wat is er mis met setjes??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

wat is er mis met setjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 18:05

Setjes; zelfde kleur shabrakje, bandages, halster...
Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat er juist altijd heel leuk uitzien, beter dan dat je shabrak en bandages een andere kleur hebben!

Maar als je de topics hier zo leest, lijkt het net of iedereen er heel spottend over is, dat setjes stom zijn en penny-achtig...

Wat is daar dan penny-achtig aan, en zijn er nog meer mensen die setjes net als ik ook leuk vinden??? Pling

groetjes, Floor

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:10

Hoezo Penny-achtig? Ik vind setjes juist erg verzorgd staan.

Als ik ga lessen, dan heb ik 9 van de 10x een setje mee, dat staat veel netter als een bijeengeraapt zootje. Thuis gebruik ik gewoon mijn peesjes en strijklappen, maar als ik 'uit' ga, moet het wel mooi zijn.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:11

Ik vind dat 'nutteloos' gebruik van bandages een nadeel is van setjes... zo van: 'we doen ze er om, want het staat zo mooi'

Edit: Dit geld lang niet voor iedereen, alleen in de gevallen waarbij het dus echt alleen voor de sier gebeurt.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:12

Ik geef niet veel om setjes, maar het staat wel leuk en verzorgd.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:13

Setjes staan mooi en verzorgd, maar als je elke keer een ander setje aanhebt, vind ik dat ook een beetje... tjah..... hoe noem je dat? Kak?

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:18

Ik vind het juist wel leuk. Maar 10 setjes is overdreven. En idd als je nooit bandages gebruikt en dan voor de sier is het een beetje nutteloos. Maar 2 setjes ofzo gewoon omdat het leuk is..

Als k bandages zou gebruiken dan zou k zelf ook wel een aantal setjes hebben, als je toch bandages nodig hebt, is het logischer om ze in de kleur van je dekjes te kopen..

Maar om nou voor de sier 10 setjes te hebben, is wel zon 250 euro aan 'sier'spulletjes Scheve mond

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:32

Rebeltje, dat is een understatement, die 250 euro.

Bandages kosten (die van HH, is middenmoot) 18 euro, dekjes kosten gemiddeld iets van 30 euro. Dan ga je al voor 48 euro.
En dan heb ik het nog niet eens over dekjes van 50 euro (waarvan ik er ook wat heb) met bandages ala 32 euro PER PAAR!
Aan de ene kant zijn de setjes-ers een beetje maf, aan de andere kant zijn ze wel mooi verzorgd.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:38

Ik vind het wel netjes staan, maar zit er absoluut niet aan vast
De laatste tijd rijd ik mijn lessen vooral met een setje en clinics heb ik altijd met setjes gereden.
Gewoon in training zelden, dan gebruik ik liever peesbeschermers Haha!
Deze zijn makkelijker in gebruik en beschermen veel beter.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:43

Ik vind setjes wel mooi en verzorgd staan.. maar om nu 10 verschillende setjes in alle kleuren van de regenboog te hebben vind ik een beetje overdreven Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:45

ik vind het mooi en netjes staan.. maar idd 10 setjes.. nee dat kan niet!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:51

ik vind het wel mooi staan, heb zelf alleen nog geen enkel setje, alleen een witte, vandaag gekocht en alleen omdat ik het mooi vind staan.
leuk voor foto's en als het zomer is ofzo..
verder rij ik met peesbeschermers of niks om de benen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:54

Hmm ik heb juist het idee dat veel bokkers fan zijn van de setjes en vele er graag geld aan uit geven, ieder zijn keuze daarin.

Ik vind een combinatie van een dezelfde kleur mooi staan, maar de hippe voorjaars kleuren van dit moment spreken me totaal niet aan , Daarnaast zijn bandages geen dingen om voor de sier om te doen omdat het zo mooi staat, ze hebben een doel (ook daar zijn de meningen erg over verdeeld, maar goed), soms heb ik het idee dat er paarden/pony's met bandages gereden worden door de trend die er gaande is en dat vind ik best jammer.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:01

Ik heb ook vaak setjes met peesbeschermers en strijklappen, staat net zo sjiek hoor . Bandages wil ik ook weleens mee rijden. Ik heb tegenwoordig alleen maar setjes, alleen ga ik vaak niet zo ver dat ik mijn kleding er ook op aanpas.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:02

Hier nog zo'n setjes gek hoor! Haha!
draag op het moment bamboe van BR Tong uitsteken
ik ben zelf trouwens ook geen voorstander van bandages als ze niet serieus gebruikt worden
daarom neem ik de setjes altijd met dezelfde kleur peesjes Haha!
veel verstandiger (tenzij je echt weet hoe je goed bandages gebruikt)

ik kreeg gisteren nog van een vaste lesser bij ons op de manege de complimenten omdat het er zo verzorgd uitzag.... OK dan! (trots was ik)

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:39

het is eigenlijk net zo als bij mensen.
ik ga niet bv een paarse broek met een geel shirt erboven aan doen.

het is niet nodig maar het ziet er wel netjes en verzorgd uit.

stephje

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:42

ik vin setjes ook heel mooi staan heb er zelf ook een paar rood blauw en bamboo en wit vin het idd ook mooier dan ''bijeengeraapt spul'' zegmaar het ziet er idd verzorgder uit

angela

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:06

ik vind het er verzord uit zien *LOL*
maar om er tien te hebben Rolleyes

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:09

ik vind het wel leuk staan, maar als bijv alles markergeel is weer net iets té... en idd als je met bandages rijdt terwijl dat helemaal niet nodig is, dat je het alleen voor de sier doet, vind ik een beetje vreemd...
zelf doe ik nie aan setjes, lukt niet eens, ik heb een zwarte en gestreepte pas (western) en blauwe beschermers, die beeschermers kosten 99 euro geloof ik en die pad 60, dus dan ben ik snel door mn budget heen Tong uitsteken

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:17

Ik vind setjes oowk kei leuk Haha! ik heb zelf niet want heb ik geen paardje maar als ik een paard zpu hebben zou ik ook wel wat setjes kopen!!
Het is zeker verzorgd en ziet er gewoon leuk uit, ik vind ook datals je allee ndaarvoor bandages gaat gebruiken niet slim, vooral als je niet precies weet hoe je met bandages om moet gaan. Maarja daar iedereen zijn eigen dinge mee he Haha!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:39

ik vind setjes juist heel leuk :... lijkt me logische dat je setjes neemt toch Haha!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:58

uhmmm ik vind het wel sjiek.. ben zelf best setjes gek...
Heb bordo baby blauw paars caramel wit zwart blauw grijs rood en dan ben ik nog een deel vergeten dus ben wel setjes gek jah Lachen

identitytje
Berichten: 76
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:00

hihi ik ben ook al zo'n setjes fan... bij ons bij de vereniging heb je niet zo heel veel setjes mensen, bij mij in de les zijn we met z'n 2en helemaal setjes verslaafd. krijg wel heel vaak te horen dat ze het netjes vinden staan en lekker verzorgd. maar daarvoor doe ik het nog geen eens. ben gewoon koopverslaafd en als ik dan weer iets leuks zie wil ik ook het setje hebben hihi!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:05

identitytje schreef:
hihi ik ben ook al zo'n setjes fan... bij ons bij de vereniging heb je niet zo heel veel setjes mensen, bij mij in de les zijn we met z'n 2en helemaal setjes verslaafd. krijg wel heel vaak te horen dat ze het netjes vinden staan en lekker verzorgd. maar daarvoor doe ik het nog geen eens. ben gewoon koopverslaafd en als ik dan weer iets leuks zie wil ik ook het setje hebben hihi!



Idd heb ik nou ook al vind ik het leuk koop ik het Bloos
enkel ik ben ook wel eens jolig en doe fel oranje om bij een fries of alle kleuren door elkaar met longeren ofzo... Is btw wel handig kan je goed naar de benen kijken hoe ze ze neerzette Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:10

Ik heb bij elke kleur rijbroek wel een zelfde kleur dekje, en dan zwarte beschermers rondom... toch ook een setje Tong uitsteken
Ach, iedereen moet het zelf weten, ik zou dat ik er het geld voor had, om 10 setjes compleet te hebben Dromen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:33

Ik ben heel stout. Ik doe mijn paard nooit bandages of andere 'troep' om de benen.
Ik zou het ook nooit doen, hij heeft nu sterke benen en dat wil ik niet verpesten. Hij tikt ook nooit zijn benen kapot, dus ik ben geen setjes mens! hij heeft ook maar 1 dekje Bloos