Abcoude

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 22:45

iemand die 22e mei nog in Abcoude start?
het is ook voor de KWPN sportmerrie competitie(NH)
ik ben benieuwd, mijn tijden zijn vreselijk
8.30 begin het M (vroegggggggggg Scheve mond )
12.00 pas het L
en dan moet ik om 15.44 nog L2 rijden Verward

en met springen hebben ze 2 ringen, 1 voor de M/Z/ZZ en 1 voor de A/B/L
brrrrr ik hoop maar niet dat het pittig staat(het immers geen NH Tong uitsteken ) en dan maar kijken of mijn pony het red tussen de paardjes Haha! maar we gaan ervoor! Lovers

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:39

Ja ik rij mee in de dressuur, heb twee paarden in het Z2 en rij er met eentje ook kur, ik moet alleen met 1 paard eerst de kur rijden en dan de klassieke proef, beetje raar....

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:48

Wouter jij start als eerste toch in het Z2 om 9.00u??

Mijn zusje start M2 bij de pony's om half 11 geloof ik..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:56

Nee in Houten zaterdag moet ik om negen uur... in Abcoude om 15:00 en 15:30, en kur om kwart over vier en daarna nog een keer om 16:50 een Z2 proef

Strartlijst Abcoude

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:58

oh dat was het Haha! Ik zag je idd ergens op een startlijst staan, maar dat is dus a.s. zaterdag.. Dan moet mijn zusje ook, maar pas om half 2 dus dan ben ik er niet om 9.00u..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:52

youngster schreef:
Wouter jij start als eerste toch in het Z2 om 9.00u??

Mijn zusje start M2 bij de pony's om half 11 geloof ik..


Ja er rijden er 2 mee van onze ponyclub, 1 in de m1 pony's en 1 inde m2 pony's tegen jou zusje toch?? Van de First Funny Horse club..

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:30

Volgend jaar wil ik zeker van de partij zijn!! In de KWPN sportmerrie competitie. Is dat alleen voor NH en heb je een aparte voor Utrecht??

Misschien dat ik wel kom kijken in Abcoude, altijd mooi concours met kur!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Milou85
Berichten: 91
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:28

Yep, ik rij mee in de klasse L1 bij Abcoude. *LOL*

"Er ontbreekt geen enkel kenmerk, en men mist niets meer
dan de trotse ruiter op de trotse hengst." ~ William Shakespeare

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 15:57

Suzanne F. schreef:
Volgend jaar wil ik zeker van de partij zijn!! In de KWPN sportmerrie competitie. Is dat alleen voor NH en heb je een aparte voor Utrecht??

Misschien dat ik wel kom kijken in Abcoude, altijd mooi concours met kur!


ik weet het niet precies, wel raar dat het dan in abcoude is, dat is toch Utrecht?!

als jij meot rijden wouter dan zit ik er ook op, dus maybe zie ik je nog wel rijden....
als je een stuiterbal door de dressuurring ziet gaan, wees dan even beleefd om te zwaaien! Haha!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:19

Mn instructrice moet rijden met haar Merrie in de Z2 dressuur

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:34

Hé wat leuk! Is dit nog 'leeftijd' gebonden (oals bijv. de Pavo)? Mischien leuk om volgend jaar ook mee te doen!
Wat zijn de voorwaarden precies?

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 19:42

Sall schreef:
Hé wat leuk! Is dit nog 'leeftijd' gebonden (oals bijv. de Pavo)? Mischien leuk om volgend jaar ook mee te doen!
Wat zijn de voorwaarden precies?



inprincipe is abcoude ene gewone grote wedstrijd, daarnaast kan je meedoen aan de kwpn sportmerriecompetitie, maar het paard moet wel 1 veulen hebben die is opgenomen in het stamboek...of hoe dat ook gaat Haha!

er zijn verschillende wedstrijden, oa hoofddorp,wormerveer, schoorl
de 3 beste tellen, en dan heb je een finale ofzo?! ik wete het ook niet precies, ik houd me er ook niet echt mee bezig, ik als amateur rijd voor de lol Tong uitsteken

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:56

Merrie moet inderdaad ingeschreven zijn bij het KWPN en minimaal 1 veulen hebben geworpen (waar ook papier bij aangevraagd is)

Finale is volgens mij op de centrale/provinciale keuring voor de beste zoveel combinaties. Daar worden de rubrieken geloof ik in handicap verreden en begint iedereen met een schone lei
maar ik heb geen KWPN-merrie dus ben niet helemaal op en top op de hoogte Knipoog

Ben trouwens niet in Abcoude, ik ga dat weekend in Friesland rijden

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:40

Ik doe ook mee in Abcoude!!! Mijn debuut in de paarden...en mijn eerste wedstrijd na..poeh he....12 jaar Scheve mond
Yep, ben nu al zenuwachtig er voor Rolleyes ...ikke blanko...paard blanko...dus dat gaat wat worden volgende week Nagelbijten / Gniffelen
Maar hoe weten jullie de tijden al, op startlijsten.nl?...ga meteen effe kijken...wel handig om ruim van te voren te weten hoe laat je moet om alles goed in te kunnen calculeren!!!

Als jullie een zenuwachtig meisje ziet heen en weer lopen naar een wc om de 5 minuten dan ben ik het Knipoog

Primadonna

Stal Centaurus

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:39

PrimaDonna schreef:
Ik doe ook mee in Abcoude!!! Mijn debuut in de paarden...en mijn eerste wedstrijd na..poeh he....12 jaar Scheve mond
Yep, ben nu al zenuwachtig er voor Rolleyes ...ikke blanko...paard blanko...dus dat gaat wat worden volgende week Nagelbijten / Gniffelen
Maar hoe weten jullie de tijden al, op startlijsten.nl?...ga meteen effe kijken...wel handig om ruim van te voren te weten hoe laat je moet om alles goed in te kunnen calculeren!!!

Als jullie een zenuwachtig meisje ziet heen en weer lopen naar een wc om de 5 minuten dan ben ik het Knipoog

Primadonna

Maak je niet te druk!!!! Ik sta je bij *LOL* Dan komt alles goed OK dan!

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:29

reddytobias"]
[quote="Sall schreef:
Hé wat leuk! Is dit nog 'leeftijd' gebonden (oals bijv. de Pavo)? Mischien leuk om volgend jaar ook mee te doen!
Wat zijn de voorwaarden precies?



inprincipe is abcoude ene gewone grote wedstrijd, daarnaast kan je meedoen aan de kwpn sportmerriecompetitie, maar het paard moet wel 1 veulen hebben die is opgenomen in het stamboek...of hoe dat ook gaat Haha!

er zijn verschillende wedstrijden, oa hoofddorp,wormerveer, schoorl
de 3 beste tellen, en dan heb je een finale ofzo?! ik wete het ook niet precies, ik houd me er ook niet echt mee bezig, ik als amateur rijd voor de lol Tong uitsteken
[/quote]

Op zich voldoet zij aan alle kwalifikaties, maar het leukste is dat deze wedstrijden voor mij allemaal in de regio zijn.
Dus mischien leuk voor volgend jaar!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:39

Sall schreef:
Op zich voldoet zij aan alle kwalifikaties, maar het leukste is dat deze wedstrijden voor mij allemaal in de regio zijn.
Dus mischien leuk voor volgend jaar!


Hee lachen joh...Padaula meets Lotje!! Tong uitsteken
Ik weet niet vanaf welke klasse het is hoor, misschien moet je nog even dooroefenen. Knipoog
Weet iemand waar alle voorwaarden staan wat betreft de sportmerriecompetite??

Sall: Nog gefeliciteerd met de vermelding van Padaula in de lijst van merries met de hogste fokwaarden!! OK dan!
Over een paar jaar staat Lot er ook in! Haha!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:45

Suzanne F."]
[quote="Sall schreef:
Op zich voldoet zij aan alle kwalifikaties, maar het leukste is dat deze wedstrijden voor mij allemaal in de regio zijn.
Dus mischien leuk voor volgend jaar!


Hee lachen joh...Padaula meets Lotje!! Tong uitsteken
Ik weet niet vanaf welke klasse het is hoor, misschien moet je nog even dooroefenen. Knipoog
Weet iemand waar alle voorwaarden staan wat betreft de sportmerriecompetite??

Sall: Nog gefeliciteerd met de vermelding van Padaula in de lijst van merries met de hogste fokwaarden!! OK dan!
Over een paar jaar staat Lot er ook in! Haha!
[/quote] Eh.. nu voel ik me even hééééél blont..
Waar staat Padaula in?

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:54

Heb je de In de Strengen van afgelopen keer?? Daar staat een stuk in over de fokwaarden.
Er is een lijst gemaakt van 250 merries met de hoogste fokwaarden binnen het kwpn.
Mij viel toen op dat jou Padaula er ook in stond.

K97.03543 168 35 Padaula Cocktail Kladaula Michelangelo A. Barneveld, Utrecht A W. Van Everdingen, Amstelveen

Hier de hele lijst:

http://www.kwpn.nl/html/fokkerij/indexe ... essuur.htm

Dat is mooie vermelding hoor!! Zoals je ziet staan er veel uit jouw stam in. Heel veel met Daula!!

