Welke Haflingerhengst bij Azra?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Welke Haflingerhengst bij Azra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 22:53

Afbeelding


Ik wil een veulen dat:
- rond de 1.47 zit (Azra is 1.42)
- wat makkelijker is (Azra is stront eigenwijs)
- niet te luxe gefokt, lekker stevig

Verder ze het leuk zijn als
- Hij/zij iets meer manen/staart als zijn/haar moeder krijgt
- Het een lijn is die weinig voor komt H/N

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 11:56

Nog even vergeten erbij te zetten
Vm. Atoll
V. matador v/d Bosrand (vv. Maestro v.d Bosrand)

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:34

Strizzi? Star? Zou niet weten.... als die nog dekken trouwens

Misschien Nibbit van scherps hier op bokt *LOL*
Weet alleen de stokmaat niet van die hengst.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:40


22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 17:46

Strizzi vindt ik te klein aangezien Azra zelf ook maar 1.42 is, Star vind ik ook te luxe gebouwd.
Ik ben meer op zoek naar een groffe hengst als:
- Mando
- Mcmorris
- Aladar
- Amor van Schafferden
- Haron van de Milt

deze hengsten ken ik alleen van foto's en weet verder niks over ze, dus misschien iemand die weet of ze nog dekken, de hoogte en afstamming?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:00

Amor van schafferden is dood, en de bovenste 3 staan in Amerika. Kon dus lastig worden Haha! Haron dekt nog wel, maar HELEMAAL niet mijn keuze.
Wat dacht je van Notaris? Of Naro die weer helemaal terug is?

Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 18:13

Naro ziet er zo ook wel leuk uit, heb je daar misschien meer informatie over?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:43

Charos schreef:
Strizzi vindt ik te klein aangezien Azra zelf ook maar.....



Bij mijn weten fokt Strizzi vrij groot, maar dat is natuurlijk altijd maar afwachten. Stupa is ook een zoon van Strizzi, hoe groot hij precies is weet ik niet, maar hij is zeker groter dan 1.44. Stupa's moeder is ook klein.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:43

genoeg. Haha!

Hier komt het:

Naro Hf.K.155
v. Nasall
m. Maleika
vvNissan
vm.Merry
mv. Marlon
mm Anette

Naro werd geboren bij Peters in Waldbröl, Duitsland.
Hij werd als driejarige hengst goedgekeurd voor de dekdienst in het Duitse Münster-Handorf. Kort nadien werd hij door de Nederlandse hengstenhouder Cees Beers aangekocht en in Hoogeveen ter keuring voorgesteld. De hengst werd 1e geplaatst in zijn rubriek en dekte vervolgens 3 seizoenen op het dekstation van Cees Beers. De hengst kreeg in die periode niet bijzonder veel merries toegediend maar deze waren wel kwalitatief goed tot zeer goed. Ondanks de meevallende resultaten van Naro's nafok, werd de hengst door zijn eigenaar teruggetrokken van het verplichte afstammelingonderzoek en naar België verkocht. In België kwam de hengst terecht bij hengstenhouder Willy Raman uit St.-Kruis Winkel. Ondanks het feit dat de hengst bij Raman een aanzienlijk aantal merries kreeg toegevoerd in zijn eerste 2 dekseizoenen kunnen we niet zeggen dat hij bijzonder goed fokte. Blijkbaar werkte de Nederlandse combinaties van Naro beter dan de Belgische. Korte tijd nadien werd ook Naro's goedgekeurde zoon Naryck Imladris (http://www.clubs.nl/ClubsData/178008/in ... naryck.jpg )in België ingevoerd.
Na 1 seizoen op het station van Jean Bams uit Zolder werd de hengst die intussen in de 1B categorie was geplaats verkocht naar Wallonië, waar hij foktechnisch min of meer in de anoniemiteit verdween. Naro zelf is groot, heeft een leuk type maar komt in bewegingen zeker tekort. De hengst werd in 2000 in Belgïë op grond van onze reglementen voor 5 jaar goedgekeurd.

Naro's Afstamming:
Zijn vader Nasall werd in Duitsland een verdienstelijke vererver en gaf onder andere de bekende hengst Nastral (Bundes siegerhengst).
De grootvader van Naro was Nissan en ook deze hengst deed het voortreffelijk op keuringsvlak(1A premie WK 1990-Ebbs).
De moeder(Maleika) van Naro is een dochter van de Duitse hengst Marlon eveneens een verdienstlijk vaderpaard.
De grootmoeder noemt Anette en is een Duitse Staatspremie merrie.
Naro heeft in totaal 2 goedgekeurde zonen. De eerder genoemde Naryck Imladris en diens volle broer Nevil Imladris die na enkele dekseizoenen in Nederland eveneens verzaakte aan het verplichte afstammelingenonderzoek.

KVTH afstammelingenkeuring 2004:

Naro was een hengst die reeds eerder was goedgekeurd in Nederland maar daarna tijdelijk in het buitenland werd geëxploiteerd. Hij komt nu terug in Nederland en diende, om voor goedkeuring in aanmerking te komen, wel zijn afstammelingen te laten zien om een oordeel te kunnen vormen over zijn fokresultaten. We kunnen vaststellen dat er voldoende afstammelingen zijn, want er werden er maar liefst 19 getoond. Nadat deze afstammelingen eerst stuk voor stuk aan de jury waren voorgeleid werden ze later met z'n allen op een rij gezet. Al die haflingers op een rij gaven een prachtig beeld en het was voor de jury niet moeilijk om Naro voor een jaar goedkeuring voor dekking te geven.

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/178008/incoming/naro(1).jpg[/img]

RvdB
Berichten: 842
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:28

Haron van de Milt is een superhengst. Zijn nakomelingen zijn echt heel gewillig, makkelijk én super lief.

Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 23:00

heb besloten om Azra (tenminste als mijn andere pony binnenkort verkocht wordt) te laten dekken door Nobleman of Tudor Oaks, omdat hij vrij groot is 1.53 en donker (Azra is zelf licht).

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 23:18

Weet je waar die nu is dan?
De Kymelshof heeft hem namelijk verkocht aan partikulieren. Omdat hij minder gewenst is in de fokkerij, met zijn grijze manen en staart die hij trouwens ook vererft.

Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 23:23

Hij dekt nu voor het laatste seizoen bij Kymmelshof en gaat dan terug naar Amerika. Grijze manen en staart heeft Azra ook en op de foto te zien meer dan hij, maar dat vind ik niet erg.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 23:43

En dat heb je van hun? Dan zal het wel kloppen. Haha!
Ik heb het verhaal dat ik vertelde namelijk ergens gelezen op internet, weet alleen niet meer waar.

Maar neem van mij aan dat de manen van nobleman veeeeeel grijzer zijn als op de foto's. En als je er geen problemen mee hebt, is het toch prima?

Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 11:17

van de site van Kymmelshof:
Nobleman is verkocht en zal dit dekseizoen voor het laatst nog inzetbaar zijn voor de fokkerij. Daarna zal deze machtige hengst volledig in de sport worden uitgebracht. Nobleman is een grote "uiterst moderne" correcte hengst met zeer goede gangen.
Hij is een zoon van de welbekende hengst Nabucco die al jaren in Tirol als topvererver te boek staat.
Nobleman dekte jaren op de bekende Amerikaanse fokstal Tudor Oaks Farm en behaalde in 1996 de fel begeerde titel Grand Champion.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:51

he, mijn haflinger hengst Almnebel Imladris zijn stokmaat bedraagt 1.46 hij is stevig gebouwd, hij heeft een prachtige goud kleur, super veel haar, uitmuntend lief van karakter, leer gierig. heeft mooie bewegingen en is een echte knuffel. Zijn nakomelingen zijn hoog en hebben zijn karakter.
Afbeelding
Afbeelding

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:40

Je vindt Star niet grof genoeg maar gaat met Nobleman dekken? Wat is de logica hier achter?
Star is een van de grovere hengsten, Nobleman is heel modern, maar absoluut niet zoals het stamboek hem wil zien, was een van de enige hengsten met een 2e premie.

Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 22:21

Dat Nobleman 1.53 is vind ik toch wel het belangrijkste, omdat ik een groot veulen wil.
Verdomd kom er net achter dat Star ook 1.53 is, verder vind ik de donkere kleur van Nobleman erg mooi en is het een paard dat na dit dekseizoen weer de sport in gaat.
Verder wil ik ook graag een apart veulen en apart is Nobleman zeker, maar als ik haar niet door Nobleman laat dekken zal ik zeker nog eens over Star nadenken.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:19

Jouw eissen:

Ik wil een veulen dat:
- rond de 1.47 zit (Azra is 1.42)
- wat makkelijker is (Azra is stront eigenwijs)
- niet te luxe gefokt, lekker stevig

Verder ze het leuk zijn als
- Hij/zij iets meer manen/staart als zijn/haar moeder krijgt
- Het een lijn is die weinig voor komt H/N
_________________

Je kunt dan ook nog kijken bij:

Adidas
Afbeelding
Naam: Adidas Hf.K.199
Geboren: 31-3-1995
1.47m
V: Alexander, 447362391
M: Amely, St.Pr.St.H 440197791
Eig: FJH Draaisma, Peize & LJT Jacobs, Tilburg
Email: postmaster@kymmelshof.nl

Adidas is een goed gelijnde hengst met veel behang, maar een iets ronde hals, hij beschikt over een sprekend hoofd en hard beenwerk, de hengst stapt achter iets breed, maar brengt wel goed onder en draaft vlot.

Adidas is een stralende persoonlijkheid die alle gewenste eigenschappen in zich heeft, moderne bouw, adel en een gouden karakter.
Het afgelopen jaar heeft Adidas een zeer goede collectie nakomelingen laten zien, de jury beschreef ze als volgt: moderne groep ruim ontwikkelde rastypische nakomelingen met goed gevormde halzen en veel schoudervrijheid en ruimte in beweging (beste vaderpaard van zijn jaargang).

Gezien zijn fantastische afstammelingenrapport bewijst Adidas zijn kwaliteiten goed door te vererven, waarbij de prestatiegerichtheid van zijn bloedlijnen nogmaals worden onderstreept

Alcantara
Afbeelding
Alcantara
V. Amadeus
M. Famosa (v. Mordskerl).

Alcantara is een zoon van de wereldkampioen Amadeus en behoort dus tot de beste hengstenlijn in tirol, nl: afkomstig van liz Afghan. Alcantara is opgegroeid in het stamland Tirol op het fohlenhof ebbs en daar in 2000 goedgekeurd en gimporteerd naar nederland. De moeder van Alcantara is de bekende fokmerrie Famosa, moeder van oa drie in tirol goedgekeurde hengsten. Alcantara is een grote supermoderne, mooitypische hengst met extra front en beste bewegingen.

Alcantara staat goed in het rastype en is zeer elgegant van bouw. Hij heeft veel hals en behang, alsmede een aansprekende houding in draf. Daar bij toont Alcantara veel actie.

Alfred van Braakzicht
Afbeelding
Geboren in 1993, kleur vos, stokmaat 1.44m.
Alfred van Braakzicht is een mooi gelijnde Haflingerhengst met veel werklust en een fijn karakter.

Hij heeft zeer mooi behang en een aansprekende diepe voskleur.

Alfred van Braakzicht is goedgekeurd op afstammelingen.
De nakomelingen beschikken over ruime en krachtige gangen. Bij alle nakomelingen is een opvallend goed gebruik van het achterbeen te zien. De nakomelingen tonen veel adel, uitstraling en zijn mooi rastypisch.

Op de hengstenkeuring 2002 in Den Bosch was Alfred de enige hengst die de handen van de toeschouwers op elkaar kreeg.

In 2003 behaalde Alfred op de hengstenkeuring in Den Bosch een 1e premie en stond op de 3e plaats.




v. Altjo van de Kenterstreek Hf.K. 88
vv. Admiral Hf.K. 62
vm. Caresse Hf.K. 2174
vm. Were-di van de vrijthof




m.Rosanne Hf.K. 4349
vm.Roderick Imladris Hf.K. 80
mm. Sandra Hf.K. 2927

Alpsee
Afbeelding
Geen info bij de hand.

Naryck Imladris
Afbeelding
NARYCK IMLADRIS HR 140
Geb: 13.03.94
Stokmaat: 1.48 m

v. Naro Hf.K.155
vv. Nasall
m.Christy van de Wester Es Hf k 3703
mv.Altjo van de kenterstreek Hfk 88

