[AR]Wat is een leuk beginnerskarretje voor shet ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

[AR]Wat is een leuk beginnerskarretje voor shet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 10:49

Ik ben al een poosje aan het rondkijken voor een leuk karretje, nog geen koopgevoelens, maar even snuffelen.
Ik zie leuke dingen voorbij komen, mooie karren, of enorme brakken.
Maar wat vinden jullie nou een leuk beginnerskarretje voor Bas en mij ?
Ik wil het liefste Bas dit jaar nog voor de kar laten beleren, lukt me dan niet qua tijd en financiƫel dan volgend jaar maar,het heeft geen haast.
En wat is jullie voorkeur, 2 wielig of 4 wielig ?
Ik hoef geen prachtige superkar van honderden euro's, moet een beetje knap karretje zijn waarmee ik de weg op kan, maar geen rollend brak.


Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:58

Ik heb zelf een klein rood karretje. Leuk ding, weegt zowat niks. Is helaas voor het mooie ff te klein voor de paardjes die ik nu heb lopen. Jammer dat ik deze niet in 1 tikkeltje groter heb.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 4 wieler voor het echte rijden en een 2 wieler voor het beleren. Ik ben nu bezig met een 2 wieler, maar als het niets word is het ook goed.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:15

Ik heb zelf een sulky
Een 2 wieler dus.
Heel fijn ding, rijd heerlijk.
Ook een mooie kar om te zien.
Ik plaatst binnen kort wel eens menfoto's

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:42

Een sulky-tje lijkt me idd aardig om mee te beginnen.


xxRosexx
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Uithuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:21


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:16

Een tweewieler is voor beleren fijn. Bij ons wordt ook altijd de tweewieler gebruikt met beleren.
Maar om echt mee te rijden zou ik toch voor een vierwieler gaan. Vierwieler rijd een stuk lekkerder vaak.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:45

Ik heb nu een tweewieler, maar da's leuk voor beleren maar eigenlijk vind ik het een ramp. ik ga nu nog niet zo vaak en ver weg met Eli, maar al je wat meer rijd wordt je volgens mij een milkshake Knipoog .
Dat wagentje stond op de wei toen ik er kwam en ik mog hem opknappen en gebruiken (voor niks dus). Maar ik ben toch al aan het zoeken naar een leuk vierwielertje hoor voor als ik er straks wat meer mee weg ga.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 21:36

Hmz, daarom zit ik een beetje in twijfel, ik wil denk ik het liefst een 4wieler, vanwege comfort, stabielheid etc... maar zoals jullie zeggen is een 2wieler mooi voor het beleren. Maar ben niet van plan om 2 keer achterelkaar een kar te kopen... daarom vraag ik me af wat ik doen zal.

xxRosexx , ik zal je even toevoegen

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:09

Ik zou dus dan meteen een 4 wieler kopen. 2 wielers zijn handig, maar met een 4 wieler kan het ook prima (zie Tess afgelopen maand Lachen ).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:15

Wij hebben de shetjes ook alletwee voor een vierwielige kar beleerd. Wel een hele oude en simpele, later hebben we een mooie nieuwere gekocht (die in profiel)

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:15

Ik zou denk ik voor een vierwielig wagentje gaan. Een tweewielige wirdt vaak gebruikt bij het beleren omdat het paard dan altijd "recht" voor de wagen blijft staan. Ook al springt het paard opzij dan gaa de wagen gewoon mee als je bergijpt wat ik bedoel. Bij een vier wielige wagen en het paard springt opzij dat kan hij naast de wagen komen te staan en kan de wagen kiepen.
Maar ik heb ook vaak genoeg paarden gezien die beleerd zijn met een vierwielige wagen hoor, deank alleen dat je wat voorzichtinger moet zijn als je een heel schrikkerig paard heb.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 00:03

Een beetje knap karretje begint toch al gauw bij "honderden euro's" Lachen Voor een prachtige superkar moet je er wel een nulletje bijdoen.

Een tweewieler moet je niet aan beginnen. Kan handig zijn voor beleren, maar dat kan met een gedegen voorbereiding ook prima met een vierwieler.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 00:12

Ja ik bedoel met honderden euro's ongeveer tot de 500 -750 euro...
Als ik neer had gezet duizenden was het meteen al zoveel meer.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:15

Ik zou voor een 4 wielig karretje gaan. Ik heb zelf ook op dit moment een recreatie wagen. Wel ga ik binnekort op zoek naar een marathonwagen. Omdat ik zelf echt serieus wedstrijd enz ga mennen. Maar ik zou gewoon voor een leuk licht 4 wielig wagentje gaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers