Gezocht paard uit 1979

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Gezocht paard uit 1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 16:30

Ik ben sinds kort weer bezig met het uitzoeken van enkele paarden uit onze stam (Lavanta-stam). Nu vond ik het een oud Hengstenkeuringboekje uit 1982 het volgende paard:

V.
Stamboeknummer: 5861
Geboortedatum: 11-03-1979
Kleur: donkerbruin
Vader: Le Val Blanc xx
Moeder: Lavanta (v Farn) x Zalanta x Sineada
Fokker: E Heuker Groningen
Eigenaar: W. vd Lageweg, Beers en B Lodewijks, Franeker

In een oude IdS, die ik daarna ging doorspitten stond dat het een aangewezen hengst was geweest voor het verrichtingsonderzoek in het jaar 1982 onder de naam: Valant. Hij komt uit dezelfde jaargang als Voltaire. Hij heeft waarschijnlijk het verrichtingsonderzoek niet gehaald, want in verdere oude IdS ben ik heb niet meer tegen gekomen. Vanaf dat moment ben ik hem dus kwijt.

Ik heb afgelopen middag het KWPN nog opgebeld of die wisten wie zijn laatste eigenaar was. Alleen van hun kreeg ik de botte opmerking: “met dit stamboek nummer kunnen we niks, het paard is niet relevant voor ons stamboek en daarom staan hij niet meer in onze computer, verder is het te oud”. Nou je weet dan meteen weer waarvoor je lid bent van het KWPN… Scheve mond
Als je trouwens het stamboek nummer van zijn moeder Lavanta geeft dan krijg je meteen een hele waslijst aan informatie, beetje vreemd….

Daarna heb ik nog het KNHS opgebeld, in de hoop dat die iets wisten over waar hij gebleven was en of er nog sportgegevens van hem bekend waren. Bij het stamboeknummer wat ik opgaf hoorde de stamboeknaam: Dennis Verward Het paard had Z gesprongen en had B dressuur gereden en de eigenaar was ene mevrouw Sluiter. Adresgegevens mochten ze niet doorgeven.
Weer een dood spoor dus…

Nu probeer ik het nog 1x via deze lijn, misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik weet dat het een oud paard is, waarschijnlijk leeft hij geen eens meer. Maar misschien hebben jullie een idee wat ik nu nog kan proberen om erachter te komen waar hij is gebleven of misschien kent een van jullie het paard in kwestie wel en weet waar hij gebleven is.

Alvast Bedankt…

Ps: Het paard staat niet op het nakomelingen overzicht van zijn moeder dus daar kom ik ook niet veel verder mee.

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.


amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:45

Gewoon Wiepke bellen, zou me nix verbazen dat ie nog precies weet over welk beest het gaat Knipoog die kan je misschien vertellen aan wie hij hem verkocht heeft.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 21:40

Ja, misschien ga ik dat ook wel doen.
Werden trouwens vroeger alleen de merries op de nakomelingen lijst van de moeder gezet?? Ik ben er namelijk achtergekomen dat er ook nog een zoon van deze merrie ergens rond liep (is waarschijnlijk nu allang dood) die als vader de hengst Garant heeft. En verder heeft ze nog een zoon van Marco Polo (alleen deze is overleden). Ook deze staat NIET op haar nakomelingen lijst. Als hengst staat alleen Renville erop. Ben erg benieuwd...

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Gurk

Berichten: 272
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:02

Neel schreef:
Ja, misschien ga ik dat ook wel doen.
Werden trouwens vroeger alleen de merries op de nakomelingen lijst van de moeder gezet?? Ik ben er namelijk achtergekomen dat er ook nog een zoon van deze merrie ergens rond liep (is waarschijnlijk nu allang dood) die als vader de hengst Garant heeft. En verder heeft ze nog een zoon van Marco Polo (alleen deze is overleden). Ook deze staat NIET op haar nakomelingen lijst. Als hengst staat alleen Renville erop. Ben erg benieuwd...

De vanaf 1980 geboren KWPN paarden zijn geregistreerd in het informatiesysteem. De paarden ervoor alleen als ze nakomelingen hebben gebracht na 1980 dit ivm het afstammingsbewijs of omdat ze b.v. opgenomen zijn in het stamboek of een ander predikaat ontvangen hebben.

Vandaar dat de informatie ook niet volledig is op de nakomelingenoverzichten van merries die voor 1980 veulens gehad hebben.

Dat deze incompleetheid nog meer gevolgen heeft is duidelijk maar dat is offtopic.

De merrie komt uit fokfamilie 24 en komt in deel 3 van het boek Prestatiefamilies.

Ik blijf het raar vinden dat er niemand van het KWPN zelf reageert op dit soort vragen. Kan me n.l. niet aan de indruk ontrekken dat deze site bij hun bekend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:06

Gurk schreef:
. Kan me n.l. niet aan de indruk ontrekken dat deze site bij hun bekend is.


Niet Verward Joh.........Haha! *LOL* Bedoel je trouwens niet onbekend Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:12

Hey de -anta stam is hier heel bekend! Joop Luimstra uit Surhuisterveen fokt paarden uit deze stam (Salanta, Nalanta) ik weet niet of het precies dezelfde is... maar kunnen we natuurlijk altijd even uitzoeken!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 22:21

Ja is hetzelfde. Deze merrie komt uit Zalanta B en daar is de moeder weer van Yranta. De heer de Vries uit Surhuisterveen heeft haar gefokt. Mijn opa heeft Lavanta gekocht en heeft er altijd mee gefokt. Wij hebben nu op dit moment 8 paarden uit die stam (allemaal -vanta's Haha!). Afgelopen zaterdag zijn we bij de heer de Vries thuis geweest om verhalen te horen over de stam, was erg leuk en leerzaam Lachen We hebben het hele fotoboek door gekeken en allemaal verhalen gehoord over zijn merries en de hengsten die hij vroeger op stal had Lachen (Sineada, Farn, Marco Polo). Was super leuk!! Binnenkort gaan we nog een keer terug Lachen

Daardoor ben ik nu ook een beetje weer bezig gegaan met het uitzoeken van "onze" paarden. Ik wil het plakboek afmaken en we moeten zoveel mogelijk informatie hebben voor de site die we aan het maken zijn Lachen

Gurk: wat een vreemde constuctie Verward. En idd het gaat hier om fokfamilie 24 Lachen

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:22

Gurk"]
[quote="Neel schreef:
Ja, misschien ga ik dat ook wel doen.
Werden trouwens vroeger alleen de merries op de nakomelingen lijst van de moeder gezet?? Ik ben er namelijk achtergekomen dat er ook nog een zoon van deze merrie ergens rond liep (is waarschijnlijk nu allang dood) die als vader de hengst Garant heeft. En verder heeft ze nog een zoon van Marco Polo (alleen deze is overleden). Ook deze staat NIET op haar nakomelingen lijst. Als hengst staat alleen Renville erop. Ben erg benieuwd...

De vanaf 1980 geboren KWPN paarden zijn geregistreerd in het informatiesysteem. De paarden ervoor alleen als ze nakomelingen hebben gebracht na 1980 dit ivm het afstammingsbewijs of omdat ze b.v. opgenomen zijn in het stamboek of een ander predikaat ontvangen hebben.

Vandaar dat de informatie ook niet volledig is op de nakomelingenoverzichten van merries die voor 1980 veulens gehad hebben.

Dat deze incompleetheid nog meer gevolgen heeft is duidelijk maar dat is offtopic.

De merrie komt uit fokfamilie 24 en komt in deel 3 van het boek Prestatiefamilies.

Ik blijf het raar vinden dat er niemand van het KWPN zelf reageert op dit soort vragen. Kan me n.l. niet aan de indruk ontrekken dat deze site bij hun bekend is.
[/quote]

Off-topic Bloos : Deze informatie verklaart een hoop, ik vroeg me namelijk al af waarom Urito (wedstrijdnaam Opal) niet vermeld staat op het nakomelingenoverzicht van de merrie Orite (ze is namelijk mede dankzij hem prestatie geworden). Wat een gat in de informatievoorziening .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 22:27

Tiffy schreef:
Off-topic Bloos : Deze informatie verklaart een hoop, ik vroeg me namelijk al af waarom Urito (wedstrijdnaam Opal) niet vermeld staat op het nakomelingenoverzicht van de merrie Orite (ze is namelijk mede dankzij hem prestatie geworden). Wat een gat in de informatievoorziening .


Ja, ik vind dit eigenlijk ook nergens op slaan. Zo kan je er toch nooit achter komen waar de oude nakomelingen van de merrie zijn gebleven En zo komen we er ook nooit achter of ze prestatie is Verward

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:33

Dat KAN niet missen. Dhr. J. Luimstra heeft idd paarden van dhr De Vries (die overgins nog leeft) en de paarden uit die stam hebben Sinaeda erachter.
Nalanta loopt op dit moment onder Bart Henstra Z2 dressuur en Salanta loopt (volgens mijn laatste berichten) onder Sjaroon de lange L dressuur en B springen. Zo lopen er nog veel meer -anta's in de wei. En vanochtend weer een pas geboren veulen gezien.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 136 bezoekers