Iska @ Work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Iska @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 20:28

Vanmiddag ben ik even met Lindsey(Toushie) meegeweest naar haar pony, Iska was vandaag beetje dramerig met rijden. Niet ontspannen en sloom lopen.. maarja toch nog wat leuke foto's gemaakt.

Afbeelding
Dit is Iska

Met Lindsey
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Meer voor over zitten!! Tenen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met Mij
Afbeelding
Afbeelding
TENEN!!!!!!!
Afbeelding
Geen gekke kop trekken Haha!
Afbeelding
Teugels korter..
Afbeelding
Hier vloog me plaatje(beugel) zowat uit mun mond Haha!
Afbeelding
Hakken uitdrukken Scheve mond
Afbeelding
Afbeelding
Weer hakken uitdrukken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nee, ik sla haar hier niet!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oke, ik ben zelf gewend om op kleine shetjes te rijden dus mijn houding is niet al te best vind ik zelf. Iska loopt zelf ook niet zo mooi hahaha.. maar ze is wel heel lief!

Opbouwend Kritiek mag!!

Groetjes Rianne Knipoog

Stal Shetbende nu 10 pony's.


Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:43

IK vind het wel een leuk paard, maar qua houding is het slecht, niet banketstaaf bedoel maar je moet zeker nog hard er aan oefenen. Het paardje loopt ook niet erg ontspannen....IK zou zeggen zoek een goede instructeur, dat zou zeker helpen!

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:45

Haha, rianne je zit erop alsof je moet sche*ten sorry. Die andere meisje moet met springen iets meer voorover zitten, en der tenen en hakken naaar binnen houden. verder leuke pony.

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:46

Die ene springfoto waar jij erop zit, zeg je teugels korter.
Op de sprong zelf moet je ze zo los mogelijk houden dat je paard de ruimte heeft. Dus op die foto is het eigenlijk zoals het moet

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:54

wat verschrikkelijk zeg..dat jij dit paard dat allemaal aan doet..zie je zelf niet hoe gespannen ze is...en hoe ze ''aan de teugel'' getrokken word..en dan ook nog gaan springen met zo''n gespannen paard..dat ie nog geen blessure heeft..arm beestje..en dan raar vinden dat ze bokt..verzet..pijn dat is het
sorry hoor.

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!


MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:58

De meeste foto's zien er niet zo vriendelijk uit, de pony lijkt er ook niet zoveel plezier in te hebben Ach gut Maar het kan ook zijn dat ze gewoon graag een zuur gezicht opzet, mijn merrie heeft daar ook een handje van Knipoog
Waarom beginnen jullie niet met een laag kruisje als jullie nog niet zoveel ervaring met springen hebben? Dan kunnen jullie goed oefenen met je houding en stoor je de pony waarschijnlijk minder in de mond.

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:59

Ik vindt er weinig ontspannig in te vinden in de foto's. Het paard loopt contant met de oren in de nek en soms de rug weggedrukt.
Nee, geen leuke plaatjes om naar te kijken vindt ik......
Ook aan de houding van beide dames is nog wel het een en ander aan te verbeteren. Misschien dat dit gerealiseerd kan worden met behulp van een goede instructrice??!!

Veni, vidi, vici

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:03

Ben het met de rest eens! Volgens mij zit dat paard vreselijk in de stress, of word er teveel gevraagd van het dier (is ie oud? Hij lijkt namelijk niet de jongste meer!)

En hij drukt zijn rug weg! Rugproblemen?

Ondanks dat er zitten toch wat goede foto's zitten! Maar het paard straalt niet echt een fris en gelukkig beeld af.. Scheve mond

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:24

Ik zou inderdaad het hele paard nakijken op lichamelijke problemen, als ook op geestelijke problemen. Het ziet er namelijk niet echt gelukkig uit. =( Zo'n bok geeft een paard ook niet voor niets!
Oww ennuh.. waarom is heel zn staart ingevlochten?...

"The more I came to know the people... The more I love my horse"

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:21

Jezus he dis toch niet meer normaal, je kan gewoon riblezen bij dat paard heeft die geen last van wormen ??? En springen zal ik maar niet doen met hem rij hem maar eerst fatsoenlijk in de dressuur, of nog wat zet hem maar eerst ff lekker op de wei en goed op rust want denk dat je je paard zo overspannen heb, of dat die als die zo mager is gewrichts problemen krijgt. Dit is mijn mening er over, hij ziet er niet meer zo jong uit enz en als die al oud is geef hem een leuke oude dag lekker genieten in de wei en beetje poetsen en veel knuffelen, maar dit , ik zou uberhaupt niet meer op dat paard durven rijden dan, niet omdat die zo bokt of wat dat doet die van mij ook wel eens, maar eerst maar is een goeie controle van de dierenarts.

www.dressuurstalseren.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:24

Ik kan alleen zeggen na het kijken van deze foto's

"Auw, wat sneu voor het paardje.."

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:44

En nog wat.. Wel eens leren bandageren :S:S Dacht dat bandageren allen tot het vetlokje aan de kogel ging, zo help je de benen van het paard naar de klote want hij heeft zo geen afzet... van voor dus met opvangen van de sprong krijgt die een extra harde klap en kans op verzwikking...

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 01:16

Psycho_Horse"]
Jezus he dis toch niet meer normaal, je kan gewoon riblezen bij dat paard heeft die geen last van wormen ??? En springen zal ik maar niet doen met hem rij hem maar eerst fatsoenlijk in de dressuur, of nog wat zet hem maar eerst ff lekker op de wei en goed op rust want denk dat je je paard zo overspannen heb, of dat die als die zo mager is gewrichts problemen krijgt. Dit is mijn mening er over, hij ziet er niet meer zo jong uit enz en als die al oud is geef hem een leuke oude dag lekker genieten in de wei en beetje poetsen en veel knuffelen, maar dit , ik zou uberhaupt niet meer op dat paard durven rijden dan, niet omdat die zo bokt of wat dat doet die van mij ook wel eens, maar eerst maar is een goeie controle van de dierenarts.
[/quote]

[quote="Psycho_Horse schreef:
En nog wat.. Wel eens leren bandageren :S:S Dacht dat bandageren allen tot het vetlokje aan de kogel ging, zo help je de benen van het paard naar de stinkmodder want hij heeft zo geen afzet... van voor dus met opvangen van de sprong krijgt die een extra harde klap en kans op verzwikking...


Sorry voor mijn commentaar maar vind het gewoon te zielig voor woorden ook dat je die hele ruggegraat ziet lopen op bepaalde fotos, en de ribben gewoon kan tellen.

Dit moest er even uit en voor mensen die het niet met me eens zijn sorry maar dit is mijn mening erover...

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 07:47

Leuk paard, maar ik ben het helemaal eens met de reacties hierboven. Leuk paard, maar arm arm paard!

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 07:52

Psycho_Horse schreef:
En nog wat.. Wel eens leren bandageren :S:S Dacht dat bandageren allen tot het vetlokje aan de kogel ging, zo help je de benen van het paard naar de stinkmodder want hij heeft zo geen afzet... van voor dus met opvangen van de sprong krijgt die een extra harde klap en kans op verzwikking...


ja idd dat bandageren is echt verkeerd

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 07:57

Ik krijg hier ook een iets onaangenaam gevoel bij....... het is een super, super braaf paard....

Wat meer spek, en wat lessen zouden niet verkeerd zijn

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 07:59

eneh, wat dacht je van een cap??
vooral met springen....

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:11

Brrr heb hier gewoon geen woorden voor! Neem dan een barbiepaard en niet een dier met gevoel!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:18

... ben het eens met iedereen!! Lijkt net offie aan de teugel word getrokken ofzo!

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:18

Hahaha die bandages, je pakt nog net aan niet zijn hoefjes mee Haha!

Bovendien is het een behoorlijk scharminkel en vind ik jullie vooral geen eenheid.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:20

Sylke schreef:
... ben het eens met iedereen!! Lijkt net offie aan de teugel word getrokken ofzo!


Lijkt niet zo....IS zo!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Dit gesjor en gepluk slaat toch alles, alleen maar springen en galopperen, hoe zielig kan je zijn als paard!

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:28

Vind het er ook niet vriendelijk uit zien. Ben het dan ook met de mensen hier boven eens!!!

Je geeft zelf al aan dat ze protesteerd nie ontspannen is en niet wil lopen... Gaat er dan niet een lampje branden Verward

Het beesje ziet er lief uit enkel haar uitdrukking met haar oortjes zegt niet veel leuks.....


Is dit jullie eigen paard???
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar zoek een instructrice ofzo die je kan helpen want zo is het zonde van je beesje en zonde voor jezelf je leert jezelf dingen aan namelijjk

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:57

Nou, genoeg opbouwende kritiek hier....
Ik ga met psychohorse mee, in de wei met dat beest, wormenkuur erin en effe laten groeien. Dit paard is veel te mager. Hij heeft er ook duidelijk geen zin in. Neem les.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:04

En haal die vlecht uit de staart! Telkens als ze zwaait met haar staart doet ze zich zelf pijn!

En neem idd de tijd om haar wat voller te krijgen want ze is wel heel mager

...Dreaming with my eye's wide open...

Knd844
Berichten: 49
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:06

Kan er niets aan doen dan alleen maar zeggen ZIELIG!!!! Of het dier is oud en ingevallen of het is gewoon broodmager. Wormen mischien of wat dan ook. Het is en het blijft zielig hoor. Als hij oud is doe hem lekker op rust in de wei. Is hij gewoon zo broodmager ga na waardoor dit komt. Dus gewoon DOE ER WAT AAN!!!!!!!!!!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Dit is echt triest, heb niet gedacht dat er nog zulke zielige gevvallen bestaan. Mijn paard is mager maar kan geen botten tellen bij hem. Is gewoon zijn bouw dit paardje is uitgemergeld. Is nog een wonder dat het zo braaf is. Jullie mogen van geluk spreken. Die van mij had je eraf gedonderd.

geniet van alles zoveel je kan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers