Een pil..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
choko
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-05-04

Een pil..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 22:20

Hier even een vraagje.
Ik wil graag een pil, voor nogal lekker buikpijn en er slap zijn.
Nu is de vraag kan je zo een pil halen zonder dat je ouders, of iets er van weten ? of moet er een bepaalde leefdtijd zijn voordat, je zo een ding meekrijgt ? en hoe werkt dat presies.
alvast bedankt Lachen

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:25

je moet langs de dokter gaan, waar je het verhaal verteld en dan krijg je een recept mee wat je bij de apotheek kan gaan halen.
Voor zover ik weet is er géén bepaalde leeftijd

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:31

en een dokter heeft beroepsgeheim, hij MAG HET NIET aan je ouders vertellen. En de pil helpt echt tegen buikpijn, althans bij mij wel!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:42

En aangezien je de pil tegenwoordig meestal zelf moet betalen.. is het helemaal makkelijk voor je Lachen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:44

Je wilt een pil voor nogal lekker buikpijn en slap zijn? O je bedoelt de pil, die ook helpt tegen buikpijn en andere menstruatieklachten.

Aan je typgedrag te zien ben je te jong... Knipoog

Je kan voor de pil gewoon naar de ha, die heeft beroepsgeheim. Als je particulier verzekerd bent en je wilt de pil vergoed krijgen zullen je ouders dat wel te zien krijgen (want je moet de rekening opsturen en dan krijgen zij een brief of het vergoed wordt). Ziekenfonds hoef je niet te betalen bij het afhalen, dus dan denk ik niet.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:50

Sypheron schreef:
En aangezien je de pil tegenwoordig meestal zelf moet betalen.. is het helemaal makkelijk voor je Lachen.

Volgens mij is dat als je boven de 18 bent Knipoog !
De HA heeft een beroepsgeheim, dus je kan iig bij hem langs gaan om te bespreken of de pil voor jou geschikt is .

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:55

Sterre"]
[quote="Sypheron schreef:
En aangezien je de pil tegenwoordig meestal zelf moet betalen.. is het helemaal makkelijk voor je Lachen.

Volgens mij is dat als je boven de 18 bent Knipoog !
De HA heeft een beroepsgeheim, dus je kan iig bij hem langs gaan om te bespreken of de pil voor jou geschikt is .
[/quote]

21... Ik ben 19 en KRIJG hem nog, maar ik ben geloof ik aanvullend verzekerd

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:32

het is idd 21 Boos!

Maar het is ook wel handig om tegen je huisarts te zeggen dat je ouders het niet weten. Hij mag het niet vertellen, maar ik heb ook wel eens gehoord van een moeder die gewoon doodleuk langs de huisarts ging en zei dat ze het vervolgrecept van haar dochters pil kwam halen.
Dat kreeg ze gewoon, en toen wist die moeder dus meteen dat haar dochter aan de pil was. De dokter had er neit bij nagedacht dat de moeder het misschien helemaal niet wist, ze kwam zo 'gewoon' over!

Mijn huisarts vroeg het trouwens ook aan mij.

btw, kan je het je moeder niet gewoon vertellen dat je je zo rot voelt, en dat je er graag iets tegen wilt? Dat zal ze vast begrijpen..

Enne, een aspirientje helpt vaak ook al een boel... Of was het niet alleen om die klachten te doen? Haha!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:05

ik heb het gewoon tegen me moeder gezegd,
ik had zoveel buikpijn,ze stelde het zelfs zelf voor,
het is niet om je voor te schamen..

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:12

Citaat:
Maar het is ook wel handig om tegen je huisarts te zeggen dat je ouders het niet weten. Hij mag het niet vertellen


Hardstikke leuk, maar als je ouders particulier verzekerd zijn krijgen ze een nota binnen die ze moeten declareren bij de verzekering.

Ik denk dat ze zich wel gaan afvragen hoe ze aan die rekening komen...

Zou het gewoon zeggen, straks vind je moeder het op je kamer per ongeluk en dan gaat ze toch vragen stellen en misschien denken dat je de pil slikt om de andere reden Scheve mond
Je kan een hoop misverstanden voorkomen door het gewoon te vertellen.

Je kan het ook gooien op regelmatigheid, nu word je het onregelmatig en dat is heel lastig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:12

waarvoor mogen je ouders het niet weten eigenlijk? zo raar is het niet hoor!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:23

Malibu schreef:

Hardstikke leuk, maar als je ouders particulier verzekerd zijn krijgen ze een nota binnen die ze moeten declareren bij de verzekering.

Ik denk dat ze zich wel gaan afvragen hoe ze aan die rekening komen...



Die rekening krijg je mee bij de apotheek, je hoeft hem niet te declareren, kost je dan alleen wel geld.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:36

als je de pil wilt voor je menstruatie klachten kan je beter zeggen tegen je moeder dat je er erg last van hebt en dan naar de huisarts voor een oplossing(misschien heeft hij wel n betere)

als je m wilt voor de andere reden -> wel s van een condoom gehoord
heeft n stuk minder bijwerkingen op korte en lange termijn
is veel veiliger ivm soa's en samen met zaaddodend pasta is dat ook best "veilig" (als je de pil n keer vergeet of diaree hebt gehad of als je hebt gefomeerd (gespuwd) dan werkt tie niet goed dan is tie de rest
vd maand onveilig daarbij moet je goed bedenken dat je de pil maar 10 jaar ongestraft kan gebruiken daarna kunnen er ook nog andere bijwerkingen optreden (staat ook in de bijsluiter als advies!!! en niet voor niets geloof me)

mijn persoonlijke advies begin dus niet eerder dan "echt nodig"!
(als je al een langere tijd (dus niet 3 mnd of zo) vaste verkering hebt en zeker weet dat je allebei "gezond" bent en zeker niet te jong

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:01

ik zou het gewoon tegen je moeder vertellen
waarom niet?
ik heb het toen wel gedaan
bij mij helpt het alleen niet tegen mn buikpijn wat ik erg &^$ vin......
want dat was ook 1 van de redenen waarom ik dr mee begon
maar er zijn ook andere medicijnen tegen misschie helpen
die wel bij jou , dan zou ik die eerst proberen voordat je ana de pil begint

choko
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 19:58

dank jullie. Ik wil hem alleen voor de buikpijn, en vele dagen. En voor op vakanties oid.

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:01

Ik wil ook graag zo eentje, maar nee me ouders werken mij tegen. Ik denk dn van puh ik ben 15 en ik heb er last van jullie niet. En erg onregelmatig ook nog Boos! eerst 6 weken en dan weer 2 weken blabla

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:13

Misschien kun je gewoon tegen je ouders zeggen dat je nogal veel last heb van buikpijn en andere ongesteldheidsklachten en dat je daarvoor naar de dokter wil om te vragen of hij/zij er iets voor weet.. Die zal je dan zoizo (ik weet niet hoe oud je bent) de pil voorschrijven en dan zeg je tegen je ouders dat je de pil hebt gekregen van de dokter voor je klachten.. Dan zouden ze er toch geen problemen mee moeten hebben? Tenzij het niet mag wegens geloofsovertuiging..

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:14

Nou ja ze vinden me er nog te jong om iets met mijn hormonen te doen, een raar reden toch?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:26

Lanide schreef:
Nou ja ze vinden me er nog te jong om iets met mijn hormonen te doen, een raar reden toch?


KAN IK ME HEEEEEL GOED VOORSTELLEN EN EEN HELE REEELE REDEN
hoe lang ben je eigenlijk al ongesteld?? ik was al ruim een jaar verder en ik ging zelfs regelmatig van mijn stokkie ivm te heftige en te lange bloedingen en had ook erge buikkrampen ,daarom ben ik veeel te jong begonnen , wou nu dat k ff volgehouden had .
nu mag ik geen hormonen meer gebruiken en ook niets wat dat evt zou beinvloeden en leer ik nu dus andere trucjes om er zo goed mogelijk mee om te gaan

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:10

Ah, ik ben ongesteld geworden toen ik 13 was. En nou ben ik 15. En nog steeds heel erg onregelmatig, dat vind ik zo lastig. Want aanstaande zomer kan ik zomaar ongesteld worden. k*t toch?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:27

ik was 11 (op 1 april ik vergeet t nooit meer ) en ruim 13 toen ik met de pil begon
lanide voel jij t niet aankomen dan?? (beetje last van buik en rug de dagen er voor???)want dan kan je "als je voelt dat je weer ong... gaat worden "alvast een verbandje indoen of een mini tampon er in stoppen ?
ik ben nu bijna 33 en mag geen pil meer en dus wederom zo onregelmatig als t weer en ik doe t ook zo

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:48

Ik ben ook begonnen toen ik 13 was en heb er geen problemen mee,het hoeft dus niet zo te zijn.
Misschien lag het aan de pil die je had.
Het heeft bij mij niet zo lang tegen de buikpijn geholpen en de laatste tijd ben ik weer net als vroeger dagen beroerd.
Dus een garantie dat je er nooit meer last van krijgt is het niet.

Het was overigens mijn moeder die me naar de huisarts stuurde omdat ze het niet meer aan kon zien.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:14

coydog schreef:
Ik ben ook begonnen toen ik 13 was en heb er geen problemen mee,het hoeft dus niet zo te zijn.
Misschien lag het aan de pil die je had.


hoe bedoel je ?dat ik m nu niet meer mag gebruiken??

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:17

Ja,ik dacht dat je zoiets bedoelde.
maar ik weet niet wat de reden is dat je hem niet meer mag gebruiken natuurlijk.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:11

Je kunt idd gewoon langs je huisarts gaan.
Zelf was ik ook iets van 14 of 15 jaar. Maar ik snap nie dat je er nie gewoon met je ouders er over praat Verward ? De pil is niet iets bijzonders waar je stiekum over hoeft te doen Schijnheilig (lijk me).