Wat is je kortste tijd op een paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Wat is je kortste tijd op een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 15:08

Ja ik vraag me weer iets heel zinnigs af hoor! Wat is jullie kortste tijd dat je op een pony of paard hebt gezeten voordat je er weer onbedoeld aflag?

En dan reken ik vanaf het moment dat je je voet in de beugel hebt gestopt en de andere van de grond is gekomen.

Nou bij mij was dat dus maandag denk ik en wel na 5 seconden. Ik heb er nog wel op gezeten maar niet meer de rechter beugel in kunnen doen voordat ik er weer aflag (die arme Brenda was zich rot geschrokken van een tets van het stroomdraad Ach gut )

Dus wat is jullie kortste? (niet die zonder zadel afglij momenten meegerekent want dan is het wel nog veel korter bij bijna iedereen denk ik wel Tong uitsteken)

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:11

Ehm 1 seconde ofzo. K stapte op hing half op t zadel, paard ging er vandoor, zat ff en kukkelde er aan de andere kant vanaf Scheve mond
Dat was de laatste druppel, dezelfde dag zette ik hem te koop Scheve mond


Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:12

Mag ik even iets vervelends zeggen over mijn laatste pony?

Tijdens een ponykamp wilde ik een vriendin een voetje geven om op zijn rug te komen. Umar sprong opzij en dus..... lag ze er aan de andere kant af.
De tweede keer kwam ze teveel achterop z`n rug te zitten. Daar was Umar niet van gediend en na een fikse bokkensprong lag ze er weer naast! Daarna wilde ze niet weer (en had mijn knuffelpony er WEER een reputatiewending bij).

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:12

Mijn kortste afglijmoment is zonder zadel.. Maar die geld niet mee Tong uitsteken
Ik denk dat mijn kortste een kwartier is.. Dat weet ik zo niet meer.

Ik heb wel een keer iemand over het paard gegooit. Toen ik hem een voetje moest geven omdat het paard te hoog was Schijnheilig

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:13

Ik denk iets van 10 seconden. Ik steeg op en zwaaide mn been eroverheen en wilde net mn rechtervoet in de beugel steken toen de pony wegbokte. Maar *ervaring* je kan beter zonder beugels op zo'n moment zitten dan dat je met 1 voet wel en met de andere niet in de beugel zit. Nou ja, dat laatste had ik dus... Om het verhaal even af te maken, de pony ging bokken en ik viel eraf, tegen de bakrand.
Het deed gelukkig geen pijn, en ben daarna ook weer opgestegen en heb daarna nog heerlijk gereden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:15

Weet ik zo niet meer, maar dat is iig al vaak gebeurd. Haha! Dat was met mijn Shetlandertje. *LOL*

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:23

10 minuten
ik zou een paard inrijden
een pion merrie
ging goed , boven verwachting zelfs
tot er iemand met een paard voorbij kwam draven
beest schoot in een stuip en na een flinke rodeo heb ik stof mogen happen
heeft me wel een half jaar fysio gekost

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:25

ehm 2 seconden...ik was die dag al 2 x van mijn (wilde Haha! ) verzorgpony afgevallen, die altijd veel te veel energie had. ik haar dus met haar neus naar het hek zetten, zodat ze in ieder geval niet gelijk weg zou rennen, en ik er weer (met weinig moed Knipoog ) opgestapt, nouja, mijn ene voet in de beugel, afzetten, been opzwaaien, en hup, daar lag ik weer, aan de andere kant, mevrouw wilde niet meer dat was dus mooi de laatste keer dat ik erop ben gestapt, na een moeilijk periode van vallen en opstaan, ben ik er gelijk mee gestopt, het was de laatste druppel.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:41

Heb ik gelukkig nooit meegemaakt!! Ben er zeker langer als 10/ 20 minuten op blijven zitten.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:54

Zelfde als Fsoudan.
1x had Gaby de singel verwisseld voor een paarden met elastiek. Na een half uur rijden ging het zadel helemaal naar links en ik gillen haha, gelukkig konden ze me net op tijd tegen houden

22 Januari verwachten we ons kleintje

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:14

Nou dat was bij mij ongeveer 15 seconden mijn huidige paardje was dat ...ik ging er voor het eerst op nadat ie zadelmak gemaakt was...en we kwamen een plas tegen Cool ......een paar flinke bokken en ik lag languit in de modder Verdrietig

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:21

Ik denk een paar secondes of zo! Bloos! Bloos
Want ik heb eigenlijk nooit mijn teugels strak vast als ik opstap en toen stapte ik dus op en ik zat nog net niet met mijn been over het zadel en toen zette barney het op het rennen!

Live,LOve,'ndLaugh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:23

telt het ook zonder je voet in de beugel?
Iemand gaf me namelijk een voetje omdat er geen zadel oplag.
alleen die gaf te veel kracht en ik lag er meteen aan de andere kant naast Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:25

Ik ben er twee keer afgevallen omdat het paard bij het opstijgen de benen nam. Hing er dus nog half naast.
Sindsdien weet ik uit eigen ervaring dat op- en afstappen de gevaarlijkste momenten zijn van het paardrijden...

Je suis Charlie.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:42

10 min. ofzo?

Met een net ingereden Negro ruin voor het eerst de binnebak in, een vriendin had hem aan de longe. Ik stapte op en heb wat gedraafd, tot hij schrok en zij de longeerlijn losliet. Hij raakte in paniek doordat de longeerlijn tussen zijn benen kwam, op een gegeven moment rende hij heel hard op de wand af en ging hij recht en links.

(achteraf best een stom geval, zal ook altijd zorgen dat dat me niet meer overkomt )

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:50

5 min.
zat op een ruin die nog zijn hengstenkuren had. (was in de manege)
ik kroop erop, maar mijn beugels waren nog niet op maat, dat beest galopeerde in het rond. ja heb mij proberen vast te klemmen, maar mijn teugels lagen al op zijn hals, dus ik kon niks meer doen en heb er mij laten afvallen
achteraf ben ik er nog 4 keer afgetuimeld Haha!
(twas springles en meneer zag een merrie op de weide)


¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
Whatever happened, happened¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:51

Één keer een pony gehad die ging galopperen als je je voet in de beugel zette.... Maar dat telt niet echt mee denk ik, was namelijk weinig te vallen als je nog op de grond staat Lachen
Verder vorige week vrijdag..... Ik zat net (wilde wegstappen) en paard komt overeind en laat zich achteroverklappen. Tja, toen lag ik dus ook op de grond Scheve mond

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:57

hmmmm....20 minuutjes ongeveer,,,, valt mee he

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:01

2 seconden, mijn vorige paard, schoot er bokkend vandoor voordat ik in het zadel zat en ondanks dat hij door een volwassen man vast gehouden werd! Daarna was ie wel weer braaf...hij had deze neiging voornamelijk met opstijgen en bij oefeningen die hij niet wilde doen dreigen met steigeren en dan heb je het over wijken en achterwaarts Scheve mond Hij deed dat bij iedereen dus het was iig niet persoonlijk Bloos Schijnheilig Haha! Dan heb je een kwpn-er van 7 jaar...

Was ik blij met mijn huidige paard, toen bijna 4 jaar en zo een engeltje Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:49

1 seconde Bloos
Ik was beginner, en we gingen leren opstappen. Ik pakte de teugels strak vast, zette mijn voet in de beugel, ging er in staan, zwaaide net mijn andere been over het zadel (ik zat nog niet helemaal). Die pony viel andere ponys weleens aan, en deed dat net nu... Clown
Dus 1 seconde nadat ik van de grond was lag ik alweer op de grond.. *LOL*

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:50

Zonder zadel: 3 minuten ofzo?
Ik stapte op, en toen ik net zat deed het meisje wat er naast stond opeens haar hand de lucht in, pony schrok en begon me toch te rijden...heb het tot halverwege het grasveld volgehouden en toen viel ik zo in een modderplas.

Met zadel heb ik geloof ik nog nooit onder de 10 minuten gezeten...wel een heleboel keer om en nabij de 10 minuten Haha!
Mijn eerste paard wou na 10 minuten altijd even laten zien dat zij de baas was Tong uitsteken

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:51

10 minuten. Was gewoon aan het rijden en het beestje ging ervandoor terwijl ik rondje om de wereld aan het doen was Lips are sealed

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:05

haha ja! 0.5 sec!!!!
ik was nog aan het opstijgen Tong uitsteken
hij had er echt geen zin in! Clown

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:08

Richtje schreef:
Één keer een pony gehad die ging galopperen als je je voet in de beugel zette.... Maar dat telt niet echt mee denk ik, was namelijk weinig te vallen als je nog op de grond staat Lachen


Laat me raden... Jordy? Schijnheilig Dat kunstje heeft hij hier in het begin ook nog wel eens geflikt.
Jordy is bij mij ook een keer gaan rennen toen ik er net opzat en wilde aansingelen (stond wel iemand voor). Toen lag ik er na een bocht of 4 ook af, en het zadel hing bijna onder zijn buik. Dat heeft denk ik een minuut of 2 geduurd voor ik op de grond lag Scheve mond
Er zijn 2 keren geweest dat ik er echt gelijk naast lag, en ik denk niet dat die qua tijd veel van elkaar schelen.
Eerste was met zadelmak maken van een paard, ik zou er de eerste keer opgaan. Hangen e.d. ging allemaal prima, hij keek amper, en het beest was verder ook nooit moelijk geweest. Dus ik wil mijn been erover zwaaien, en net op dat moment neemt hij een mega-sprong naar voren, waardoor ik bijna op zijn kont terecht kwam. Toen deed hij de handstand Haha!
De andere was toen ik heel enthousiast opstapte, en dacht dat ik de rechterbeugel al aan mijn voet had, en daar wilde ik even in leunen. Die beugel zat dus niet aan mijn voet, en ik kukelde er heel l*llig vanaf Bloos

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:14

Supertje"]
[quote="Richtje schreef:
Één keer een pony gehad die ging galopperen als je je voet in de beugel zette.... Maar dat telt niet echt mee denk ik, was namelijk weinig te vallen als je nog op de grond staat Lachen


Laat me raden... Jordy? Schijnheilig Dat kunstje heeft hij hier in het begin ook nog wel eens geflikt.
[/quote]

Hoe raad je het zo Haha!
Ja dus Schijnheilig

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jet, Kaatastrof, Yavanna en 32 bezoekers