Een ruin die dekt ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Een ruin die dekt ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 17:38

Vorige week is mijn merrie bij ons op stal komen te staan.
De bedoeling was, dat ze deze week (nadat er bij de merrie van mijn vriendin de ijzers achter eraf waren gehaald) bij de andere grote paarden op de paddock zo komen Lachen .
Gisteren was het eindelijk zover: we hadden het hele stel eerst in de bak gedaan en dat verliep allemaal zonder problemen.
Wel was mijn merrie hengstig Scheve mond !
We hebben ze op de paddock gezet en na het stel nog een uurtje in de gaten te hebben gehouden, ben ik naar huis gegaan.
Mijn vriendin was er weer vanaf een uur of 3.

Vanochtend vertelde ze me, dat ze Ynskje apart heeft gezet, omdat mijn ruin niet anders deed dan haar bespringen en had daarbij ook echt een stijve piemel Bloos! !!
Ze drong zich ook regelrecht aan hem op Clown !

Nu is de merrie van mijn vriendin een paard dat altijd erg vaak en vooral ook erg lang hengstig is!
Die twee staan al bijna 6 jaar samen en alhoewel ze hardstikke dol op elkaar zijn Lovers , hebben we dit bij die 2 nog nooit gezien , tewijl Helania tijdens de hengstigheid ook best opdringerig kan zijn.

Mijn vraag is dan ook: kan het zijn dat hij een klophengst is ?? (hij is nu ong. 14 jr. En ik heb hem nu bijna 7 jaar, zonder dat hij ooit in deze mate interesse in merries heeft gehad!)
En überhaupt: kan een ruin nog een stijve piemel krijgen Clown ??

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:44

je kan het laten testen met een bloedtest of hij klophengst is maar het kan ook gewoon zo zijn mijn oude ruintje sprong ook op alle merries die hij maar zag maar was toch echt ruin dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken en als je het zeker wil weten even laten testen bij de DA

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:45

owja en ruinen kunnen ook een stijve krijgen Haha!

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:46

Het zou in principe kunnen, maar ik heb al eerder ruinen zien dekken. Meerdere malen achter elkaar.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:50

Fedde doet 'het' ook af en toe.
We hebben bloedonderzoek laten doen, maar hij is geen klophengst en ook geen ruin.

Don't dream your life, live your dreams!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:52

Dat deed mijn oude pony ook altijd, en hij was echt een ruin!!
Als er een hengstige merrie voor hem ging staan zei hij geen nee hoor!! Haha!

XANTHA

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:54

Rodin is nu twee en is een jaar geleden geruind.Het is dat ik alle twee de ballen in de emmer heb zien liggen anders zou ik gaan twijfelen Scheve mond .Petrouschka(Sloerie genaamd)doet alles om hem maar gek te krijgen en ze heeft succes;Gisteren kon hij echt niet van haar af blijven en zat hij tot groot genoegen van Sloerie een aantal keren boven op haar Tong uitsteken .En inderdaad ruinen kunnen een echte stijve krijgen

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:04

ruin van een vriendin van mij bespringt ook merries, en het is echt een ruin.
hij heeft het ook alleen bij bepaalde merries, niet bij allemaal.
en ja ruinen kunnen idd nog een stijve piemel krijgen Haha! Haha!
die van mij staat nog regelmaatig met zichzelf te ''spelen'' Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..


ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:13

Welnee, dikke kans dat het geen klophengst is. Ik ken bosjes ruinen die dekken, niks bijzonders. Zolang ze het niet te dol maken zou ik me er ook niet druk om maken, zeker niet als de ruin het galant doet.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:18

Haha tuurlijk kunnen ruinen merrie's 'dekken', en een stijve krijgen!
Het is zeg maar gewoon om de 'fun' vaak zijn het de merrie's die de ruin net zolang uitdagen tot hij het niet meer kan houden... Knipoog Haha!
Zal je er niet druk om maken....mannen die gecastreerd zijn kunnen toch ook nog sex hebben.... *LOL*
Zolang ze er plezier in hebben.... Tong uitsteken Knipoog

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:26

mijn pony heeft hier dus werkelijk 5 dagen met een stijve rond gelopen doen ik mijn paard net had. Verward Echt zielig dat ik zelfs de DA gebeld heb omdat het zo zielig was (hij is 1.26m en zij is 1.63m) Hij besprong haar echt en telkens kreeg hij een schop van haar Verward maar gaf niet op en kwam gewoon terug.
Gewoon even laten doen zou ik zeggen en dat gaat vanzelf wel over. Hij 'kan' immers toch niets Knipoog

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:33

gabyfedde schreef:
Fedde doet 'het' ook af en toe.
We hebben bloedonderzoek laten doen, maar hij is geen klophengst en ook geen ruin.


?????
Als ie gecastreerd is is ie een ruin
Als ie dat niet is is ie een hengst
Als de ballen niet (goed) ingedaalt zijn is ie een klophengst.
Als ie klophengst was en hij is geopereerd is ie nu ruin...

Kortom, ik volg je niet Haha!

jamaica is vanmiddag nog "gedekt" door een ruin, sukkel Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:50

klophengst?
is dus eigenlijk (als ik het goed kan lezen) een hengst die geruint is...maar waarvan ze een deel van de ballen zijn vergeten?
heeft dat ook gevolgen op de 'ruin' zijn karakter eigenlijk?
ik bedoel zijn ze heviger...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:27

pharagirlke schreef:
klophengst?
is dus eigenlijk (als ik het goed kan lezen) een hengst die geruint is...maar waarvan ze een deel van de ballen zijn vergeten?
heeft dat ook gevolgen op de 'ruin' zijn karakter eigenlijk?
ik bedoel zijn ze heviger...


nee dat is niet dat ze dat vergeten zijn, de bal is dan nog niet goed ingedaald. dit kan met een operatie verholpen worden zodat hij wel ruin is..


ik moet zeggen dat ik af en toe ook twijfel. of ze er niet een vergeten zijn. hij is op zn 3e gecastereerd. nu 5. en hij gedraagt zich af en toe nog echt als n hengst.. hij springt der net niet op...

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:00

EmiHedio heeft een ruin die dit zelfde gedrag ook vertoon maar ook niet bij alle merrie's die hengstig zijn... Deze is dan nog wel lang hengst geweest. Knipoog

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:21

Joris verzorgpaard (en ruin) van een vriendin van me is weleens op linards (ook ruin ) gesprongen

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:00

De ijslander van mijn zus dekt ook. We hebben hem toen laten testen, maar bleek toch echt een ruin te zijn.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 22:52

ikke"]
... Zolang ze het niet te dol maken zou ik me er ook niet druk om maken, zeker niet als de ruin het galant doet.
[/quote]
Volgens mijn vriendin heeft ´ie iig 3 uur lang moeite gedaan om er op te klimmen Tong uitsteken. Toen ik m´n merrie vanochtend bekeek, waren er op verschillende plaatsen op d´r kont kale plekken, waar hij er met z´n hoeven (zonder ijzers!) de haren af had geschuurd !
Mijn ruin is normaal gesproken een echt watje Clown en als Helania tijdens de hengstigheid een beetje te opdringerig wordt, staat hij altijd te kijken van " Uhh.. , wat moet ik híer nu mee Verward !!"
Ik heb nooit gemerkt dat ´ie "pogingen tot" ... deed, dus ik was zeer verbaasd dat dat nu wel het geval was Knipoog !
Affijn, ik laat m´n merrie nu gewoon nog een dagje apart staan en dan mag ze weer lekker bij de anderen Knipoog .
[quote="Sassieja schreef:
...mannen die gecastreerd zijn kunnen toch ook nog sex hebben.... *LOL*

Mannen worden niet gecastreerd, maar gesteriliseerd, dat is nog wel even een heel verschil Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 23:08

Mijn ruin dekt ook. Maar heeft ook zijn voorkeuren. Nu staat hij met 1 merrie samen, dus als zij hengstig is en zich aan hem opdringt dan springt hij er wel op. Eerder stond hij met meerdere paarden en had een duidelijke voorkeur voor 1 merrie. Was jammer want de eigenaresse van die merrie wilde liever niet dat ze samen buiten stonden als de merrie hengstig was.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 23:17

Het is heel goed mogelijk dat wanneer er wat in een kudde geschoven wordt, zulke neigingen weer boven komen.
Ik heb vorige week ook wat paarden gewisseld zodat er wat gevarieerdere groepjes ontstonden, helaas is dat gestrand in één grote orgie Scheve mond
Kijk, dat mijn net een half jaar geleden gecastreerde ruin nog springt ok, maar de Frieze ruin die al 5 jaar als ruin door het leven gaat begon ook, en tot overmaat van ramp Ozep ook al, die heb ik nog nooit naar een merrie zien talen... en het was allemaal compleet inclusief binnendringen.
Ruinen willen toch op die manier 'hun' merrie zichzelf toe eigenen, en als de kudde gesettled is, is daar geen aanleiding toe.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 23:34

Quin doet het ook! levert hem ook regelmatig rake klappen op als de 2 damens geen behoefte hebben

hij is vrij lang hengst geweest maar heeft nooit gedekt, is ook geen klophengst, maar hij doet nu dus alsof ie hengst is, hij zit er bij destiny trouwens echt 'in' als je snapt wat ik bedoel Clown
ze staan nu alweer ruim 2 jaar met zn 3en in de wei, maar hij blijft het doen.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 00:33

DANIenVLIEG schreef:
ruin van een vriendin van mij bespringt ook merries, en het is echt een ruin.
hij heeft het ook alleen bij bepaalde merries, niet bij allemaal.
en ja ruinen kunnen idd nog een stijve piemel krijgen Haha! Haha!
die van mij staat nog regelmaatig met zichzelf te ''spelen'' Haha!


Jordy staat ook regelmatig met zijn leuter tegen zijn buik aan te meppen Bloos!
Hij dekt ook, maar inderdaad zoals Sjuimpje beschrijft als er een nieuwe merrie bij staat. Even laten zien dat die merrie van hem is Haha!
Hoewel hij pas ineens een shet-merrie probeerde te grijpen van 38 jaar oud, die er toch al een hele tijd staat. Misschien lekker makkelijk, die rent niet zo hard meer weg Tong uitsteken

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 01:50

Sja zoals al gezegd is zolang ie ruin is en het galant doet,is er niks aan de hand.Zolang het maar niet uit de hand loopt zoals bij de mijne.Als ie z'n zin niet krijgt dan bijt en slaat ie de merrie door de hele bak,dat is ook de reden dat ie alleen nog maar bij andere ruinen mag staan,al gaat dat ook niet echt super.... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 07:16

Mijn ruintje probeert het ook regelmatig, alleen mijn merrietje heeft daar niet altijd zin in Haha!.

Toen we het merrietje van een vriendin van mij er ff bijzette was het huppakkee, en hij zat er al weer op Clown.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 07:36

Ken ook een ruin die dat deed, maar heb mijn fokmerrie erbij weggehaald, want zo kan hij wel van alles van de ene merrie op de andere overbrengen met alle nadelige gevolgen voor de fokmerrie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers