Welk ras voor western?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dagmara

Berichten: 33
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Ameide

Welk ras voor western?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 09:05

Welk ras kan ik het beste aanschaffen om western mee te gaan rijden? Zelf zat ik te denken aan een qauter, paint of arabier. Kan iemand mij advies geven?
Heeft iemand een advies waar ik deze het best kan kopen?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:20

Ik weet nog een paar leuke amerikaanse appaloosa's te koop.
Welkom trouwens op bokt, zo te zien ben je er nog niet zo lang. Als je de zoekfunctie van bokt gebruikt kom je meerdere topics tegen over dit onderwerp.

Dagmara

Berichten: 33
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Ameide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 09:45

Nee, pas sinds gisteren. Het is een leuke site!! Ik ga proberen te zoeken! Zijn appaloosa's ook geschikt voor western? Heb je foto's?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:50

De amerikaanse appaloosa is 1 van de 3 meestgebruikte rassen voor het western rijden. Zie bv ook www.appaloosa.nl
Wat zijn je plannen? Wil je fanatiek wedstrijden gaan rijden, punten scoren etc of gewoon af en toe een wedstrijd met wat minder ambities? En in welke leeftijdsklasse zoek je dan wat? En heb je nog voorkeur voor een bepaalde richting?

Dagmara

Berichten: 33
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Ameide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 10:25

Mooie paarden op de site! Ik heb altijd dressuur/recreatie gereden vanaf mijn 5e. Twee jaar geleden heb ik mijn paard verkocht,wegens tijdgebrek. Nu wil ik graag weer gaan beginnen en western lijkt me super leuk. De eerste periode zal ik nog geen wedstrijden kunnen rijden, omdat ik geen ervaring heb. Maar vervolgens wil ik eigenlijk wel wedstijden gaan rijden. De leeftijd van het paard het liefst tussen de drie en zes jaar.
De richting weet ik nog niet, omdat ik nie weet wat alles inhoud. Dat moet ik in de loop van de tijd bepalen.

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:12

Bedenk eens... als ik dressuur zou blijven doen op wedstrijd basis zou ik dan een dressuur gefokt paard kopen?

zo ja dan voor de western ook een western gefokt paardje ( paint en quarter bv.)

Ik rijd heel lekker western op mijn tinker en pak af en toe een wedstrijdje mee voor de lol en de lintjes ( jahaa! hihih) En ik zie ook andere rassen het heel leuk doen op de wedstrijden. Tis maar net hoe moeilijk het jejezelf wil maken en wat er bij het paardje past en welk paard bij jouw past!

Dagmara

Berichten: 33
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Ameide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 11:17

Ja das waar! Maar ik twijfel tussen een arbier of quarter/paint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:24

Ga dan de komende tijd eens lekker kijken bij de shows van deze drie rassen! Kun je lekker een beetje vergelijken, eens met wat mensen praten over hun paarden (en je verlekkeren op de mooie beesten die je dan ziet Tong uitsteken ) Alle drie zouden een goede keuze zijn, het is maar net wat jou persoonlijk het beste past.
Deze drie rassen zijn ook hier op Bokt wel aanwezig bij de westernbokkers. Anders nodig je jezelf toch lekker eens uit bij wat Bokkers? Is zowiezo gezellig, en in dit geval nog hartstikke leerzaam ook.

Succes!

Dagmara

Berichten: 33
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Ameide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 11:30

Goed idee! Ik ga binnenkort ook al bij western in de buurt kijken, daar zijn ook alle rassen aanwezig. Ook zal ik een op internet het karakter vergelijken!
Thanks!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:59

Hé San, zo fanatiek dat je meteen een paard wil kopen? Leuk hoor! Dan wil ik (als dressuurmuts zijnde Tong uitsteken) ook wel een keer een rondje western!

We zullen volgende week zaterdag eerst even in Hagestein gaan kijken, denk dat je daar ook wel veel informatie kunt krijgen

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:32

Kom anders komende zaterdag even in Bunschoten bij stal "Groenendaal" kijken.
Daar wordt de jaarlijkse DAWRA/AVS Western Riding Cup verreden (tezamen met amateurkeuringen, springen en dressuur)
Dat is qua Arabieren en Western altijd een hele leuke gezellige wedstrijd.
Dawra staat voor Dutch Arabian western Riding Association.
Groetjes,
Liesbeth