vervoer zonder bescherming?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

vervoer zonder bescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 15:17

Hoi,

wat vinden jullie van vervoer zonder bescherming? (Dus geen transporbeschermers)

grts


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:18

Ik zou het persoonlijk niet zo snel doen, kans is toch groot dat het paard zich bezeerd.
Maar ik ken ook gevallen waar het paard zich heeft bezeerd doordat hij beenbescherming om had, die was afgezakt en waar hij op is gaan staan en in paniek is geraakt.
Ik denk dat je het van geval tot geval moet bekijken.

Je suis Charlie.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:19

Mijn verzorgpaard heeft nooit transportbeschermers om op de trailer, alleen ppesbeschermers en strijklappen.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:19

Ik heb wat nare ervaringen met transportbeschermers (afzakken waardoor gevaarlijke situaties ontstaan)

Die van mij gaat gewoon met peesbeschermers en springschoenen de trailer op.

:)

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:20

Zonder bescherming gaat mijn pony de trailer niet op.
Als je je paard van te voren gewoon laat wennen aan de beschermers en ze op de goede manier vast maakt, is dat stukken veiliger dan zonder.

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:27

Ik zet mijn pony ook nooit zonder bescherming op de trailer.
De kans dat ze zich bezeerd is zonder bescherming toch altijd groter als met.
Tasmin staat wel altijd met transportbeschermers op de trailer en ze zijn nog nooit afgezakt (eskadron).
Ik denk dat als de transportbeschermers goed passen ze niet (snel) afzakken.

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:37

Ik heb vroeger wel eens te maken gehad met gescheurde transportbeschermers, dus ik denk dat ik van de zomer voor de onderlappen ga met bandages. Zijn er meer mensen die dit gebruiken als bescherming?

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:42

toen mijn paardje bij mij aankwam had ie niks om zn benen, kwam kaal de trailer uit.
hij had gelukkig geen verwondingen aan zn onderbenen, mar wel aan zn schouders en bovenbenen.
gelukkig niks ernstigs, paar schaafwondjes, want hij had de trailer echt letterlijk kapot getrapt...
als ik ooit weer es met hem de trailer op ga gebruik ik denk ik dikke strijklappen met been beschermers..
heb het zelf ook niet zo op transportbeschermers.

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:45

voor mijn paard zijn geen passende transportbeschermers: zijn benen zijn te dik!

Hij is ook helemaal "bloot" op de trailer uit Oostenrijk gekomen, 18 uur aan 1 stuk (alleen stoppen om te tanken) en het enige dat stuk was, was een stuk manenkam: meneer had onder de voorstang door staan vreten, daar hadden transportbeschermers ook niet voor geholpen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:45

Die van ons gaan uitsluitend zonder beschermers de wagen op. Ik geef er geen stuiver voor, die slappe beengevallen die in noodsituaties alleen maar in de weg zitten, afzakken etc. Troep is het!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:47

die van ons gaat op de transportbeschermers staan..op de een of andere manier trapt ze die naar beneden... als we naar les gaan heeft ze de peesjes om en de strijklappen, en heb maar weer eens springschoenen gekocht....
daarbij rijdt ik vrij voorzichtig als ik een trailer achter de auto heb..

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:51

Die van mij heeft alleen voor peesbeschermers om verder niks.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:04

ook peesbeschermers en strijklappen vind transportbeschermers inderdaad ondingen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:05

Die van ons staan in een veewagen met hun kont tegen de wand aan, dus een staartbeschermer is geen voerbodige luxe
Ook hebben we beenbescherming, niet van die hele hoge hoor! gewoon tot de knie/en onder de hak, als ze een keer evenwicht oid verliezen hebben ze tenminste geen wondjes. Dat is wel zo fijn voor mijn hart als ik ze uit de veewagen haal op wedstrijden.

Irene2Jarig

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:11

Ik vind het niet erg. Nescio wil transportbeschermers absoluut niet omhebben. daar komt nog bij dat hij goede stevige tuigersbenen heeft, dus ik die hem 'naturel'de trailer in Knipoog

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:32

Die van ons gaan altijd bloot de trailer op. Ik hecht er niet zoveel waarde aan. Ik rijdt zo-ie-zo ook zonder beenbescherming, dus ze zijn wel gewend om op hun eigen benen te passen. Maar het hangt ook wel van het karakter van je paard af. Die van mij zal echt niet raar gaan doen, daar wordt je tenslotte alleen maar moe van.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:47

Wij gebruiken alleen peesbeschermers, heb wel transportbeschermers gebruikt een aantal keer maar voor dat ze daar aan gewend waren en er rustig mee bleven staan waren ze meestal al weer verkocht Haha!

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:50

ik gebruik achter transportbeschermers en voor peesbeschermers

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:02

Grote dikke lappen met bandages... Zijn nog nooit afgezakt, vindt het persoonlijk veel fijner dan transportbeschermers. Voor korte stukjes (even rijden in andere bak) ook wel gewone bandages (toch altijd standaard om met rijden) en dan als extra springschoenen... Helemaal zonder iets op de trailer vind ik maar niks, er kan altijd wát gebeuren natuurlijk, en dan is het achteraf !!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:07

voor een korte reis.. zou het wel kunnen.. maar paarden.. die flink zitten te stampen in de trailer.. en die moeten een kleine rit maken.. dan zou het wel verstandig zijn.. en als je een lange rit maakt dan zou ik wel transportbeschermers omdoen..


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:10

Ik heb nooit iets om de benen gehad en de enigste keer dat het dus fout ging was dat maar goed ook, anders was er veel meer schade geweest dan alleen maar een flinke snee in de kroonrand. Ze stapte naast de loopplank en schaafde met haar hoef langs een of ander randje, waar ze dus de kroonrand aan open haalde. Als ze toen bescherming had gedragen en die was blijven hangen achter dat randje, dan was die dus ook kapot getrokken geweest en had ze waarschijnlijk een flinke beschadiging aan haar been gehad, de grond was ruim een halve meter lager!
Laatst bijgewerkt door ikke op 11-05-04 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:18

Zonder

behalve op een 2 paards trailer met 2en, dan wel.
behalve als ze braaf zijn, dan ook snel genoeg niet meer.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:28

Mijn pony ging ook gewoon zonder de trailer op.

Overigens valt er eigenlijk niks te vinden wat om haar benen past wat beschermers betreft. Dikke paardenbenen, maar zo lang (kort) als die van een pony.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:42

Ik deed bij mijn pony nooit iets om de benen. Nu bij mijn paard heb ik voor de ws wel transportbeschermers en naar de RV doe ik peesbeschermers en strijklappen om.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:50

Ik gebruik altijd beschermers

Kleine moeite en als er dan eens iets gebeurt is ze iig zo goed mogelijk beschermt.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, IASCrawler en 27 bezoekers