de grond is nog steeds bevroren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

de grond is nog steeds bevroren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 08:55

En dus kan ik Lois nog steeds niet eventjes laten dollen in de paddock Boos! Ik had niet al een aatal verhalen van jullie gelzen dat jullie weer lekker op de buitenbanen aan het werk kunnen. Bij ons liggen er nog steeds stukken ijs op het buitenterrein. Deze week wordt het overdag een graad of 6. Ik hoop dat dat genoeg zal zijn om de bodem te doen ontdooien.


geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 09:46

we kunnen rijden, maar nog niet ideaal, onderlaag nog hard
Verbaas me ook dat al zoveel mensen echt kunnen rijden.
Maar goed, zal vandaag wel beter worden, weer lekker buiten aan de gang, frisse en gezonde buitenlucht
Haha! Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 09:47

Vanmorgen hier rondom het huis ook weer keihard

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 10:17

Zand bevriest veel sneller dan houtsnippers. Ik kan al weer gewoon rijden en zelfs als het vriest dan veert de bovenlaag nog mee. Alleen door de enorme hoeveelheid sneeuw was er zoveel ijs in de bak dat het daardoor gewoon een tijd niet meer te doen was.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 10:21

Wij hebben in de boven laag ook veel snippers, die krijg je wel losgetrokken met vorst.
Maar echt optimaal rijden is het niet.

Hebben jullie geen binnenbak waarin je mag longeren/los gooien?

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 10:24

ja, wij rijden in de binnenbak van de aannemer, 500 mtr. verder op, maar is wel een gesleep met die beesten, moet dan toch met de trailer, want het terrein daar was enorm glad.
dus trailer voor de deur van de binnenbak en dan uitladen.
(heb er 6, dus 3x rijden om ze daar te krijgen, grr)

Ben blij dat het over is, gewoon lekker rustig thuis rijden, heerlijk
Haha!


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 10:48

Onze bakken en paddocks zijn dus vorige week gekuuld en nu dus in prima staat! Nog wel een klein beetje mul, maar goed, dat is beter dan ijsschotsen!

Ik heb in ieder geval gisteren heerlijk gereden, Toon was helemaal fanatiek... dat ik dat nog mee mag maken met mijn luiwammes! Haha!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 10:54

Bij mij is 1 helf van de bak een stuk beter, maar ik rijd dus nog niet. Kan gelukkig wel weer longeren, al komt er geen bok uit Verward Dat wordt opgespaard voor als ik er weer op ga denk ik Haha!

Voorzitster AFM

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:08

Ik heb gewoon door kunnen rijden, en hij is bijna elke dag los geweest, maar hij ging gisteren toch (los Haha! ) uit zijn dak, niet normaal gewoon. Bokken en stijgeren, veel te hard op een veel te kleine volte in een veel te zware paddock galopperen, echt doodeng. En niet meer te stoppen. Je zou denken dat hij minstens 3 maanden stalrust gehad heeft.

Navragen is beter dan afvragen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:13

Dat zal wel aan de dag gelegen hebben want die van mij ging ook zo tekeer.
Hij bleef ook maar doorgaan en aangezien ik nog niet zo vlug ben zag ik hem al aankomen... Loop ik daar achter een paard aan te hinken wat al snurkend mij aan het uitlachen is *LOL*

Gelukkig viel dat alles mee, ik liep naar de uitgang en hoefde alleen maar te zeggen:
Ga je mee? Kom maar dan.

Zou hij mij respecteren of zou hij onderhand weten dat hij op stal nog wat lekkers toegestopt krijgt Vork

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:24

Vóórdat het ging vriezen had het enorm geregend.
De Belgen hadden ze daarom in de buitenbak met houtsnippers gezet, omdat ze anders de wei kapot lopen.
Maar nu liepen ze dus de net gelegde laag houtsnippers kapot Boos! .
Of kapot, in elk geval zaten er diepe grote kuilen in de buitenbak, die de volgende dag flink bevroren waren, en dat bleef dus al die tijd zo...
Nu nog steeds is de laag te hard om te worden gesleept.
Zo gauw het genoeg dooit en de eigenaar tijd heeft (hij heeft er ook nog een baan bij dus tja) dan zet hij 1 van de Belgen voor de sleep en wordt de bak gesleept.
Hopelijk is dat deze week!
De bak is alleen aan de achterkant nog goed te lopen voor de paarden, dus kun je ze in principe nog wel losgooien, maar nu de wei niet meer zo glad is gaan ze daar weer in gelukkig.
Maar Jippie, groot gelijk, ik wil ook weer mooi weer!
Het hele jaar door zo'n 15 tot 20 graden tijdens de uren dat we rijden, dat zou prettig zijn hihi.
Maar een verwarmingsketel voor je huis is wel wat beter te doen dan een verwarmingsketel voor heel Nederland... *LOL*

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 12:56

Tot nu toe zijn de paarden er elke dag uitgeweest. 1 Paddock was met de vorst en sneeuw goed, geen ijs te bekenen. De andere paddock was voor de helft bevrorren en de andere helft was goed. De bak is nog niet bevrorren geweest. Als het niet had gesneeuwd, dan hadden we gewoon door kunnen rijden. We hebben net op tijd de houtsnippers aangevuld. Hout isoleerd en daarom heb je minder last van een bevrorren bodem.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 14:48

bij Hendrik is de bak zacht alleen er ligt wel water Frusty
Maara sl de bak bevroren is gaan de paarden er bij Hendrik gewoon in!
hij rijd dan ook gewoon, maar dan schuift hij eerst wel

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 15:00

Dan heb ik nog mazzel gehad. Bij ons was het vorige week maandag allemaal al weer gesmolten. En we hebben gewoon zand. Heb ik eindelijk ook eens een keertje mazzel *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 18:20

Ik heb het door: het magische woord is hier houtsnippers. Die zijn echt niet te vinden op het buitenterrein hoor en ligt gewoon zand. Maar dat is wel een goede tip voor het volgende jaar.
De rijhallen binnen zijn echt super. Daar liggen net een paar maanden nieuwe bodems in. Binnen mogen we niet longeren of losgooien. Heel begrijpelijk want het gaat echt ten koste van je bodem maar wel jammer voor de paarden op dit moment. Voorlopig nog maar eventjes geduld hebben.

jackbeers
Berichten: 98
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:26

hebben ze bij jou geen trekkker dat ze de bak kunnen aanslepen onze bak is perfect

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 22:20

Onze buitenbak is ook nog steeds keihard. Verdrietig En in het bos vond ik het ook nog wel een beetje tegenvallen, behalve als je op een pad vol dennenaalden en houtsnippers liep. Daar kon je dan wel een stukje draven of galoperen.
Het wordt wel de hoogste tijd dat de boel weer ontdooit.
Hoewel, Pait heeft nu de halve weg lopen piafferen en passageren en ze blijkt ook heel goed te zijn in traver! Haha! Ik geloof dat ze er dringend aan toe is om die benen weer eens even flink los te gooien... Gelukkig laat ze zich goed in bedwang houden, anders was ik allang een zandruiter geworden! *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 bezoekers