Ik wil bijna een paardje kopen ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Ik wil bijna een paardje kopen ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 15:53

Sorry, misschien stel ik me aan maar ik moet het gewoon even kwijt.
Jullie zullen er weinig van snappen maar goed...

Vorig jaar had ik een wedstrijd in Ouddorp (mennen) Daar reed ook klasse 4 enkelspan paarden. Ook Frank vd Vegt, ik had hem wel vaker gezien dus wou hem graag dressuur zien rijden. Hij reed met een vos arabier: Bas(je)
Dus ik helemaal gezorgt dat ik kon kijken. Nou bij het losrijden kreeg ik al kippenvel! Dat paard dat strekte iedere stap die hij liep. In stap, verzamelde draf, arbeidsdraf. Toen hij de baan in mocht ook, super ruim en maar strekken dat paardje! Toen in uitgestrekte draf: Hij zette echt zo af en toe een been neer! Echt zo super mooi!! Toen halthouden: Basje beweegde helemaal niet, niet eens zijn oor! Echt als een beeld stond hij stil.
Deze winter is het paardje verkocht naar Canada. Ja, naja, jammer. Hij zat op top-niveau en ik snap dan ook wel dat hij overnieuw wil beginnen (doet Anky tenslotte ook).

Dit weekend hadden we wedstrijd, ik had Frank op de startlijst zien staan. Dus ik helemaal hopen dat hij toch nog misschien met Basje reed. Ik 10x naar de stallentent gefietst, wachten tot hij kwam Knipoog Maar helaas er kwam geen vos maar een bruin paard in de stal te staan.

Zaterdag hadden we dressuur. Me vader reed en ik moest achterop voor de sier Knipoog Dus toen was er een meisje aan het losrijden, tegelijkertijd met ons. Met een mooi paardje, vosje, dus ik vroeg aan me pa: Wie is dat? Dus me pa eerst: Yvonne vd Mark denk ik. Dus ik zo: Nee joh, die heb een grover paardje en een zwarte. Oja, naja, dan weet ik het niet.
Dus 5 minuten later zegt hij: Goh, hij lijkt wel erg kwa uiterlijk op Basje! Maar dat paardje liep niet zo bijzonder als Basje. Hij liep wel netjes, maar niet zo erg strekken als Basje altijd deed!

Zondag's de marathon, en zij was net aan het rijden toen wij kwamen kijken. En zij de hele tijd tegen dat paardje: Come Bas, Come on Bas. Het was Basje dus wel!! Maar hij liep echt super slecht, voor zijn doen. In vergelijking met hoe hij bij Frank vd Vegt liep. In de hindernissen zelf, trok ze echt super in zijn mond, en heel veel zweepgebruik enzo!! Echt super zielig.
Normaal hoefde je echt alleen maar ho te roepen tegen Bas en zweep was helemaal uit den boze! Hij werd altijd met ontspannen teugeltje gereden...

Grr.... Ik ben er echt zo boos/verdrietig om!! Dat paard is echt in een half jaar zo verkloot! Hij is echt niet meer te herkennen als Basje! Echt zo zielig, er werd al gezegt dat hij haar binnekort van de kar zou slaan, omdat hij er niet van houd zo beledigd te worden als zij deed!! Grr...Ik vind het echt zo zielig! Ik zou hem echt zo willen kopen, het is echt mijn droompaardje!

Ik weet niet of mensen foto's hebben van Basje, toen hij nog bij Frank woonde en liep. Maar bij [HAW] St. Michielsgestel (internationaal mennen) Deel 1 staan 2 fatsoenlijke foto's van mijn droompaardje!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:58

Ik zou zeggen: ga naar de eigenaar en bied voor Bas. Misschien wil ze hem kwijt, en heb jij je droompaard. Lips are sealed

Zorg van tevoren wel dat je thuis even kijkt of je het financiele plaatje rond kunt krijgen, en dat je het paard ook kunt onderhouden.
Wat Bas eenmaal heeft geleerd is hij niet zo snel kwijt. En misschien lukt het jouw wel om hem een beetje op te knappen.

Je suis Charlie.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 16:06

Cassidy:
Ik ben zelf 14, dus dat gaat me niet lukken. Het meisje woont in Canada, dus dat word ook een probleem. Waarschijnlijk zal er een eng bedrag aan vastzitten aangezien hij mee is geweest naar de WK enkelspannen (mennen) en het een super paardje is, lief, super gangen en leuke maat

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:09

Als je het echt wil, dat kan ook prima, bespreek het met je ouders, leg de argumenten voor etc..

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 16:20

Moonclhoe:
Dat lukt me echt niet! We hebben hier al 3 paarden staan!! Me ouders zijn ervan overtuigt dat dat paard haar binnenkort van de kar afslaat, dus dat hij toch wel weer verkocht word...(ik hoop het zo voor Bas)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:20

Niet zo fatalistisch hoor, gewoon naar je ouders toestappen en erover praten.
Dat een paard nu in Canada is, hoeft geen onoverkomelijk hindernis te zijn om hem hier te krijgen.

Je suis Charlie.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:23

Precies Cassidy, je kan het.. dan kan je het ook!!! gewoon erover beginnen, niet aan de gevolgen etc denken.. maar gewoon beginnen erover!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:28

"Kan niet" ligt op het kerkhof.
"En wil niet" ligt ernaast.
Je kunt het allicht proberen.

Ga ervoor!

Je suis Charlie.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:29

ja, en vertel wel hoe het is gegaan!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:34

Sjonniej, ik denk dat je dat paard uit je hoofd moet zetten. Ik heb haar bezig gezien in Eersel op 1e paasdag. Deze canadees is aan het trainen voor de wereldbeker als ik me niet vergis. In elk geval voor een hoge wedstrijd. Het paardje komt schijnbaar hier uit de buurt. De mensen van wie ik de pony's rijd, kent die vorige eigenaar. In je andere topic staan 2 bonte paarden met Harry Verstappen, dat is de oom van de eigenaresse van mijn pony's. Als je overigens wil, heb ik nog foto's van die canadees terwijl ze de marathon reed in Eersel. Ik hoor het wel...
Overigens liep Basje daar wel super goed en ook zeer snel...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 16:37

Nou, Griebels hier was het echt niet om aan te zien!! Zo erg!! De jury's volgde haar de laatste 2 hindernissen, om haar te pakken op overmatig zweepgebruik, maar ze had het door!

Ik wil graag de foto's in draf Lachen Het laatste stukje na hin. 7 ging ze over de weg, ik rennen om een mooi plaatje te schieten, maar Bas sprong net in galop Verdrietig Heb je ook nog foto's van toen hij bij Frank was of niet?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:40

Nee die heb ik niet. Ik ben met 1e paasdag voor het eerst naar een marathon wedstrijd geweest omdat mijn verzorgpony's toen ook mee deden. [WD] Mijn pony's op wedstrijd!!! Trots...
Stuur je emailadres en ik verzend ze allemaal. Ze zijn groot dus je krijgt ze dan in meerdere mailtjes...
*ik kan ze niet verkleinen Bloos *

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:55

En wat vind je van ze?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 17:06

Leuke paardjes hoor!
En bedankt voor de foto's van Mc. Gillevray Courtney

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:07

mmm ik snap het niet helemaal, zoals ik het hier lees, rijdt dat meisje er ook op zeer hoog niveau mee, en wat heeft ze eraan om zo'n duur paard te verkloten? ze zit toch niet voor niets op zo'n niveau? Spreek haar er anders eens op aan hoe ze bv traint, misschien kun je (sneaky) wat tips geven? zodat zij, en Bas er beter van worden? WAnt je hebt gelijk, nog een paard terwijl je er al 3 hebt is erg veel. En Bas zal wel geen bv 2000 euro kosten....

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 17:09

Dit meisje rijdt internationaal, maar als je klasse 4 (internationaal dus) rijd, dan mag je een nieuw paard kopen en daar meteen in klasse 4 mee starten. Dus waarschijnlijk heeft ze hiervoor wel een paard gehad waar ze mee om kon gaan.
Het meisje woont in Canada, mijn Engels is bar slecht en ik zie haar erg weinig, dus een gesprekm word erg moeilijk...
Maar ik snap niet dat haar Coach (Gerard Leijten) niet ziet dat ze dat paardje teveel in de bek zit.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:05

Waarschijnlijk rijdt ze wel goed genoeg om op dat Niveau mee te komen! Haar trainer zal er wel verstand van hebben.....
Ik denk dat je dat paard idd maar uit je hoofd moet zetten! Het is denk ik net zoiets als ik Salinero van Anky wil kopen Verward

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:14

Idd dit is niet even een paardje denk ik als ik de beschrijvingen zo hoor, waarschijnlijk een paard uit de topklasse die nu anders gereden wordt dan jij graag ziet. Maar zolang zij daarmee wel wint en op dat hoge niveau blijft maakt dat haar en veel anderen waarschijnlijk geen ruk uit.
Ook ik denk dat je met 3 paarden en alle tegenargumenten die je geeft niet langer moet nadenken over de eventuele koop van dit paard.
Of je moet het echt willen, dan maakt het niet uit of je engels spreekt, je kan met hulp van anderen of handen en voetenwerk je wel duidelijk maken als het echt moet.
Je kan het altijd voorleggen aan je ouders al heb je weinig kans, niet geschoten is altijd mis.
Maar denk eigenlijk dat je het lekker bij je eigen moet houden en dit paard moet laten gaan.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 14:45

Maar zij wint niet, ze had zelfs een slechte dressuur gereden! Maar zoals ik al zei: als jij met paard 1 op dit niveau komt, dan kan je met paard 2 op dit niveau blijven rijden!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:47

Als je een nieuw paard koopt zal er altijd een overgangsfase zijn om aan een paard te wennen. Dat een paard er minder florissant uitziet kan ook komen omdat ook een paard moet wennen aan een andere tijdzone, en de quarantaine hakt er ook behoorlijk in.

Je suis Charlie.


griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:33

Ik hoorde vandaag van de eigenaresse van mijn verzorgpony's dat ze volgende week of zo iets (op korte termijn in elk geval) naar het WK gaat met Basje. Ook hun vonden er niets verkeerd aan haar rijstijl. Ik denk dus dat je echt een slechte dag van hun hebt gezien...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 20:01

Dat hoop ik dan maar!!
in augustus is het WK, dacht ik...
Je hebt eerst nog Wk of Ek voor tweespannen

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:04

Er is dit jaar geen Wk voor tweespannen, alleen het WK vierspannen in Hongarije en het WK Enkelspan.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:40

Basje loopt ook niet in een tweespan... En ze gaat naar Zwitserland of Zweden ofzo... Tenminste dat begrijp ik ervan...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cariena1, Diertjec, Esther_r20, GrapeshotBot, Jarmo, Liaan, MairiMacBran, Mo_Noah, RoxanneJessy, spookyskippy, SsSimonee, Sting, Symke, Tara_13 en 112 bezoekers