hoe snel springen na inrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

hoe snel springen na inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-02 14:57

mijn nieuwe VZ paardje wordt binnenkort ingereden.

Nou ben ik meer een springer dus vroeg ik mij af hoe snel je na het inrijden kunt beginnen met 'springen'.

alvast bedankt!!!!

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 15:05

Hangt ook een beetje van de leeftijd af. Als eerste moet een paard gewoon kunnen nageven in de rug, en de 3 basisgangen goed beheersen. Maar daarna gaat ook een leeftijd een rol spelen. Ik denk dat een paard toch zeker 3,5 moet zijn om een keer te springen. Wil je frequenter gaan springen zou ik pas met 4 beginnen. De pezen zijn nog niet volledig tot wasdom bij die jonge paarden, vandaar dat je die ook beter nog een beetje kunt sparen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 15:06

Hoe oud is ze???

Ik ben zelf Bon ook een beetje aan het leren springen, zij is 5, maar ik spring nog neit hoger dan 40 cm.
Ik rijd, als ik ga oefenen, eerst een ahlf uurtje dressuur en dan ga ik een aantal keren balkjes lopen (stuk of 6 balkjes) en dan maak ike r eerst een laag kruisje van en ga (nog) neit hoger dan 40 cm. Ze meot eerst maar eens echt springen.
Ik heb 1x 55 cm. geprobeert te springen maar toen struikelde ze (ze wou erover heen LOPEN) en viel ze op dr borst.
Vandaar dat ik erg rustig aan doe.

Als je VZ-paardje nog maar 3 is zou ik ook rustig aandoen, want dan groeien ze nog en dan lijkt het mij enit echt goed als je 'fulltime' gaat springen.

-Maaike-

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Captain_oud
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Langelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 16:44

Balkjes lopen kan nooit kwaad, cavallti kan ook mar als je gaat springen zou ik zowiezo wachten tot shij goed soepel en hem goed in de hand kan houden en het belangrijkste dat hij het aan kan, het enen paard kan al eerder springen dat het andere. officieel mag pas met een paard B springen als hij 4 is. Als je twijfelt zal ik wachten. En lekkker opbouwen met balkjes.

kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:27

ik denk ook dat het al een goede indicatie is dat topspringers hun paarden pas laten wedstrijd springen als ze 4 en 5 zijn en dan op aangepaste parcoursen voor hun leeftijd, zodat de hoogte aangepast is. Zij zullen toch wel weten hoe het hoort, wil je als je paard 10 is nog springen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pony2024 en 119 bezoekers