Fokwaarden
Iedere prestatie van een paard kan worden gezien als een optelsom van aanleg (genetische aanleg van het paard) en omgevingsinvloeden (training, ruiter, gezondheidszorg, etc.). Voor de fokkerij gaat het om de aanleg want alleen dat wordt doorgegeven aan de nakomelingen. Een fokwaarde is een schatting van die genetische aanleg. Het KWPN berekent fokwaarden voor sport- en exterieurkenmerken van zowel hengsten als merries.

Vergelijking met het gemiddelde
Bij fokwaarden wordt de genetische aanleg van een individueel paard vergeleken met de gemiddelde genetische aanleg van alle KWPN-paarden. Daardoor kan in één oogopslag worden gezien welke positie een hengst of merrie inneemt in de populatie. Dat gemiddelde van de gehele populatie wordt jaarlijks op 100 gesteld. Dat gebeurt voor ieder kenmerk zo. Voor de sportkenmerken geldt dat tweederde van alle paarden zich tussen de 80 en 120 punten bevindt (de spreiding bedraagt voor deze kenmerken 20 punten). Een fokwaarde boven 120 mag dus bovengemiddeld genoemd worden. Voor de exterieurkenmerken is een spreiding van 4 punten aangelegd. Een paard met een exterieur-fokwaarde lager dan 96 of hoger dan 104 wijkt dus met zijn genetische aanleg duidelijk af van het gemiddelde in de populatie.

Drie informatiebronnen
Bij de berekening van de fokwaarden van een paard worden steeds drie verschillende groepen informatie gebruikt: informatie gemeten aan de ouders van het paard (inclusief alle familieleden), informatie gemeten aan het paard zelf en informatie gemeten aan de nakomelingen. Bij jonge paarden is meestal alleen ouderinformatie beschikbaar. Bij drie jaar en oudere paarden kunnen daar eigen prestaties aan worden toegevoegd nog weer later gevolgd door informatie gemeten aan nakomelingen. De fokwaarden voor sportkenmerken zijn gebaseerd op: sportstanden en cijfers uit aanlegtesten. De fokwaarden voor exterieurkenmerken zijn gebaseerd op de gegevens van de lineair scoreformulieren.

Betrouwbaarheid van de schatting
Hoe meer informatie beschikbaar is hoe beter de genetische aanleg (= fokwaarde) van een paard kan worden ingeschat. De betrouwbaarheid, die bij iedere fokwaarde wordt afgedrukt, is een maat voor de hoeveelheid gebruikte informatie. Als de betrouwbaarheid hoger is dan zo'n 60% a 70% dan mag daaraan de classificatie voldoende tot behoorlijk gekoppeld worden. Is de betrouwbaarheid lager dan kunnen fokwaarden nog gemakkelijk veranderen als nieuwe informatie beschikbaar komt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:59

Tjeee... heb ik per ongeluk echt een goede merrie gekocht Knipoog
Hier heb ik nog wel een paar vragen over.. maar dat kan mischien beter bij FA..

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:29

ik moet zelf op 20 mei starten in abcoude in de M2 pony's

zaterdag (op mijn verjaardag Haha!) moet mijn tante in abcoude starten in de Z2 en de Kur.

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:56

chamayalover schreef:
ik moet zelf op 20 mei starten in abcoude in de M2 pony's

zaterdag (op mijn verjaardag Haha!) moet mijn tante in abcoude starten in de Z2 en de Kur.


Kep je zien staan, je moet ook tegen iemand van mijn club

wendy85

Berichten: 25
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:53

Ik rijd er dit jaar niet, maar is altijd wel een leuk concours, dus de kans is groot dat ik wel eventjes ga kijken. En dan vooral naar het Z en de kur.

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:12

Ik zou eigenlijk M1 gaan starten bij de paarden, maar helaas is mijn paard net kreupel geweest. Donderdag ben ik wel van de veldverzorging, erg leuk met een bolderkar tussen de pony's Haha!

wuppie102

Berichten: 102
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:10

youngster schreef:
Wouter jij start als eerste toch in het Z2 om 9.00u??

Mijn zusje start M2 bij de pony's om half 11 geloof ik..


nou ik doe nog in het m1 mee er is namelijk rabobank talentenplan en ik sta op de lijst nog m1 dus laat ik het maar zo. Lachen

L2+ 2 met Vierra ster + prok (Amsterdam X Equador)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers