Mijn allerliefste bommetje!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Mijn allerliefste bommetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 13:37

Hij was vandaag zooooo braaf. Heel rustig en relaxt door t bos gestapt. Tot er allemaal joggers en loslopende honden kwamen. Toen werd hij nogal zenuwachtig, en dat terwijl we al bijna thuis waren. Maar goed, ik kon m elke keer nog net houden, dus toen we er bijna waren dacht ik dat het gelukkig over was.
Maar zoals het engelse gezegde al zegt: It ain't over 'till the fat lady sings. Dus ja, toen moest het eigenlijk nog allemaal komen. Het laatste drafje van het tochtje (bijna alleen maar gestapt) was bijna ten einde toen Jopie een hondje zag. En vice versa, wat maar beter niet had kunnen gebeuren. Het hondje (zo'n Samsom ding op pootjes) begon keihard te blaffen. Dus Joop schoot de bosjes in, draaide zich om en haalde keihard uit naar het hondje. Schijnheilig Nou kan ik daar op zich niet zo mee zitten, want hij had al een lading stress over zich heen gehad om U tegen te zeggen, dus dat hij dan een keertje ontploft vind ik niet gek. Dus ik draaide Jopie weer om (ik was ook behoorlijk gestresst) en toen zijn we bijna óver het hondje heen gereden! Dat was wel stout van ons, vooral omdat ik heel boos op Jopie werd, in plaats van op het hondje. Maar dat gaf niet, want Joop moest ook zijn kwaadheid kwijt, en dus waren we daarna weer helemaal yin yang en kon niets ons meer van ons stuk brengen. Alle stress was weg en we zijn gewoon met een lang teugeltje naar huis gestapt.
Joop was helemaal gelukkig omdat hij eindelijk weer had mogen draven, en zelfs galopperen ook al was dat niet de bedoeling. En ik was ontzettend blij dat hij niet alles gebroken had. Thuis stond hij nog lekker in het zonnetje in de bak, en gelijk was hij helemaal warm. Het was echt een heel mooi winters tafereeltje, maar dat kwam voornamelijk door Jopie zelf, die in deze situatie (dikke wintervacht) gewoon zelf al een winters tafereeltje is! Daarom zag het er vast niet uit toen hij zijn trucendoos open trok tegen het hondje, vandaar dat het hondje heel hard weg liep!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes



jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 15:24

Aaahhh... Dat arme hondje.... Extreme duivel
Isolda kan zich daar ook vreselijk over opwinden, keffende hondjes. En dan nog maar niet te spreken over wat er gebeurd als je een keffende teckel tegenkomt met een belletje om!!! Haha!

Aan de andere kant handig zo'n hondje, was Joop lekker zijn ei kwijt!

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 15:31

Haha Laui, je kunt het altijd weer zo mooi verwoorden!
Dus Joop was vandag wel braaf. Tot een bepaald punt dan......
En de eigenaar van het hondje, heeft ie nog wat gezien? Sommigen willen nog wel eens heeeel boos worden als je ook maar iets doet wat hun lieve schatje schade kan berokkenen. Tja, honden aan de lijn komt niet in hun op....

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 16:53

Daar begon het ook mee: een tekkel met een belletje. Toen dacht ik: huh? En Joop dacht: oh nee, wegwezeeeeeee... Gelukkig kon ik m toen nog houden, maar dat samsongeval... Tsja, die kwam ook op Joop afgestormd. De eigenaar liep volgens mij 50 m verderop. Tsja, honden moeten daar officieel aangelijnd, en ik heb er vaak zat naastgelegen vanwege een hondje...
Ik ben al een keer per ongeluk over een hond heen gegalopppeerd. Kwam ik de bocht door, zat er zo'n hond. Naja, om mijn paard nou pijn te doen om zo'n geval te redden... Neuh, gasgeven maar. Heb niks gehoord verder... Joop had het niet eens door. Als ik op het ruiterpad zit, en het kan maar enigzins, dan gedraag ik me echt ronduit asociaal, maar ja, wat wil je.. Hier laten ze met 2 studentes 40 honden uit... Boos!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, knockout1, Mark0919, MarrieLeen en 28 bezoekers