zadelnijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

zadelnijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 21:21

ik heb even een vraagje namens hanny.
rixke heeft de laatste tijd steeds meer moeite met het aansingelen, ze reageerd narrig Boos! en het lijkt wel of ze hanny probeerd te bijten als ze aansingelt. nu vanavond trapte ze zelfs bijna bij het singelen.
iemand een idee wat dat is en wat er aan te doen is? Verward
Laatst bijgewerkt door rixke op 12-05-04 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:23

dat doet Lady ook, ik ga altijd heel rustig gaatje voor gaatje heel voorzichtig aansingelen en ik blijg tegen haar praten. het duurt dan wel 5 minuten voordat ze is aangesingels maar ze doet niks, ik hoop dat dit bij jou ook zal werken. Suc6 OK dan! !

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:24

controleer of ze geen wondjes heeft.. vooral bij name in de omgeving waar singel zit!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:24

Lady heeft dit ook. Ze gaat staan draaien, wiebelen als je het zadel er alleen nog maar oplegd Verward , soms doet ze echt gevaarlijk en dan krijgt ze een tik op d'r voorbeen/hals. Ze weet dat ze het niet mag doen

Euuhh, wat je eraan kunt doen: tja, een standje geven en even kijken of er iets vreemd aan je singel zit, er een gevoelig plekje is onder de buik. Je zadel/dekje goed ligt. Er kan zo veel zijn.

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:30

elady schreef:
Lady heeft dit ook.


Wel meer Ladys hebben dat Tong uitsteken . Zal wel aan de naam liggen Haha! .

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:37

ik wilde het idd net zeggen! Mensen, wat zijn er veel Lady's hier op bokt hahahaha

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:38

Ligt je zadel wel helemaal goed?
Als het nu pas begint en hiervoor niet zo was, zou ik toch eens je zadel na laten kijken, misschien is je paard wel erg veranderd waardoor je zadel niet meer goed ligt.
Hier nog een Lady die niet vrolijk is met singelen, maar echt trappen zal ze nooit doen.
Ik heb in het begin met haar met een leenzadel gereden, dat lag dus niet echt perfect en daar hapte ze ook altijd met singelen.
Toen ze een eigen zadel kreeg, dat door een zadelmaker is "aangemeten" is het happen verdwenen en als ik gewoon aansingel draait ze alleen af en toe d'r oren nog wat naar achter.

buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:52

ik heb een mannetje op stal die het ook doet! Nadat ik zeker wist dat alles goed was heb ik een keer mijn stem verheven en dan houd hij op.. heel vreemd

rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 21:55

ze doet het al zolang ik haar heb, maar vandaag was ze wel erg narrig Boos!
ze heeft geen wondjes, singel is ook nieuw en niets mis mee.
en omdat ze het altijd al doet maar alleen deze keer zo heftig kan het wel zijn dat ze hengstig is.
maar ik doe al heel rustig, gaatje voor gaatje, tussendoor iets anders doen enzo. Schijnheilig
ik hoop dat ik het er uit krijg want het is niet prettig hoor. Verward

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:22

Het heet geen zadelnijd maar zadeldwang. Misschien is die andere singel wel de oorzaak. Had je er eerst een met elastiek aan de stoten en nu niet meer? Mijn eigen merrie is ook vrij gevoelig voor zulke dingen en heeft ook heel snel wondjes/schuurplekjes. Sinds ik een gelsingel eraan heb met aan beide zijden elastiek aan de stoten gaat het prima.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:35

Mijn paard werd ook steeds narriger met aansingelen, maar ik kon geen wondjes of wat dan ook vinden. Op het laatst werd het ze erg dat ze al in protest ging als het zadel eraan kwam. Uiteindelijk bleek het zadel niet goed meer te passen Verward Heel vreemd, m'n paard was toen 14, dus dan mag je denken dat ze uitgegroeid zijn, niet dus. Nu heb ik een ander zadel en een mijn paard is weer als vanouds, misschien zelfs wel iets vrolijker..

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:37

Ophelia: dat verhaal had ik ook kunnen schrijven. Hier dus precies hetzelfde.

Laat even je zadel controleren of het nog goed ligt.

rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 05:55

ik heb net een nieuw zadel wat ook erg mooi ligt,maar ja vanavond maar weer eens kijken wat ze doet