Ik moet voor 1e keer schrijven alleen 1 probleem..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Ik moet voor 1e keer schrijven alleen 1 probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 19:09

Hallo,
Ik moet vrijdag helpen op onze manege in Zwaagwesteinde..
Alleen nu moet ik schrijven nou dat heb ik nog nooit gedaan en ik heb ook al niet zo mooi handschrift Scheve mond
En kan zometeen de jury niet bij houden en dan?? Scheve mond
Helpp.. Ach gut

Moet ik het tegen de jury zeggen dat het mijn eerste keer word en ik ook al niet zo mooi kan schrijven???? of hoeft dat niet en valt het reuze mee??? Schijnheilig

helppp
gr selena


Shanina

Berichten: 206
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:20

Nouw als je een fijne jury hebt valt het reuze mee hoor..het moet gewoon wel leesbaar zijn maar dat zal vast wel! Ik houd het meestal wel bij hoor! Gewoon rustig blijve en het lukt je vast wel!
Enne..ik zou het wel tege de jury zegge dat het je eerste keer is..kan hij der een beetje rekening meehoude

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 19:27

Oké! Ik heb mevrouw wichers Ik weet niet of jullie die kennen???
Maar Ik zeg het wel tegen haar dat het mijn eerste keer is. Kan ze er even rekening mee houden


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:33

Ja, gewoon zeggen dat je voor de eerste keer schrijft, geeft niks hoor. Iedereen moet het toch leren?

Ach en over je handschrift zou ik me geen zorgen maken. Je hoeft er niet een heel kunstwerk van te maken, dus gewoon redelijk leesbaar schrijven. Succes!

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:36

ik moest pas ook voor de eerste keer schrijven gelukkig wel bij mijn oiude intructrice, ik vond het eigenlijk best makkelijk.

ligt er volgens mij echt helemaal aan de jury of je veel moet schrijven of weinig enz. enz.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:37

Ik heb ook een keer moeten schrijven! Ik was er erg blij mee, je leert er echt heel veel van.
Vaak hoef je niet zo heel veel op te schrijven, zo hier en daar een paar woordjes en dan wel iedere keer een cijfer...

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:38

Gewoon rustig blijven Ik heb vaak zat gehad dat de jury niet eens een cijfer zei bij een bepaalde oefening. Die sloeg ik dan over. Na afloop van de proef vraag je dan gewoon ff wat voor cijfer de combinatie daarvoor kreeg. En anders zet je er gewoon een 6 neer (of als je iemand aardig vindt, een 7 Knipoog)

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 19:41

oké !!! maar ik moet bij de L2!! Maar heb ik ook wel tij om af en toe te kijken!? naja het hangt er ook af wat voor jury.
MAar ik ben zenuwwachtig Verward haha.. Straxx hou ik het nie bij of wat maar ook en dan heb ik die hele proef verprutst haha!
naja ik zeg het wel tegen de jury lijkt me toch ook wel het beste Lachen
bedankt voor de tipss!!!!!

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:45

L2 is goed te doen, dus maak je maar niet druk!
Ik ben zelf in de B begonnen, maar vond de overgang naar de L1/L2 niet moeilijk Knipoog

Gewoon ff zeggen, dan komt het wel goed hoor!
Veel plezier, kun je van leren Haha!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:05

Het valt mee hoor, en met een redelijke jury heb je tijd zat om te schrijven. Ik schreef wel eens bij onderlinge en heb van het zomer voor eerst "officieel" geschreven, bij de M1. Ik zit ff te denken bij Wichers, die naam komt me erg bekend voor. Als het wel die was hoef je je echt geen zorgen te maken, ik heb er toen best wat van opgestoken. Ging vragen wat ik ervan vond etc.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:23

Loezjuh? :"anders zet je gewoon een 6 neer of als je iemand aardig vindt een 7"???? Lekker om gejureerd te worden door de schrijfster, Selena luister hier aub niet naar.

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:50

amondi schreef:
Loezjuh? :"anders zet je gewoon een 6 neer of als je iemand aardig vindt een 7"???? Lekker om gejureerd te worden door de schrijfster, Selena luister hier aub niet naar.


Nee dat zou ik inderdaad ook niet doen Verward
Das niet helemaal eerlijk he....

Maar je moet je niet te druk maken hoor,het is niet zo moeilijk.
Gewoon goed luisteren naar wat ze zegt en je houdt het vast wel bij Lachen
succes!

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:04

Ik moest voor de 1e keer schrijve en moest meteen Z1 Scheve mond nou ik kan je zeggen t valt reuze mee!

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 09:49

Oke heel erg bedankt!!
enne loezjuh haha!! ja dat zal ik wel ff doen Tong uitsteken haha grapje..
Ik denk wel dat ze alles zegt Tong uitsteken dat hoop ik dan maar Haha!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:55

het valt echt best wel mee vooral als je een leuke jury hebt Snel nee jo echt niet.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:10

Gewoon zeggen dat je voor de eerste keer schrijft. En neem aub ook een pen mee. Ik sta er van te kijken als ik ergens moet jureren dat ik zelf voor de pennen van de schrijvers moet zorgen. Natuurlijk heb ik er zelf ook wel altijd bij me, maar toch...
Als ik zie dat iemand niet zo snel kan schrijven dan beperk ik mijn commentaar meestal. Ook zeg ik van tevoren altijd tegen mijn 'secretaresse' dat ze zich meteen even moeten melden als ze een punt niet goed verstaan hebben of gemist hebben.
Ik geef zelf wel altijd veel commentaar (tenzij de proef zo geweldig is dat er niet veel commentaar is). Daar heeft de ruiter na afloop tenminste iets aan.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:25

Loezjuh schreef:
Gewoon rustig blijven Ik heb vaak zat gehad dat de jury niet eens een cijfer zei bij een bepaalde oefening. Die sloeg ik dan over. Na afloop van de proef vraag je dan gewoon ff wat voor cijfer de combinatie daarvoor kreeg. En anders zet je er gewoon een 6 neer (of als je iemand aardig vindt, een 7 Knipoog)


Sorry maar het is niet aan de schrijver om de proef te beoordelen maar aan de jury. Boos! Dus ga aub niet zelf cijfertjes geven aan een combinatie en zeker niet op basis van de argumenten die je nu geeft: of je iemand aardig vindt... geloof dat je dan de functie van schrijver niet helemaal begrijpt/snapt.
Laat het jureren in godsnaam aan de jury over...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:46

Komt vast allemaal goed, de meeste jury's zijn echt super aardig!!
Het is ook meestal heel leerzaam om te schrijven, ik vind het in ieder geval altijd heel erg leuk om te doen.
Ga inderdaad niks zelf beoordelen, maar zeg het gewoon even als hij een onderdeel overslaat.

En wat betreft je handschrift: probeer toch zo netjes mogelijk te schrijven, zeker de cijfers, want voor ruiters is het erg handig dat het commentaar leesbaar is!! Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:51

hej, daar moet ik ook starten vrijdag... in de L1, een clubgenootje moet in de L2...

Gewoon goed je koppie erbij houden, en het is best wel te doen hoor , niet zenuwachtig zijn, nergens voor nodig Haha!

:){

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:19

Toen ik voor het eerst moet schrijven, was dat bij het Z. Lekker opwarmertje, dus. De vrouw wist dat het mijn 1e keer was, en legde me van te voren uit hoe alles werkte en welke afkortingen ik moest gebruiken. De vereniging had alle coupons/ protecollen al bij elkaar gelegd, dus dat was eenvoudig. De jury wilde (uit nieuwsgierigheid) de afstamming van alle paarden weten, dit is jury-afhankelijk. Zelfs in het Z was er genoeg tijd om tussendoor te kletsen. Als je vakjes open hebt, kun je dit gewoon vragen. De jury bijt niet, en doet het ook voor de lol. Probeer er wat van te leren, maar focus wel op je taak: je bent er om te schrijven, en niet om naar de proeven te kijken.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 19:45

Vippie"]
[quote="Loezjuh schreef:
Gewoon rustig blijven Ik heb vaak zat gehad dat de jury niet eens een cijfer zei bij een bepaalde oefening. Die sloeg ik dan over. Na afloop van de proef vraag je dan gewoon ff wat voor cijfer de combinatie daarvoor kreeg. En anders zet je er gewoon een 6 neer (of als je iemand aardig vindt, een 7 Knipoog)


Sorry maar het is niet aan de schrijver om de proef te beoordelen maar aan de jury. Boos! Dus ga aub niet zelf cijfertjes geven aan een combinatie en zeker niet op basis van de argumenten die je nu geeft: of je iemand aardig vindt... geloof dat je dan de functie van schrijver niet helemaal begrijpt/snapt.
Laat het jureren in godsnaam aan de jury over...
[/quote]

hhaha nee oke. haha dat snap ik Tong uitsteken en dat was vast een grpaje van loezjuh Tong uitsteken hahaha.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:08

maak je niet druk... het valt reuze mee... Lachen Ik was ook bloedje nerveus de eerste keer... maar het viel mee... jury noemt de cijfers achter elkaar op... en als het nodig is zegt hij/zij wat je erbij moet zetten... Lachen

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:23

SelenaV"]
[quote="Vippie"][quote="Loezjuh schreef:
Gewoon rustig blijven Ik heb vaak zat gehad dat de jury niet eens een cijfer zei bij een bepaalde oefening. Die sloeg ik dan over. Na afloop van de proef vraag je dan gewoon ff wat voor cijfer de combinatie daarvoor kreeg. En anders zet je er gewoon een 6 neer (of als je iemand aardig vindt, een 7 Knipoog)


Sorry maar het is niet aan de schrijver om de proef te beoordelen maar aan de jury. Boos! Dus ga aub niet zelf cijfertjes geven aan een combinatie en zeker niet op basis van de argumenten die je nu geeft: of je iemand aardig vindt... geloof dat je dan de functie van schrijver niet helemaal begrijpt/snapt.
Laat het jureren in godsnaam aan de jury over...
[/quote]

hhaha nee oke. haha dat snap ik Tong uitsteken en dat was vast een grpaje van loezjuh Tong uitsteken hahaha.
[/quote]

eindelijk iemand die m doorheeft.. excuses voor mijn vage humor Schijnheilig

willemien

Berichten: 235
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:56

Nou zoals iedereen al zegt, wilde ik ook nog ff zeggen dat het allemaal wel mee valt. Ik heb één keer geschreven en dat was echt heel lang geleden. Kan ik me bijna nog geen eens herinneren. Laatst heb ik de Z1, M1 en M2 moeten schrijven. HEt was allemaal wel wat krap in de auto, hahhaha Maar het is wel te doen hoor...

Finally Fiorano geboren op 24 april 2010 (C-Trenton Z x Topas)
Zeger : M1+10 winstpunten

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 19:54

OKe! haha en nou maar hopen dat ik het morgen goed doe.. En 100% mn hoofd erbij hou Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers