Wat is ze toch ook een bloedkikkertje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Wat is ze toch ook een bloedkikkertje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 19:37

Vandaag was haar 2e dag op stal.
Ik gooide haar even los in de bak, daarna Chester in het weitje ernaast!
Chester zijn hormonen begonnen flink te werken, want showen dat hij deed! Staart omhoog en die hals dr op!! En maar rennen! Frusty
Dus Pompidou ging helemaal uit dr dak!
Ik moest toch ff weg, want ik moest voorlezen op een wedstrijd van een vriendin.
Toen ik terugkwam was ze helemaal overstuur, en Chester ook.
Ik Chester vangen, wat al moeizaam ging Verward , op stal gezet, en toen madam ff op stal gezet. Eten gegeven, en toen zelf ff naar huis gegaan om te eten.
Toen ik terug kwam, Pompidou uit dr stal gehaald, bandages omgedaan, hoofdstelletje in, en ff het supermooie zadel wat van mn vorige paard is geweest, gepast. Paste goed. Lachen
Dus ff longeertouwtje eraan gedaan, en haar ff laten uitrazen in de bak.
Mijn god, wat heeft dat beest een energie.
Maar ze liep toch een partijtje mooi!!! Kwijl
Staart omhoog, en superstrekken met dat voorbeen!

Ze is echt geweldig mooi, maar die energie zal er toch eerst ff uitgewerkt moeten worden.
Aangezien ik voorlopig niet mag rijden, ga ik haar iedere dag longeren, en komt ze ff een paar uur per dag de stal uit.
Helaas kan ze dus niet samen met Chester buiten, want die 2 maken elkaar gek. Lips are sealed
Als ze aan haar nieuwe thuis is gewent, en wat rustiger wordt, ga ik er zelf stiekum op. Mag dan wel niet van de dokter, maar ik kan t niet laten hoor.
Gelukkig gaat een vriendin van mij haar af en toe eens rijden.
Liefst vind ik eigenlijk iemand die haar even goed wilt doorijden straks, want ik zal voorlopig rust moeten houden.

Gelukkig wordt Chester binnenkort gecastreerd en gaat dan een tijdje naar de kliniek in Emmeloord.
Als hij terug is, en zijn hormonen zijn uitgewerkt *LOL* kunnen ze tenminste bij elkaar, lekker kennismaken enzo.
Dan zal Chester ook wat rustiger zijn, en dat zal ze wel fijn vinden.
Ze weet gewoon niet wat haar overkomt, ze is ook best overstuur en eet haar eten ook niet op.
Hmm maar ff goed in de gaten houden.

Ondanks alles ben ik toch heel erg gelukkig met haar, en hoop dat het goed zal gaan allemaal. Lovers


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:22

Fijn he zo een dagje......vooral met die lekkere zon erbij *LOL*
Jammer dat je niet mag rijden, maar als je zo lekker met je paarden bezig bent daar kan je ook super van genieten Lovers
Maar waarom mag je zelf niet rijden dan als ik vragen mag.........misschien heb ik dat gemist hier?


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 21:27

Dat komt omdat een van mijn ruggewervels scheefgeschoten is sinds een val van een paard een paar maanden terug. En de dokter heeft me sterk afgeraden om paard te rijden. Het doet ook te veel pijn, want met gewoon zitten op een stoel heb ik al moeite.

Aan de andere kant wel fijn voor Pompidou, want dan kan ze op haar gemak wennen aan haar nieuwe omgeving. Lachen

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:45

Anneke schreef:
Dat komt omdat een van mijn ruggewervels scheefgeschoten is sinds een val van een paard een paar maanden terug. En de dokter heeft me sterk afgeraden om paard te rijden. Het doet ook te veel pijn, want met gewoon zitten op een stoel heb ik al moeite.


Dan zou ik je toch ook sterk afraden om te gaan rijden.... Heb je niet het risico dat het helemaal verkeerd schiet en dat je verlamd kan raken? Is het trouwens iets wat met rust weer goed komt?????

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 21:55

Nou rijden op den duur zal wel weer kunnen, maar ik moet goed op m n hoede zijn.
Ik kan inderdaad hiermee mn rug, en mischien wel meerdere dingen verlammen. Er zitten namelijk zenuwen knel.
Ik ben onder behandeling, en blijf voorlopig uit het zadel.

Ik had beter later een paard kunnen kopen, maar op deze was ik verliefd, precies wat ik wilde en had als vader mijn lievelinghengst. En ze was een koopje. Lachen
Ik ga ook even informeren of ik iemand kan vinden die haar even lekker doorrijdt. Proffesioneel.

Ze is namelijk ingereden door iemand die net op de manege reed.
Ze is dus vrij stug in haar mond, en dat vind ik zonde voor zo'n fijn beessie.

Wat ben ik eigenlijk weer bezig zeg. Maar ja, zo ben ik nou eenmaal: chaotisch! *LOL*

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:41

Anneke ik herken hierin zoveel!
Ik ben ook nog zo chaotisch thuis, en overal eigenlijk grijnz.
Cerise is al net zo'n hyperenergiek vrouwtje als dat paardje van jou!
Ik ging haar gisteren longeren, nou bokken dat ze deed, echt niet normaal... En mooi dat ze liep, beentjes strekken en die galop... Kwijl
Met bokken gooide ze in galop eerst haar voorbenen in de lucht en meteen daarna de achterbenen er achteraan, zo'n gaaf gezicht hihi.
Het zal met rijden in de toekomst geen gemakkelijke worden, maar jah, das niet erg.
Voorlopig blijft het bij mij ook bij longeren de eerste weken.
Ik had gehoopt eerder te kunnen rijden, maar heb besloten van niet. Ik moet nog wachten op geld voor een zadel (eind jan. pas), want ik wil wel een goed zadel kopen.
Verder bleek vorige week bij de arts dat ik, ondanks dat de foto's goed waren, toch de chemokuren af moet maken tot begin maart.
Tijdens chemo moet je niet van je paard vallen omdat als je wat breekt/kneust, dit soms niet goed heelt etc.
Daar komt bij dat Cerise totaal geen spieren heeft, achterhand-gebruik is er nog niet, etc. dus dat ga ik met longeren en later balkjes erbij ook trainen.
Van uitmesten en longeren alleen al word ik nog errug moe haha. Dus intensief rijden tijdens de chemo zou toch al niet gaan al zou ik willen.
Een buitenritje eventueel of een kwartiertje in de bak dressuren, maar daarna ben ik toch echt op. Frusty
Mijn eigen conditie moet ook weer worden opgebouwd!
Hoewel het tijdens mijn 'rustweken' wel weer beter gaat gelukkig.
Anneke ik zou graag via pb van je horen hoe je het trainen opbouwt, dat ik 'een beetje ervaring kan uitwisselen met jou', als je dat leuk vindt?
Ik denk dat ik er nog wel wat van kan opsteken haha.
Veel succes en groeten van de andere Bokt-hypermiep... *LOL*

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-02 13:28

Wat leuk dat we hetzelfde meemaken zo!
Ik zal je pb-en, lijkt me leuk! Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appeltje_1, Athena1982, desireeee_x, Lente, MaanNaam, Petra_O, Spaansepony, Zick_Zack en 106 bezoekers