handschoentjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

handschoentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 21:34

Wat voor een handschoentjes dragen jullie bij het rijden?
Ik heb nou hele dunnen met van die nopjes maar de slijten heel erg!

Weten jullie goede handschoenen te koop voor bij he rijden? Die lang meegaan en erg veel grip geven?
Verward

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:47

Leren handschoen van Roeckl. Kost een rib uit je lijf, maar dan heb je ook wat!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:48

Mmhh volgensmij heb ik dezelfde als jou.
Ik vind ze wel fijn, maar inderdaad slijten ze snel.
Als ik jou was zou ik eens naar een ruitersport zaak gaan e ernaar vragen want soortgelijke handschoentjes hebben ze vast wel in betere kwaliteit

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:49

Ik geef liever de voorkeur aan goedkopere handschoenen. Ook al slijten ze sneller, als je één handschoen van een duurder paar kwijtraakt, heb je er namelijk ook niets meer aan. Voor het geld dat je aan een duurder paar besteed kun je een heleboel goedkopere kopen....

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:52

Ik heb handschoenen van Equipage en ff denken.... Nou kom even niet op de naam maar zal strax wel even kijken

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:53

Ik heb handschoenen van Equipage en ff denken.... Nou kom even niet op de naam maar zal strax wel even kijken. Die van Equipage kosten ± F27,50 En die andere weet ik niet want die heb ik gekregen.
Laatst bijgewerkt door Kirsten op 13-01-02 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:54

De Roeckl light&grip vesta handschoenen. Ik heb ze en ik vind ze fantastisch. Ze zijn echt heel licht, hebben een ideale pasvorm (stretch) en geven super grip over de hele handschoen want ze zijn van high-tech materiaal dat aanvoelt als heel dun zeemleer maar het niet is. En daarbij houd die stof ook nog eens de wind en de regen tegen. Wat moet je meer hebben?
Ze zijn een beetje prijzig iets van een 25 euro maar ze zijn het waard en gaan lekker lang mee. Je kunt ze kopen bij de decathlon.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:54

BR, van nepleer, zitten erg fijn!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:58

Ik heb ook Roeckl, erg fijne handschoenen en ze gaan nog lang mee ook!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 22:01

Cassidy schreef:
Ik geef liever de voorkeur aan goedkopere handschoenen. Ook al slijten ze sneller, als je één handschoen van een duurder paar kwijtraakt, heb je er namelijk ook niets meer aan. Voor het geld dat je aan een duurder paar besteed kun je een heleboel goedkopere kopen....


Ik raak er nooit een kwijt, ik ben zuinig op mijn spullen.
En ik ben zo iemand die eerst een paar goedkope koopt, zich daar kapot aan ergert omdat ze zo snel slijten, niet lekker zitten en niet mooi zijn en uiteindelijk toch de dure koopt en dus in totaal meer geld kwijt is Frusty Haha!
Als iets prettig in gebruik is en ik ben er blij mee, dan ben ik de prijs meestal ook weer snel vergeten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 22:05

Margreet"]
[quote="Cassidy schreef:
Ik geef liever de voorkeur aan goedkopere handschoenen. Ook al slijten ze sneller, als je één handschoen van een duurder paar kwijtraakt, heb je er namelijk ook niets meer aan. Voor het geld dat je aan een duurder paar besteed kun je een heleboel goedkopere kopen....


Ik raak er nooit een kwijt, ik ben zuinig op mijn spullen.
En ik ben zo iemand die eerst een paar goedkope koopt, zich daar kapot aan ergert omdat ze zo snel slijten, niet lekker zitten en niet mooi zijn en uiteindelijk toch de dure koopt en dus in totaal meer geld kwijt is Frusty Haha!
Als iets prettig in gebruik is en ik ben er blij mee, dan ben ik de prijs meestal ook weer snel vergeten.
[/quote]

Tja, als het effies kan rijdt ik sowieso zonder....en ik kan me voorstellen dat jij wat voorzichtiger bent met je spullen dan sommige andere ruiter(tjes)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 23:16

Ik rijd het liefst zonder...ik heb nooit genoeg grip op de teugels, en ook wil ik de teugels kunnen voelen, en handschoenen beperken nu eemaal het gevoel van je handen. Nu rijd ik wel met handschoenen omdat het zo steen en steenkoud is in de bak, en mijn handen helemaal rood worden en vast gaan zitten, en naderhand wanneer ze weer warm worden verschrikkelijk gaan tintelen!!! Boos!

Ik heb nu leren (echt leren) handschoenen met aan de bovenkant een soort stof (katoen) geloof ik, wat de boel nog wel laat ademen en dat je dus niet van die klamme stinkhanden krijgt. Ze zitten verder prima...waren geloof ik 30 gulden...(sorry, maar dat vind IK duur voor een paard handschoentjes die je nog geen 2 uur aan hebt per dag).

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 08:13

Ik heb Harry's Horse fleece handschoenen voor in de winter. Echt heerlijk warm en waterafstotend. Echt super!!! Pling

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 18:53

vandeweek eens gaan kijken bij de ruiterzaak
Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 19:09

ik heb leren van Bon Geste ,heb ze nu een jaar maar ze gaan nu toch wel stuk.. dus word weer tijd voor nieuwe,maar ik denk dat ik dezelfde weer koop,kan niet zonder handschoenen nl. *LOL* dan heb ik echt hele kapotte handen... en dat heb ik op elk paard heel raar!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 19:13

Die van mij zijn ook van fopleer, maar ik heb ook een paar dikkere leren handschoenen, met voering, voor als het echt bbbbbbbrrrrrrr-koud is. Mijn fopleren zijn volgens mij ook van BR, niet duur en wel goed, ik heb ze nu een jaar of 2 en ze gaan nu pas verslijten (tussen ringvinger en pink)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 19:16

obelix schreef:
kan niet zonder handschoenen nl. *LOL* dan heb ik echt hele kapotte handen... en dat heb ik op elk paard heel raar!


Heb ik ook, kan echt niet rijden zonder handschoenen.
En dat heeft niets met harde/zachte handen of stugge paarden te maken. Ik lig zelfs open als ik een buitenrit aan een lang teugeltje heb gemaakt en de teugels dus alleen maar heb vastgehouden en verder niets.
Heb gewoon een gevoelig huidje ofzo. Of ik moet eelt gaan kweken op m'n vingers, maar daar heb ik geen zin in, veel te pijnlijk en handschoenen zitten veel te lekker!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 19:31

ik... heb van die goedkope dingetjes met nopjes (jaja ik raak ze altijd kwijt of 1 zodat ik met 2 verschillende kleuren rijd Haha! ) Mijn instruktrice heeft bruine leren, met de bovenkant van de hand katoen dat 'ademt' en de eigenaresse van Leo heeft hele goeie bruine volgens mij van BR maar dat weet ik niet zker, die zijn ook wel prijzig! Geef mji die goedkope nog maar ff, totdat ik zeker weet dat ik ze nooit meer kwijt raatk!!!! Cool

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:12

Ik rijd eigenlijk bijna altijd zonder handschoenen, behalve op wedstrijd dan is het verplicht. Ik vind dat ik dan meer gevoel heb in wat ik aan het doen ben.

Deze winter heb ik mijn handschoenen pas 1 x aangehad.
Ik heb suede Roekcl met leer aan de binnenkant uit mijn hoofd gezegd.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 20:16

opzich rijdt ik ook het liefst zonder hanschoenen maar omdat ik dan minder grip heb gebruik ik vaak van die grip-handschoentjes, maarja die slijten dus errug!
Niet zozeer om de koude handen,.. die krijg ik toch wel! Haha!

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:17

Ik heb nepleren handschoenen, waarop aan de bovenkant een soort elastische stof zit. Heel fijn, ze rekken lekker mee en zitten heel lekker. Verder zijn ze vrij dun, zodat je zoveel mogelijk toch nog je teugels kunt voelen. Ik weet het merk zo even niet, moet ik even naar kijken. Ze kostten ongeveer 40 gulden, dat zal nu wel ongeveer 18 euro zijn.
Ik heb ook nog van die fleece handschoenen met aan de binnenkant een stuk nepleer erop genaaid. Die zijn echt heel lekker warm.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:38

ik heb equipage handschoentjes. waren 25 piek.
Goedkopere sloop ik altijd.
Voor in de kou heb ik BR thinsulate handschoenen, zijn lekkerrrr warrrrm! Kostten 19,95 gulden.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:40

Ik heb heel goedkope(van ong F 10,-) voor op wedstrijd. En verder het liefste zonder. Is het echt koud heb ik leren zonder vingers. Toch warm genoeg en je kan blijven voelen.

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:35

De mijne heten Roeckl athletiq
Hiervoor had ik een paar van imperial riding, maar die waren snel kapot.