Rotknie :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Rotknie :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 12:08

Ik loop al anderhalf jaar met een knieblessure en omdat het niet beter ging, hebben ze gisteren een kijkoperatie gedaan. Mijn binnenmeniscus was helemaal naar voren geschoven, die hebben ze teruggeduwd en 2/3e vanaf geknipt. Mijn buitenmeniscus hebben ze vastgenaaid, want die zat ook al erg los en mijn voorste kruisband was voor 90% door en hij was inmiddels zo uitgerekt en rafelig dat die totaal geen functie meer had.

Nu raden ze me aan om een nieuwe kruisband te nemen en dat wil ik wel , want anders gaat wat ik nog over heb aan menisci ook stuk, maar ik moet dan wel 6 weken met krukken lopen en daarna nog 6 tot 9 maanden revalideren. Ik zou dan niet weten hoe ik aan geld moet komen voor Morespeed! Verward Nu werk ik en in ruil daarvoor mag Mores daar op stal staan, maar hoe moet dat zometeen als ik een paar maanden niet kan werken???

Heeft 1 van jullie ook ervaring met een nieuwe kruisband of zoiets dergelijks en wanneer je dan weer een beetje wat kan doen?

Goh, ik baal hier wel van, maar ja mijn knie moet langer mee dan vandaag, dus een operatie is dan wel nodig. De dokter zij dat als ik niet meer zou doen wat ik nu doe (werken bij paarden) dat er dan weinig aan de hand is en dat je dan best zonder kruisband kan leven, maar ja zometeen als dierenarts heb je ook gewoon een stel goede knieƫn nodig

Sorry hoor, moest het even kwijt! Lachen

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W


Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 12:08

oeps, beetje lang geworden

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:14

Balen, zeg. Maar als ik het goed begrijp dan ben je na de operatie wel van je klachten af?
Misschien kun je voor je paard een bijrijder zoeken, of regelen dat hij in lessen gebruikt mag worden oid?

* To Belg, or not to Belg *

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:14

ik heb geen ervaring,maar het lijkt me wel super klote voor je zeg !

Karaat_the_newforest op Instagram

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:16

poeh.. das wel een lastige keuze die je moet maken..
kune j niet een of andere regeling treffen, jij kan er tenslotte niets aan doen en het gaat om de toekomst. als je het niet doet ben je verder van huis...
goh.. ik zou het niet weten.. ik heb er geen ervaring mee.. sorry

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 12:18

Yorghos schreef:
Balen, zeg. Maar als ik het goed begrijp dan ben je na de operatie wel van je klachten af?
Misschien kun je voor je paard een bijrijder zoeken, of regelen dat hij in lessen gebruikt mag worden oid?


Ja, dan ben ik ongeveer van mijn klachten af (hij wordt nooit meer zo sterk als dat ie vroegr was, maar nu werkt die band helemaal niet, dus het owrdt alleen maar beter).

Ik heb nu al een bijrijdster voor 3 dagen in de week en ik zou er dan nog wel 1 bij kunnen zoeken, maar ik vind het ook zo banketstaaf om die dan na die tijd weer weg te sturen. Ik heb ook geen idee hoe lang ik niet mag rijden (en werken).

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:24

Misschien kan degene die er nu op rijd 3 dagen in de week wel vaker rijden voor je.Misschien dat als je geen oplossing kunt vinden zei misschien voor je wil werken als ze daar tijd voor heeft zodat je der niet weg hoefd te doen.Ik heb er verder ook geen ervaring mee.Veel sterkte nog in ieder geval xx

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:00

Mackie"]
[quote="Yorghos schreef:
Balen, zeg. Maar als ik het goed begrijp dan ben je na de operatie wel van je klachten af?
Misschien kun je voor je paard een bijrijder zoeken, of regelen dat hij in lessen gebruikt mag worden oid?


Ik heb nu al een bijrijdster voor 3 dagen in de week en ik zou er dan nog wel 1 bij kunnen zoeken, maar ik vind het ook zo banketstaaflig om die dan na die tijd weer weg te sturen. Ik heb ook geen idee hoe lang ik niet mag rijden (en werken).
[/quote]

Ik denk dat dat geen probleem hoeft te zijn als je van tevoren aangeeft dat het tijdelijk is...
Succes met je beslissing.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 19:21

ik denk dat je dan alleen weinig mensen krijgt als het maar voor tijdleijk is

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:06

ik ken iemand die een nieuwe kruisband heeft gekregen, die heeft ong 3 maanden niets kunnen doen, alleen maar met krukken lopen, en met haar been omhoog zitten, daarna ging het steeds beter en zoals ik weet kan ze nu weer alles doen, maar ja, de revalidatie is dus best lang...(zeker dus 3 maanden tot een half jaar...)

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 20:46

ja, inderdaad! Tegen mij zeiden ze dat ik 6 weken met krukken zou moeten lopen en daarna verder revalideren. In tottaal zal het 6 tot 9 maanden gaan duren, maar misschien dat ik na een aantal maanden al weer mag rijden, maar belangrijker is wanneer ik weer kan werken, want anders kan ik Mores niet betalen

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:29

ligt eraan wat voor werk je doet, degene waar ik het over had was anesthesie assistent, dus die kon de hele dag achter de monitor zitten en de collega's reden de patienten voor haar.....

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 08:10

ik werk met paarden (boxen mesten, paarden buiten en binnen zetten en paarden rijden), dus dat is wel belastend

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 08:59

ja, dat is heel wat anders ,en je moet niet te snel beginnen, dan duurt het alleen maar langer....echt heel vervelend voor je!!!!

miepiesiepie

Berichten: 62
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:46

misschien kan je tijdelijk een ander (zittend) baantje zoeken en dat je zo de stalling betaalt?


Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:51

Kan je anders je verhaal niet doen bij de eigenaar van de stal waar je staat? Vertel wat er aan de hand is en dat je graag die operatie wil ondergaan. Misschien komen ze dan wel met een oplossing die voor allebei de partijen goed is....

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:01

Misschien wel beter dat je nu geopereed word. En hopelijk heb ej ernaar dan geen last meer van. Kun je niet met die staloegnaar even gaan praten. Zeggen dat je de operatie echt nodig hebt, en vragen of hij daar aub gewoon mag blijven staan. dat ze misschien ook je paard mogen gebruiken ofzo? Er zal toch wel iets geregeld kunnen worden?
Iig heel veel strerkte.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:34

miepiesiepie schreef:
misschien kan je tijdelijk een ander (zittend) baantje zoeken en dat je zo de stalling betaalt?


Ja idd lijkt mij de enige optie als je je paard wilt houden. Denk niet dat je hem anders voor niets kunt stallen.Je moet goed rust nemen hoor. Beterschap.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 12:14

Ja, ik zoek denk ik ook een tijdleijk ander baantje
Mijn baas weet hier alles van en vindt uiteraard dat ik me moet laten opereren. Als ik het dan evt. niet kan betalen, schrijven we het gewoon op en betaal ik haar later
Maar even goed is het balen!
Maar bedankt voor de adviezen

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers