 'te perfect' maar verder goed geschreven hoor

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:27

tja...misschien is dat positief...kan het gelden voor een verrassings effect Tong uitsteken