Ik vind dit echt zo sneu...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Ik vind dit echt zo sneu...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 20:34

Op de manege bij ons staat een pony. Echt al heel oud! ik weet het niet precies maar al mistends over de 30. Ze loopt nog mee in de lessen. Ze is helemaal niet fit en erg langzaam zodat ze steeds door al die kinderen in de buik word geschopt. (Niet overdreven) Mijn nicht, die heeft zelf ook 3 paard en die staan bij haar thuis heeft aangeboden haar te kopen voor de slachtprijs. Meer kan ze er eigenlijk niet voor geven want ze heeft ook nog 3 andere paarden die ze moet onderhouden. Dat wou hij dus niet! Mijn nicht denkt (want die kent hem al heel lang) dat hij haar gewoon mee laat lopen tot haar dood. Dat beest is echt zo lief! Ik vind het echt zo zielig! Het klinkt mischien pennymeisje achtig maar die pony is echt niet fit genoeg om nog een uur met een schoppend kind op der rug te lopen. Hier kan ik dus echt niet tegen he, zulke mensen! Boos! Boos! Boos!

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u


_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:36

als ik jullie was zou ik dat dan aan de eigenaar uitleggen .
en vragen waarom hij haar nie weg wil doen ,en zeggen dat het beestje het nu wel verdient heeft om lekker ind e wei te staan en niet meer met manege lessen mee te lopen

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:50

Ja ik zou het ook doen net zoals lovergirl zei. Of zamel geld in voor dat beessie (daar op de manege ofzo???) zodat je nicht hem wel kan kopen.
Of vraag of ze hem mag leasen, is ze nieteens zo'n smak geld kwijt en kan dat beessie wel gewoon daar op de manege blijven...

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:04

Lijkt me een beetje een raar verhaal. Een pony dat dat werk niet aan kan gaat binnen korte tijd vanalles mankeren. Dan zou hij veel goedkoper uitzijn door het beestje naar je nicht te sturen.

Wordt het hier niet een beetje overdreven?

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 06:39

Myra1 schreef:
Lijkt me een beetje een raar verhaal. Een pony dat dat werk niet aan kan gaat binnen korte tijd vanalles mankeren. Dan zou hij veel goedkoper uitzijn door het beestje naar je nicht te sturen.

Wordt het hier niet een beetje overdreven?

Hij mankeerde laatst ook (weer) wat.. Maar hij heeft dat beest al heel lang en wil hem dus niet weg doen..

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 06:50

Logish tog dat ie hem niet weg wil doen.
Het is zijn paard en ik denk dat jij der weinig over te zeggen heb.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 08:14

Ik zou voorstellen een goede vervang- pony proberen te regelen (die niet te duur is)

maar als hij dat niet wil...het is en blijft inderdaad zijn pony (hoe sneu dat soms ook mag zijn)

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:57

misschien inruilen voor een andere pony.. of er toch nog wat geld er boven op doen?

buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:31

loopt die pony net zoveel mee als de andere pony's of is ie al lichtelijk met pensioen?
Dat kan namelijk ook.. hoeveel oude paarden lopen niet nog een uurtje of twee per dag mee omdat ze zo braaf zijn?

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:02

buitenruiter schreef:
loopt die pony net zoveel mee als de andere pony's of is ie al lichtelijk met pensioen?
Dat kan namelijk ook.. hoeveel oude paarden lopen niet nog een uurtje of twee per dag mee omdat ze zo braaf zijn?

en beweging is juist goed voor zo'n oude! maar wat je zegt, als ie alleen maar in z'n buik getrapt wordt door kinderen da's ook niet fijn. tsja, misschien dat je idd met de eigenaar t erover kan hebben; als ie de pony al zo lang heeft en nog niet weg wil doen moet ie toch wel veel voor m betekenen

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:43

Tja, het is inderdaad wel sneu. Maar als je nicht 'm koopt, komt er weer een andere pony voor in de plaats en dan moet die dat allemaal mee maken. En - het klinkt misschien hard maar - dat beestje is het wel gewend en weet niet beter.
Bovendien moet iedereen het paardrijden leren, dus ik denk dat als die man haar al zo lang heeft en om 'r geeft dat hij 'r wil houden en als ze toch wel wat minder loopt, ze dan toch wel op de manege kan blijven staan, ook omdat ze d'r beweging nodig heeft, want er wordt blijkbaar niet onverschillig mee omgesprongen.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 14:59

Ik ga even met mijn nicht praten of we niet een vervangende pony kunnen zoeken.. En ik weet wel dat die andere pony's dat dan ook meemaken maar zei is echt al heel oud. Ook heel vaak kreupel enzo. Ik snap ook wel van hem dat hij zijn pony wi lhouden. Hij heeft hem ook al heel lang maar zet zo'n beestje dan gewoon op de wei. Hij heeft daar genoeg ruimte voor. Hij heeft opzich ook heel veel pony's al voor de lessen lopen. En wat buitenruiter schreef. Ze loopt gewoon even veel .Daarom staat ze heel vaak ook weer een tijd stil omdat ze dan weer eens kreupel is. Ik weet ook wle dat ik die pony niet van hem we gkan halen als hij dat niet wil maarja..

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:02

ik heb een aantal manegepony's gekend die tot hun dood meeliepen, ze waren met pension (geweest) maar stopten daar met eten etc, en gingen toen voor een uurtje per dag de kinderlessen (tot 8 jaar ofzo) in, en hebben daar nog lang en gelukkig geleefd, om het zo maar uit te drukken. eentje is zelfs letterlijk onder het zadel (op weg naar de bak) gestorven, wat overigens wel een trauma opleverde voor dat meisje dat ernaast liep, maar voor die pony de beste dood die hij maar kon wensen...

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:39

ja, dat was ook op mijn vroegere manege... en die oudjes doen maar zo hun best terwijl ze hun pensioen zo verdienen!! egt zielig...

Hallo??

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:17

mag ik vragen of dit over sheila gaat ?!

als dat wel zo is ... sheila is inderdaad al heel oud en zit al achter in de dertig maar als je na gaat dat ze het mee lopen in de lessen wel leuk vind want ik heb haar nog nooit chagie gezien in de lessen ...
En tsja het beestje heeft inderdaad een wat trekken rechter achterbeen maar ze is ook al oud en loopt niet kreupel alleen wat kort ...
Wilfred is goed voor sheila en zal haar nooit onnodig laten lopen... als je haar naar een rusthuis doet dan leeft ze denkt ik niet lang meer zoals ik altijd vol houd voor oudere pony`s RUST ROEST ...
en dat ene uurtje per dag kan ze nog best mee lopen ... vind ik ...

oh ja uhm even off topic rijd je nicht op woensdagavond les want volgens mij ken ik Liberty wel ...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:16

BeNGeL schreef:
mag ik vragen of dit over sheila gaat ?!

als dat wel zo is ... sheila is inderdaad al heel oud en zit al achter in de dertig maar als je na gaat dat ze het mee lopen in de lessen wel leuk vind want ik heb haar nog nooit chagie gezien in de lessen ...

Als ze het leuk vind, snap ik de rede van dit topic niet Scheve mond
En als de baas haar goed verzorgt, dan is het toch goed Scheve mond

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:24

Als ze echt zo oud is en vanalles mankeer ( het een naar het andere) Zou ik toch met de eigenaar praten of hij haar geen oude dag op de wei kan geven
Hebben ze bij ons op de manege ook een keer gedaan. Nu is het shetje daar overleden maar heeft wel de tijd van zijn leven gehad *LOL*

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:34

het enige wat ze mankeert volgens mij is dat ze wat stram is ... En daardoor niet echt snel meer is maar ja wat wil je pony is ook al ver over de 30 heen...
en tsja het is een paard wat al JAREN op de manege staat zeker al 14 jaar ... Ze heeft heel wat beginners leren rijden mij ook !! dus dat schoppen is ze wel "gewend"... kinderen van 6 jaar komen echt nog niet ver met hun benen onder het zadel weg en kunnen nog niet genuanceerde hulpen geven dmv kuitdruk.... vorig jaar heeft ze zelfs nog een spring wedstrijdje mee gelopen weliswaar 20 tot 40 cm maar goed met zo`n beginnertje erop en de oortjes naar voren en gaan met die banaan ... uit draf nam ze netjes alle hindernissen ...
Persoonlijk vind ik dat de paarden bij ons op de manege er erg goed uit zien en ook behoorlijk goed lopen ... Deze mening deelt Alikesflame ook met mij aangezien zij alle paarden ook gezien heeft en geloof dat er zelfs nog iemand op bokt zit die zijn pony aan Wilfred verkocht heeft uhm Bodien was het toch ?!...
Maar goed ik weet dus niet of het om dezelfde pony gaat als waar ik aan denk ... dus mocht dit niet zo zijn dan bied ik mijn excuses aan ....

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:51

maar jah op welke manege gebeurt dat niet?? ik bedoel .. daarom heb ik een hekel ana maneges.. jah sorry kan dr nix aan doen

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:53

nou lekkere generalisatie dan weer, op 1 manege zegt een meisje dat een pony niet fijn wordt behandeld in haar ogen, een ander meisje van dezelfde manege spreek dat tegen, en daarom heb je een hekel aan alle manege's...

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:10

Yessy schreef:
nou lekkere generalisatie dan weer, op 1 manege zegt een meisje dat een pony niet fijn wordt behandeld in haar ogen, een ander meisje van dezelfde manege spreek dat tegen, en daarom heb je een hekel aan alle manege's...


neeh dat zeg ik niet....
Ik vind ( en dat is mijn mening ) dat op BIJNA elke manege wel zoiets gebeurt.( let op ik zeg bijna !!! )...
Ik heb het gewoon niet zo op manege's maar mssn wel omdat ik er een slechte ervaring mee heb gehad.

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:38

op de manege van BeNGeL hebben ze goed paarden die allen gezond zijn, als ze kreupel lopen gaan ze de les uit. en ze zijn geen van allen te dik of te dun. ze hebben veel paarden en pony's zodat ze niet uren achter elkaar hoeven te lopen. kortom die hel oude pony sheila zit er absoluut niet slecht uit. en is er nog steeds gelukkig zo als ik haar daar laatst zag staan.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:19

Lady_Promiss schreef:
maar jah op welke manege gebeurt dat niet?? ik bedoel .. daarom heb ik een hekel ana maneges.. jah sorry kan dr nix aan doen


Waarom hebben ze bij mij op de manege een oud shetje. Die toen hij echt op begon te raken naar iemand hebben gebracht zodat hij daar rustig dood kon gaan om het zo maar te zeggen?
Niet alle manege's zijn dus zo!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:23

Rust roest, en dat geld zowel voor oude mensen als voor oude dieren. Als besje het nog aankan om een uurtje per dag met een kind op de rug mee te hobbelen en daarbij nog 100% betrouwbaar is ook, is dat een reden om haar niet weg te doen. Want wat heeft een manegeeigenaar aan een jong paard als niemand er op durft of het niet verantwoord is?
Het is in ieder geval NIET zielig.

Je suis Charlie.

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:30

Lady_Promiss schreef:
Ik vind ( en dat is mijn mening ) dat op BIJNA elke manege wel zoiets gebeurt.( let op ik zeg bijna !!! )...
Ik heb het gewoon niet zo op manege's maar mssn wel omdat ik er een slechte ervaring mee heb gehad.

hmm dan heb jij net die 2 of 3 manege's getroffen waar iets minder leuk met paarden wordt omgegaan dan jij (op dat moment!!) vond... maar wat hebben manege's aan oude kreupele pony's? die laten ze echt niet doorlopen hoor, zij hebben inkomsten odig en die leveren deze pony's niet, dus die stallen waar jij kwam zijn dan misschien een beetje vreemd, of jij zag het anders dan de werkelijkheid (wat je ook niet uit hoeft te sluiten, ik vond vroeger ook veel dingen zielig waarvan ik achteraf dacht wat was daar nou zo zielig aan, maar ook ik was vroeger pennymeisje Knipoog)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pluisje88 en 32 bezoekers