Notaris
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/178008/incoming/notaris(1).jpg[/img]
Notaris Hf.K.184
Geboren: 10-4-1993
Stokmaat: 1.46m

v. Nevada, 772108084
m. Vindra, St.Pr.St.H.630001285

Hij kwam, zag en overwon. NOTARIS, de regerende Nationaal
kampioen. Op de Nationale Tentoonstelling van 1998 werd hij met
grote overmacht Nationaal Kampioen. Deze super chique hengst
heeft een bijzonder mooi aansprekend exterieur met veel rasadel,
uitstekende bewegingen en veel houding in draf.
Zijn vader, de befaamde hengst NEVADA, heeft veel goedgekeurde
zonen. Zijn moeder de Staats Premie Stute merrie VINDRA heeft
ook meerdere goedgekeurde zonen en ze stamt af van de
legendarische AFGHAN 11. Ook VINDRA'S moeder en grootmoeder
zijn Staat Premie Stute merries. NOTARIS is dan ook alom bekend
geworden door zijn goede nafok, vele nakomelingen doen het dan
ook zeer goed op de keuring, het zijn langgelijnde paarden met veel
rasuitstraling, adel en ruime bewegingen. Gezien dit alles zijn wij
van mening dat een hengst als NOTARIS absoluut veel te bieden
heeft voor de haflingerfokkerij

Stroganow
Afbeelding
Stroganow Hf.K.148
Geboren: 27-3-1990
Stokmaat: 1.45m
Eig: G Teerling, Westernieland

v. Stromboli, Pr.H.042112984
vv. Strumer 020131879, geb. 1979
vm. Filou 021211000

m. Anka, St.Pr.H.444230785

Jury:
Goede fokhengst, mooi van type met een rijke voorhand en een iets hoog kruis, in stap achter wat open, maar met klasserijk beenwerk en een beste draf. Hij werd keurig verzorgd gepresenteerd.

Wempire
Afbeelding
Wempire Hf.K.123
2002 t/m 2005 goedgekeurd
geb. 13-5-1989 Stokmaat 1.48m
V: Were-di van de Vrijthof, Hf.K.13
M: Sindy (ster) Hf.K.2311
Eigenaar: EJ Bosch, Dalfsen

Wirbelboë
Afbeelding
Wirbelboë Hf.K.214
Geb: 13.02.96
stm: 1.49,5 m

v. Wirbelwind liz
m. Ronja 22005708

Paardenmelkerij Ter Burcht - Maldegem

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:10

Zou je misschien nog meer info willen geven over Azra?
Zoals hoe zijn haar bewegingen, foto van haar bouw (waar ze dus niet haar grootste hobby aan het uitvoeren is...eten..)
Ook zou ik graag haar verdere bloedlijn willen weten..
En wat wil je met het veulen gaan doen? zelf houden of opfokken en dan de verkoop in.
In ieder geval..... maak niet de fout om zomaar de kampieon o.i.d. te nemen want helaas zijn van de top hengsten er al meer dan genoeg nakomelingen dus als je een merrie veulen krijgt waar ook weer ooit mee gefokt wordt dan heb je steeds meer kans op inteelt.
Wat je zelf al zegt: graag een hengst en de H/N lijn... let daar goed op, bij Azra zit al de A lijn en de M lijn.. Atoll is weer ee Afghan en in de meeste hengsten zit die ook.
Misschien is Brando wel wat...
Of een andere hengst met een B-lijn in zijn bloedlijn.
Zou in ieder geval een goedgekeurde hengst nemen want dan kan je naar een CK en krijg het veulen een premie waardoor ze/hij misschien weer wat meer kan opbrengen.. en met name intressanter is voor de fokkerij.
Kan je zo een Z2 dressuurhengst noemen die super nakomelingen geeft en die is afgekeurd bij de KVTH omdat hij teveel arabisch bloed heeft.... maar die nakomelingen hebben dus geen papier wat weer zonde is voor de fokkerij.
Val trouwens niet op de hoogte van de hengst...
Woestein is een zoon van Wallenstein (1.49) en zijn moeder is 1.48, dochter van Atoll
Woestein is blijven steken op 1.44
Hoogte van de hengst en wat hij door vererft zegt weinig als de merrie er anders over denkt..bij wijze van spreken dan.
Nou hiermee stop ik even mijn relaas...
Groetjes en hou ons op de hoogte!

*edit* Stradivari is ook wel een intressante hengst
Laatst bijgewerkt door Woestein op 13-05-04 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 23:14

Verdere bloedlijnen zou ik nu even niet weten en een foto van haar bouw moet ik morgen even maken.
Voor de rest Azra's stap is iets kort, goeie draf en de galop zou iets soepeler mogen.
Heb zelf ook een schitterende belgische hengst gezien nl. Waterloo, het veulen wil ik zelf houden om op te rijden, maar ik wil wel een goedgekeurde hengst, mocht ik het veulen toch ooit nog willen verkopen.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, MariskaFally en 81 bezoekers