ik heb dekadvies gekregen van het KWPN!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

ik heb dekadvies gekregen van het KWPN!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 00:08

Snel he? Vrijdag gebeld, vandaag antwoord!!

Nou, wat vinden jullie ervan? Onderstaande info heb ik doorgegeven aan de KWPN:
GaborxArmstrongxVoltaire merrie, 1.73 mtr, langgelijnde merrie die goed in het rechtshoekmodel staat, mag verbeteren in de hals (is daar wat iel) haar hoofd mag edeler, voorbeen mag beter gestrekt en over het algemeen wat meer souplesse. Haar karakter is zeer goed te noemen, werklustig en gehoorzaam.Heb gevraagd om een dressuurhengst.

advies KWPN : Krack C, Rodium, Rousseau of Tango.

GoodtimesxRamiroxMeridiaan merrie, 1.65 mtr. wat beknoptere merrie, die iets in het rechtshoekmodel staat, haar karakter is vrij heet.
Is een hengst nodig die maat doorgeeft. Gevraagd om een springhengst.

advies KWPN: No Limit , TolanR, Silverstone, Karandasj of Lupicor
advies van 2 commissionairs (helemaal los van het KWPN): Indoctro

Reacties zijn van harte welkom!
Laatst bijgewerkt door Suzan1 op 11-05-04 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 00:10

Qua souplesse zou ik zeker niet voor Rhodium of Rousseau gaan. Ferro nakomelingen geven veel kracht, maar missen in mijn ogen veel souplesse.

Maar ik ben ook geen inspecteur geworden:D Dus ik zou meer met hun advies doen, dan met de mijne Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 00:49

Dan was voor mij de keus makkelijk als ik daaruit moest kiezen... Tango voor de een en No limit voor de ander (heb je ook gelijk je indoctro erachter)

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:25

Maar krijg je hier dan ook nog een beetje verhaal bij waarom ze met dit advies komen? Wat het voordeel is als je voor de 1 kiest of voor de ander? Iedere hengst heeft natuurlijk andere sterke punten die beter aansluiten op je merrie Haha!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:30

ik denk dat no limit idd wel wat is. voor die springer No limit X goodtimes klikt vaak goed. ze compenseren en verbeteren elkaar. no limit is ook nog eens een hele rustige hengst. je kan hem zo naast een merrie op de trailer zetten.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 19:04

Citaat:
Maar krijg je hier dan ook nog een beetje verhaal bij waarom ze met dit advies komen?


nee dus. Ik werd teruggebeld door een secretaresse.Zij gaf mij de namen door en verder niets. Nu heb ik wel een abonnement op stallion.com dus ga nog zelf even zoeken onder de nakomelingen van de desbetreffende hengsten.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:05

Was het trouwens alleen gebaseerd op het papier of ook op foto's/ keuringsrapporten van de merries?

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 19:44

Het is gebaseerd op het papier en je moest aangeven wat je graag aan de merrie zag verbeteren en welke goede eigenschappen de merrie heeft. Lachen


Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:19

Goh wel erg commerciele hengsten vind je niet?? Tja ik vind het geen van allen echt wat denk ik. Tango nog de beste maar je weet niet hoe of wat hij vererft.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:31

Ik heb goede ervaringen met fokadvies van Karel de Lange van het EASP. Hij legt uit waarom en adviseert stamboek-onafhankelijk.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:38

Aangezien deze merrie ook leuke dressuurpaarden gegeven heeft zou ik voor een springhengst gaan die toch ook leuke bewegingen heeft/geeft!

Pacific, Sir Corland of Orame

Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:16

Excuseme schreef:
Ik heb goede ervaringen met fokadvies van Karel de Lange van het EASP. Hij legt uit waarom en adviseert stamboek-onafhankelijk.


Stamboekonafhankelijk?? Nou dan mag hij mij gaan vertellen wat zijn dekadvies is bij mijn merrie. En geen Bojar alsjeblieft.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:01

Suzanne F."]
[quote="Excuseme schreef:
Ik heb goede ervaringen met fokadvies van Karel de Lange van het EASP. Hij legt uit waarom en adviseert stamboek-onafhankelijk.


Stamboekonafhankelijk?? Nou dan mag hij mij gaan vertellen wat zijn dekadvies is bij mijn merrie. En geen Bojar alsjeblieft.
[/quote]


Als je het hem vraagt, zal hij antwoorden. Daar heb je meer aan dan een advies om op een wat hetere merrie Indoctro te zetten. Vragen om moeilijkheden qua temperament.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:13

Excuseme schreef:
. Daar heb je meer aan dan een advies om op een wat hetere merrie Indoctro te zetten. Vragen om moeilijkheden qua temperament.


Indoctro werd niet door het kwpn aangeraden zie bovenstaand.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:37

Pipo"]
[quote="Excuseme schreef:
. Daar heb je meer aan dan een advies om op een wat hetere merrie Indoctro te zetten. Vragen om moeilijkheden qua temperament.


Indoctro werd niet door het kwpn aangeraden zie bovenstaand.
[/quote]


Waar schrijf ik dat dan?

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 22:43

als ik via stallion.com de verrichtingen en de nakomelingen van de hengsten bekijk die het KWPN mij heeft doorgegeven, dat zou KrackC het beste bij de Gabor merrie passen en Lupicor voor de Goodtimes merrie.

Tango valt voor mij af, omdat hijzelf niet voldoende souplesse in de galop heeft en dat is iets wat de Gabor merrie ook mist.

Ik ben er nog niet uit en dat komt zeker ook, omdat ik de hengsten zelf nooit in levende lijve heb gezien. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:46

Suzan waar let je dan op met hengstenkeuze?

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 22:46

Citaat:
Aangezien deze merrie ook leuke dressuurpaarden gegeven heeft zou ik voor een springhengst gaan die toch ook leuke bewegingen heeft/geeft!


misschien voor sommigen geen geheim meer, maar Samsam is een zoon van de betreffende Goodtimes merrie Knipoog

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 22:59

Citaat:
Suzan waar let je dan op met hengstenkeuze?
_________________


Dat de betreffende hengst de merrie verbeterd. Uit de Gabor merrie heb ik een Hemmingway zoon gezien, leuk beest, maar de merrie is niet verbeterd. Ook Laroche en Landwind hebben het niet goed gedaan op deze merrie. Als de merrie beter is als de nakomeling dan heb ik niet het gevoel dat het goed is gegaan. Dit is de eerste keer dat wij een keuze maken voor een hengst bij deze merrie.

De Goodtimes merrie heeft een nakomeling van Kalusha, die op 5 jarige leeftijd al Z1 dressuur was. Dan Samsam (v. Kelvin)dus, doet het ook goed. Uit de Goodtimes merrie hebben we zelf nog een Metall. Prachtig beest, erg luxe type, alles past van dit beestje, behalve de maat: hij is 1.62 mtr en 4 jr . Een Manhattan nakomeling is een flink uit de kluiten gewasen twenter van zo rond 1.68. Zowel de Metall als de Manhattan zijn vrij hete types.

Ehh, snappen jullie het nog? Verward

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:10

Nog eentje over waar je advies moet inwinnen: ik maak er zelf een gewoonte van om bij velen advies in te winnen over de hengstenkeuze. Met name omdat twee mensen meer weten dan één. Toch is het moeilijk om een serieuze mening van iemand te horen, dat kan er iets mee te maken hebben dat ik al zo'n 15 jaar de afstammingen van nieuw goedgekeurde Welsh hengsten beschrijf in het lijfblad van de NWPCS.

Maar toch: ieder advies is altijd welkom. Een nieuw inzicht is altijd goed. En: de uiteindelijke keuze zal ik toch zelf moeten nemen (met mijn vader natuurlijk).

Suzan1: ook dat is waar in jouw geval. Neem vooral informatie in. Beoordeel die informatie en bekijk gewoon welk advies het beste in lijn ligt met je eigen resultaat. Je moet zelf met het veulentje leven en géén één van de adviseurs.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:11

Suzan1 schreef:
De Goodtimes merrie heeft een nakomeling van Kalusha, die op 5 jarige leeftijd al Z1 dressuur was.


Kalusha x Goodtimes, heb jij dat bedacht? >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:12

joostvangestel schreef:
Maar toch: ieder advies is altijd welkom. Een nieuw inzicht is altijd goed. En: de uiteindelijke keuze zal ik toch zelf moeten nemen (met mijn vader natuurlijk).

.


Dat deed ik ook Joost, maar ik kreeg er slapeloze nachten van. De een zei: zwart........de ander riep: Nee joh.......wit!

Uiteindelijk kreeg ik bevestiging van twee mensen die in mijn ogen veel verstand ervan hebben. Maar ik denk wel ( mijn ervaring Knipoog ) dat je niet TEveel mensen moet vragen.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 23:15

Citaat:
Kalusha x Goodtimes, heb jij dat bedacht?


nee, de merrie werd 4 jaar geleden gekocht met de Metall in dr buik.

Lekker inteelt he? Tong uitsteken

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:21

Suzan1 schreef:
Lekker inteelt he? Tong uitsteken


Denk dat andere mensen op dit forum inderdaad wat enthousiaster over deze combinatie zijn dan ik Cool .

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 23:22

Jenneke, heb jij nog suggesties dan?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rytm en 91 bezoekers