welk boek zal ik kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

welk boek zal ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 21:49

ik sta op het punt een goed veterinair naslagwerk te gaan bestellen bij media Boekservice http://www.mediaboek.nl/shop/shop/index.ws

maar weet niet welke nu echt goed is en ze hebben er honderden.

Aan welk boek heb je echt iets met name voor het opzoeken van ziektepatronen, verzorging, been en hoef-problemen e.d.

Het mag wel aan de prijs zijn maar liever niet boven de 100 gulden (zeg 45 euro)


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:17

Ik ben persoonlijk wel erg gecharmeerd van de boeken van de Equine Research Inc. Research Staff. Ze zijn niet goedkoop, maar zeer informatief. Te verkrijgen bij Amazon of Barnes&Noble, en misschien ook wel via Mediaboek (hoewel ik ze zo snel met de zoekfunctie niet ben tegengekomen, maar je kunt natuurlijk altijd bellen.

Ik heb zelf Equine Lameness, the Veterinary encyclopedia for Horsemen, en Equine Genetics and Selection Procedures, en het zijn heel duidelijke boeken, met veel tekeningen. Het is via Amazon ook mogelijk ook aan tweedehands boeken te komen, mocht het je te duur zijn om deze boeken nieuw aan te schaffen.

Afbeelding

http://www.amazon.com/exec/obidos/Autho ... 74-3467033

Je suis Charlie.

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:26

Het boek: Gezondheid en ziekte bij paarden van Prof. Dr. H.J. Breukink vind ik persoonlijk een heel goed en duidelijk boek. Er worden heel veel ziekten in behandeld met duidelijke foto's en tekeningen. Af en toe lees ik er een stuk in, soms kom ik ergens en bepaalde ziekte tegen en dan zoek ik het daar in op. Niet altijd komt het in het boek voor, maar vaak wel. Het is trouwens goed leesbaar vind ik, dat is ook belangrijk. Als je lid bent van een bibliotheek kan je daar ook zoeken, dan kan je ze eerst inzien. Ook kan je boeken bij andere bibliotheken bestellen voor een klein bedrag als ze bij je eigen bieb niet te krijgen zijn. Laat je weten welk boek je gekocht hebt en hoe het is, ik vind dit soort boeken altijd erg interessant.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 13:24

ik heb zelf pas de boeken Tot de dierenarts komt van Jurgen Bartz en van veulen tot volwassen paard van Janet Lorch en het zijn hele goede informatieve boeken!

Greetz Nathalie

Ik wil een leuke pony kopen die bij MIJ past en ze heet MELODY!!!!!!!!!!!


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 17:53

Uw paard natuurlijk gezond.
Kost ongeveer 15 Euro en is een absolute aanrader. Groen boek, op A5 formaat. Staat duidelijk beschreven wat het beeld is van een bepaalde ziekte of blessure, staat vol met tips wat je er eventueel aan kan doen om het te voorkomen maar ook om het te genezen. Verder staan er homeopatische middeltjes in die kunnen helpen (de meesten werken ook echt; aldus [naam verwijderd], die erg sceptisch is in dit soort zaken).
Al met al een heel duidelijk en leesbaar praktijkboekje, waar met name spieraandoeningen en kruepelheden worden omschreven. Die van mij is bijna aan vervanging toe, zo vaak doorgelezen!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers