Geroddel op pensionstal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Geroddel op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 22:07

Ik heb nu voor het eerst echt een bijrijdpaard dat het eigen paard is van iemand en voor wie ik hem 2 dagen per week rijd. Hiervoor heb ik paarden gedaan op stallen waar de eigenaar meerdere paarden had en ik dus 1 van die paarden reed en verzorgde. Ik loop nu dus ook voor het eerst op een echte pensionstal. En het valt me op dat er echt onwijs geroddeld wordt...

De eigenaresse van de stal roddelt over haar klanten tegen andere klanten, klanten onderling roddelen over elkaar, leveren overal en op iedereen commentaar maar natuurlijk achter de rug om, niet direct. En ik begin me er een beetje aan te irriteren, ik vind het zo ontzettend achterbaks. Nou wil ik niet beweren dat ik heilig ben ofzo, maar dit is wel heel erg. Nou ben ik meestal alleen dus heb ik daar geen last van, kom meestal smiddags, maar als ik dan met meerderen ben...

Nou ben ik wel benieuwd hoe dat op andere stallen is, dus brand maar los! Knipoog

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:36

Ja ik ken dat . Het kan heel vervelend zijn als mensen continue over elkaar roddelen!
Gelukkig heb ik er op stal geen last van *LOL* . Maar ik kan me heel goed in denken hoe je je voelt! OK dan!

Groetjes Judith

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:50

Eerlijk gezegd denk ik dat er op iedere stal wel over elkaar gepraat dan wel geroddeld wordt. Het hoort een beetje bij de paardensport heb ik het idee.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:33

Denk dat Fitz daar een punt heeft

Ik kan slecht tegen gepraat achter mijn rug om, hoor het liever rechtstreeks als mensen wat over me te zeggen hebben...!

Moet je voor de grap eens een wedstrijdsecretariaat nemen, dat is nog 100 keer erger dan op een pensionstal staan Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:09

Dat had ik bij mijn vorige manege. Zo gauw als iemand weg ging begonnen ze direct over diegene te roddelen. Ik denk dus dat ze dat ook wel over mij gedaan hebben. Scheve mond

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:16

Er wordt overal geroddeld. Bij mij op stal is het geroddel ook wel erg. Maar ik trek me er al niks meer van aan.
Ik doe met mn paard wat ik wil doen, hoeven hun niet mee eens te zijn. En nog iets: ik kom voor mn paard en niet voor hun.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!


Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:22

Het ergste is als de pensionhouders het doen. dan kun je nagaan dat er ook over jou gepraat wordt. Het is zo onzakelijke en onvriendelijk, bovendien, wat heb jij met hun andere klanten te maken?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:23

ik vind dat op manege's pas erg eigenlijk :/

Ben het tot nu toe ook overal tegengekomen, waar we nu staan met z'n 6-en heb ik nog niets gehoord Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:13

er wordt idd overal geroddeld. de ene stal misschien iets mer dan de andere, maar het komt overal voor. Ik kan er eerlijk gezegd niet zo mee zitten. Zolang ze mij lekker met rust laten vind ik het prima. Als er wat te melden is komen ze toch wel naar me toe en anders kom ik het nooit te weten. Met beide heb ik vrede.
Het enige wat ik heel erg vind is mensen het leven compleet zuur maken op stal waardoor er mensen min of meer genoodzaakt zijn om te vertrekken.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:16

Bij ons is het ook wel eens wat.. Heb mezelf er inmiddels helemaal buiten weten te zetten.. Ik wil niets te maken hebben met dat kinderachtige gedoe..

Ik zeg nu maar zo: ze kunnen beter over je lu llen als van je vreten Tong uitsteken

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:21

Ik ken het ook wel maar ik denk dat je dat overal wel houd..
Er zal ook wel eens oover mij geroddeld worden maarja ik weet het toch niet( ook al zou ik ook lievber hebben dat ze het recht in mijn gezichtt zeggen wat ze van me vinden hoor)

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:36

Komt bekend voor,bij ons word er ook veel geroddeld,als je ook maar 1 keer verkeerd rijd dan krijg je alle opmerkingen naar je hoofd gegooid....
echt heel vervelend hoor.... maar niks aan te doen jammer genoeg gewoon lekker laten roddelen is niet anders zo gaat het overal geloof ik... Scheve mond

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:41

Vooral groepjes die les hebben van verschillende instructeurs kunnen lekker gaan klieken, en dan maar roddelen!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:00

Idd op elke stal is er wel wat je ontkomt er niet aan!

...Dreaming with my eye's wide open...

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:06

Fitzroy schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat er op iedere stal wel over elkaar gepraat dan wel geroddeld wordt. Het hoort een beetje bij de paardensport heb ik het idee.



bij echt elke stal wordt inderdaad geroddeld.

fitz gaf precies hetzelfde antwoord als ik in mn gedachte had Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:44

Bij ons op stal valt het gelukkig allemaal wel mee, we hebben dan ook maar een kleine stal en iedereen kan het zo'n beetje met elkaar vinden dus dat scheelt al een boel.

Meestal krijg je het gewoon recht in je gezicht, alhoewel ook onze stal niet helemaal roddelvrij is hoor Haha!

Maar vergeleken met een jaar geleden, en een par verhuizingen van mensen valt het echt enorm mee.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

malo
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:48

hmm ja is bij ons ook wel, ik denk dat dat op iedere stal wel het geval is.Het grootste deel van de pensionklanten kan heel goed met elkaar overweg maar er zitten altijd wel ergens "'rotte appels" tussen die denken alles beter te weten en dan tegen andere pension klanten gaan vertellen wat je volgens hun goed en fout hebt gedaan en dan begint het roddel rondje weer.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:51

Op de stal waar ik sta is het vaak een periode heel erg en dan opeens weer een periode dat er weinig geroddeld wordt. Vindt het zelf ook heel vervelend, maar ik trek me er niks van aan en bemoei me ook niet zo erg met andere mensen.
En idd zoal Fitzroy al zei denk ik ook dat het gewoon bij de paardensport hoort

:+: Lady & Viƫnna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:26

Achja dat geroddel, het is overal op je pensionstal, op je werk.
Ik trek me er niks van aan, doe er niet aan mee en als ze over me kletsen zullen ze me dan wel interessant vinden. Ik maak er geeneens woorden aan vuil.

Moet wel zeggen dat ik op mn huidige pensionstal roddelvrij ben ( we staan met zn 4 en)

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:36

Ik sta op een klein pensionstalletje (10 paarden), het is wel eens anders geweest maar over het algemeen wordt er niet geroddeld. Iedereen komt er voor de gezelligheid, de sfeer is goed, en dan gaat iedereen met plezier naar zijn/haar paard Lachen
Ik heb wel eens op stallen gestaan waar het wel gebeurde, dan hield ik me altijd zeer afzijdig want ik heb er echt een grote hekel aan!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 13:38

Ja dat zal idd wel bij de sport horen, maar het valt me vooral op omdat ik nooit eerder op een echte pensionstal heb gelopen en op de andere stallen waar ik ben geweest, was ik dan in mn 1tje of met zn 2en ofzo en daar werd dan gewoon niet geroddeld. Moet er dus een beetje aan wennen en me er een beetje van afsluiten

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:45

Het gebeurt overal, het hoort er inderdaad een beetje bij.
Roddelen heeft een negatieve klank (en zo kan het ook echt bedoeld zijn), er wordt echter ook genoeg over elkaar gepraat zonder dat het gelijk negatief is.

Laat gaan, doe gewoon je ding waarvoor je komt en stoor je er niet teveel aan, dat is het makkelijkst.

Nulla tenaci invia est via

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:51

Ben het met Margreet eens: het is niet altijd kwade opzet.
Bij ons viel het altijd wel mee, maar nu er steeds meer mensen bijkomen, wordt het wel erger. Gelukkig kom ik alleen maar 's avonds, en dan is er bijna niemand. Haha!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:21

er word overal geroddelt.. bij mij in de klas is er zelfs wel eens een klacht over geweest 'dat er zoveel geroddelt werd'.
ik vind dat het er vanaf hangt HOE er geroddelt word..
het kan kwaadaardig zijn, maar soms is het helemaal niet kwaad bedoelt..
snap je wat ik bedoel?
maar het kan heeel vervelend zijn als je weet dat er over je gepraat gaat worden!

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Nadir

Berichten: 12705
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:33

Wij zijn met niet zo veel op stal, in totaal 7 paarden, en ik heb niet het idee dat er bij ons veel geroddelt wordt. Mijn vriendin is de eigenaar van de stallen, en ik weet dat ik er 100% op kan vertrouwen dat zij niet over mij roddelt. Samen hebben wij het wel eens over de pensionklanten, maar dan meer in de zin van "X heeft z'n troep niet opgeruimd" of zoiets.

Soms zeggen de pensionklanten wel eens iets over mijn vriendin tegen mij, maar ik neem aan dat ze ook zelf de concequenties daarvan in zien, namelijk dat het regelrecht aan haar verteld wordt... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, criollo_yess, Ilona__, J30d, Lisette1987, lynn_Joy, lynnXtubbie, meniekske, Mo_Noah en 75 bezoekers