Nakomelingen Rex Magna

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
eebaatje

Berichten: 574
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Midden van het land

Nakomelingen Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 23:04

Hai Ik heb zelf een Rex Magna en ik ben toch wel erg benieuwd naar halfbroertjes en zusjes.
Foto's zijn natuurlijk erg leuk.
Ik kan op dit moment nog geen foto plaatsen heb wat problemen ze online te krijgen. Hoop dat het snel gaat lukken.
Hier links zie je hem in het klein.

Zafira Dona KEUR/SPORT (Special D x Hemmingway) Working Equitation master klasse
http://www.FitterDier.nl


shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:09

Ik rij een nichtje van jouw paard. Rex Magna is de vader van haar moeder.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

eebaatje

Berichten: 574
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 23:10

Leuk en bevalt het? En heb je een foto?

Zafira Dona KEUR/SPORT (Special D x Hemmingway) Working Equitation master klasse
http://www.FitterDier.nl

eebaatje

Berichten: 574
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 23:17

Hier is de foto van Hamilton
Afbeelding

Zafira Dona KEUR/SPORT (Special D x Hemmingway) Working Equitation master klasse
http://www.FitterDier.nl

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 00:28

Gebruik de zoekfunctie maar eens. Er zijn echt al heel veel topics over Rex Magna xx geweest. De mijne is er een kleindochter van.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:28

Ja kennissen van mij hebben Rex Magna xx in hun stam. Ze vinden het alleen de grootste fout van de eeuw, de karakters pasten totaal niet bij de merries van toen. Het waren al bloederige merries. Nu zit Rex Magna in de 3de en 4 de generatie en nu is het alleen maar goed voor de stam. Nee de karakters waren niet echt heel goed, als ik de ervaringen zo hoor!

dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:15

Hoi,
ik heb ook een rex magna.. En ik vind het opzich hele leuke paarden om mee te werken. Maar je moet er wel mee leren omgaan. Ik heb een vos ruin. ik heb hem gekocht toen hij 7 jaar oud was.. In het begin heb ik best veel problemen met hem gehad. Maar dat gaat eigenlijk steeds beter. Inmiddels is hij 14 en loopt m2 dressuur. Hij staat helaas op dit moment met een lichte pees blessure. Als hij daar van af is wil ik gaan springen met hem( dat vind hij zo gaaf). Het is wel een paard dat je met respect moet behandel.. als hij iets niet wil moet je niet door blijven zeuren want dan gaat het fout.... De moeder van mijn paard is trouwens wilroodnoot.... als je nog meer wil weten dan hoor ik het wel...

groetjes rilana en flip

Lachen Een nieuw jaar een nieuw begin Lachen

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:42

Hej... Ik rijd op het moment een Hofnar das een Zoon van Rexmagna Dus het is een Neefje van jou paard.. Voor foto's moet je maar even in mijn Profiel kijken.. Lachen het is het paard Newton.. Ik heb ook een echte Rexmagna gereden voor iemand. Dees is helaas verkocht.. Karnat was een Vos ruin van 1.75 en echt een geweldig paard om te rijden wilde heel graag voor je werken. Ik heb wel gemerkt dat een RexMagna heel veel waarde hecht aan vertrouwen. Dat merk ik nu aan Newton maar dat merkte ik ook aan Karnat.. Ik kan alleen maar zeggen RexMagna is een bloedpaard waar je gewoon onwijs leuk mee kan werken en ook met zich laat werken..!! Heel veel plezier met je paardje..

Troste mama van Quinn & Mats

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:43

Ja hier zijn idd meer topics over..
Ik rijd ook een Rex Magna maar heb helaas geen foto.. kan erg ruim bewegen dat wel, en een flinke jongen! Knipoog

visca

Berichten: 449
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Ochten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:43

Hoi,

Ik heb een half zusje van jouw paard. Ze is een 15 jarige Rex Magna x Fresco x Duc de Normandie x Wachtmeester. En uit deze merrie hebben we dus ook nog 2 nichtjes van jouw paard. Dit zijn alle 2 Obelisk x Rex Magna. Ik vind het wel een mooi paard waar jij mee rijd.

Nu nog even wat voor LuvdaTossa ik heb niks geen problemen hoor met het karakter van onze Rex ze is juist super braaf.

Hier even een paar Cheese! van Hibiscus, Viscaria en Wisteria

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik hoop dat je veel reaktie`s krijg ik ben wel benieuwd naar al die Rexen.
Ik wist al van een iemand hier op bokt dat ze een Rex had en dat is Moortje

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:47

LuvdaTossa schreef:
Nee de karakters waren niet echt heel goed, als ik de ervaringen zo hoor!

Ja dat las ik ook in de vorige topics.. maar merk er zelf niks van.. oke, hij is een beetje brutaal

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:24

Het karakter van een Magna hang heel erg af van het vertrouwen zoals ik daarnet al zij. Hij kan tegen de ene heel erg gemeen doen terwijl hij dan bij weer een ander helemaal nix doet. Het karkter van een magna is gewoon heel erg leuk maar zoals Dolfijntje al zij "je moet ze echt leren begrijpen" en daar sluit ik me voledig bij aan.! Magna kunne verschrikkelijk lijers zijn als je ze neit begrijpt maar als je eenmaal de klik hebt gevonden zijn het heeeerlijke paarden die echt voor je door het vuur gaan.! Lachen

Troste mama van Quinn & Mats

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 02:50

eebaatje schreef:
Leuk en bevalt het? En heb je een foto?

Het zou voor mijzelf niet dit paard gekozen hebben. Want ze is vrij lang in de rug en heeft niet zulke ruime beweging, verder is ze wat groot voor mij. Moest erg wennen aan haar, maar het gaat nu wel een stuk beter.
Het is me nog niet geluk om de foto te uploaden. zodra het geluk is ga ik hem erop zetten.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

kebannie
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:32

ik heb ook een rex magna gehad en heb haar dus moeten weg doen omdat ik haar niet meer uit de stal kon halen omdat ze iedereen die bij haar in de buurt kwam eruit schopte, nu staat ze bij jan dolfing in vries (drente) en word als les paard gebruikt, ze is nu niet zo chagarijnig meer gelukkig en rij zelf ook af en toe wel weer op haar want vind het een super paard om mee te rijden.

naam : lotrex (word nu elza genoemd)
vader : rex magna
v moder : jasper vvm :courville

ze is geboren op 17-07-1993
en ze is donker bruin met een witte ruit op haar voorhoofd
ze heeft achter 2 sokjes

ik zoek Kebannie ! Burggraaf x Wolfgang

eebaatje

Berichten: 574
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 11:27

Super leuk al die reacties!
Mijn foto doet het dus weer niet dus als je interesse hebt moet je me maar even mailen dan kan ik hem wel naar je toesturen.
En je hoort heel veel slechte dingen over Rex. Maar Hamilton hebben we vanaf zn 2,5 en als je een Rex goed opvoedt kan je alles met ze.
Ik denk dat je er ook gewoon mee om moet kunnen gaan. Het is toch een bepaald karakter wat je moet leren kennen.

Zafira Dona KEUR/SPORT (Special D x Hemmingway) Working Equitation master klasse
http://www.FitterDier.nl

helga1969

Berichten: 892
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: ochten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:49

hoi
ik heb ook 2 rex gereden waarvan de 1 een super gemeen paard was.
ik reed haar voor iemand die er niet mee overweg kon en ze had haar al een paar keer vast tegen de muur gelopen.
ze kon de stal of wei niet in komen. niemand trouwens.
ze beet sloeg en kwam overeind en sloeg achterover.
dit paard is naar de slacht gegaan omdat er niemand meer bij kon komen.
de andere die ik heb gereden was echt een heel ander paard.
het karakter van die was super lief en geen rottigheid op stal onder het zadel.
dat was een echte lieve super rex.
zo zie je maar wat een verschil kan zijn.
maar het is wel zo dat je vaak hoor dat er veel rex afstammelingen zijn waar niks of weing mee te doen is.
maar de gene die een goed karakter hebben dat zijn paarden die goed kunnen bewegen.
toch leuk om al die reacties te lezen.

Een beslissing genomen uit liefde, is altijd een goede beslissing.
Mazzeltje bedankt voor je mooie gezegde.
O


bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:11

( mijn mening) op JONGE leeftijd zeer goed sport paarden, geen troetel paardjes. een vreselijk kl*ten karakter. en na hun 12/13 e zijn ze allemaal naar de knoppen, en lopen ze op zooltjes.

van mij mag er echt een fok verbot op al zijn nakomenlingen komen, als je al die rodzooi ( beenklachten ) er in kan fokken kan het er ook uit, ik zou ook zeker afraden met zo'n afstamming te dekken. en zelf nooit zo,n paard willen!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:33

ik heb op een stal gewerkt waar ook een tijd een rex magna merrie heeft gestaan. Was beslist geen gemakkelijk dier, ze heeft zelfs een keer uit t niets de hoefsmid een gebroken rib geslagen. Met rijden was het ook beslist niet de makkelijkste. Wat ik gehoord heb waren de vorige eigenaars ervan geen baas over de merrie, de merrie eerder over hun. Ze vloog de stal in en uit, evenals de wei. Dat werd op den duur wel minder maar soms had ze van die dagen...
Ik vond het een erg apart dier *zacht gezegd*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:27

wat een gezeik over Rex Magna weer...


Ik heb er 1 en ik ben er blij mee, 1tjes op de foto's.....goed karakter en goed te rijden...goede afstamming. EN JA BLUEHUNTER IK FOK ER OOK MEE!!!!!

Ik denk dat de Rex Magna's goed opgevoed moeten worden en je moet er mee om kunnen gaan.......eenmaal verpest blijven het meestal rotzakken.....wta bij alle paarden meestal zo is, ook al is het geen rex.

Als ik om me heen kijk en zie wat sommige paarden maar accepteren van hun ruiter/amazones.....dat is gewoon triest.....Een rex Magna laat zich niet in de zeik nemen door z'n ruiter...en daar is denk ik de grrotste fout gemaakt.....

Want de keuringsresultaten en het veulenrapport waren lovend......alleen de sportindex valt erg tegen.....ja en waar ligt dat aan....

Kiss , mijn Rex Magna, is ook een apart geval, acepteert geen vreemden in haar stal.....Nou ik ook niet in mijn huis......wij trappen ze er beide uit.....Kan haar geen ongelijk geven...En ik vind dat een paard best wel een eigen karakter mag hebben en tonen.....

visca

Berichten: 449
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Ochten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:54

Ik kan het helemaal eens zijn met Sigrid OK dan! .

En Bluehunter ik fok dus ook met mijn Rex Magna Merrie en er komen super leuke veulens van deze merrie dus met andere woorden ben ik het met jouw stelling over Rex Magna niet eens Boos! .

He Helga die brave Rex was zeker de mijne Schijnheilig

Makelp

Berichten: 146
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:54

Ik heb ook een rex magna en ze is altijd mishandeld geweest. Bij vorige eigenaars toen moest ze eigenlijk naar de slacht en heeft een vrouw haar net op tijd gered . Die heeft haar gebruikt als fok merrie en er kwamen top veulens uit die overigens bij ons te koop staan . Een Goodtimes x Rex magna en een Flemmingh x Rex magna. Ik ben haar nu ong 2 maanden weer aan het berijden en het gaat gewoon super ze leert zo snel en ja ze kan drammerig zijn mar je moet rex magna 's gewoon met respect behandelen dan komt alles goed.

MVG Makelaar in Paarden
www.makelaarinpaarden.nl

* Kijk voor ons aanbod op www.makelaarinpaarden.nl *

kebannie
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:47

mijn oude rex magna had idd ook niet zulke sterke achterbenen
vaak dik maar niet kreupel en
die was 8 jaar toen ik haar had
ze is nu 11 en loopt in een manege zonder problemen,
sport was te zwaar voor haar denk ik

ik zoek Kebannie ! Burggraaf x Wolfgang

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:21

Ik heb ook een Rex Magna merrie gekend (MV weet ik niet). Is inmiddels wel een aardige tijd geleden... 7 à 8 jaar geloof ik.

Het was een pittig paardje, heel fijn te rijden als je haar niet tegen de haren in streek Knipoog maar wel chagerijnig op stal. Verder had ze een opvallende kleur: donker koffievos met een witte vlek op de buik en hoge sokken achter. (weet niet of dat typisch is voor Rex nakomelingen?) Het was destijds een manegepaard, verkocht aan de manege omdat ze slechte benen had (ik dacht hoefkartol).

Ze heeft nog een tijdje lessen gelopen onder gevorderde ruiters maar uiteindelijk ging ze toch slecht lopen. Ze heeft toen een tijd op rust gestaan in het land (petje af voor deze manege) maar het werd niet beter met haar. Uiteindelijk hebben ze haar weggebracht. Ik vond het destijds eeuwig zonde want het was echt een bloedmooie merrie.

Edit: deze zin geen werkwoord Bloos

eebaatje

Berichten: 574
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 11:30

Er leuk al die reacties! OK dan!
Jammer dat jullie niet zoveel foto's hebben!

Zafira Dona KEUR/SPORT (Special D x Hemmingway) Working Equitation master klasse
http://www.FitterDier.nl

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:20

De goedkeuring van Rex Magna xx is een grote fout van het KWPN geweest. Helaas is hij in het begin van zijn dekdienst door een groot aantal fokkers gebruikt. Moeilijke (lees gevaarlijke) lastige paarden die zich niet laten bewerken, misschien een enkele uitzondering daargelaten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers