Mijn baan loopt af, wat nu?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Mijn baan loopt af, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 10:47

Potverdorie zeg wat een toestand.
Ik kreeg zojuist via de mail te horen dat de baan die ik heb ophoud.
Ik doe huishoudelijk werk bij mijn moeder.
Nu heeft zij te horen gekregen dat ze geen hulp meer krijgt, omdat mijn broertje oud genoeg is om thuis te helpen.
Das natuurlijk krom want mijn broertje werkt 40 uur (als het er niet meer zijn) enmijn moeder doet nooit iets.
Maar goed mijn baan stopt dus over een poosje.
Aan de ene kant moet ik blij zijn, want ik heb er echt een hekel aan gehad, maar aan de andere kant moet ik nu iets anders gaan zoeken en dat komt toch sneller als ik gedacht had.
Ik heb even geen idee hoe ik dat het beste kan gaan aanpakken.
Poeh even iets om me druk over te gaan maken.


BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:54

Wat een naar bericht, nog wel via de meel ook.
Lekker onpersoonlijk!
Maar goed jij zit met een probleem. Als ik jou was zou ik nu alvast
de kranten ed. maar goed in de gaten houden. Want tegenwoordig
heb je niet zo snel meer een andere baan!
Kan je vertellen wat je nu wil gaan doen, dan kan ik je misschien helpen met het zoeken naar vacatures Knipoog

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:58

Citaat:
Das natuurlijk krom want mijn broertje werkt 40 uur (als het er niet meer zijn) enmijn moeder doet nooit iets.


Inderdaad, super krom! Die mensen denken dat dat net als vroeger zo gaat, maar ze vergeten wel dat iedereen zich nu de pleuris moet werken door al die verhogingen die ze maar door blijven voeren.... Stoom uit je oren

ken daar zo boos om worden...

Je zou even kunnen kijken op werk.nl, daar staan best veel vacatures op. Je kan zoeken op postcode bij jou in de buurt.
Misschien alvast inschrijven bij uitzendbureau's ofzo?

Veel succes in iedergeval!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:01

ja idd wat Flower hier boven ook al schrijft. Ga opzoek naar een andere job... Beetje rond vragen overal enz. Gewoon je ogen goed open houden.

succes OK dan!

Maar dat neemt niet weg dat het wel een beetje rotstreek om via de mail te doen...

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:13

Dat snap ik even niet. Jij hebt/had een baan als huishoudelijke hulp bij je moeder? Hebben jullie een eigen zaak of is ze ziek of invalide?

Als je broer zelf een baan heeft van 40u per week. Dan snap ik niet dat ze haar eigen dochter ontslaat Verward

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 11:23

Weet je wat het is, ik kijk al een poosje in de kranten omdat ik toch al van plan was om iets anders te gaan doen.
Nu heb ik daardoor dus een idee van wat dat gaat worden.

Dus heb zojuist de telefoon gepakt en een belletje gepleegd en heb vanmiddag een gesprek.
Ik moet voor het eerst in mijn leven een CV meenemen, dus die moet ik nog gaan maken zometteen.

Het enige wat ik niet verwacht had, is dat het zo koud op mijn dakje word gegooid. Het werk loopt over een paar weken af, maar wanneer is nog niet duidelijk. Ook zoiets lekkers. Dus als ik wat kan vinden, dan word het dubbel werken voor een poosje. Helemaal niet erg want ik was aan het sparen, dus dat zou leuk uitkomen.

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:27

petraaken:
waarschijnlijk kreeg haar moeder een bepaald budget wat zij kon uitgeven aan een huishoudelijke hulp, en kon ze zelf kiezen wie ze dat zou laten doen, en heeft dus gekozen voor haar dochter.
haar moeder kan er dan dus niets aan doen dat dit budget zomaar stopt...
dus MOET ze haar dochter wel onstslaan, omdat ze er dan vast geen geld meer voor heeft...

maar lastig voor je!
ik weet hoe moeilijk het is om een baan te vinden nu...Boos!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 11:28

Nee lieverd luister.
Mijn moeder is slechtziend en heeft een lichte vorm van reuma (als ik dat laatste goed heb)
Daardoor zocht ze huishoudelijk hulp. Ik zocht werk en heb ME dus kan geen full time baan aannemen.
Ik heb me mateloos geiriteerd dat ze zelf helemaal niks doet en ik dus net zotte joppie alles moest doen (jammer maar ik doe niets wat niet hoeft)
Dus ik zocht al wat anders, maar dan op mijn gemak.
Omdat mijn broertje oud genoeg is om mee te helpen, krijgt ze straks geen hulp meer omdat hij nog thuis woont.
Dat kan gewoon niet omdat hij zoveel werkt al en dan nog eens heel het huishouden(van jan steen) op zich krijgt.
Snappie?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 11:33

Flower schreef:
Wat een naar bericht, nog wel via de meel ook.
Lekker onpersoonlijk!


Nee hoor, ik wilde dat de comunicatie via de mail liep.
Mocht je geintereseerd zijn in waarom ze mijn nummer niet heeft en waarom ikhet helemaal niet erg vind dat de baan afloopt. lees dan het verhaal van Pervinco eens.

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:33

maar wat bedoel je dan, met straks krijgt ze geen hulp meer?
ik neem toch aan dat je daar geld voor een hulp, zoals jou, mee bedoelt?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 11:34

Ze heeft idd een buget om hulp aan te nemen zoals hierboven is omschreven. Nu vind deze instantie dat niet meer nodig en dus houd het op. Simpel als dat.

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:39

nee, ok
omdat je ging uitleggen dat iets niet zo was, wist niet goed of dat tegen mij was of tegen iemand anders, omdat mijn post er boven stond :p


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:51

Wil je wel hetzelfde werk blijven doen? Dan zou je je gewoon eens aan kunnen melden bij de Thuiszorgorganisaties in jouw regio, om te zien of je als Thuishulp-A ingezet kunt worden. Dat is doorgaans voor een paar uurtjes per dag.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 11:56

Nee Sonja, ik heb het hier wel mee gehad nu.
Ik ga gewoon kijken wat het vanmiddag word.
Word dat niks heb ik nog 2 advertenties gezien en anders word het snuffelen op werk.nl en een uitzendbureau.
Ik doe lekker op mijn gemak, heb nog even tijd.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:04

Nu snap ik de situatie Holly, vooral je verwijzing naar het verhaal van Pervinco. Ik denk dat jouw moeder nogal op haar neus zal kijken als je broertje veel minder of helemaal niets in huis zal doen. Hij is nu gewend dat alles opgeruimd is als hij thuis komt.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:14

Sonja schreef:
Wil je wel hetzelfde werk blijven doen? Dan zou je je gewoon eens aan kunnen melden bij de Thuiszorgorganisaties in jouw regio, om te zien of je als Thuishulp-A ingezet kunt worden. Dat is doorgaans voor een paar uurtjes per dag.


Zo lekker loopt de thuiszorg ook niet.
Vallen heel wat ontslagen daar, aangezien ze steeds duurder worden.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 12:46

petraaken schreef:
Nu snap ik de situatie Holly, vooral je verwijzing naar het verhaal van Pervinco. Ik denk dat jouw moeder nogal op haar neus zal kijken als je broertje veel minder of helemaal niets in huis zal doen. Hij is nu gewend dat alles opgeruimd is als hij thuis komt.


Je wil niet weten hoe banketstaaf ik me steeds voel.
Ik heb een poosje niet gewerkt vanwegen mijn rug.
Afgelopen week ben ik weer begonnen.
Ik voelde me echt voor aap gezet.
Twee tassen legen groentepotjes heb ik meegenomen voor de glas bak. Toch ligt er nog een hele stapel. Echt waar, als ik niks doe doet niemand wat. Ik heb ook altijd het gevoel dat als ik iets opgeruimd heb dat ik het de volgende keer weer opnieuw kan doen. Makkelijk iemand die alles voor je opruimd, hoef je het tenslotte nooit zelf te doen.
In het mailtje daarstraks stond dus ook, ben je nog ooit van plan te komen. Mooie is dat ik al geweest ben, maar er was niemand thuis. Het verschil is ook niet te zien gewoon. Je weet niet waar je moet beginnen.
Heb de lamellen eraf gehaald en geschrobt, de kast van stof ontdaan, de raam gelapt, spinnenwebben weggehaald, deuren gepoetst en nog ziet niemand het.
Het is ook net een kliko zo smerig.
Geloof mij maar das niet prettig werken.
Dus schoonmaakwerk hoeft voor mij niet meer.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 12:52

Miep"]
[quote="Sonja schreef:
Wil je wel hetzelfde werk blijven doen? Dan zou je je gewoon eens aan kunnen melden bij de Thuiszorgorganisaties in jouw regio, om te zien of je als Thuishulp-A ingezet kunt worden. Dat is doorgaans voor een paar uurtjes per dag.


Zo lekker loopt de thuiszorg ook niet.
Vallen heel wat ontslagen daar, aangezien ze steeds duurder worden.
[/quote]


Ik heb ook een poosje thuiszorg gedaan, 4 klanten in de week.
NOoooooit meer. Allemaal van die figuurtjes die op der kont zitten en je commanderen.
Heb bij eentje zowat mijn rug lopen breken omdat ze een allejezus groot en loeizwaar bed uit elkaar wou hebben en de kast op een andere kamer.
En dan de ramen lappen terwijl ze achter je staat, te controleren of je niet een stukje overslaat.
Jek, nooit meer.

Wat ik wel heel leuk vond om te doen was de tijd dat ik schoonmaakte op woongroepen van zware gehandicapten. (die worden dus 1 op 1 begeleid, gevaarlijk werk want ik ben zelf een keer aangevallen geweest)

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:30

Kan je geen thuiswerk of zo doen?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 16:47

Tuurlijk kan dat, maar willen is wat anders he Haha!

Heb net mijn eerste solicitatie gesprek gehad, was een tikkeltje zenuwachtig, maar verder ging het redelijk.
Ik denk zoiezo zelf al dat het mij niet past.
Een hectische werksfeer, kakkie dames, en een voor mijn gevoel te laag loon.
Dus zometeen even bellen met nummer 2.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Barb, Britta31, charrr91, Condor, fro, Indy_Mouse_9, Meliaforever, nonosb, S_Figo, Seventeen, sollair310, Wpaard, xSalina, xSCWx, xxxmh en 63 bezoekers