Hoe vaak ben jij afgevallen van je paard/pony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Hoe vaak ben jij afgevallen van je paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 15:52

Hallo,

Ik ben daar wel benieuwt naar.
Ik val niet snel maar ik ben wel vaker dan 7 keer gevallen Nagelbijten / Gniffelen maar gelukkig nooit hard.
Niet dat ik het bij hou hoor.
Maar ik denk dat ik vast niet de enigste ben die nog nooit gevallen is... Haha!
Ik heb gelukkig wel altijd nog de paard/pony vast aan de teugel gehouden.
Nouja behalve dan 1 keer toen was er in de berm een gat en dat zag ik niet.
Mijn pony struikelde en viel om en ik rolde in de sloot Ziek
Mijn pony had gelukkig nix (die stond me aan te kijken van wat moet jij nou daar in die sloot?) en ik was kleder nat Rolleyes

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"


Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:02

Ik ben nu al 6 jaar niet meer van me paard gevallen hehe Haha! Heb uhm nu 7 jaar maar hij is wel makkelijk om uit te zitten Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:16

Ik ben er in 11 jaar al zo vaak afgedondert dat ik lang geleden al gestopt ben met tellen. Dat komt omdat ik een aantal jaar geleden elke dag zonder zadel iod op een welshje ging rijden. En die hield wel van scherpe bochten of een superstop als ze een lekker grassprietje zag.
De 2 keer dat ik het hards gevallen ben was toen ik met paard en al viel en m'n been onder dat paard zat met de steugbeugel op m'n knie terwijl dat paard erop lag..
En een keer toen Apollon m peerde en ineens linksaf ging en ik dus rechtdoor tegen een paal. (op dat moment was ik blij dat ik m'n cappie op had.
De laatste paar jaar ben ik er niet meer afgevallen gelukkig OK dan!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:19

ik? zullen we zeggen 100 keer Haha!
Heb vanaf mn 6de zo'n mega heet welshje gehad, waar ik elke keer weer vanaf viel. wat je rustig aan het rijden, en ineens in volle galop weg, en dan recht op de hoefslag af, en dan op het laatste ging hij rechts op links. Naja en ik ging dan vaak net de andere kant op, of gewoon rechtdoor Haha! . Agja nog nooit iets ernstig gehad. 1x mn arm gebroken, toen ik aan het wachten was op de rest met ponykamp. OP mn eigen pony. Echt hij stond heel rustig, op 3 benen bijna te slapen. En ineens, gaatiej recht overeind staan. Ik pakte mn teugels, ik had totaal geeen ervaring met steigerend paard, en ja hoor, ik trek hem achterover. Hij had niks gelukkig, maar ik, arm gebroken dus. Agja kan gebeuren. En verder eigelijk afgelopen jaren er niet afgevallen. Wel paar keer bijna, maar dan net net net niet. Tong uitsteken

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:24

Van de shetlanders vroeger al ontelbare keren (leer je wel stevig zitten Haha!)
Van mijn vroegere fjord 2x en van mijn huidige paard nog nooit, maar dat klop ik even af...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:52

Van dit paard nog nooit in totaal ben ik in 13 jaar tijd 5 keer gevallen... Das eigenlijk best weinig... Zal we komen doordat ik afstap als het erg eng wordt......Knipoog

Lovers Estragon & Herlando Lovers

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:55

Op alle paarden bij elkaar,ben ik zóó vaak gevallen,dat ik al tijden de tel kwijt ben....Van mijn eigen paard ben ik geloof ik zo''n 2 of 3 keer afgevallen .

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:01

Vroeger op ponykamp ben ik tegen een boom geknald toen iemand mij inhaalde en op het strand ben ik een keertje over de kop gegaan met mijn pony. Dus de laatste keer was uhh ruim 20 jaar geleden daarna dus niet meer (en nee ben tussentijds niet gestopt met rijden ) heb momenteel paard nummer 8 geteld vanaf mijn pony dus gewoon puur geluk want zo braaf waren ze niet.
Mij staat trouwens bij dat er pas al een topic over was want toen was ik vergeten dat ik op ponykamp ook was gevallen Tong uitsteken

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:10

vanaf mijn 8ste nog maar 2 keer *klopt af Clown *
1 keer van een manegepaardje met springen, ik naderde de hindernis in galop, paard sprong zo stijf als een plank en veel te vroeg, ik had mij er niet aan verwacht en verloor mijn evenwicht, en toen het paard vlak na de hindernis een draai van 90° maakte lag ik er helemaal langs.
De tweede keer was met Evita. Beetje fris weer en fris in het hoofd, wat voorwaarts neerwaarts aan het draven, plots verschrok ze zich, liep weg en gaf daarna een flinke bok, en daar ging Katleen weer het zand in Clown

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:13

Ik las de vraag en ik dacht dat je bedoelde hoeveel kilo's ik was afgevallen sinds ik een paard zou hebben Haha! Niet al te slim.
Ik ben er 1 keer afgevallen en 1 keer samen met hem gevallen. In anderhalf jaar. Van mij vorige pony ben ik in 2 jaar minstens 50 keer afgevallen Knipoog
Laatst bijgewerkt door AniqueN op 11-05-04 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:16

In totaal ben ik er nu zo'n 20 a 25 keer afgevallen Clown Van mijn huidige pony ongeveer 8 keer denk ik.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:16

tsjah...David stijgerde vroeger zo hoog dat je achteruit het zadel afgleed of hij viel zelf om Lachen

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:16

Ik ben nu in totaal 32 keer gevallen. 30 keer van Melody, 1 keer van een manegepony en 1 keer van Schumacher.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:17

Vroeger ben ik best vaak gevallen, maar van Dees slechts 2x in de afgelopen 10 jaar. De laatste keer was wel meteen m'n rug zwaar gekneusd, maar goed :[

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:19

happyjoyce schreef:
Ik ben nu in totaal 32 keer gevallen. 30 keer van Melody, 1 keer van een manegepony en 1 keer van Schumacher.


jeetje hee!! 30x???

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:20

Van m'n huidige verzorgpaard 1 x, daarvoor heb ik het echt niet bijgehouden Lachen

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:30

vaak genoeg ik mag wel een keertje stoppen met vallen Tong uitsteken mn eerste val kank me nog wel herinneren. toen knalde ik bana tegen een paal op. en 1x heb ik mn ben 6weken in t gips gehad en val ook snel van shetlanders af. maar de laatste tijd heb ik een redlijk stevige zit Tong uitsteken


Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:34

In mijn hele ruitercarriere (7 jaar) 15 keer Tong uitsteken 10 keer van manegepony's en 5 keer van mijn vorige pony. Nog nooit wat gebroken, het ergste was een tand door m'n lip en een modderige rijbroek *LOL*

-* Nightwish here I come... *-

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:41

ik ben al 70 keer gevallen in 5 jaar tijd :bloos:
Tjah, er waren momenten dat ik er iedere les 3 of 4 keer van viel. Die pony was echt niet normaal waarmee ik toen altijd reed, in de galop kwam hij naar beginnen, en gaf hij rodeo

. . .
. . .
. . .

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:47

Ik ben 2 keer van een pony afgevallen en 1 keer met pony ( hij struikelde toen we naar beneden gingen) telt dat ook mee, of? Tong uitsteken

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:50

Ik ben gelukkig nog nooit van mijn verzorgpony gevallen. Ik hoop ook niet dat het gaat gebeuren, want we rijden voornamelijk over de weg en dat is lang niet zo zacht als een bak.

Van andere (manege)paarden ben ik geloof ik 3 keer er af gevallen.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:16

Van mijn eigen pony ben ik nog nooit afgevallen. Ook van vorige verzorgpony's nooit.

Wel ben ik vaak zat van manegepaarden en andere paarden afgekiepert. Daar ben ik echt de tel van kwijt

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:42

Eh, ongeveer 17 keer nu wel *LOL*
Ik ben de tel kwijt, maar ik denk dat het rond dat aantal ligt.
Altijd van manegeponys Clown
Ik kan me er nog wel heel veel herinneren. Ik ben ook goed in 2x in 1 les vallen *LOL*
Ik reed een keer op een pony, het was een springles, en ik was doooodsbang. Ik was al heel erg bang voor die pony.
En het was winter, dus er waaide een tak tegen het raam aan, en die pony schiet ervandoor. Ik met m'n hoofd tegen de muur aan Clown
Ik gewisseld met iemand, zat ik op een andere drukke pony waar ik niet bang voor was. Ik neem een hindernis met haar, die pony springt er veeeel hoger overheen dan nodig was, ik bleef (wat een wonder, ik als beginner toen nog Vork ) zitten, maar daarna maakte ze zo'n scherpe bocht naar rechts dat ik tegen een hindernispaal knalde. En het deed zeer Tong uitsteken

En zo heb ik nog heel veel andere verhalen!
Maar nu ben ik al een anderhalf jaar (iets minder misschien) niet gevallen...

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:58

Van m'n verzorgpony 2 x...

En op de manege, dat heb ik niet bijgehouden, maar dat zijn toch wel wat keren! Ben nooit echt hard gevallen, maar ben wel eens gevallen, een die pony galoppeerde door, maar die raakte m'n arm, dus die lag open... Scheve mond En ben ook een x op het strand gevallen, in het water, omdat die pony in het water wilde rollen... Was erg koud! Schijnheilig

    If you can dream it, you can do it ...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:58

Ontelbaar! Scheve mond *LOL*

Live,LOve,'ndLaugh


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot, IASCrawler, Kirrr en 108 bezoekers