Ineens stokstijf in het schouder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Ineens stokstijf in het schouder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 18:45

Vandaag weer na lange tijd een stukje uit rijden gegaan. Merrie gezadeld, die had al een uurtje ofzo met haar vriendinnentje in de bak gestaan. Goed, wij van huis, de weg uit alleen maar stappen. op de terugweg verstapte zij zich een keertje en ongeveer 200 m. voor dat we thuis waren begon ze stokstijf te lopen. het leek wel alsof de voorbenen niet meer vooruit kwamen.
Ik heb maar een klein stukje gereden, nog geen 1,5 km languit rechtdoor alleen maar stappen. meer niet, vandaar dat maandagsziekte eigenlijk wel uitgesloten mag worden.

De hoeven waren na thuiskomst vrij van steentjes. Er was geen enkel onderdeel van het paard extra warm, ook niet de hoeven.
Nog aan de longeerlijn laten stappen, en je kon zien dat het paard moeite had de voorbenen naar voren weg te zeggen, de een ging beter dan de andere. In de box nog geprobeerd de benen op te tillen, Bij het rechtervoorbeen was het duidelijk pijnlijk. Het paard zelf is niet ziek, kijkt heerlijk attent uit de ogen.

ik heb haar Arnica D6 druppels gegeven en het schouder ingemasseerd met Liniment. maar ik heb volkomen GEEN IDEE hoe dit paard aan deze blessure komt.
iemand dit ooit eens meegemaakt? Wat zou het kunnen zijn?

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:26

Hoi,
ik weet ook nie wat het is misschien een verrekking van een spier ofzo dat ze ergens op heeft gestapt.
Ik zou er toch maar even de dierenarts nar laten kijken.

sannie
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:31

wat rot dat je paard geblesseerd is geraakt. zelf heb ik precies hetzlefde gehad met mn paard. toen was het een soort verzuring in de spieren waar je echt de dierenarts bij moet halen!dit kan ook optreden als ie en paar dagen ervoor hard heeft moeten werken!
groetjes sanne