Nikita @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Nikita @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 09:46

Zo weer eventjes een updateje over Nikita.

We zijn nu weer lekker aan het rijden, het gaat met stapjes vooruit. Ria rijdt der nu af en toe ook eventjes en na een half uurtje neem ik het dan over zodat ik weet naar welk "gevoel" ik moet gaan werken. Wedstrijden ga ik pas weer rijden zodra ik goeie kans heb op redelijke punten en in de prijzen zou kunnen vallen.

Hier een impressie van hoe het gaat.... (beugels moeten langer, heb ze nu even een poosje zo om beter in te werken met mijn benen, ga ze binnenkort weer verlengen..)

Afbeelding

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:17

Wow, das een mooi paard zeg!! Bloos!
Ziet er mooi uit op die foto. Alleen je zit een beetje voorover
doe ik zelf veels te veel, maar daar hebben we t nu niet ove Schijnheilig

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:19

Heb het idee dat het paard zijn rug nog iets vasthoudt, maar de houding van het diertje is al aardig op weg. Paard zou van achteren nog iets meer mogen zakken en doortreden, maar dat gebeurd vanzelf wannneer ze losser in de rug is.

Tipje: door die korte beugels neig je snel om naar voren te vallen.
Probeer erop te letten, schouders naar achteren en ontspan je armen.

Succes Lachen

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:12

mooi paardje! alleen zou ik hem ook ietsje ronder rijden, zo zal het totaalplaatje nog beter eruit zien!

Men_Sven

Berichten: 2571
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: Texel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:06

mooi foto's

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:38

Leuk paard, maar is je zadel niet (veel te) klein? Je zit ontzettend achterin. En wat ben je met je linkerhand aan het doen? Het ziet eruit dat je die vast zet?
Succes iig.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:11

veer schreef:
Leuk paard, maar is je zadel niet (veel te) klein? Je zit ontzettend achterin.


Volgens mij komt hij, als hij z'n beugels weer langer doet, wel in het dieptepunt van het zadel te zitten en dan zit ie volgens mij wel goed.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:31

Citaat:
maar is je zadel niet (veel te) klein? Je zit ontzettend achterin


En daarom zou ik nu gewoon de beugels op de goede maat gaan hangen.
Op de goede maat kun je best inwerken en anders even een zweepje gebruiken.

Je zit nu te ver achterin het zadel wat kan beteken dat het paard zijn rug dus vasthoud(zoals al eerder werd gezegd). Dit kan alleen maar tot meer problemen leiden en daarnaast zul je je foute houding dan weer moeten afleren .

Goed begin is het halve werk. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:59

Ik vind het er opgekropt uitzien,niet ontspannen.
Ik zou je beugels weer langer maken zodat je weer wat netter en beter in het zadel komt te zitten,je zit erg krom zo.
Waarom heb je nou precies de beugels zo kort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:20

Ik vind het geen ontspannen plaatje. Het paard lijkt heel krampachtig te lopen. Zonde is dat...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:25

Leuk paardje *LOL*
Maar ik ben het bovenstaande eens! t paardje mag wat meer los laten in die rug

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:03

Ha Mark, leuk om toch weer eens wat over je te horen.. Ik zal hier maar even m'n reactie plaatsen....
Je laat inderdaad een heel ander beeld zien als eerst. daar zitten een paar pluspunten aan maar ook wat mindere...
Nikita zou zo, voor een wedstrijdhouding best netjes lopen. Jammer alleen dat het beeld nu een stuk meer spanning laat zien. Ze zou eigenlijk nog losser in haar lijf moeten zijn. Dan zal ze ook meer ruimte in haar lopen laten zien dan ze nu doet. Ik zie ze liever veel ronder, maar wel met het neusje er uit....
Je beugels zijn inderdaad vreselijk kort, en nog heb ik niet het idee dat je je been goed genoeg lang maakt.... Op deze manier fixeer je jezelf heel erg, maar of je hiermee het goede gevoel krijgt? Het doet de rest van je houding in ieder geval geen goed.

Ik snap dat jena die eerste wedstrijd nogal op je neus bent gevallen wat punten betreft.... En ik snap dat je nu wat beter wilt gaan rijden en het gevoel voor rijden wilt ontwikkelen. Niks mis mee, maar het wil niet zeggen dat je bij een volgende poging wel ineens prijzen en punten krijgt... Ga daar ook niet vanuit als je weer wilt gaan starten, het valt alleen maar tegen als je zulke hoge verwachtingen schept... Zorg gewoon dat het goed voelt en dat je er plezier in hebt, dan is wedstrijden rijden een stuk fijner.
Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:34

Mark, ik vind het ten eerste heel zwak van je dat je je foto plus topic verwijderd hebt op het andere forum, je plaatst niet voor niks een foto.

Ik zal daarom nogmaals hier mijn reactie geven;

Citaat:
Ik vind het zo een erg gespannen plaatje, niet alleen jij, maar nikita zelf ook. Ik ozu ook gaan voor de beugels langer, want op het moment dat jij je paard wel goed aan het lopen hebt, en je doet je beugels weer langer kun je dat weer verzieken (omdat je niet meer met je beugels normaal kunt rijden) en zo blijf je om en om bezig, je kan de problemen beter tegelijk aanpakken, omdat het 1 geheel moet zijn (ruiter plus paard) en niet alleen paard, of alleen ruiter.


Plus, niet om je te kwetsen ofzo, maar veel mensen hebben je al gewaarschuwd dat je alles te snel wilt doen, net zoals die wedstrijden en dan je binnen 2 jaar in het Z wil zitten. Het is geen automaat die je goed af kunt stellen. Je scoort niet voor niks lage punten of eindigd als laatste, niet alleen het paard, maar ook de ruiter moet er klaar voor zijn.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:28

Leuk om weer eens wat van je te horen/zien! Das lang geleden, voor het laatst met al die tegenslagen met Nikita. Fijn voor je dat ze nu beter loopt. En ach die wedstrijden....die komen vanzelf wel. Je moet bedenken dat je nog eigenlijk nog maar heel erg kort rijdt, dus alles heeft zijn tijd nodig. Ik zou nog ff lekker dooroefenen en zodra je er klaar voor bent voel je dat vanzelf....succes verder

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:38

Beugels toch maar langer dus? Hopelijk dat het helpt.
De achterhoef komt trouwens ook niet (eens in de buurt) van de voorhoef, dat komt misschien ook wel omdat het hele setje niet ontspannen loopt. Sorry maar op deze manier kom je echt niet (normaal en fijn gereden) in het Z.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:50

Gaat 'ie weer lekker jongens ??

Mijn persoonlijke lekenoog ziet een niet ontspannen paard en een nog minder ontspannen ruiter. Lekker terug gaan naar de basis, veel les, naar buiten en vooral krijg weer plezier in het rijden. Alles komt op z'n tijd !

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:54

Ik heb het vorige topic helemaal gemist, dus als mijn vragen daar al beantwoord zijn sorry dan.
Heb je les? Daar zou je echt een heel eind mee komen. Zal in het andere topic ook wel een paar keer gezegd zijn denk ik. Je komt echt niet 1-2-3 in het Z hoor. Met veel les en oefenen zal je er misschien komen, maar dat gaat echt niet zo snel.

Ik kan me trouwens best voorstellen dta je motivatie een beetje weg is als de resultaten tegen blijven vallen. In de eerste plaats rijd je natuurlijk wedstrijden voor je plezier (tenminste daar ga ik van uit), maar als het telkens fout blijft gaan kan ik me dus wel voorstellen dat je pas weer wat verder wilt met de wedstrijden als het rijden wat beter gaat. Ik las in je profiel dat Nikita al Z heeft gelopen dus voor haar zullen die wedstrijden niet veel bijzonders zijn. Gewoon blijven oefenen tot je haar goed voor elkaar hebt en dan weer starten. Maar verwacht niet dat je meteen vette winst rijdt, want dan zal je inderdaad snel de lol weer verliezen.

