Brand op stal..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Brand op stal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 12:01

Ik heb gisternacht een telefoontje gehad dat er brand was bij Heldin op stal. Gelukkig zijn de paarden allemaal ongedeerd, maar alle varkens zijn omgekomen (op een paar na). Ik ben vanochtend snel naar Heldin gegaan (gisternacht mochten we het terrein nl. niet op). Gelukkig is alles goed en heeft ze (nog) geen last van haar longen, ze heeft nl. een lichte vorm van chronische bronchitus. We moeten nu een nieuwe stal gaan vinden, want alles is tot op de grond toe afgebrand.
Vanochtend was het op het nieuws, zowel op RTL 4 als op nederland 1 (stal in nieuwerkerk a/d Yssel). Bij nederland 1 hadden ze een stukje gefilmd door een luik heen naar binnen de stallen in. Dat was precies Heldin d'r stal. Toen bedacht ik me pas hoeveel geluk Heldin heeft gehad. Als ze daar nog in had gestaan, had ze levend vebrand..Had het ff moeilijk, maar gelukkig is het niet zo gelopen.
Nu alleen nog ff een nieuwe stal en alle spullen opnieuw kopen.pfffffffffffff

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:03

Ik heb het gehoord!!!
Op de radio!

Ik dacht nog, wat verschrikkelijk voor al die beesten die zijn omgekomen, ald ie zeugen en biggetjes, zo zielig!

(stiekem was ik ook wel weer een beetje blij dat hij iig al de 20 paarden heeft kunnen redden!)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:07

Ik heb de beelden ook op de tv gezien. Daar word je echt niet vrolijk van. Gelukkig zijn de paarden gered maar helaas
teveel andere dieren om gekomen.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:15

Ik had het al op het tinkerpraatje gehoord (van Sandra van Spetter). Wat zullen jullie geschrokken zijn. Gelukkig zijn de paarden gered.
Sterkte met het vinden van een andere stal, ik weet niet hoeveel paarden daar stonden maar in die omgeving zal het nog niet meevallen om plek te vinden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:33

700 varkens zijn omgekomen. Varkens schijnen altijd de l u l te moeten zijn. Ik vind het wel heel erg voor die dieren hoor.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:35

Dat meen je niet zeg Verdrietig .

Ik zat vanmorgen al te denken hopelijk geen paard van een bokker. Maar helaas nou gelukkig is heldin okeen zijn alle paarden gered. Hou haar maar goed in de gaten komende dagen.

Wel erg sneu voor alle varkens. Was dat een stal waar alles in stond omdat ze de paarden schijnbaar hebben kunnen redden ?? Huilen .

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 13:05

Ik hoorde het ook op de radio in de auto, echt erg maar gelukkig hebben ze toch nog een aantal dieren kunnen redden. Er was ook veel asbest vrijgekomen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 13:29

Ik heb het gehoord ja, Nieuwerkerk is best dichtbij. Verdrietig
Erg voor de varkens, gelukkig voor de paarden.
(de spullen krijg je toch zeker wel terug van een verzekering?)
Succes met het vinden van een nieuwe stal.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 13:37

Prakkie was jij dat die gefilmd werd, bij het journaal?
Ik heb het gezien, ik begon bijna ook te huilen, tranen in mijn ogen en ik zei tegen Peter toen een half uur later het journaal nog een keer kwam:
"Ik kijk niet naar dat meisje dat huilt, want dan begin ik ook.. is ze er? Oh jee toch gezien! Ik kijk niet! Ik kijk niet!"
Peter zei nog dat alle paarden gered waren, maar de varkens niet allemaal... rot hoor.
Wat een toestand zeg, ik hoop dat verder alles goed komt.
Sterkte jullie allemaal!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 13:46

jeetje wat schrikken zeg! Ik heb het vanmorgen ook gezien.
blij dat heldin er heel uit is gekomen. trouwens al die 20 paarden.
wel vreselijk dat ze niet alle varkens en biggen hebben kunnen redden.
Ben je er vannacht nog heen geweest?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 13:48

Ik heb het ook gehoord! Dat is dus 1 van mijn ergste nachtmerries. Ik ben ontzettend bang voor brand, mijn eerste pony is namelijk ook bijna (voor mijn ogen) omgekomen in een brand. De manege waar ze stond (gingen wij altijd op vakantie en mijn moeder is daar opgegroeid) ging in de brand, wij zaten in de kantine en we zijn meteen naar buiten gegaan toen iemand hysterisch de kantine in kwam rennen. Ik zag net de stal van Lady afbranden, er was zooooveel vuur... Gelukkig had de eigenaar van de manege de pony's net op tijd weten te bevrijden. Het heeft zoveel indruk op me gemaakt. Het was zo vreselijk heet en overal vlogen dingen in het rond.

Gelukkig heeft Heldin niets, je moet er toch niet aan denken...
Arme varkens die het niet hebben overleefd. Verdrietig

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 14:15

Ik hoorde het vanmorgen op de radio. Gelukkig zijn de paarden gered.

Brand in huis of op stal is echt mijn allergrootste nachtmerrie, ik hoop het echt NOOIT mee te hoeven maken!

Ik hoop dat je snel een fijne stal kunt vinden. Sterkte ermee.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 14:15

Varkens hebben de gewoonte naar het livht te gaan. Aangezien het 's nachts gebeurt is en de vlammen veel lichter zijn, gaan de varkens dus hun eigen dood tegemoet. Heel erg, maar je kan er weinig aan doen.

Heldin staat nu tijdelijk bij Lethal en Prakkie op stal voor nood. We gaan zsm een andere stal voor haar vinden (bij mij op stal is het eigenlijk vol, maar gelukkig hebben we een noodoplossing).

Ik was niet het meisje op de tv, dat is Linda. Ze heeft daar ookk 2paarden staan. Die hebben het gelukkig ook gered.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 14:20

Ach voor gavel van nood is er altijd wel plek desnoods wordt er een garageschuur omgebouwt tot stal *LOL* . Heb ik wel een meegemaakt.

Wel leuk zeker om heldin weer even in de buurt te hebben. Ze heeft toch verder geen trauma aan overgehouden hoop ik Verward .

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 14:33

erg! zielig voor die biggetjes Verdrietig sterkte metzoeken

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 15:20

Jeetje gelukkig dat alle paarden gered zijn, maar die varkens en biggen Huilen
Ik had het vanmorgen op de radio gehoort, toen zij ik het nog tegen mijn moeder...hopelijk krijgt Heldin niet meer last van haar bronchitis en succes met het vinden van een andere stal!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 15:51

jeetje meid, wat fijn dat het allemaal goed is afgelopen voor je paardje en ja zielig is dat voor al die varkentjes. Moet er niet aan denken wat voor dood dat is.................
bij jou aan de overkant is toch vast ngo wel een stalletje beschikbaar ofzo?

Succes! Ingrid

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:01

Wat een geluk dat ze alle paarden hebben kunnen redden!
Maar wel erg sneu voor alle andere dieren die zijn omgekomen. Verdrietig
Succes met het vinden van een andere stal!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:34

Ik heb net beide nieuwsuitzendingen (van RTL4 en van Nederland1) via internet bekeken. Ben blij te horen dat alle paarden op tijd uit het gebouw waren. Maar toch nog verschrikkelijk voor die 750 biggen en zeugen die het loodje hebben gelegd.
Echt verschrikkelijk gewoon..

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:10

Ik zag het vanochtend ook op het nieuws.
Vreselijk lijkt me dat.
En wat die dieren hebben mee gemaakt...
Gelukkig zijn er ook nog dieren die het overleefd hebben, dat verzacht het verdriet ietsje.
Veel strekte daar!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:59

Schrok me kapot vanochtend... Je paard zal daar maar gestaan hebben, lijkt me zó vreselijk, ookal is al het paardenspul (de beestjes dan) zelf ongedeerd. Je schrikt je toch een hartkramp! En die varkens... vreselijk gewoon.

Succes!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:26

Ik hoorde het vanochtend op de radio!! Echt heel erg!
Gelukkig zijn alle paarden gered, maar die arme varkentjes.. Verdrietig Zo sneu!

Ik hoop dat Heldin geen last krijgt van haar bronchitis!!!

Echt heel erg.. Succes met het vinden van een andere stal!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 21:42

ja ik hoorde het ook op de radio Verdrietig echt erg..........

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:52

Even offtopic maar waarom stond Heldin daar eigenlijk en niet bij je andere paarden?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:53

Ik heb het idd ook gezien...Linda was emotioneel, begon ook bijna te grienen toen zij dat deed, zo schrikken en erg voor die varkens.