alleen op vakantie, hoe was het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

alleen op vakantie, hoe was het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 14:13

Ik heb besloten om deze zomer maar eens alleen op vakantie te gaan. Ik heb een heel druk jaar gehad en ik vind dat ik wel vakantie verdiend heb, en ik ben het in ieder geval beu om "maar thuis te blijven" omdat iedereen met vriendjes gaat. Verder heb ik wel een aantal vriendinnen die vrijgezel zijn maar ik zie het nou eenmaal niet zitten om met iemand op vakantie te gaan die heel andere dingen wil doen. Dus ik heb een retourtje Barcelona geboekt en wil 2 weken rond gaan trekken, veel foto's maken (oefenen met mijn camera) en veel "integreren" (nee, niet zo Tong uitsteken ). Op het ene moment vind ik mezelf ontzettend dapper, het volgende moment twijfel ik waar ik aan begonnen ben.

Zijn er mensen hier die dit eerder hebben gedaan? Zo ja, hoe hebben jullie het aangepakt en hoe was het? Hebben jullie het idee dat je sneller mensen leert kennen? En natuurlijk, was het leuk?

Groetjes Marije

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:35

een vriend van mij ging/gaat regelmatig alleen op vakantie hij vind het heerlijk ... hij gaat dan wel met een jongeren reis mee... maar hij wil eigenlijk niet anders meer hij kan zelf uitmaken wat hij doet en wanneer hij het doet ...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:38

Een kennis van ons gaat ieder jaar alleen weg, maar wel altijd naar hetzelfde geloof ik, hij vind dat wel okee

Ik zou echt niet alleen kunnen, zeker niet in eeen vreemd land Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:40

Het is alweer jaren geleden, maar ik ben een keertje alleen naar Ierland geweest en ik heb me kostelijk vermaakt ook nog. Paar jaar later ben ik alleen in Amerika geweest en dat was zo verschrikkelijk ontzettend gaaf! Gewoon af en toe ook zelf eens een praatje maken met iemand en dan zul je zien dat het makkelijk is. Ik heb in die tijd echt heel veel aardige en interessante mensen ontmoet en leuke gesprekken gevoerd zo links en rechts. Als je alleen bent gaat dat toch makkelijker naar mijn idee.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:21

Ik heb 3 maanden alleen door Nieuw Zeeland gereisd. En dat was een hele goede tijd. Wat Lov ook al zegt, je legt veel makkelijker kontakt met allerlei mensen dan wanneer je met z'n tweeën bent.
Veel lezen over de plek waar je heen gaat dan kan je vast bedenken wat wel en niet de moeite waard is. Uitstapjes zijn ook op de plaats van bestemming wel te organiseren.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:23

Ben een week in mijn eentje in NY geweest en heb 20 dagen met een reisgezelschap rondgereisd door de USA, met mensen die ik dus vooraf niet kende. Was allemaal onwijs leuk. Ga dit jaar bij gebrek aan vriend en vriendinnen met geld waarschijnlijk wel weer alleen. Enige vervelende is dat je óveral toeslagen moet betalen als je in je eentje ebnt. Singles-discriminatie is het Boos!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:31

Alleen reizen lijkt wel even spannend ja dat weet ik ook wel van de eerste keer dat ik alleen ging.. Maar het is Superrrrr. Ben daarna nog vaak even er aeen weekje alleen tussenuit geweest.

Je leert veel meer mensen kennen dan met je partner of vrienden. Omdat je daar ook meer voor open staat. En je hoef niet te doen wat een ander wil. Soms wil de een uit en de ander is moe ofzo .. geen last van dus. Lekker de vrijheid om te gaan en staan waar je wil dus je geniet echt van de hele vakantie.

Als je niet super verlegen bent dan wordt het zowiezo leuk echt!! De meesten die ik ken en ooit een keer alleen gegaan zijn zoude het zo nog een keer doen. Het maakt mij nu echt helemaaal niet meer uit.

Veel plezeir en alvast een fijne vakantie (ik wil overigens best mee hoor Knipoog

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 15:34

Tja, ik ben van plan om hoofdzakelijk te overnachten in jeugdherbergen e.d. Zo hoop ik mensen te ontmoeten en ontloop ik de toeslag voor eenpersoonskamers (en het is goedkoper...).
Ik ben vroeger wel eens weekendjes alleen weggeweest (fiets mee, tent mee en gaan), de reacties hier zijn in ieder geval allemaal wel positief, ik hoop dat ik dat ook ga vinden.
In mijn omgeving zijn de reacties heel wisselend. Een aantal mensen verklaren me letterlijk voor gek (ergste reactie was wel "heb je geen vrienden ofzo?"), een aantal mensen vinden het heel gaaf. Ach, zolang ik het maar leuk vind.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:58

Een vriendin van mij is afgelopen jaar een week op vakantie geweest in haar eentje en ze heeft het super gehad.
Ik ga dit jaar voor het eerst alleen weg. Ik werken in Frankrijk (gaan waarschijnlijk wel nog meer bokkers die kant uit) en voel me super stoer. (Begin me alleen af te vragen wanneer die stoerheid omslaat in een #slik#gevoel Haha! )

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 16:09

Citaat:
Ik ga dit jaar voor het eerst alleen weg. Ik werken in Frankrijk (gaan waarschijnlijk wel nog meer bokkers die kant uit) en voel me super stoer. (Begin me alleen af te vragen wanneer die stoerheid omslaat in een #slik#gevoel )


Haha, dit herken ik helemaal, dit is precies waarom ik dit topic geopend heb!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:11

Ik ben twee weken alleen naar Hongarije geweest (met een rijsorganisatie)

erg goed terecht gekomen al zeg ik hetzelf Lachen

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:58

Hm misschien is dat ook wel eens iets voor mij hahahaha. Maar ik ben aan de andere kant weer een kletsebets dus vind het ook wel leuk om tegen iemand aan te kunnen banketstaaf.

Hoewel mijn vakantie met vriendin niet zo heel denderend was, kwam er achter dat ze toch wel even anders was dan ik dacht, was mijn vakantie geslaagd.
Misschien moet ik maar eens een keer inderdaad gewoon alleen weekje gaan, dan hoef ik nergens rekening mee te houden, met kosten wanneer ze willen gezeur over eten en wat we gaan doen en HOEVEEL het allemaal wel niet kost....

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 17:00

Nou, ik denk dat ik wel een mooi voorstel heb: we gaan gewoon met een heleboel Bokkers tegelijk samen alleen op vakantie .

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:11

ik wil 3 maanden in het buitenland gaan studeren.. het is dan wel geen vakantie.. maar toch zit je in je eentje in het buitenland enzo.. je legt vanzelf wel contacten...

het lijkt me wel leuk om in je eentje op vakantie te gaan, je leert een hoop nieuwe mensen kennen, en je kunt precies doen wat je zelf wilt

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:14

Hahahaha dan wel een twintigervakantie Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:19

Ik ben alleen naar Ijsland geweest voor de Sheep-Round Up.
Maar al snel (op het vliegveld van reykjavik) kwam ik Sibold tegen.
Die zat met een collega ook bij deze tocht voor hun werk.

We hebben met zijn 3en op de achterbank van de bus gezeten en de hele weg gekletst Haha!

Dit jaar zijn er plannen voor Australie en anders een paar weken VS.
Met de rugzak lekker rondtrekken en ik ben nog steeds alleen(ik kan geen avonturiers vinden ).
Wel spannend maar heb er wel zin in.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:19

orionneke schreef:
Hahahaha dan wel een twintigervakantie Knipoog


Verward

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:37

Nou genoeg bokkers die alleen willen gaan, kunnen jullie niet metelkaar gaan dan?! Tong uitsteken (Ik ga dit jaar ook een weekje weg, weet alleen nog niet waar precies naartoe. En misschien dat Lindy ook meegaat dus dan ga ik niet alleen. Maar ik wil ook best met een bokker op vakantie hoor Knipoog)
Ennuh, Cowgirl, ik wil best mee hoor, maar dan gaan we naar Nieuw Zeeland, is dat ook goed? Tong uitsteken

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 18:51

Een vakantie met alleen maar Bokkers, mooie dichtgetikte vakantie zou dat worden. Kunnen we ook gewoon lekker op 20-ers ponykamp gaan? (Met pyamaparty en disco aan het eind) Knipoog Ik zeg: megaboktmeeting ergens in een warm land?
Maarre, goed om te lezen dat ik helemaal niet alleen ben hierin. Na al deze verhalen overheerst het "ik ben stoer en het wordt heel gaaf" idee helemaal!

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:24

Alleen reizen lijkt me best eng. weet je waarom? Want stel dat je iets overkomt. Dan staat er niemand bij je. Maarja aan de andere kant is het ook ontspannend!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:03

oh ja en nu er hier iemand mij net belde ken nog een meisje wat een half jaar in haar uppie is wezen backpacken in Australië en nog eentje die een jaar in haar uppie vrijwillergerswerk is gaan doen in Peru ....

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:07

toen ik 20 was ben ik voor het eerst en alleen op vakantie geweest. Ik ging een week paardrijden in Bretagne. Mijn vriend heeft me weggebracht naar die manege. En terug ben ik met de trein gegaan.
Die week zelf was heel bijzonder. Heel mooie ritten gemaakt, onderweg in hutjes geslapen. Het was wel jammer dat er verder geen nederlanders in die groep zaten, het waren alleen fransen, alleen de gids sprak engels. Maar ondanks dat was het toch heeel leuk. Ik ben heel blij dat ik die ervaring heb.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:16

Oh wat dapper van jullie zeg. Ik zit er ook al tijden over na te denken. Ik wil zo graag voor een maand weg, dit klinkt mij lang genoeg, haha. Maar wat als ik me ga vervelen, wat als ik heimwee krijg, wat als ik verdwaal(heb ik 2 jaar terug gehad in Turkije, ging ff alleen shoppen en kwam in de achterbuurt terecht waar niemand engels sprak, doodsbenauwd was ik, ok het kwam wel goed na bijna 3 uur gedwaald te hebben, haha)en zo zijn er een hele hoop dingen die me tegenhouden. Ik volg dit tpoic dus maar even goed, wie weet koop ik dan toch eerdaags een ticket Australie of Curacao, hihi.
Veel plezier in Barcelona, ennuh, wel foto's plaatsen dan he.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:24

Ik ben laatst alleen naar Ierland gegaan, mijn vriend was kort daarvoor alleen naar Barcelona geweest. Herken je gevoel heel goed, het ene moment was ik ontzettend trots op mezelf dat ik geboekt had, het andere moment vroeg ik me af hoe ik me in godesnaam 10 dagen in mn eentje zou vermaken in het buitenland.
Heb me uiteindelijk kostelijk vermaakt.. EINDELIJK kon ik alles zien en doen wat ik zelf wilde en ik ben geen moment eenzaam geweest.. In jeugdherbergen kom je ontzettend veel leuke mensen tegen die ook alleen reizen, en kroegen zijn ook erg gezellig als je door de eerste gene van alleen binnen stappen heen bent Lachen
Ik vond zelf het avondeten het lastigst, daar heb ik me wel een paar keer een beetje sneu bij gevoeld. Sommige jeugdherbergen hebben keukens waarin je zelf wat klaar kan maken, of met een andere gast.
Neem in elk geval een boek mee!

En heel veel plezier Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:54

Mijn vakanties in mijn uppie: 7 maanden Australie, 6 weken Nieuw-Zeeland en een halve interrailvakantie van 3 weken in Frankrijk (de andere helft ervan reisde ik samen met een Belgisch meisje dat ik via een reisgenotensite had leren kennen). Oh ja, en wat lange weekenden weg, o.a. jaren geleden naar Terschelling waar ik een hoop lol heb gehad met het personeel van de jeugdherberg aldaar (die reden ook bijna allemaal paard Haha!). Qua ervaringen sluit ik me aan bij o.a. Jantien en Batje. Lachen