Belachelijke regel ---> rijbewijs

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Belachelijke regel ---> rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 15:41

Als je rijbewijs een beetje oud en verlopen eruit begint te zien (bijv. na 8 jaar) dan kun je problemen krijgen met de politie, als je aangehouden wordt. Maar... je kunt geen nieuw rijbewijs krijgen. Je kunt alleen een voorlopig rijbewijs krijgen en dat kost (in onze gemeente 22 euro!!! Boos! ). Dat voorlopige rijbewijs is dan maar 2 jaar geldig omdat de totale looptijd van een rijbewijs schijnbaar altijd 10 jaar moet zijn. Dus je moet dan 2 jaar later WEER een nieuw rijbewijs halen en dat kost dan weer 22 euro!!! Boos! Boos! Boos!
En als je ze dan in het gemeentehuis vraagt waarom die regel er in godsnaam is dan weten ze het antwoord niet eens. Ik denk dat ik het wel weet...geld uit de zak van mensen kloppen. Boos!

Wat een belachelijke regel. Een paspoort kun je toch ook te allen tijde nieuw aanvragen?


Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:42

Volgens mij kun je een paspoort ook niet zomaar opnieuw aanvragen.
Ik bewaar mijn rijbewijs altijd in mijn portemonnee, blijft er prima uitzien..

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:42

22 euro?
Dat van mij kostte toentertijd 90 gulden!!

das pas afzetterij!

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:44

tjsja... ze proberen overal geld uit te halen natuurlijk.
Voortaan maar iets zuiniger zijn dus Knipoog Die van mij ziet er nog als nieuw uit na 5 jaar, dus de 10 jaar haal ik ook wel.
Maar wat krijg je dan als je 'm verliest? krijg je dan wel een nieuwe?

De prijzen verschillen ook per gemeente trouwens,

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 15:46

Jawel hoor, een paspoort kun je gewoon nieuw aanvragen. Enige voorwaarde is wel dat je het oude paspoort voor de verloopdatum weer inlevert.

Geen idee wat er gebeurt als je m verliest. Ik weet wel, dat als je een paspoort verliest je een nieuw kunt aanvragen en dat je behalve de prijs voor die nieuwe ook iets van 50 gulden (weet niet hoeveel euro) administratiekosten moet betalen, omdat ze een copie van je paspoort moeten opvragen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:48

Ik vraag me ook af hoe het er zo uit komt te zien dat je een nieuwe zou moeten halen Verward.. als je het goed bewaard is er toch niets aan de hand?

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:04

Misschien per ongeluk een keer meegewassen ?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:24

Mijn rijbewijs ziet er niet al te best meer uit. Toen ik nog bij mijn vader in de zaak werkte moest ik dus vaak de weg op en moest dus ook mijn rijbewijs mee. Nouja als je in een overal loopt ga je geen handtasje meenemen voor je porto dus dan maar je rijbewijs in je zak.
Nu bewaar ik hem wel weer in mijn porto.

Maar hier in mijn gemeente kan ik gewoon een nieuw rijbewijs aanvragen hoor.

Mijn vriend moest over 2 jaar pas zijn rijbewijs vervangen. Maar zijn rijbewijs is in februari (samen met mijn tasje) gestolen. Hij krijgt nu een nieuwe en die is tot 2014 geldig. Waarschijnlijk verschilt het dus per gemeente. Ik weet dat het in Amsterdam ook gewoon kan. Een rijbewijs kost hier trouwen 69 euro.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:47

Ach, voor een paar euries kan je een heel handig mapje halen bij de Hema voor je rijbewijs Haha! Heb ik ook gedaan. Toegegeven, mijn rijbewijs is pas ruim 2 weken oud (haha), maar hij ziet er nog keurig uit *LOL*
Mapje is zijn geld wel waard!

Hier in Drachten heb ik mijn rijbewijs voor nog geen 30 euro opgehaald, of zou dat zo "goedkoop" zijn, omdat ik hem toen voor het eerst ging ophalen?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:01

Ik heb mijn rijbewijs eigenlijk nooit bij me! Hij ligt ergens op mijn bureau, maar of hij er daar mooi van uit blijft zien? Haha! Bloos Verward

Groote onzin dat je een tijdelijk rijbewijs moet aanschaffen omdat hij er oud uit zou zien....! Hebben ze weer geld tekort?

geen

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:14

ik heb zo'n leuk mapje gekregen van het CBR toen ik geslaagd was (mag ook wel als examengeld 200 euri is), blijft je rijbewijs ook goed in.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:16

Ik ben zowizo tegen alles waar ik voor moet betalen maar verplicht wordt gesteld door de overheid


Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:44

Inderdaad weer geldklopperij.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:06

mmm denk dak toch maar iets zuiniger ga doen met me rijbewijs dan Scheve mond
ik heb het pas een paar weken en het ziet er nou al niet meer zo netjes uit Bloos

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:18

Of zorgen dat je dan nog een keer voor een ander voertuig af moet rijden, want dan moet je ook een nieuw rijbewijs aanvragen en dat is dan weer 10 jaar geldig!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:57

22 euro???
Wat een koopje! Hier in Den Haag betaal je ruim 42 euro voor een nieuw rijbewijs. Mijn portemonnee is een keer gestolen incl. rijbewijs en paspoort, moest ik voor straf ook nog meer dan 30 euro extra betalen. Boos!
Ik was toen 42.88 + 31.39 + 37.87 + 31.39 = €143.53 kwijt. Kassa!!!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:01

XoNo schreef:
Ach, voor een paar euries kan je een heel handig mapje halen bij de Hema voor je rijbewijs Haha! Heb ik ook gedaan. Toegegeven, mijn rijbewijs is pas ruim 2 weken oud (haha), maar hij ziet er nog keurig uit *LOL*
Mapje is zijn geld wel waard!

Hier in Drachten heb ik mijn rijbewijs voor nog geen 30 euro opgehaald, of zou dat zo "goedkoop" zijn, omdat ik hem toen voor het eerst ging ophalen?


Als je hem kwijt bent, betaal je bijna hetzelfde bedrag als administratiekosten/boete er bovenop om een duplicaat te krijgen Schijnheilig en die is dan tot dezelfde datum geldig als je vorige rijbewijs.
Niet fijn dus

Jokonootje

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:06

Annechien schreef:
ik heb zo'n leuk mapje gekregen van het CBR toen ik geslaagd was (mag ook wel als examengeld 200 euri is), blijft je rijbewijs ook goed in.


Ja daar heb ik `m ook in zitten en het kentekenbewijs van mijn auto keurings papieren alles heb ik daar in zitten ... dus ja die moet ik niet kwijt raken maar goed ...

Ik krijg als het goed is binnen kort toch weer een nieuwe aangezien ik binnenkort voor mijn E rijbewijs mag ...
En dan moet ik weer 50 pleuro`s betalen alleen omdat ze tegenwoordig geen stempels meer zetten maar het hele rijbewijs opnieuw aangevraagd moet worden...

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:07

ik vind het niet zn belachelijke regel.

op zulke dingen moet je gewoon zuinig zijn, en netjes bewaren

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:15

Saskia008 schreef:
op zulke dingen moet je gewoon zuinig zijn, en netjes bewaren


Maar je moet het wel altijd bij je hebben en dat maakt dat "netjes bewaren" een stuk moeilijker.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:28

gijsenkim schreef:
Ik ben zowizo tegen alles waar ik voor moet betalen maar verplicht wordt gesteld door de overheid


rijbewijs is niet verplicht hoor, je kiest er toch zelf voor dat je auto wilt rijden en als je ertegen bent ga je toch lekker lopen?

22 euro vind ik ook niet echt een wereldschokkend bedrag, maar ben het er wel mee eens dat het achterlijk is dat ze niet gewoon een rijbewijs geven dat weer 10 jaar geldig is. Maar aan de andere kant, volgens mij moet je rijbewijs er behoorlijk verrot uitzien als het niet meer geldig is, is een kwestie van zuinig ermee omgaan. Als je hem dan een keer mee wast, eigen schuld...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:29

nou ja laten we dan een paspoort nemen bijvoorbeeld Haha!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:56

Ik heb mijn rijbewijs met zo'n seal apparaat verpakt nu zit hij mooi beschermd in mijn portemonee

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:00

mijn portomonee had laatst ruzie met een safarifles...
de poromonee had gewonnen , maar zat wel onder met het " bloed" van de safari... alles plakte , waaronder mijn rijbewijs en chauffeursdiploma....
tis nooit meer helemaal goedgekomen ...

maar ik denk dat je gewoon geluk moet hebben wat betrefd de dienstdoende politieagent

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:19

teriema schreef:
Ik heb mijn rijbewijs met zo'n seal apparaat verpakt nu zit hij mooi beschermd in mijn portemonee


Dat mag dus niet. Scheve mond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_26, Arianne_94, Babootje, bonnielau, Century, Elitedeux, ellen05, GrapeshotBot, hagelslag, lovelyfiefy, Marocje, MightyMike, Nescio18, nick_en_ik, Nymphe, paard1970, really_me, Sabine, Soepkipje, Sorriso, Steppe, Tucktuck, YandexBot en 66 bezoekers