petries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

petries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 15:47

wisten jullie dat petrie perfect niet helemaal van leer zijn? ik wilde ze kopen, maar ze kunnen niet op maat worden gemaakt. deze zijn rond 400,00 gulden en de echte leren 750,00 gulden. nu heb ik een paar petrie perfects (3 cm te breed) en een paar echte leren in bestelling. die perfects schijnen een laagje leer te hebben, maar voor de rest geen leer. daardoor zijn ze veel gevoeliger voor krasjes. ik kwam er laatst dus pas achter dat echte leren petries zo duur zijn! sorry hoor maar dit moest ik even kwijt, want als je petrie hoort denk ik vaak meteen aan leer, maar het is dus een soort instinkertje, want bij mijn moeder was het niet eens gezegd!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 16:32

die toplaag schijnt juist minder te krassen volgens mij. Maar dat zegt verder niets over de laars. de laars bestaat verder geheel uit leer, alleen is er een speciaal laagje overheen gebrwcht. Die duurdere laarzen zijn duurder omdat je ze of op maat maakt, of omdat er luxer/zachter leer voor is gebruikt.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:44

Petrie perfect maatwerk kan niet omdat die niet met de hand worden gemaakt, maar min of meer aan de lopende band. Deze laars is behalve de voet van gecoat rundleder, daar zit dus idd een laagje overheen, en het klopt ook dat je beschadigingen daar eerder op ziet. Bij volledig lederen laarzen poets je een beschadiging makkelijker weg.

En wat betreft 3 cm te wijde laarzen... dat is veel hoor! Ik vind dat lederen laarzen gewoon 100% goed moeten zitten, anders niet doen, of maatwerk of verder kijken naar bijv. een ander merk.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 17:53

Riëtte schreef:
die toplaag schijnt juist minder te krassen volgens mij. Maar dat zegt verder niets over de laars. de laars bestaat verder geheel uit leer, alleen is er een speciaal laagje overheen gebrwcht. Die duurdere laarzen zijn duurder omdat je ze of op maat maakt, of omdat er luxer/zachter leer voor is gebruikt.

nee hoor die laarzen zijn zeker niet geheel van leer! er zit een laagje leer overheen

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 17:55

Naz schreef:
Petrie perfect maatwerk kan niet omdat die niet met de hand worden gemaakt, maar min of meer aan de lopende band. Deze laars is behalve de voet van gecoat rundleder, daar zit dus idd een laagje overheen, en het klopt ook dat je beschadigingen daar eerder op ziet. Bij volledig lederen laarzen poets je een beschadiging makkelijker weg.

En wat betreft 3 cm te wijde laarzen... dat is veel hoor! Ik vind dat lederen laarzen gewoon 100% goed moeten zitten, anders niet doen, of maatwerk of verder kijken naar bijv. een ander merk.


ik moest laarzen hebben voor mijn wedstrijd. mijn broertje past ze ook nog eens. voor de rest ben ik het met je eens!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:58

Ik heb de Excellent. Kleine krasjes zijn zo weggewerkt met een beetje schoenpoets in de juiste kleur en die komen dan ook echt niet meer terug.
Vindt het model daarvan ook veel mooier, plus dat ik dan maatwerk heb en ik de Perfect niet in het bruin kon kopen, dus ik heb even doorgespaard en ik ben super tevreden! Cool

Van de site van Petrie over het materiaal:

Perfect
Overleer: permair Verward
Voering: kalfsleder
Loopzool: rubber antislip
Binnenzool: leder
Maakwijze: ago Verward

En ter vergelijking:

Excellent
Overleer: boxcalf
Voering: kalfsleder
Loopzool: leder (heb ik dus gelijk bij de maak, zonder extra kosten, een rubberen onder laten zetten, anders ga ik op m'n gezicht!)
Binnenzool: leder
Maakwijze: goodyear

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 18:24

Heb even wat opgezocht over dat 'permair'.
Is dus wél gewoon leer, maar met een speciale coating/behandeling/whatever waardoor het, volgens de website www.permairleather.com , helemaal geweldig is!
Waterdicht, ademend, makkelijk schoon te maken, krasvrij, zoutbestendig, bestand tegen chemicaliën en waar voor je geld. Wat wil je nog meer! (geen idee hoe het in de praktijk bevalt, ik geef ook alleen maar een samenvatting van de website)