complex bekijken in Orvelte..bekend??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

complex bekijken in Orvelte..bekend??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 15:55

Kennissen van mij zijn op zoek naar een manege/paardenstalgebeuren o.i.d. en nu gaan ze woensdag kijken in Orvelte, Drenthe...
Er schijnt daar een mooie stal te koop te staan aan het Oranjekanaal. Heeeeeel misschien ga ik wel meeverhuizen als ze het kopen (kleine kans maar toch) dus ik vroeg me af of iemand bekend is daar????

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 16:19

Ik woon ook in Drenthe. Orvelte is bekend als het museumdorp. Is enige tijd geleden veel hier in het nieuws geweest, omdat er geruzie in het dorp was. Je moet namelijk toegang betalen en daar waren geloof ik de plaatselijke ondernemers het niet mee eens.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 16:21

ik weet een soort manege/pensionstal net buiten Orvelte. Maar ik weet het puur van zien als je er voorbij rijdt, verder niet.
Is wel een hele mooie omgeving!

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 16:27

? Toegang betalen als je een dorp ingaat?? Hahaha geinig....
maar ik kan me voorstellen dat dat voor de middenstand wat lastig wordt, als mensen je dorp gaan ontwijken....

Dan hoop ik maar dat het aan het randje ligt, zoals Tender zei Haha!

Het lijkt mij wel geweldig om in zo'n omgeving te wonen trouwens! Paardje aan huis, katten lekker naar buiten...heerlijk..ach, een mens mag blijven dromen natuurlijk Slapen

Maar wie weet.. Mocht ik ooit wel naar Drenthe verhuizen, zal ik het zeker vertellen Lachen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 16:46

Cer schreef:
? Toegang betalen als je een dorp ingaat?? Hahaha geinig....
maar ik kan me voorstellen dat dat voor de middenstand wat lastig wordt, als mensen je dorp gaan ontwijken....


Ja, dat komt omdat er allemaal oude huizen staan die nog eruit zien zoals ze vroeger eruit zagen. Het hele dorp is een museum. Volgens mijn oma mag je er niet in met een auto.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 17:31

Met het ruiterkamp voor gehandicapten waar ik in de zomer help, gaan we altijd op dagtocht naar Orvelte, dan zijn er ook een paar autos mee. Maar dat zal wel een uitzondering zijn, ik heb ze verder nog nooit gezien. Leuk dorpje, alleen na drie keer heb ik het wel gezien. Snoepwinkel blijft wel favoriet.

Beetje oftopic, ik kan je verder eigenlijk niet helpen, woon aan de andere kant van het land Haha!