Blik naar de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Blik naar de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 13:57

Mable blijft de wei in de gaten houden tijdens het rijden. Zodra ze daar een sprintje trekken reageert zij erop en wil mee rennen.
Hoe los ik dit op?

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:00

Ervoor zorgen dat ze meer op jou let door haar goed bezig te houden dmv(schijn)overgangen, en figuren rijden.Eigenlijk moet je haar geen tijd geven om op de wei te letten.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:02

ben het met Gulpje eens en als ze toch mee rent meteen trug nemen en dan vind ik dat je best boos mag worden op haar! want wat ze doet mag gewoon niet!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:02

eigenlijk niks toe tevoegen op het verhaal van *gulpje*
Hem gewoon goed bezig houden. {makkelijker gezegd dan gedaan:P}

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:02

Zorg dat je paard zich weer helemaal op jou gaat concentreren tijdens het rijden. Zodra je paard ergens anders naar gaat kijken rij je hem metéén een paar passen (4 ongeveer) naar voren en metéén weer terug met een ophouding. En blijf hem aan het werk houden.

Zorg ook dat het rijden interessant blijft, niet alleen voor jou, maar ook voor het paard!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:12

En wat denk ik ook belangrijk is dat je zelf geen aandacht schenkt aan wat er gebeurt in de wei. Want als je dat wel doet, gaat je paard er nóg meer op focussen. Daisy durfde een tijdje een bepaalde hoek van de bak niet in als het donker was. Hoe meer ik op die hoek ging letten als er er langs moesten, hoe meer zij zich spande. Doe alsof je neus bloedt en hou haar flink bezig Lachen

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:38

Crista schreef:
ben het met Gulpje eens en als ze toch mee rent meteen trug nemen


Mee eens maar soms wil dat niet lukken, een opgewonden paard terugnemen. Probeer dan door te blijven galoperen en haar daarin aan het werkt te zetten, dus voltes, tempowisselingen, gebroken lijnen etc. Pas als ze weer ontspannen is terug naar draf en doorgaan waarmee je bezig was.

Milou85
Berichten: 91
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:12

mijn paard heeft daar soms ook last van en ik los het op door veel figuren( voltes en achtjes, een figuur waar je hem netjes rond kan rijden) te rijden en overgangen. je moet wel opletten of het door frissigheid komt of dat hij je in de maling probeert te nemen. bij het laatste zou ik hem ook een keer afstraffen door een tik, want hij mag geen spelletje met je gaan spelen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:14

Inderdaad bezig houden.... en geloof me, ik weet hoe moeilijk dat is Knipoog

Wat betreft wel of niet door laten rennen als ze ervandoor gaan, en wel of niet boos worden als ze dat doet. Is helemaal afhankelijk van het paard..... Bij het ene paard zal het effect hebben om een keer goed boos te worden, de ander raakt dan alleen maar nog gestresster, en die kan je beter rustig terugnemen en weer mee verder rijden alsof er niets gebeurd is.
Hoe jou paard daar op reageerd, zul je zelf het beste waarschijnlijk.
Succes!

Milou85
Berichten: 91
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:17

wat ik hierboven schreef, als hij door frissigheid dit doet, mag hij ook niet gaan rennen (ongehoorzaam) dus hou hem aan het werk en geef 'm de kans niet om te kijken en blijf inderdaad gewoon rustig door rijden en doe of je neus bloed. misschien kun je als je de bak in gaat en je ziet dat de paarden er weer staan eerst hem even laten kijken door er langs te lopen of even te longeren (5-10 min.)voor je erop stapt. (bij mij werkte dit ..)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:01

Even laten kijken zou ik niet doen
Dan vestig je juist z'n aandacht op die paarden.... Gewoon lekker doen of er niets aan de hand is en flink aan het werk zetten....

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:18

Diana, hier gaan wij strakjes keihard aan werken. Komt goed.