Werken in Uniform, wel of niet?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Werken in uniform, wel of niet?!

Ja ik heb een baan waar ik in uniform moet verschijnen en ik vind het niet erg!
20 (40%)
Ja ik heb een baan waar ik in uniform moet verschijnen en ik vind het wel erg!
4 (8%)
Nee ik heb geen baan waar ik in uniform moet verschijnen en ik wil het ook niet!
10 (20%)
Nee ik heb geen baan waar ik in uniform moet verschijnen maar ik wil het wel!
15 (30%)

Totaal aantal stemmen: 49


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Werken in Uniform, wel of niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 11:50

Wat ik me al een hele tijd af vroeg is of er hier veel mensen op bokt zijn die werk hebben waar je een uniform bij aan moet of juist niet!

Ik zelf werk voor Transavia en uiteraard werk ik dus in uniform. Ik vind dit helemaal geen probleem en vind het juist wel lekker makkelijk, hoef er namelijk nooit over na te denken wat ik vandaag nu weer eens moet aantrekken Haha! als mijn haar maar goed zit Knipoog

Zijn er nog meer mensen die een uniform dragen?! Of vinden jullie het absoluut niet leuk om een uniform te moten dragen voor een baan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:53

Je enige probleem is of je genoeg panties hebt in de juiste kleur!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:56

Ik ben momenteel nog student... Maar ik zou het geen probleem vinden moest ik een uniform dragen voor het werk. Is gewoon lekker handig.

Ik heb in het middelbaar onderwijs altijd een uniform moeten dragen om naar school te gaan en ik heb daar eigenlijk geen negatieve ervaring mee, zou ook niet direct een nadeel kunnen opnoemen van een uniform...

Het is handig, je weet direct wat je moet aantrekken en je hebt op je werk nooit het probleem dat je voor een bepaalde situatie verkeerd gekleed bent, want je hebt een vast uniform...

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:58

Ik heb gestemd Nee geen baan waar het moet, maar zou het niet erg vinden. Lekker makkelijk, geen geklooi van wat je nu weer aan gaat doen. Iedereen ziet er hetzelfde uit. Nooit verkeerde kleding aan voor een bepaalde vergadering enz. I kzou het dus niet erg vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:00

werk in de zorg, moet ook zo'n gek wit appepakkie aan Haha!
laat ik het zo zeggen: de voordelen wegen op tegen de nadelen (In het wit over straat= geen gezicht, aan de andere kant is het praktisch, idd geen "wat zal ik aandoen vandaag"-probleem, enz)

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:03

Ik werk iedere zaterdag in het ziekenhuis {bedden opmaken} nou en dan moet je dus ook een pak aan, nou ik kan je 1 ding zeggen je wilt er nog niet dood in gevonden worden, het is echt vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:17

kristie schreef:
Ik werk iedere zaterdag in het ziekenhuis {bedden opmaken} nou en dan moet je dus ook een pak aan, nou ik kan je 1 ding zeggen je wilt er nog niet dood in gevonden worden, het is echt vreselijk.


hihi, dat werk heb ik ook heeel even gedaan. ik kreeg zo'n streepjesding aan. zo'n groot katoenen shirt Tong uitsteken

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:29

Ik werk bij de brandweer, ik vind een uniform ideaal. Ik hoef 's ochtends nooit na te denken wat ik aan moet, kleding wordt door de baas betaald etc.
Enige nadeel vind ik het strijkwerk van de overhemden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:34

Ik werkte tot voor kort in de verpleging en liep dus ook dagelijks in uniform. Op zich vond ik dat helemaal niet vervelend. Scheelt een hoop was, want na het werk trek je het uit en pak je een schone voor de dag erop.
Enige nadeel vind ik dat die uniformen totaal geen pasvorm hebben...

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:47

Yorghos schreef:
Ik werkte tot voor kort in de verpleging en liep dus ook dagelijks in uniform. Op zich vond ik dat helemaal niet vervelend. Scheelt een hoop was, want na het werk trek je het uit en pak je een schone voor de dag erop.
Enige nadeel vind ik dat die uniformen totaal geen pasvorm hebben...

hihihi!!!! Ik vind die uniformen juist prachtig. Schijnheilig

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:53

Ik heb in de bajes gewerkt en bij ons moest je toch wel enigzins die lelijke pantalons aan met polo of blouse. ik heb de pantalon altijd kunnen vermijden maar die polo-tjes waren wel oké Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 12:56

Dit ben ik in mijn uniform, de foto's zijn gemaakt naast een Boeing 737-800 op Banjul, de luchthaven van Gambia

Ik in de motor van de Boeing
Afbeelding
Op de trap.
Afbeelding

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:05

Ik werk in de beveiliging... Ik werk dus in uniform.
Ooit was het zo dat de beveiliging een mannenwereld was... vandaar ook die kleding stropdas enz.
Nu tegenwoordig werken er genoeg vrouwen in de beveiliging maar de mannelijke kleren zijn nog steeds Scheve mond
Ik voel erg onprettig in dit rotteneu en ik zou liever vrouwelijke kleren zien. Vrouwen mogen best gezien worden ook in dit wereldje waar het al harder knokken is als vrouw zijnde!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:10

Nou ik zou het niet erg vinden om in uniform te lopen! Zou mij niet veel uitmaken!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:18

Ik werk in het ziekenhuis en moet in een jurkje, ach maakt me niet zoveel uit, neem gewoon een maatje groter zodat er niet de hele tijd gestaard en gedaan wordt

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:27

Ik ben postbode, en hoewel ik wel altijd de truien en polo's van de post draag krijgen ze mij niet in zo een broek!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:51

Haagsemeid schreef:
Ik werk in het ziekenhuis en moet in een jurkje, ach maakt me niet zoveel uit, neem gewoon een maatje groter zodat er niet de hele tijd gestaard en gedaan wordt

In een jurk? Wat middeleeuws.
Pfff, bij ons gelukkig pakken!

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:01

ik werk bij de Mac, hebben ze ook van die leuke kleren al scheelt het idd wel dat je niet hoeft na te denken wat je aan moet Lachen die bloesjes gaan nog wel, maar de broeken, echt een ramp...

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:04

Ik werk (al een jaar ofzo) bij TPG, en ze komen er nu pas mee dat ik toch wel herkenbaar moet zijn... Dus moet binnenkort ook een pakkie aan. Op zich vind ik de kleding van TPG nog wel te doen, heb eerder bij de V&D gewerkt: Witte tuinbroek, rood sjaaltje en groene pet >;)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:05

Kinta schreef:
In een jurk? Wat middeleeuws.
Pfff, bij ons gelukkig pakken!


Ja maar ik werk niet als verpleegkundige ik ben weekend interne hulp dienst Haha!

Bedden verschonen, eten rond brengen schoonmaken dat soort dingen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:06

Hmmm, ik heb helaas geen dienstkleding maar ik zou het ideaal vinden.
Dan hoef ik 's morgens nooit meer te bedenken wat ik aan moet. Knipoog

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:13

Ik ben verpleegkundige dus loop in uniform.
Ik heb er wel altijd een t-shirt onder, ik hou er niet zo van om in mijn behaatje te staan als ik weer eens achter een bed blijf hangen Tong uitsteken

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:19

In principe is een pak met stropdas ook een uniform, alleen heb je dan wat meer vrijheid mbt de combinatie. Als het functioneel is vind ik het geen probleem, anders is het gewoon onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:46

Ik ben hondengeleider bij de politie en draag dus ook een uniform.
Het wijkt wel af van het standaard uniform, zo draag ik een M.E broek en een polo/trui en speciale schoenen ipv pantalon, blouse/trui en "nette" schoenen.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:52

Ik heb gekozen voor optie 2. Maar ik had ook optie 3 kunnen kiezen. Ik werk nu in de bios en daar hebben we geen uniform, we krijgen binnenkort wel polo's, maar dat telt niet echt en daar heb ik ook geen probleem mee.

Maar ik ga van de zomer ook 10 dagen werken in Rosmalen tijdens de Ordina Open (groot tennistoernooi), als hostess. Dan moet ik dus wel een rok, panty, nette schoenen, witte blouse en jasje aan. En daar zie ik zó tegenop. Ik ken mezelf, ik heb echt binnen 3 minuten 5 ladders in die panty en ik knoei zo goed dat die witte blouse echt niet lang wit blijft Frusty .
Maar goed, daar heb ik zelf voor gekozen, het is maar 10 dagen en de ervaring die ik daar hopelijk ga opdoen, gaat echt wel opwegen tegen dat uniform