Artrose in bekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Artrose in bekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 10:54

Ja ik weet dat er tig topics over artrose zijn geweest, maar mij gaat het specifiek om artrose van het bekken: hebben jullie ervaring met paarden die dat hebben, hoe zijn ze behandeld en hoe hielden ze zich hieronder?

BVD!


Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:07

Vriendin van mij die haar paard heeft dit ook, zij zegt: veel beweging, niet teveel zijgangen of achterwaarts gaan mag wel maar niet
overdrijven, producten op basis van duivelsklauw(kruiden) of een product dat arobase noemt bij de apotheker, zelf heb ik ook al met dit paardje gereden (staat trouwens foto van in mijn profiel, aileen) je merkt het niet echt, ze heeft dit nu toch al gemakkelijk 3jaar (als ik mij niet vergis) als je een helling afgaat merk je het wel, ze gaat er erg rustig af, op de weide is ze ook vrij kalm, bokken zal je haar niet zien doen

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 15:46

Tja lees ook veel over primeval heet dat toch? Dat soort supplementen. Maar helpt dat nou echt?

...

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:59

het helpt bij haar toch echt wel, ik weet ook natuurlijk niet of het helpt bij erg ver gevorderde artrose ik persoonlijk ken er zoveel niet van Knipoog

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 11:16

Het schijnt meer artritis te zijn. Hij zat ook vast dus is manueel gekraakt zeg maar Knipoog en wordt vandaag ingespoten met ontstekingsremmer. We'll see!

Het rara van het beeld is dat hij er zelf nauwelijks last van schijnt te hebben: hij loopt kreupel ra maar tegelijkertijd super door z'n lijf met een hele fijne aanleuning... Verward

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:42

zij kan ook super lopen hoor, alleen merk je het in de weide, ze is trager bokt niet (kan het niet denk ik) en bergaf heeft ze toch wel wat last maar voor de rest merk je niets aan haar, ken paarden met artrose aan de benen waar je het veel harder merkt als bij haar

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 11:53

Die van mij bokt wel. met overtuiging Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:55

Lot schreef:
Die van mij bokt wel. met overtuiging Haha!



Jij bokt toch ook met overtuiging Haha!

Maar je weet dus nu eindelijk wat het probleem is! Wat zeggen de veeartsen over de genezingskansen mbt de atritis?

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 12:22

Zeg dat wel, ik weet EI-EI-EINDELIJK!!! wat het probleem is...

Nou ja ik kan me wel iets voorstellen bij het feit dat ze in dit geval niet echt een prognose met percentages geven. En als ze die gaven dan zegt het me niet meer zo veel. Na alles wat we de afgelopen maanden hebben meegemaakt heb ik iets van éérst zien! Ik heb geen uitgesproken idee meer van 'nu komt het helemaal goed' of juist van 'dit komt nooooit meer goed'. Na zoveel hoop en dan weer teleurstelling word je wel een soort van nuchter ofzo..

De manueel was positief omdat hij meer mobiliteit had na behandeling. Maar als het een ontstekingsreactie is dat hij kreupel loopt en hij houdt die ontsteking, dan blijft dat lijkt me een probleem. Het belangrijkste is daarom nu hóe hij de komende twee weken reageert op het inspuiten van de ontstekingsremmer. Met gepaste revaliderende arbeid kán hij als hij optimaal reageert weer de sport in. Als hij hier niet op reageert is er een reele kans dat hij dat niet meer kan (de sport in)...Afwachten dus.

Ze hebben m de afgelopen weken echt hélemaal doorgelicht, LJH is er intensief mee bezig geweest en ik ben blij dat er nu iets is gevonden waarvan ik ook echt geloof dat het het is. Solange heeft m opgetraind en zoals ik zei loopt hij zo super door z'n lijf..alleen met die rare lekke band. Dat is vreemd hoor, op momenten zo kreupel zijn en dan toch zo vrolijk en soepel en werkwillig doorlopen.
Maar ja, we houden de moed erin, ik haal m vanmiddag op en dan wordt het de komende twee weken afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:07

Lot schreef:
Zeg dat wel, ik weet EI-EI-EINDELIJK!!! wat het probleem is...

Nou ja ik kan me wel iets voorstellen bij het feit dat ze in dit geval niet echt een prognose met percentages geven. En als ze die gaven dan zegt het me niet meer zo veel. Na alles wat we de afgelopen maanden hebben meegemaakt heb ik iets van éérst zien! Ik heb geen uitgesproken idee meer van 'nu komt het helemaal goed' of juist van 'dit komt nooooit meer goed'. Na zoveel hoop en dan weer teleurstelling word je wel een soort van nuchter ofzo..

De manueel was positief omdat hij meer mobiliteit had na behandeling. Maar als het een ontstekingsreactie is dat hij kreupel loopt en hij houdt die ontsteking, dan blijft dat lijkt me een probleem. Het belangrijkste is daarom nu hóe hij de komende twee weken reageert op het inspuiten van de ontstekingsremmer. Met gepaste revaliderende arbeid kán hij als hij optimaal reageert weer de sport in. Als hij hier niet op reageert is er een reele kans dat hij dat niet meer kan (de sport in)...Afwachten dus.

Ze hebben m de afgelopen weken echt hélemaal doorgelicht, LJH is er intensief mee bezig geweest en ik ben blij dat er nu iets is gevonden waarvan ik ook echt geloof dat het het is. Solange heeft m opgetraind en zoals ik zei loopt hij zo super door z'n lijf..alleen met die rare lekke band. Dat is vreemd hoor, op momenten zo kreupel zijn en dan toch zo vrolijk en soepel en werkwillig doorlopen.
Maar ja, we houden de moed erin, ik haal m vanmiddag op en dan wordt het de komende twee weken afwachten.


Veel succes dan maar, hopen dat het allemaal in orde komt. Kunnen we eens strijden in de wedstrijdring tegen elkaar Haha!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 13:22

Dát lijkt me leuk!!

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:35

Sorry dat ik het vraag, maar was het geen scheurtje in de kogel?? Ik dacht zoiets te lezen namelijk...In ieder geval sterkte!!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 10:24

Ah ja joh, dát hebben we ook al meegemaakt!

Maar het probleem nu (en misschien ook toen al) is dus artritis. Hij is ingespoten en mag nu week 'joggen' aan de longe en van daaruit verder. Hij is knetterfris en fruitig en loopt onregelmatig maar niet dramatisch. We shall see!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 14:39

Even beetje off topic: er is mij altijd geleerd niet te veel emoties etc toe de dichten aan paarden....die van mij kwam ik dus zaterdag met de trailer halen om eindelijk naar huis te gaan: hij racete de trailer op!!!! Zo van: ik wil naar huis!!!!!! En da's niks geen toeval, hij wou écht naar huis! Schattig he Lachen Lovers


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:40

Lot schreef:
Even beetje off topic: er is mij altijd geleerd niet te veel emoties etc toe de dichten aan paarden....die van mij kwam ik dus zaterdag met de trailer halen om eindelijk naar huis te gaan: hij racete de trailer op!!!! Zo van: ik wil naar huis!!!!!! En da's niks geen toeval, hij wou écht naar huis! Schattig he Lachen Lovers


Haha!:D:D Pennymeisje Haha!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 15:14

Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers