Kitten gevonden, maar....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Kitten gevonden, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 12:08

Of eigenlijk meerdere kittens, 3 stuks. In een doos langs de weg, het is dat 1 van mijn honden de doos vond...
2 poesjes en een katertje. De 2 poesjes hebben al een nieuw huisje, bij vrienden van mij. Een katertje kon eigenlijk niemand gebruiken, dus die zit nog hier.
Ik ben ermee naar de DA geweest, de kittens zijn 5 of 6 weken oud, veel te jong dus nog.... Verder waren ze in aardige gezondheid, beetje mager. Ze zijn goed aan mensen gewend, wat ik ervan merk, erg nieuwsgierig, en totaal niet bang. Ze hebben ook helemaal geen vlooien, en ze hebben schone oortjes, oogjes en neusjes. Ze zijn dus goed verzorgd, ik vraag me dan ook echt af waarom iemand die diertjes achterlaat Verward
Als ze zelf goed aten en dronken hoefde ik ze niet meer met kittenmelk bij te voeren. En eten doen ze zeker!
Met de poesjes gaat het heel goed, ze eten, drinken, plassen en poepen goed. Met het katertje, wat dus nog hier zit, gaat het wat minder. Eten doet hij goed, maar alleen natvoer. Droogvoer krijgt hij nog niet weg denk ik. Water uit een bakje snapt hij ook niks van, hij duwt zijn neusje erin om vervolgens heel hard te proesten.
Daarbij is hij ook nog eens flink aan de diaree.... wat nooit goed kan zijn voor zo'n kleintje, zeker niet in combinatie met het moeilijk drinken. Wel is hij heel alert, slaapt wel veel, maar de rest van de tijd hobbelt hij vrolijk rond. Ik heb de DA weer gebeld, als het morgen nog zo was moest ik langskomen met hem. Ik heb al wel een klein flesje met speentje en kittenmelk meegekregen, daar wil hij iets meer van drinken, maar ook niet echt veel.
Hij was ook een stuk kleiner dan de poesjes, en veel lichter. Hij is wel heel erg schattig met zijn waggelgangetje. Hij is helemaal rood, echt heel licht, bijna beige, zonder een stukje wit.

Maar nog een probleem, ik ben bang dat ik hem niet kan houden Verdrietig Ik heb namelijk ook nog 3 honden.... 2 van de honden, de Golden Retriever en het Cotton-reutje, vinden hem helemaal geweldig. De golden heeft hem in ieder geval goed gewassen, het arme ding was zeiknat Bloos! Hij is er heel lief voor, beetje lomp, maar daar is het een golden voor Tong uitsteken Het Cotton reutje bewaakt hem heel erg, de andere honden mogen er niet bij in de buurt komen. Hij ligt er de hele dag naast te slapen. Het teefje echter, vertrouw ik voor geen meter.... Ze is een angst-bijtertje, en hapt nogal snel. Ze heeft nu nog niet geprobeert het katje te bijten, maar hapt wel in de lucht als hij te dicht bij komt. Ook probeert ze hem bij de nek te pakken en weg te slepen, en duwt ze er constant met haar neus tegenaan.
Sowieso lijkt 3 volwassen honden en een jong katje me geen al te goede combi. Een volwassen kat verdedigd zichzelf nog wel, maar dit ukkie kan dat nog niet.....
Het katje zit nu in een bench, wat hij prima lijkt te vinden, af en toe begint hij te schreeuwen en wil eruit, dan gaan de honden even naar buiten en mag hij rondhupsen.

Ik heb al een nieuw baasje voor hem waarschijnlijk, maar hij blijft eerst nog even een poosje hier om wat op te knappen.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:22

ongeloovelijk sommige mensen !!! dan vraag je je toch ook af of ze wel goed zijn voor de moeder poes?? snap niet dat mensen dit doen

maar kan heel goed gaan hoor honden en katten!!! wij hadden ook al een pittige waakhond toen we een jong katje kregen ze wennen snel genoeg aan elkaar dus daar hoef je t niet voor te laten

ik zoek nog een stal kat !

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:35

Elk jaar als de zomervakantie eraan zit te komen, gaan mensen erg wreed met hun dieren om en schuiven hun verantwoordelijkheid helemaal opzij voor een vakantie, WALGELIJK dat soort mensen en ik zal er nooit aan kunnen wennen. Zo zijn wij aan bijna al onze dieren gekomen, een kat uit een konijnenhok, die over een hek van een diervoederwinkel was gedumpt, een pupje uit een konijnen hok, die op een sloep zonder mensen leefde, waar zo af en toe iemand langskwam om eten in het hok te dumpen, katten waarvan de mensen allergisch waren en na hun vakantie terug kwamen met de mededeling ik wil hem terug etc etc.. tis niet te geloven, gelukkig dat je hond de kittens heeft gevonden en je ze een nieuw huisje hebt kunnen geven.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:38

wat goed van je dat je ze hebt opgevangen. Zal duimen dat het katertje weer opknapt en je voor hem ook een tehuis vind (als je tenminste niet al te gek op het diertje word) lijkt mij idd eng met een hond in huis die al een beetje in de lucht hapt die is vast jaloers. succes

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 12:38

Dat hondje van ons is maar klein, maar wel erg fel. Mijn ervaring is dat die kleine hondjes vaak een stuk feller zijn, en een stuk minder toeschietelijk dan grote honden. Ik durf het echt niet aan om ze los bij elkaar te alten lopen, zou het mezelf nooit vergeven als ze hem grijpt...
Jaloers is het niet zozeer denk ik, ze weet gewoon niet wat ze ermee aan moet. En dat de andere honden haar er niet bij laten helpt ook niet echt denk ik.

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:48

Jeetje, dat mensen hun beestjes zo achter laten, verschrikkelijk Boos!

Als het niet gaat mag je het katje ook wel bij ons brengen hoor, wij hebben momenteel een nest van 4 kittens van 5 weken oud. Mn moeder was een beetje bezorgd dat ze ze niet kwijt kon maar inmiddels hebben we meer gegadigden dan katjes Haha!

Ik zou nog even niet je honden er bij los laten iig niet die graag bijt. Je weet het nooit en het beestje moet eerst even op krachten komen denk ik. En gewoon je vinger in de kattenmelk dopen en dan af laten likken door het katje, dat deed ik voor de gein eigenlijk met een van onze katjes en die volgde op een gegeven moment mn vinger en begon uit zichzelf uit het schaaltje te drinken.

heel veel succes en als het niet gaat, wil ik je altijd helpen hoor

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:04

Je hebt een grote kans dat ook je kleine hond op gaat schieten met je kitten. Toen wij onze kitten kregen ( 5 weken, ze was verstoten door haar moeder). Moest onze ene hond er ook niet van hebben en nu weten ze niet beter dan dat ze bij elkaar horen

Hier onder een gifje van hoe de twee nu met elkaar opschieten (die zwarte is een jack russell, normaal gesproken erg fel op katten. Ze spelen ontzettend met elkaar en de kat daagt de hond gewoon uit zoals je kan zien.
Afbeelding

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:08

Oh siempie wat schattig zeg! Onze kat Hugo loopt altijd mee met mijn Jack en andere hond, gaat zelfs mee in de auto naar de hei..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:25

wat een cool filmpje zeg.

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:27

sommige mensen zijn echt wreed ,ik ken dat ,vorig jaar zijn er bij ons meerdere katten gedumpt waaronder ook een hele partij kleintje compleet verwaarloost in een doos in de regen nog geen 4 week
eentje is me doodgegaan was te klein ,ondervoed en werd doodziek(verkoudheid door de regen)
ook die was zeer licht en moelijk aan de gang te houden

ik hoop dat je er wat aan hebt ,hier wat tips voor je katertje
droogvoer inweken met kattenmelk of water ,dat eet makkelijker in begin
ipv water kun je katje eerst pap leren drinken ,van brinta vermengd met kattenmelk worden ze echt lekker dik en sterk
geeft niks als die eerst alleen vlees erin houd hoor ,er zit vocht en kracht in
uitdrogen is heel makkelijk na te gaan,je pakt velletje beet en trekt die een beetje omhoog ,als gelijk terugschiet zit goed ,als wat omhoog blijft staan is katje uitgedroogd
is vervelend maar kan nodig zijn dat je nachs hem nog een keertje bij moet voeren dat merk je wel hoe hij zich gedraagt ,als sloom uitgedroogd lijkt geef je nacht nog wat vlees
is fit voor slapen gaan ,laat je pap ,ingeweekt droogvoer etc staan zodat die zelf eet

niet dwingen melk uit flesje te drinken kan in keel schieten en dan krijgen ze vocht in de longen en kleine katjes zijn hypergevoelig voor longonsteking wat fataal is

ook warmte dmv van een kruik is soms nog goed voor zo katje
gewoon in de doos leggen en kleine katje ook in de doos laten tot die bij is (in de hoek de doos stel je een minikattebak op ,teilje wil heel goed voor nood)

diarree kan van wormen komen ,er is ook spul voor te halen bij de DA wat de diarree afstopt en katje zo snel mogelijk ontwormen als op krachten is
geprakte norit door vlees kan ook helpen,en is niet schadelijk

over kwijtraken
op marktplaats is veel vraag naar rode katertjes dat lijkt me geen probleem
ik zelf heb net een nestje weggedaan waaronder ook rode katertjes
ze zijn haast de deur uitgevlogen hier
binnen 3 dagen waren ze allemaal weg

suceces OK dan!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:48

tja, misschien had je de kittens maar beter kunnen afgeven aan de dierenambulance, de kans bestaat namelijk dat de moeder poes ook ergens gevonden was en dus al in het asiel zat.

maar de honden en het kitten kan zeker wel goed gaan.
honden voelen vaak wel aan wat ze wel en wat ze niet kunnen doen bij zn kleine kat,
zeker als het kitten 2 week ouder is kan hij zich zeer goed redden

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 18:53

Lijkt mij niet dat de moederpoes en de kittens beide op een andere plek zijn neergezet, en waren ze samen, dan had de moeder vast nog wel bij de doos gezeten, zolang kunnen ze er niet hebben gestaan namelijk.

Het gaat al wat beter met het katertje, ontlasting is al vaster en hij lijkt door te krijgen hoe hij uit een bakje moet drinken, hoewel hij er af en toe nog voorover invalt met zijn neusje Ach gut En hij kan flink schreeuwen Haha!
Wormenkuurtje heeft hij trouwens al gehad, en ook prikjes. We zijn vanmiddag toch nog even naar de DA geweest, hij heeft ook elektrolyten (of hoe je het ook schrijft) gekregen, hij was wel een beetje uitgedroogd, niet ernstig gelukkig.
Hij lijkt echter toch nog jonger te zijn dan in eerste instantie gedacht werd, waarschijnlijk een week of 4 Scheve mond

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 22:45

Even een update,
Het katje heeft vanavond los door de woonkamer gewandeld samen met de 2 reuen. Dat ging echt prima, de golden is er al veel voorzichtiger mee nu het 'nieuwe' eraf is, wel blijft hij heel obessief het katje wassen Verward Het andere reutje vind de kat erg lief, zolang hij slaapt, of niet teveel beweegt Haha! Zodra het katje recht op hem af komt lopen rent hij hard weg, hij is er dan bang voor (en dit beestje past echt in de palm van mijn hand, kun je nagaan *LOL* ).
Het teefje heeft er nu ook wat uitgebreider kennis mee gemaakt, ze is nog steeds gespannen tot in de puntjes van haar oren zodra ze het katje ziet, maar ze probeert hem niet te grijpen. Wel hapt ze in de lucht als hij dichtbij komt. Helaas snapt de kat die waarschuwing niet en blijft dus stug doorlopen. Dan geeft ze wel een zachte waarschuwingsbeet, waarna het katje afdruipt... Om 2 seconden later weer al spinnend terug te komen Scheve mond Toen hebben we ze maar uit elkaar gehaald, vond het genoeg geweest even.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:02

probeer eens te helpen met de kennismaking van het teefje en het kitten.
jij hebt het kitten dan op de hand, en roep dan het teefje erbij. als je het teefje dan geruststelt, merkt ze dat er niets engs aan is.
en jij hebt dan controle op wat er bebeurt

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 09:27

Ze hebben vanochtend al de hele tijd bij los bij elkaar gelopen. Ik kwam vanmorgen mijn bedje uitstrompelen, loop de keuken in en zie het katje vrolijk rondhuppelen en het teefje ook los in de keuken zitten *grote schrik* Dus ik gelijk tegen mijn vader, die de krant zat te lezen 'Pap, de hond loopt los bij de kat!!' Mijn vader 'Oh, kan dat niet dan?' 'Ze lopen al de hele ochtend zo, het katje zat zo te piepen dat ik hem er maar uitgelaten heb....'
Het ging dus goed, ze rent wel af en toe op het katje af, maar bijt niet. In plaats daarvan geeft ze hem een por met haar neus. Wel vind ze het erg eng als de kat recht op haar af komt lopen. Maar nu begint ze dan een heleboel herrie te maken, en dat schijnt wel duidelijk te zijn bij het katje.

Naar alle waarschijnlijkheid hebben we er dus een nieuw huisdier bij Haha! Zelfs mijn vader, die echt een hekel aan katten heeft, vind dat deze mag blijven als het goed gaat.
Nu nog een leuke naam Tong uitsteken

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:37

Super dat je ze meegenomen hebt (je kan ook niet anders op zo'n moment....).

Mocht je nog vragen hebben.
Op www.dekattensite.nl (en dan naar Forum) ziet iemand onder de naam Emma Boom die jonge katjes opvangt. Die weet heel veel en is altijd bereid te helpen.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 09:40

Ik heb trouwens net foto's gemaakt, zal ze vanmiddag even plaatsen.

Sjimmy, bedankt voor de tip!

chloetje
Berichten: 54
Geregistreerd: 08-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:43

IK WIL HEM HEBBEN!!!!!!!!!
(een probleem m'n ouders!)
en hoe heet ie?