Ned 2: De erfenis van Red Rum (Paarden)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Ned 2: De erfenis van Red Rum (Paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 21:52

Nu op Ned 2 tot even voor half 11, een documentaire die een blik achter de schermen geeft van de Grand National, werelds grootste paardensportevenement!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:57

*gaat snel kijken* Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:59

*rent ook naar de tv*

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:01

Pap heeft net terug gezapt naar darten... Stoom uit je oren

En ik ben te lui om naar mn kamer te lopen. nou ja, ik heb een stukje gezien.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:06

staat al tijdje op Haha! echt beter dat er eindelijk es een uitgebreid programma is over paardjes!!

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:08

*zoekt snel een videoband en stopt hem in de video* Morgen maar even kijken Haha!

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:50

Ik heb het gezien en ik wordt toch altijd zo misselijk van die Grand National. Het is een grote valpartij, paarden die tot uiterste door moeten gaan, bijna omvallen van vermoeidheid. Laat ik het maar zo zeggen: mijn hobby is het niet!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:11

Jasper: ik heb gekeken en ik heb gezien hoe paarden zonder ruiter nog gewoon doorrennen. Behalve dat praat eigenlijk iedereen erover met het grootste respect (m.n. voor de paarden). Ik heb met kippenvel achter de tv gezeten. Er was geen enkel paard geblesseerd, 2 jockey's waren licht geblesseerd (een een verrekte pees de ander een gebroken pols).
Ik moet zeggen dat ik tien keer liever de Grand National heb. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik begrijp precies wat die mensen bedoelen. Hoe iedereen over Red Rum sprak, dat was ook ongelofelijk mooi.
Ik vond het heel erg mooi, heb het helemaal gezien en het was echt heel erg bijzonder. Ik heb zelden mensen gezien die zoveel van paarden hielden.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:07

Citaat:
Ik heb zelden mensen gezien die zoveel van paarden hielden.


Sorry hoor, maar daar ben ik het totaal niet mee eens.
Als je goed naar de man luisterde had hij het erover dat elk paard op een dag moest gaan, en dan maar liever als je een goed leven hebt gehad i.p.v weg te staan mieseren in een stukje land. Hij haalde alleen de extreme erbij. Hij had het zelfs over overleven, een paard kon het alleen maar overleven als het in zijn karakter zit. Overleven.......

Daarbij gaat het er mij niet om dat de paarden goed behandeld worden, they better be! De race zelf is gruwelijk. De val partijen zijn verschrikkelijk en aan het einde van de race zijn de paarden echt stuk. Op de laatste hindernis viel nr 3 en stond niet meer op. Blijkbaar was er niks met het paard aan de hand (zeiden ze), maar was dus kennelijk zo uitgeput dat hij gewoon bleef liggen. Ik heb de race huilend zitten kijken Huilen

De documentaire was wel erg mooi gemaakt. Mooie beelden en goed gemonteerd, dat moet ik ze wel mee geven.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:22