Hengstig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 09:55

Hoe zijn jullie merrie's met rijden als ze hengstig zijn...

Die van mij totaal niet aan het been gaat haar eigen tempo dus bepalen.
Hoef maar een tik met de zweep te geven en ze geeft een bok..
Verder is ze omgang heel braaf en niks aan de hand, maar om te rijden is het verschrikkelijk Boos!


esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:08

Bij ons op stal staat een merrie die echt niet te harden is tijdens haar henstigheid. Ze is wel vreselijk lief en aanhankelijk in die periode, maar net rijden gaat ze constant stilstaan, koste wat het kost, en ze laat het voortdurend uit zich lopen. Ze weet zich duidelijk geen houding te geven, eigenlijk best sneu. Ze krijgt nu een bepaald merriepoeder die de hormoonhuishouding een beetje in bedwang houdt en dat gat wonderbaarlijk goed. Onze eigen merrie heeft niet echt ergens last van. Alleen staat ze voortdurend te sjansen met mijn ruin. En die is daar helaas wel van gediend.....

...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:18

Aan Treasure merk je helemaal niks ervan dat ze hengstig is. In de omgang niet en ook met rijden niet. Je ziet het alleen op de wei Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:20

ik kan nog niet echt rijden, dus ik zou het niet weten Haha! tegen de tijd dat ik kan rijden, zal je er ongetwijfeld nog wat over horen Haha!

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:24

als mijn merrie hengstig is kan ik er wel mee rijden maar moet wel veel moeite doen als ik maar iets been geef krijg ik een mep naar mijn been (heel irritant). verder is ze in de omgang heel lief maar staat ook te sjansen met de buurman en als we klaar zijn met rijden en ik zadel haar af (dan ben ik nog niet eens klaar) gaat ze staan pissen en moet ik het weer opruimen. maar ja die van mij is bijna altijd hengstig Boos!

paarden scheren Zwolld e.o. Stuur een pb!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:46

Par is op het moment hengstig, heerlijk Haha!

Ze wordt dan net wat langzamer, en omdat ze normaal nogal heel erg voorwaarts is is dat wel een verademing Haha!

Verder reageert ze nog wel goed op de beenhulpen maar neit zo heftig als normaal....dus van mij mag ze eigenlijk het heel jaar door wel hengstig zijn Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:34

Als kylia hengstig is dan wil ze ook het liefst stil gaan staan.Als ik der aan het poetsen ben gaat ze helemaal wijsbeens staan en dan druipt alles eruit en zodra ik afstap ook weer en ken ik alles weer op ruimen hahah.Van andere paarden moet ze opzich niks hebben maar als ze hengstig is wil ze wel kroelen maar eigenlijk ook weer niet en zodra ze dan terug kroelen dan kijkt zeheel sjagie en dan straks ze tegen de stal wand haha

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:47

Die waar ik op rij (fries) gaat dan als je met z'n 2e of meer in een bak rijd helemaal wijken naar het andere paard.
Bijv. dan wil je het paard voor je inhalen neem ik een grote bocht maar zij niet nee dit wijk gewoon helemaal naar het andere paard toe!
Nouja gelukkig is het tijdelijk iets en niet eeuwig! Pling

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:40

super, mijn instructrice is altijd dolgelukkig als Evita hengstig is Haha!
Ze is heel fijn voor het been, rijdt met veel meer schwung en beter op de achterhand, is veel lichter in de handen, is veel minder schuw en veel vriendelijker Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:57

Niet zo heel anders.

Soms ietsjes minder aan het been, maar dat hangt meer van haar bui af, dat heeft ze ook wel is als ze niet hengstig is.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 08:20

Nou gister was de drupel ik hoefde mijn been eer maar aan te leggen en ze begon al te bokken dat is toch echt niet meer normaal of niet Boos! Hopelijk gaat het snel weer iets beter, heb 6 juni mijn eerste concour dan moet ze wel effe lekker lopen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 85 bezoekers

cron