Verslag van het gesprek met Zoe...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Verslag van het gesprek met Zoe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 20:06

Ik heb iemand met Zoe laten praten. Ik begreep Zoe niet... en had ook het gevoel dat ik haar niet kon helpen zonder te weten hoe en wat. Ik voel me nu rot... maar goed dat ik het weet... Maar rot omdat het iets is wat iedereen en alles behoefte aan heeft.

De oorzaak dat Zoe zo is... en pismerrie is....
Komt doordat ze te vroeg bij haar moeder is weggehaald. Ze heeft te weinig van haar moeder geleerd... moest veel te vroeg op eigen benen staan. Heeft dat stukje geborgenheid en liefde gemist.
Heeft te weinig moedermelk gekregen... heeft vaak aan een lege uier staan zuigen. Zoe vertelde dat de scheiding als een amputatie voelde ... ze voelt zich verstoten. Haar veulenperiode is niet goed afgesloten.
Haar lichaam kent hierdoor enorme spanningen en onrust. Ze is als veulen gevallen op haar rechterkant en heeft hierdoor pijn aan haar schouder ... en haar rechterbilspier. Dat verklaard ook waarom ze pootje steeds rekt. Als ze dat beentje rekt spring er een knoopje uit haar spier en dat voelt fijn.

Ze heeft een schild om zich heen gebouwd en durft niet van iemand te houden. Durft zich zelf niet te zijn omdat ze bang is dat ze dan nogmaals verstoten word. Ze creeert bewust die afstand ze is bang gekwetst te worden. Zodra deze spanningen uit haar lichaam zijn zal ze regelmatig hengstig worden en een heel ander paardje zijn.
Zoe wilde tegen mij zeggen dat ze er wel in gelooft ..... denkt ze ...
Vertrouwd het nog niet helemaal.. Hoopt dat ik haar beter begrijp nu. Guus is haar vriendje vertelde ze Ach gut

Ze mist moederliefde... geborgenheid... ik kan haar dit tot op een zekere hoogte geven. Ze is bang voor andere paarden omdat Zoe denkt dat ze anders is. Ze zit dus geestelijk zo in de knoop.... dat ze er lichamelijk last van krijgt. Tja.... ik voel me erg rot momenteel... ben blij dat ik het weet, maar voel me rot omdat Zoe zich zo voelt.

Guus is gelukkig wil graag naar buiten. Wil liever niet aan de teugel dat doet pijn. Verder wilde hij extra water en zn kuil liever nat.
Heeft eens een ongeluk gehad met de wagen... die was vast komen te zitten... wil liever niet meer in het tuig. Hij is vaak stijf... dat komt door dat ik hem in een zware bak train. Hij bokt buiten omdat de singel dan niet lekker zit... moet even zijn benen rekken voor dat ik opstap. Als ik buiten rij zonder zadel moet ik meer naar achteren zitten.
Eigenlijk niets bijzonders.... Hield van me en wilde me niet meer kwijt want ik zorgde erg goed voor hem Lovers

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:09

ah.
sorry weet vaak niet wat ik er van moet geloven maar soms zit er wel iets in *LOL*
hopelijk gaat het je lukken haar vetrouwen te winnen OK dan!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:11

Wat een speciaal verhaal! Vind het toch knap, dat mensen dat kunnen, met paarden praten. Of er een kern van waarheid in zit is natuurlijk nog afwachten, maar nu je weet (of iig denk te weten) wat er in haar omgaat, kan je daar op inspelen zodat ze hopelijk in de loop der tijd wat meer vertrouwen in je krijgt en die muur af gaat breken!

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:23

ik vind het ook knap *LOL*. Maar heb toch mijn twijfels... Bij jouw verhaal klinkt het super, en hoop echt dat je er iets aan hebt Lovers)+

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 20:40

Ja ik geloof er wel in Er is net zo'n hoop verklaard... er vallen een hoop puntjes op de i.
Ik weet nu waar dat vreemde gedrag van Zoe vandaan komt. Het is zo logisch allemaal....

Nu kan ik haar helpen das het belangerijkste...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:49

Fijn als dit je kan helpen meer inzicht te krijgen.
Maar wat ik me afvraag, Is ze dan zo vroeg bij haar moeder weggehaald? Ze is toch juist steeds samen met haar moeder geweest bij Sonja of heb ik dat mis?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:59

tjee wat een verhaal zeg.....

wie is er geweest bij je? DE dierentolk????

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48391
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:12

Wie is er bij je geweest?

Ik heb ook een keer iemand bij Banjer gehad en achteraf gezien is ook alles uitgekomen... Lachen

Gefeliciteerd, dat je nu weet wat er aan de hand is... nu weet je waar je naar kan gaan handelen... Lachen

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:22

Fijn dat iemand je meer inzicht heeft kunnen geven in je paardjes... Lijkt me erg frustrerend, merken dat je paardje niet lekker in haar vel zit en niet weten waarom. Hopelijk komt het goed en kan Zoe het verwerken met jou!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 21:37

Nee Dimmelim ze is van haar moeder weggehaald omdat die niet handelbaar meer was.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:15

Ok, duidelijk dan, dat wist ik niet.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:28

Misschien rot om al die dingen te horen, maar misschien kun je haar zo wel helpen.

Ik ken iemand die ook met paarden kan praten, ze heeft wel eens met Iwan gepraat. Alles klopte wat ze zei. Was in het begin een beetje beangstigend, omdat het onverklaarbaar was. Ik heb er veel aan gehad en heb hem daardoor beter leren begrijpen. Ik hoop dat het bij jullie ook zo is.

Maak je niet te druk, wees blij dat je nu weet wat het is en nu kunnen jullie eraan gaan werken. Het moet voor Zoe ook fijn zijn geweest om haar verhaal eens lekker kwijt te kunnen.

Caira
Berichten: 26063
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 07:23

Sorry, maar ik vind dit echt de meest grote onzin, en ze probeert mensen nog een schuldgevoel aan te praten ook!

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 07:35

Ik vind het geen onzin, er zijn gewoon personen die dieren iets beter aanvoelen dan de gemiddelde mens Clown

Het maakt verder ook niet uit wat wij ervan vinden, Fsoudan kan zich er in vinden en op deze manier Zoe helpen.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:37

Ik denk dat er een deel van waarheid in zit.
Alleen vind ik het frappant dat al die paarden altijd een ongeluk gehad hebben.....

En ook dat als je er 3 verschillende bij haalt, dat ze allemaal een ander verhaal vertellen.(spreek uit ervaring)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:10

Ik ben er nog niet over uit wat ik hiervan moet denken.....

Maar als jij er zelf in gelooft, fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt over waar het gedrag vandaan komt.
Succes ermee!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:53

Maar wat ik me afvraag... hoeveel wist de dierentolk al voordat ze met Zoe en Guus ging praten?

prompter

Berichten: 11082
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:01

Tessebes schreef:
Maar wat ik me afvraag... hoeveel wist de dierentolk al voordat ze met Zoe en Guus ging praten?


dat is ook altijd mijn bezwaar, al weet ik helemaal niet hoe het hier gegaan is.

Bij ons op stal komt ook wel eens zo iemand; de eigenaar staat dan eerst uitgebreid te vertellen wat er met het dier aan de hand is, waar hij last van heeft en op welke leeftijd hij het dier gekocht heeft, en dan komt er een verhaal wat daar naadloos bij aansluit.

Het is zó moeilijk om de mensen die echt een gave hebben, te scheiden van de mensen die hier eens snel geld mee willen verdienen

Ik hoop dat fsoudan een "echt iemand" op bezoek heeft gehad Lachen

malo
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:09

hmmm, ja ik geloof er wel in. Ik denk dat er echt mensen zijn die een bepaalde gave hebben. Alleen is het inderdaad moeilijk om mensen die echt die gave hebben te onderscheiden van de mensen die maar doen alsof. Ik hoop dat de relatie met je paard nu beter word en dat je je paard beter kan begrijpen als hij even zijn dag niet heeft of het moeilijk heeft. succes en hou ons op de hoogte

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 12:24

Ik heb niets verteld... ben er niet eens bij geweest. Toch kwamen er dingen naar boven die zij nooit had kunnen weten.
Elk paard maakt wel iets mee in zn leven.... Guus heeft geen trauma's !! Een schrik ervaring meer niet. Ook zoe vertelde dingen die zij nooit had kunnen weten....
Dit verklaard wel een hoop van Zoe haar vreemde gedrag... Ook is Zoe de hele week al rustiger als normaal.

Hhhmmm diegene die mij een pb heeft gestuurd krijgen vanmiddag een pb terug.
Ik ga eerst vragen of haar telefoonnummer mag doorgeven Knipoog

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:31

wat een verhaal,
wat ik er van moet geloven weet ik niet,
maar ik hoop dat jij en zoe wat nader tot elkaar komen,dat ze zich goed gaat voelen bij je !
succes !

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:24

Ik heb ze wel eens vaker met mensen laten praten... Guus iig.
Daar kwam ongeveer wel hetzelfde uit als nu.

Ben op een paranormale beurs geweest en een paragnost naar haar laten kijken en die zei ongeveer hetzelfde als nu!
En een paragnost aan huis vertelde ook ongeveer hetzelfde.... Het komt iig steeds op hetzelfde neer bij beide..

lovesfjords
Berichten: 101
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:06

Ik weet niet wat ik er van moet denke hoor..zou het echt waar zijn? kan wel maar het is wel verdacht allemaal beetje? toch?

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:14

Of het nou werkt of echt is of niet, als jij het verhaal herkenbaar vindt, en het jou steun geeft werkt het in ieder geval.

Met dit verhaal in je achterhoofd zul je vast meer vertrouwen in je paardje krijgen, en dat zorgt natuurlijk voor een goede band!

Heel veel succes verder met je beessies!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 15:22

Thanks miepmiep Lachen