Valt dit onder ziektewet of vrije dagen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Valt dit onder ziektewet of vrije dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 09:36

Bij ons op kantoor werkt iemand die van plan is haar borsten te vergroten. Niet om medische redenen maar gewoon omdat ze het mooier vindt om grotere borsten te hebben. Niets op tegen, moet ieder voor zichzelf weten.
Maar.... hierdoor zal ze minstens een tot twee weken niet kunnen werken. Ze is van plan zich voor die tijd ziek te melden omdat ze niet kan werken.
Werkgever vindt dat ze hiervoor vrije dagen op moet nemen omdat het geen noodzakelijke operatie is en ze dus min of meer vrijwillig "ziek" is.
Het is inmiddels al uitgezocht door een advocaat, maar ik ben heel benieuwd hoe mensen hier over denken Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:42

Ik vind dat ze zelf vrije dagen opnemen. Hier, omdat ze het zelf mooier vind, en het niet zo is, dat ze te zware borsten heeft, en daardoor fysieke klachten, als dat het geval is, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Maar in dit geval niet, ze doet het tenslotte voor zichzelf.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:43

Vrije dagen!!!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:47

vrije dagen.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:47

Officieel gezien valt het onder vrije dagen. Na de operatie is ze ziek, en dan mag je dus gewoon in de ziektewet. Het staat ook wettelijk vastgelegd dat dat mag.

Ik kan me jouw gedachtengang echter wel helemaal voorstellen. Ze maakt zichzelf toch eigenlijk ziek. Er zijn echter ook wel momenten dat ik me hier iets bij kan voorstellen. Stel, je hebt een amputatie gehad en je krijgt daarom die vergroting, dan ligt de situatie voor mijn gevoel wel anders.

Trouwens, die 2 weken, daar kun je van tevoren toch helemaal niks over zeggen. Voor hetzelfde geld krijgt ze een complicatie en is ze 6 weken weg.

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:52

ik ben het helemaal eens met SCUM... *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:16

Tuurlijk vinden wij dat het gewoon vrije dagen moeten zijn,
maar bij de wet staat ze in haar recht als ze zich ziek meldt.

Wij hebben hier regelmatig te maken met mannen welke zich laten steriliseren, ze zijn zo een week weg, maar als het tegenzit kan het ook 2 weken worden. Moet ook gewoon allemaal betaald worden Scheve mond

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:20

Wij hebben hier een HRM manager die toevallig eerverleden week haar bovenste oogleden heeft laten liften. Zij heeft zich hier voor ziekgemeld. Ze heeft verteld dat ze volgende maand haar wallen gaat laten weghalen en dat ze daar wel vrij voor neemt.
Ik vind het echt van de gekken, want zij kiest er toch zelf voor om die operatie te ondergaan. Kijk, als het nu medisch noodzakelijk was om die ingrepen te laten verrichten, dan is het niet meer dan logisch dat je de ziektewet ingaat.
Maar ook in dit soort gevallen zit de nederlandse wet gek in elkaar.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:24

Ik ga met Sjuimpje mee. Ik vind ook dat ze vrije dagen op zou moeten nemen... maar helaas, mijn mening is niet waarop de wet gebaseerd is.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:26

Tja, aan de andere kant, als je je ogen laat laseren mag je je ook gewoon ziek melden. Dat doe je over het algemeen ook niet om medische redenen maar omdat je handiger vindt om geen bril of lenzen te dragen.

Ik zou voor de gulden middenweg gaan, de helft ziek en de helft vrije dagen. Is iedereen blij!

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:29

Roos,

In het geval van de oogleden zou kan ik me er iets bij voorstellen. Ik heb ooit een collega gehad die haar oogleden ook heeft laten liften. Ze kon 's morgens haar ogen bijna niet openkrijgen omdat het vel van de oogleden er zo zwaar overheen hing. Ze heeft dat evengoed op een vrije middag laten doen. En de volgende dag kwam ze met een zonnebril op naar het werk.

In het geval van de wallen weghalen zie ik eigenlijk geen medische noodzaak. Maar goed, de wet is nou eenmaal de wet.


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:35

In dit geval ging het om een puur cosmetische ingreep, die meer te maken had met de leeftijd van de persoon in kwestie dan met hangvellen die in de weg hingen. Overigens waren alle collega's ontzetten supportive jegens haar, uiteraard niet face to face maar face to back: "er zijn wel meer dingen die ze mogen laten liften en een keer een bh kopen/dragen zou 'r ook een hoop goed doen!"

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:52

vrije dagen als je naar de kapper gaat krijg je toch ook geen ziekte verlof???
ik wil ook ooit iets aan mijn borsten laten doen -> maar ik ben dan ook 1 borst helemaal kwijt en van die ander hebben ze ook een derde er afgehaald dus een herstel operatie
maar hoe moet t bij die meid dan als na die twee weken blijkt dat de
borsten gaan ontsteken oid (het gaat ook vaak fout hoor)en dus nog niet kan werken???

er zijn al bazen die bezig zijn om te proberen om mensen die bv door hun sport ongelukje met klachten thuis zitten om die minder uit te betalen(want ze wisten toch zelf dat tie sport risico's met zich mee brachten)
als ik naar het ziekenhuis moest voor een onderzoek oid moest ik ook altijd een vrije dag nemen en vond dit eigenlijk "normaal"
je meld je toch ook niet ziek omdat je naar de tandarts moet voor controlle ? kijk ze moeten je vrij geven maar wel van je eigen tijd

ben der nog niet helemaal uit maar de 1e 2 weken toch echt zeker van der vrije dagen af!!

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:59

wat was de uitslag van die advokaat nou eigenlijk ?? mocht ze de ziektewet in??
vind t eigenlijk n beetje belachelijk kijk als je ze nou laat verkleinen om dat je last van je rug hebt of vergroten omdat je met maat 42 een a cupje hebt en daardoor geestelijk lekker in de war bent kan ik me er iets bij voorstellen maar gewoon voor de mooi nee dat nou net niet

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:09

Vrije dagen. Want ze kiest er zelf voor. En ze is dan niet "echt" ziek. Dus k zou zggen dat het als vrije dagen telt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:12

Vrije dagen opnemen natuurlijk, ik snap niet eens hoe ze het in haar hoofd haalt om zich hiervoor ziek te melden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:17

Je moest eens weten wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is,
wij hebben bijvoorbeeld iemand in dienst gehad welke huwelijksproblemen had.
Hij is samen met zijn vrouw 3 maanden intern in therapie geweest, moest gewoon doorbetaald worden en de therapie moest ook op onze kosten.
Na een half jaar liep het toch op een scheiding uit...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:18

Bekijk het eens op een andere manier.

Vrije dagen. Maakt niet uit wat de wet vind als het de sfeer op kantoor verpest wat heb je er dan aan?. Als je je ziek meld en collegas en de baas respecteren het niet zal je toch de nodige conflicten krijgen waardoor een reden van ontslag kan komen. Wil niet zeggen dat het gaat gebeuren maar het kan natuurlijk wel.

Zou gewoon eerlijk zijn en ook al zegt de wet anders ik zou vrij nemen. Het behouden van de baan en goede sfeer op het werk is veel belangrijker dan grotere borsten en baan kwijt.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bloodymary, ComscoreBot, Cubone, dust, ElsbethG, GoogleAdsense, Googlebot, IzAw, Jintexx, MariskadeJ, Mars, miamivice, Myka, ogidni, Pieke_Gwen, purny, santaju en 221 bezoekers