puntenrijbewijs.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

puntenrijbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 12:41

punten rijbewijs..

Wel of niet geldig??

Tegen mij werd op het examen gezegd dat iedereen die nu slaagt een punten rijbewijs heeft.

Nu zie ik op het nieuws dat het punten rijbewijs nog steeds niet officieel van kracht is en samen met 0,2 promille alcohol regel wordt ingevoerd.

Hoe zit dit nou??

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:53

hier suus Haha!
uhm puntenrijbewijs is toch echt wel ingevoerd, ik raad je dan ook aan om niet in een sloot te rijden Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:56

bij 5 strafpunten(oa voor 30 km te hard, bumperkleven of ivm overtreding door politie staande gehouden, ongeval door jouw schuld met letsel daarvoor krijg je strafpunten, en ongeval met een dode is geloof ik meteen rijbewijs inleveren)

ook als je met meer dan 0,5(dat is nu nog 0,5 wordt wrsch 0,2) wordt gepakt moet je een cursus volgen

ik geloof dat t in mn theorieboek staat, pak die er dalijk wel even bij(ben aan t lessen, theorie+ TTT al gehaald, 4 juni examen Knipoog )

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:02

gevonden! sinds 2002 is het Beginnersrijbewijs ingevoerd
men kan dit rijbewijs kwijtraken als binne de eerste 5 jaar 3 zware overtredingen worden begaan

na een veroordeling voor 3 zware overtredingen volgt een onderzoek en wordt het rijbewijs geschorst. Hierna moet de bestuurder een rijproef en een theoretische proef afleggen.
als de bestuurder voor 1 of beide proeven zakt wordt het rijbewijs ongeldig verklaard en moet een nieuw rij-examen worden afgelegd

onder zware overtredingen worden verstaan:
* het veroorzaken van een ongevak met dodelijk gevolg of zwaar letsel
* het rijden met te veel alcohol op
* ernstige snelheidsovertredingen
* bumperkleven met hoge snelheid
en

* andere overtredingen waarbij sprake is van schade of letsel

als beginnende bestuurders worden aangehouden met een promillage van 0,8 zijn ze verplicht een zogeheten EMA-cursus te voklges(Educatieve Maatregel Alcohol) als ze voor de 2e keer wroden betrapt op rijden met alcohol geldt een promillage van 0,5
vanaf 2003 gaat voor beginnende bestuurders een max van 0,2 gelden(boek klopt dus niet, dit is nog niet zo)

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:05

Wat ben ik dan toch blij dat dit me allemaal bespaard is gebleven... Maar goed, iedereen zal aan de beurt komen vrees ik. Ze verzinnen altijd weer wat nieuws.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:10

Tsja ik vind het opzich wel normaal ... alleen het is wel zo dat er officieel nog maar 4 mensen ofzo een punt hebben omdat het lang niet even soepel werkt om het door te geven....
Maar ja ik vind het prima en heb er geen problemen mee ik was toch niet van plan om dat zo erg te gaan doen en het zijn behoorlijke flinke overtredingen ...

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 16:06

waarom vertellen ze vandaag op het nieuws dan dat het punten rijbewijs nog officeel niet is ingevoerd?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:08

Verward Is dat al sinds 2002 ???

Dan heb ik het waarschijnlijk net niet hoop ik, heb mijn rijbewijs sinds juli, wanneer is het dan ingegaan?