Ik heb al eens eerder een rijfoto van jou en Nikita gezien. Dit ziet er wel een stukje beter uit dan die foto, maar het mag inderdaad ietsje ronder en meer ontspannen. Het lijkt nu of ze haar neus eruit wil drukken.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:05

Ik ga met Shanna mee. Ik heb het idee dat je je veel te veel fixeert op die wedstrijden. Ik vind het een erg onprettige foto om naar te kijken. Jij zit met veel te korte beugels en je hangt naar voren (en bijna achter het zadel) en ik vind Nikita lopen alsof ze in een krul getrokken wordt. Jullie zijn iig beiden zo gespannen als maar zijn kan.

Laat dat paard lekker lopen, laat die wedstrijden voor wat het is. Ik zie dat je 1 wedstrijd gereden hebt... Geloof je echt dat jullie meteen de eerste keer de sterren van de hemel zouden rijden? Ik ben met Apollo vaak zat laag ge-eindigd, een wedstrijd was voor mij geslaagd als Apollo vooruitgang liet zien, als hij liet zien dat de problemen van de keer ervoor van de baan waren. Niet als ik genoeg punten reed... En die training erna? Ik kijk wat er niet goed ging op concours, en daar werken we aan...

Als jij je zo fel instelt tegenover wedstrijden dan zul je niet ver komen ben ik bang.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 12-05-04 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:05

Ik ga me hier ook niet druk meer om maken, zometeen krijgen we nog een slotje, dat zou zonde van het topic zijn! Nagelbijten / Gniffelen

Mark weet exact wat ik er van vindt.... dat is in mijn ogen voldoende.

Nogmaals, halve meter lager rijden, beugels 3 gaten langer, en benen eraan... *zucht* ik voel me net een papegaai! Boos!
Laatst bijgewerkt door Koortje op 12-05-04 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:06

Ik bedoelde ermee te zeggen dat Nikita al ervaring heeft met wedstrijden.
Maar inderdaad, misschien te hoge evrwachtingen. Veel mensen denken dat je met een Z-paard zo kunt wegrijden en binnen no time in het Z zit. Ik weet wel beter Lachen

*Edit* was een reactie op Shanna maar haar reactie is ineens verdwenen.
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 12-05-04 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:07

Ik heb een aantal reacties verwijderd. Laten we on topic blijven. Wat hij heeft gedaan of doet op een ander forum doet er niet toe. Daar weten de meeste ook niets van.

Kritiek geven mag. Iemand de grond in boren niet.

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:10

Koortje schreef:
Ik ga me hier ook niet druk meer om maken, zometeen krijgen we nog een slotje, dat zou zonde van het topic zijn! Nagelbijten / Gniffelen

Mark weet exact wat ik er van vindt.... dat is in mijn ogen voldoende.


En waarschijnlijk heeft het weinig zin als je je dr druk om gaat maken Haha! maar laten we het topic nu idd maar verder open laten voor commentaar op de foto die mark geplaatst heeft Nagelbijten / Gniffelen

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:11

Waar ik benieuwd naar ben, Mark, is hoe je zélf vindt dat het nu gaat!

Ik hoop dat je je doelen bereikt, maar ik denk dat als je iets minder ambitieus bent of er althans iets minder direct voor uitkomt, je veel minder negatieve reacties uitlokt!
Overigens denk ik dat je echt wel het beste voor je paard wilt en er ook echt serieus mee bezig bent onder begeleiding, maar nogmaals: iets minder hard roepen zet minder kwaad bloed (en ik heb in principe niet de indruk dat je er op uit bent om mensen uit te lokken?! Verward )

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:13

Ik ben benieuwd.... maar laat ik maar niks meer zeggen, dat is allemaal moeite voor niets... Verward

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:16

Ik heb even deze foto uit je profiel geplukt:

Afbeelding

Ondanks het feit dat het koppie hier aardig in de lucht zit, ziet het beeld er veel ontspannener uit en treedt ze achter ook beter onder. Je rijdt nog niet zo heel erg lang, je hebt het voordeel dat je al snel een goed leerpaard hebt waar voldoende knopjes opzitten. Wees geduldig en ga er vanuit dat je pas over 1 of 2 jaar een beetje fatsoenlijk proefje kunt rijden. Gun jezelf en je paard die tijd. Lees je eigen onderschrift nog maar eens goed Knipoog Lachen