Vandaag de The Little One gepoetst!!! *trots*+vervolg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Vandaag de The Little One gepoetst!!! *trots*+vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 09:15

Oh, wat ben ik trots op haar!!!! Ik heb vandaag de tweejarige Kroongraafmerrie gepoetst!!! I Lovers her so!!!! Ze is geweldig! Haha!

Effe een (korte) intro: Mijn vriendin doet een internationale opleiding en vorig jaar is ze zes weken naar Engeland geweest. Ik heb toen een oogje in het zeil gehouden wat betreft haar paarden. Ze hebben er thuis nu negen staan, vorig jaar waren dat er zeven (en dat zijn nog niet eens al hun paarden *grijns*...) . Ze hadden dus vorig jaar een éénjarig veulen gekocht, van Kroongraaf, echt een supermooi merrieveulen. Donkerbruin, een mooi smal blesje, vier witte voetjes en prachtige trouwe kijkers. Kwijl Dat meissie was dus als veulen met mama de wei ingegaan en nu ze verkocht was er weer uitgehaald. Ze was dus hartstikke mensenschuw en bang. Maar goed, ik heb haar dus vorig jaar 'getemd' en haar een heel stuk makker gekregen. En dat in zes weken tijd, iedereen stond er versteld van hoe ik dat gedaan had. Nu konden ook andere mensen er mee aan de gang. Ik heb haar in die zes weken zover gekregen dat ze zich liet pakken en aaien op haar hals en hoofdje en schouders, verder kwam ik niet, toen kwam mijn vriendin weer terug. Deze zomer is ze lekker met de andere paarden de wei ingegaan, tot de winter weer kwam en ze weer op stal moest. Ik ben haar nog wel een paar keer op wezen zoeken, maar niet zo veel, want het is best een eindje fietsen voor mij en ik heb vaak meer te doen.
Dit jaar is Rinske dus weer naar Engeland voor vijf weken en daarna gaat ze zeven weken naar Nieuw Zeeland. Verdrietig Ik mis haar wel.... Maar goed, ik let dus weer op haar paardjes. Cool Nu staan er dus negen, twee veulens erbij. ( Paddox Kwijl en Nassau) Mijn lieve meissie is nu bijna tweejarig, ze is wel weer een stukkie gegroeid, maar wat een schoonheid is ze toch. Ik zou haar echt zo mee willen nemen. Clown Helaas kan ik haar niet betalen..... Huilen En waarschijnlijk is ze niet eens te koop haha, nu nog niet iig.... Ik heb de draad dus weer opgepakt met de merrie. Vorig jaar kwam ik er bijna dagelijks, dan fietste ik een eind om vanuit school. Dit jaar loop ik eerst vier weken stage, dus kan ik nu ff alleen in het weekend, daarna ook weer vaker. Omdat op maandagmorgen de dierenwinkel dicht is, ben ik gistermorgen nog even geweest. Ik heb eerst een paar dagen vertrouwen met haar opgebouwd en toen de proef op de som genomen.
Ik wilde haar voor de eerste keer borstelen. Ik dus gewapend met een borstel haar box in. Ze voelde dat ik wat van plan was, maar kwam toch naar me toe, waarna ik haar heb laten snuffelen aan de borstel. Ze rook wel even voorzichtig of ik er ook wel bij was, toen was het goed.
Ik ben heel voorzichtig begonenn met het aaien van haar hoofd, hals en schouders, ook ondertussen steeds halen makend met de borstel, dat vond ze prima, omdat IK het deed. Ze vertrouwde me volkomen. Haha! Zo mooi is dat, geeft je zo'n sterk gevoel.... Dromen
Heel voorzichtig ging ik toen steeds iets naar achter met de borstel. Over haar middenhand. Oei dat was eng!!! Miesje begon weg te lopen, rondjes om me heen en ik liet voorzichtig steeds de borstel met haar mee draaien, over haar achterhand heen en weer van haar rug af overnieuw. Toen ze merkte dat het haar geen pijn deed en dat ik haar echt niets zou doen, stond ze stil en liet ze het over zich heen komen en ze liet zich poetsen. Lachen Ik heb haar natuurlijk meteen uitgebreid beloond en ze stond echt even te genieten. Lovers Daarna de andere kant. Daar liep ze ook eerst even weg, maar stond ze een minuut later ook stil , waarna ik het af kon maken. Wat ben ik trots op die schoonheid zeg!!!
Het vervolg:
Ik heb al best wat met haar beleeft haha. Vorig jaar ook, was ze buiten in de bak aan het benen strekken. Ze ging in keiharde rengalop de bak rond, tot ze de bakrand tegenkwam en ze keihard op de rem moest, maar dat ging niet meer. Ze kon dus niet anders dan springen over een bakrand van anderhalve meter of hoger misschien wel. Ze kwam er echt met een gigasmak overheen, als een poolstokhoogspringer! Cool Zag er niet uit en ik schrok me rot, want ik stond er recht naast. Ik schreeuwen en Rinske's vader kwam er meteen aan gerend. Het veulen stond ondertussen alweer en we wisten haar weer de stal in te drijven, waar het wel weer even duurde voordat ik haar weer te pakken had, angstig als ze was. Rinske's vader vroeg me toen al of ik overtuigd was van haar springcapaciteiten... Ik kon niet anders dan antwoorden: "ja hoor, bel Gert-Jan maar dat je nog een crack in de dop voor hem hebt...." Nog met de schrik in mijn benen. *LOL* *LOL* *LOL* Springpaard! Kroongraaf rules!!! Pling

Nu dan nog maar ff een kort stukje 'hoest met Ilona zelf en haar SuperJurga???' :
Het gaat wel weer okay, ik loop nu dus vier weken stage in de dierenwinkel en de eerste week was ronduit *peep* .... Nu is het dus de tweede week en ik mag wat meer gaan doen, hoef niet alleen maar de rotklusjes te doen. Vandaag heb ik voor het eerst wat kassawerk gedaan. Ze hebben me beloofd dat het vanaf nu beter gaat worden, ik houd ze eraan!!!! Wel dagen aftellen, maar okee.
Met SuperJurga gaat alles goed. Merrie wordt al flink dik, nog twee en een halve maand... Afgelopen woensdag had ik les na anderhalve week niet rijden ivm sneeuw. Ging hartstikke lekker. Vrijdag liep ze helemaal als een zonnetje, geweldig. Toen heb ik mijn nichtje er even opgezet om het zelf ff te kunnen zien. Wow, lijkt wel een heel ander paard! Kwijl Ze is zo mooi dan! (de voorhand dan....) Gisteren gelongeerd, liep ze ook goed. Morgen na maanden eindelijk weer les van mijn eigen instructrice. Yippee, hopen dat ze nog zo lekker sjouwt... Zaterdag voor het eerst privéles...ben heel benieuwd. Woensdagavond laatste keer B wedstrijd en dan in mei.... L1!!!! Cool Ik ga ervoor!!!! Party!!

Hoor ik net op msn van mijn vriendin vanuit Engeland dat zij de Kroongraaf al vaker gepoetst heeft.... Of ik het geloof.... Verdrietig Maar dat neemt niet weg dat ik ongelovelijk trots ben op die schoonheid en dat ze3 heeeeeel veel vertrouwen in mij heeft!!!! Haha! Luv ya baby!
Laatst bijgewerkt door Jurga op 15-01-02 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:25

ahh wat lief dat ze je zo vertrouwt zeg! is echt zo mooi he als je echt 100% vertrouwen van een paard krijgt!!!! je kunt er later veel meer mee bereiken!! echt lekker gevoel geeft dat he? Lovers Lovers *applaus* (wel een hele zachte anders schrikt ze) dat je haar zo ver hebt gekregen dat je haar nu hebt kunnen poetsen. Haha! Cool

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:03

aaah wat lief zeg...
ik heb btw ook een tijdje een nakelomeling van kroongraaf gereden... was ook een schoonheid maar helaas heel bang en aangezien ik niet zo heel veel tijde rvoor heb ben ik ermee gestopt.. vind het nog jammer

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:06

Lief hè`?!?
Lovers Kwijl
Vertrouwen is in mijn ogen echt het grootste geschenk wat je van een dier kunt krijgen!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 19:27

Ja, echt super, als dieren je laten merken hoeveel ze je vertrouwen. Helaas is dit meisje niet van mij.... Verdrietig

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:35

x
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 22:44

Nee, de Rinske die hier op Bokt kwam is een ander. Dit is toch echt mijn eigen vriendin... Lovers